Studiu LeoYouth

Tinerii de moda veche formeaza cea mai numeroasa categorie in randul tinerilor din Romania

de A.N.     HotNews.ro
Miercuri, 30 ianuarie 2008, 11:10 Economie | Media & Publicitate

Ambitiosii adopta rapid noile tehnologii
Foto: HotNews.ro
 documente
(30 Ian 2008) PDF, 71KB
Tinerii de moda veche formeaza cea mai numeroasa categorie in randul tinerilor din Romania, conform unui studiu crealizat de agentia de publicitate Leo Burnett in colaborare cu D&D Research si care descrie tendintele dominante si atributele care separa diferitele categorii de tineri din tara noastra.

In functie de stilurile de viata diferite ale tinerilor, dar si stilurile diferite de consum, studiul a diferentiat cinci profiluri de tineri: „Tinerii de moda veche” (29.7% dintre tineri se incadreaza in aceasta tipologie), „Ambitiosii calculati” (19.2%), „Pesimistii confuzi” (17.2%), „Oportunistii” (15.8%)  si „Rebelii de cartier” (17.9%).

“Ceea ce stiam cu certitudine era ca tinerii adopta cel mai rapid noile tehnologii, si asta ii determina sa aiba un stil de viata fluid. Daca icon-ul de astazi al muzicii este iPod-ul, maine s-ar putea sa fie cu totul altceva. Noi, industria comunicarii, trebuie sa ne adaptam din mers. LeoYouth este o incercare de a genera un portret “la cald” al generatiei tinere. Unul care sa nu omogenizeze pe nedrept, ci care sa respecte diferentele dintre tineri.”, a declarat Andrei Balan, Strategic Planner la Leo Burnett.

Potrivit studiului realizat de agentia Leo Burnett, "tinerii de moda veche” sunt cei care "nu preiau modele din tabloide, talk-show-uri sau din randul vedetelor gonflate mediatic. Nu se compara decat cu cei din jur, persoane reale. Sunt acei tineri seriosi si “ascultatori”: pentru cei “de moda veche”, familia este modelul de urmat".

Studiul sustine ca "pesimistii confuzi sunt mai degraba autodidacti", "ambitiosii calculati au un plan pentru orice", "oportunistii au brand-uri preferate", in timp ce cei mai multi dintre "rebelii de cartier sunt fani ai hip hop-ului, preluand fidel si consecvent toate valorile acestui stil de viata".

Prima parte a studiului LeoYouth dedicat tinerilor a fost data publicitatii in mai 2007, documentul realizand un portret al generatiei tinere, abordand si dimensiuni insuficient investigate anterior de alte cercetari, precum: atitudinea fata de bani, imbracaminte, tehnologie si gadget-uri, publicitate, marci si sanatate.

Studiul a fost efectuat pe un esantion reprezentativ pentru populatia tanara (16-24 de ani) din orasele mari din Romania.

Leo Burnett este o agentie de publicitate, detinatoare a titlului de Agentia Anului in ultimii 5 ani la Ad’Or, premiata la Euro – Effie si la Effie Awards Romania.























7703 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    si tanara "de moda veche" (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 11:51)

    drama [anonim]

    Citez: "Viata lui sentimentala este stabila si previzibila: are o prietena de mult timp, cu care isi face planuri sa
    se casatoreasca si sa aiba o familie candva. "

    Apoi ma intreb care este versiunea feminina a "rebelilor de cartier".

    Hmmm, ma intreb unde au ramas fetele din cercetarea asta ... Sau ca de obicei, profilul individului / cetateanului / persoanei publice fara fata este masculin, heterosexual si daca se poate cat mai alb ...

    As zice scapare de proportii in raportul asta de cercetare.
    • 0 (0 voturi)    
      gresesti (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 12:15)

      tanar [anonim] i-a raspuns lui drama

      Probabil ca studiul este bine facut dar nu foarte detaliat aici. Tinerele de cartier exista dar cred ca numai 20% sunt echivalentele feminine alte acestora. Restul de fapt sunt influentate covarsitor de modelele masculine "de cartier" sau urmeaza trend-ul.
      Parerea mea..
  • 0 (0 voturi)    
    Moda veche si modelele noi (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 13:50)

    geo [anonim]

    "De moda veche", dar sper ca nu in sens peiorativ. Astia ar fi tinerii care poate inca mai gandesc singuri. Daca de "moda noua" ar fi cei care "preiau modele din tabloide, talk-show-uri sau [...] din randul vedetelor gonflate mediatic" atunci ma ingrozesc de viitorul pe care il proiecteaza sforarii din publicitate.
  • 0 (0 voturi)    
    re (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 17:55)

    vladi [anonim]

    "Daca icon-ul de astazi al muzicii este iPod-ul, maine s-ar putea sa fie cu totul altceva"
    Asta tot aud de 2-3 ani :)) Nu cred ca o sa se schimbe prea curand :))
  • 0 (0 voturi)    
    categoriile nu sunt disjuncte (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 18:01)

    kostake [anonim]

    sunt tineri care se incadreaza in mai multe categorii - de exemplu cunosc tineri care sunt atat 'de moda veche' cat si 'ambitiosi calculati' - asta e numai un exemplu, desi cred ca exista si alte cazuri
    • 0 (0 voturi)    
      Aici o descriere mai detaliata a segmentelor (Joi, 31 ianuarie 2008, 0:55)

      Burnetter [anonim] i-a raspuns lui kostake

      http://www.dragosdehelean.ro/


      Tinerii de moda veche sunt, in mare parte, tinere. Nu e nimic peiorativ in denumirea asta, ei sunt segmentul cel mai conservator.
  • 0 (0 voturi)    
    abureli (Joi, 31 ianuarie 2008, 10:15)

    rau [anonim]

    de unde atatea sondaje!pe mine nu ma intrebat nimeni nimic
  • 0 (0 voturi)    
    Studiu' lu peste prajit (Joi, 31 ianuarie 2008, 15:15)

    random_ [anonim]

    "Studiu'" de fata pare a fi facut din condei. Categoriile identificate, cum bine zicea cineva mai inainte, nu sunt disjuncte iar descrierea lor e destul de vaga. Impresia care lasa este de ghiveci. Huooo!Asta e studiu?!
  • 0 (0 voturi)    
    clasificare corecta (Joi, 31 ianuarie 2008, 15:40)

    sorin [anonim]

    fara a parea ca fac discriminare pe baza de sex, dar mi se pare absolut normal ca orice astfel de statistici sa se faca si pentru ambele sexe, dar si separat pe sexe, deoarece baietii si fetele au gusturi foarte diferite (mai ales cand vine vorba de preferintele pentru cumparaturi si fashion).
    poate ca studiul original include totusi aceste distinctii, dar nu apar in articol...
  • 0 (0 voturi)    
    E un studio Leo Burnett (Joi, 31 ianuarie 2008, 16:40)

    Marian [anonim]

    E un studiu facut de o agentie de advertising... Pe langa niste blabla cu categoriile de tineri, el trebuie sa arate ca agentia a fost foarte buna in targetare. Clientii agentiei trebuie sa vada ca banii pe campania pentru produsul cutare s-au spart eficient, au atins fix categoriile urmarite ("uite, draga, spotul nostru pentru ciocolata a fost facut fix pentru cea mai mare categorie de tineri, vezi?").

    Data viitoare cand clientul alege o agentie trebuie sa stie (ajutat de-un studiu) ca singura agentie care s-a adresat fix acelei categorii pe care o vroia el a fost Leone Burnetone. Pai, decat sa se riste cu altii, nu-i mai bine sa aleaga aceeasi agentie?

    Faptul ca studiul apare pe diverse site-uri nu face decat sa-l faca mai credibil in ochii clientului.
  • 0 (0 voturi)    
    Bravo (Joi, 31 ianuarie 2008, 17:43)

    Constantinescu [anonim]

    Ar fi putut sa faca acest studiu si sa-l vanda pe bani multi clientilor. Foarte frumos ca l-au facut public, Cred ca sunt singura agentie de pub care face studii publice pe piata asta.
  • 0 (0 voturi)    
    :) (Vineri, 1 februarie 2008, 0:00)

    corina [anonim]

    Un sondar a aratat ca 80% din sondajele facute nu sunt adevarate!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică