VIDEO: Acuzatii de publicitate mascata si un nou scandal la directia de stiri de la TVR

de D.Tapalaga     HotNews.ro
Joi, 6 martie 2008, 12:50 Economie | Media & Publicitate

Doi producatori de la jurnalul TVR de week-end o acuza pe sefa departamentului de stiri ca a incercat sa impuna o stire publicitara sub amenintarea unor sanctiuni si amenzi de mii de euro, desi nu exista un contract incheiat cu departamentul de marketing. In schimb, Madalina Radulescu, sefa de la stiri, recunoaste ca a insistat sa fie publicat un material despre inaugurarea unui magazin la Brasov, dar spune ca n-a amenintat producatorii. In cele din urma, materialul n-a mai fost difuzat. Stirea se referea la inaugurarea magazinului Unirea Shopping Center de la Brasov, detinut de Carmen Adamescu, sotia  lui Dan Grigore Adamescu, proprietarul ziarului Romania Libera. Ulterior, unul dintre producatori a fost mutat de la Jurnal, insa sefa stirilor spune ca asta n-are legatura cu incidentul.


Vezi aici video cu stirea suspectata de publicitate mascata

HotNews.ro va prezinta stirea montata in TVR care urma sa intre sambata, 1 martie, in jurnalul de la ora 19, dar care a fost oprita de la difuzare la presiunile celor doua producatoare, care l-au considerat material publicitar. Comitetul Director al TVR discuta in cursul zilei de joi acest caz.

Doua producatoare din TVR, Raluca Stroe Brumariu si Doina Georgescu, sustin ca sefa departamentului de stiri, Madalina Radulescu, ar fi incercat sa impuna vineri, 28 februarie, un reportaj despre deschiderea unui Mall la Brasov care urma sa fie difuzat in jurnalul de la ora 19 de sambata, 1 martie. “Mentioneaza ca materialul a venit deja, ca ea a supervizat textul si ca va contine un sincron cu Carmen Adamescu, patroana centrului comercial. Madalina Radulescu a mentionat expres <<scoateti ce vreti dar nu pe Carmen Adamescu>> si a cerut ca  durata materialului sa fie de minimum un minut si treizeci de secunde. A mai adaugat ca departamentul de marketing e la curent cu acest reportaj,  iar TVR va incasa 6000 de euro, bani care se vor duce catre cadouri de 8 martie pentru angajati“, se arata intr-un memoriu trimis de cele doua prodcatoare conducerii TVR si comisiei de etica.

“O sa vedeti cand o sa dati 3000 de euro fiecare”

Raluca Stroe Brumariu si Doina Georgescu mai scriu in memoriu ca au constatat a doua zi, sambata, 1 martie, ca era vorba de un reportaj pur publicitar care incalca legislatia in vigoare si ca TVR ar fi riscat sanctiuni din partea CNA, materialul nefiind marcat cu P. Cele doua producatoare sustin ca au contactat-o telefonic pe sefa stirilor solicitandu-i o nota scrisa privind contractul dintre TVR Marketing si magazinul Unirea. Madalina Radulescu ar fi refuzat si ar fi trecut la amenintari de tipul “o sa vedeti cand o sa dati 3000 de euro fiecare.”  Departamentul de markenting ar fi contactat pe unul din producatori dar ca ar fi rugat-o, afland continutul materialului, sa nu dea nimic pe post. Legea audiovizualului sanctioneaza publicitatea mascata. In urma acestor dispute, sefa stirilor de la TVR ar fi anuntat-o, fara alte precizari, pe Raluca Stroe Brumaru, unul dintre producatorii stirilor de week-end, ca nu va mai lucra la jurnalul de la ora 19.

Radulescu: “ma bucur ca au fost vigilente si ca materialul n-a intrat”

Versiunea sefei de la departamentul stiri, Madalina Radulescu, este insa radical diferita, dar contine cateva contradictii. Pe de-o parte, ea sustine ca a insistat ca stirea sa intre pentru ca stia de existenta unei intelegeri la departamentul de markenting. Pe de alta parte, Radulescu afirma ca a fost de acord ca materialul sa nu fie difuzat pentru ca era publicitar. “Bineintales ca am insistat, cate vreme marketing-ul mi-a spus ca exista o intelegere, un gentelman's agreement. Era posibilitatea ca TVR sa castige niste bani. Am spus ca sa fie facut, dar sa se repsecte legea. Dar ma bucur ca au fost vigilente si ca materialul n-a intrat“, a explicat Radulescu. Pe de alta parte, tot sefa departamentului de stiri afirma ca le-ar fi comunicat celor doua producatoare ca “materialul sa nu fie dat pe post daca contine ceva publicitar”.

"De la bun inceput au crezut ca e vreo spaga de-a mea"

Intrebata daca nu se contrazice, Radulescu a declarat pentru HotNews.ro ca in material nu se pomenea nici un nume de magazin sau de produs. “Eu le-am spus ca daca apare Carmen Adamescu, sa fie titrat ca fiind patron de magazin. Toate acuzatiile aduse de cele doua producatoare sunt rupte din context”, afirma sefa departamentului de stiri. “Problema e ca de la bun inceput au crezut ca e o spaga de-a mea. Nu au fost de buna credinta”, sustine sefa stirilor TVR. Madalina Radulescu afirma ca motivul pentru care una din cele doua producatoare nu va mai lucra la stirile de week-end este de ordin personal si ca transferul ei pe alta pozitie era cunoscut inainte de incident. Sef stirilor sustine ca in TVR “s-au mai facut materiale de acest gen”, inclusiv de catre cele doua producatoare.






















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

2465 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    penibil (Joi, 6 martie 2008, 14:38)

    dd [anonim]

    am vazut stirea...penibil e prea putin spus...
  • 0 (0 voturi)    
    Bat-o vina... (Joi, 6 martie 2008, 15:42)

    Ortografia [anonim]

    "departamentul de markenting" - de doua ori!
    "gentelman's agreement"

    "sa se repsecte legea"


    Felicitari!
  • +1 (1 vot)    
    Raduleasca (Joi, 6 martie 2008, 15:51)

    Birlic [anonim]

    Aceasta Madalina Radulescu freca ridichea prin Canada cand au chemat-o de pe la televiziunile lui Felix sa vina ca producator de stiri la Antene, pe salariu barosan. Acum a ajuns la TVR si mai face si ea un ban cinstit fiindca salariul la stat e mai mic decat la Felix. Desi eu cred ca are un comision si de la Felix ca sa mai bage cate ceva despre marele partid conservator.
    E pacat de tineretea ei...
    • +1 (1 vot)    
      clarificare (Vineri, 7 martie 2008, 20:01)

      maria coman [anonim] i-a raspuns lui Birlic

      stimate domn, poate ar trebui sa stiti ca madalina radulescu cea care "freca ridichea in canada" nu lucreaza la tvr acum. ci la o alta televiziune. madalina radulescu cea de la tvr a lucrat, de asemenea, la antena 1, dar la departamentul teritoriu. asa, pentru corectitudinea informatiei :)
  • +1 (1 vot)    
    ce scoala mai au astia de la Antene... (Joi, 6 martie 2008, 16:41)

    judex [anonim]

    se vede ca au avut profesori buni in ale cotcariilor. Problema este, cum naiba a ajuns asta la TVR, pe ce cai nestiute de nimeni?
  • +1 (1 vot)    
    talharii (Joi, 6 martie 2008, 16:46)

    ion... [anonim]

    ar trebui ca domnii care spun ca ne reprezinta in parlament sa anuleze acel bir pe receptia TV SI RADIO impus de NEOCOMUNISTI si aceste radio televiziuni sa se mentina prin propria inteligenta - ACEST PUNCT DE VEDERE O SA FIE LUAT IN CONSIDERATIE LA NOILE ALEGERI - ATENTIE MARE
  • 0 (0 voturi)    
    confuzie (Joi, 6 martie 2008, 20:31)

    anonim [anonim]

    e vorba de alta madalina radulescu. e o coincidenta de nume. madalina de care zici tu nu se compara cu madalina citata in articol. rectificare: nu se poate compara.
    • 0 (0 voturi)    
      sursa sigura (Joi, 6 martie 2008, 23:22)

      confuzie pe naiba [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Ba aia e. Mai informeaza-te inainte sa scoti ceva public. Aia e Madalina Radulescu si ceea ce e ea cu adevarat.
  • 0 (0 voturi)    
    madalinele, sunt doua, cu acelasi nume (Vineri, 7 martie 2008, 8:25)

    anonim [anonim]

    Madalina TVR nu are nicio legatura cu cea care fost plecata in Canada. Aceea a fost scolita in PRO TV si nu in ANTENA. Pricepeti odata ca este o confuzie, si chiar grava!
    • +1 (1 vot)    
      madalina (Vineri, 7 martie 2008, 8:43)

      marina popa [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Si eu cred ca Madalina TVR nu a fost in Canada. Oricum, chiar daca a fost, nu s-a lipit nimic de ea. Dar sa stiti ca nu era spaga ei, ci a altora din TVR. Ancheta interna ar trebui sa descopere acest lucru, daca este facuta corect. Madalina este doar o unealta in mina Murei Frinculescu si a gastii din jurul lui Sassu. Incet-incet, TVR devine din nou o vaca de muls pentru smecheri, un cuib de incompetenti cu pretentii - pe scurt, o irosire a banului public.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică