​Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie electrică din România, a cumpărat recent servicii de publicitate și informare pentru următorii 3 ani în valoare de peste 1,5 milioane de euro. Compania de stat, care are acum cele mai mici prețuri la energia electrică, vrea să-și facă o imagine mai bună și să atragă mai mulți clienți.

Sediul HidroelectricaFoto: AGERPRES

Hidroelectrica a pus la bătaie peste 8,2 milioane lei. Ce firme au depus oferte

Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie electrică din țară, la care statul deține peste 80% din acțiuni, a demarat în luna iunie din acest an o licitație deschisă pentru achiziția de servicii de informare și publicitate pentru o perioadă de 3 ani, contract estimat la peste 8,2 milioane de lei (fără TVA).

  • „Se dorește proiectarea, realizarea și implementarea unei campanii de informare publică cu privire la activitatea Hidroelectrica, scopul fiind acela de a crește notorietatea companiei și a serviciilor oferite de aceasta în rândul clienților existenți și potențiali.
  • Obiectivul general al contractului este de consolidare a imaginii generale a companiei, cu accent pe activitatea de informare și publicitate cu privire la produsele, serviciile și facilitățile oferite de Hidroelectrica pe piața de furnizare de energie electrică.”, se arată în caietul de sarcini.

Hidroelectrica vrea spoturi TV și radio, campanii pe social media și parteneriate media cu presa scrisă și online

Obiectul contractului vizează achiziția următoarelor servicii:

  • 1) Cercetare de piață şi focus grupuri;
  • 2) Realizarea conceptului campaniei de comunicare și promovare la nivel național;
  • 3) Realizarea şi difuzarea de spoturi TV şi spoturi Radio în funcție de planul de publicitate și de aprobarea Hidroelectrica;
  • 4) Realizarea de materiale promoționale;
  • 5) Organizare şi promovare de conferințe în numele Hidroelectrica;
  • 6) Difuzarea materialelor outdoor;
  • 7) Campanii de Social Media şi administrarea canalelor online ale Hidroelectrica;
  • 8) Difuzare online şi parteneriate media
  • 9) Raportare lunară;
  • 10) Analiză rezultate campanie;

În paralel cu o cercetare de piață la nivel național, vor fi organizate 2 focus grupuri în București și Constanța pentru a identifica și testa mesajele care vor fi folosite în campania pentru promovarea serviciilor Hidroelectrica.

Spoturile TV și radio vor avea durata între minim 30 de secunde şi 1 minut și se vor difuza pe posturi cu acoperire națională. În cadrul campaniei ar urma să fie organizate 6 conferințe de presă pentru promovarea serviciilor Hidroelectrica, iar difuzarea de afișaje outdoor se va face în cele mai importante orașe din cele 8 regiuni.

Hidroelectrica mai vrea campanii pe social media (Facebook, Instagram și LinkedIn) și difuzarea mesajelor sale atât în presa scrisă cât și în cea online prin parteneriate media.

La licitație au fost depuse următoarele 3 oferte:

  • 1. My Secret Treasure SRL (reprezentant Ioana Octavia Croitoru)
  • 2. Amicom Consulting & Strategy (reprezentant Radu Mihai Florin)
  • 3. Asocierea dintre firmele GMP Advertising (reprezentant Constantin Felix Tătaru) și GMP Public Relations (reprezentant Ioana-Corina Manoiu Burlan)

Amicom Consulting & Strategy a câștigat. Contractul - peste 1,5 milioane de euro

Un anunț publicat în data de 1 octombrie în Sistemul Electronic de Achiziții Publice arată că Hidroelectrica a desemnat și câștigătorul licitației. Este vorba de firma Amicom Consulting & Strategy.

Valoarea finală a contractului atribuit luna trecută este de 7,5 milioane lei (peste 1,5 milioane de euro).

Cine deține firma Amicom. Conexiuni cu familia fostului parlamentar PSD Iulian Iancu și magnatul petrolier Gabriel Comănescu

Firma Amicom Consulting & Strategy este controlată de Radu Mihai Florin (40%) și soția sa Radu Iulia (20%), în timp ce Rogobete Costena-Cristina deține o cotă de participare de 40% în firmă, potrivit datelor de la Registrul Comerțului, consultate de HotNews.ro.

Rise Project scrie că Amicom a derulat mai multe contracte cu grupul magnatului petrolier Gabriel Comănescu și că a avut clienți mari (Roșia Montană Gold Corporation, Chevron, BAE Systems sau KPMG).

Amicom este compania mamă pentru altă firmă de comunicare - Digitix Media SRL, care a fost înființată de Radu Petrescu, directorul de comunicare al GSP (Grup Servicii Petroliere), potrivit Rise Project.

În prezent, agenția Digitix Media (https://digitix.ro/) este deținută în cote egale de Amicom și de firma Maahs Digital SRL.

Maahs Digital este deținută în cote egale de Horațiu Iancu (fiul fostului deputat PSD Iulian Iancu, care în vara acestui an a fost numit membru în Comitetul de reglementare al ANRE) și de Mihai-Ionuț Pop, arată datele de la Registrul Comerțului, consultate de HotNews.ro.

La Amicom a lucrat și Nicoleta Iancu (fostă Tortolea), nora deputatului PSD Iulian Iancu, până în 2018, când a fost angajată expert la Serviciul relații publice și comunicare al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE).

La firma Maahs Digital lucrează și Mihaela Iancu, mama lui Horațiu Iancu și soția fostului deputat PSD Iulian Iancu, scrie și Profit.ro.

Revenind la partenerul de afaceri al lui Horațiu Iancu în firma Maahs Digital, Mihai-Ionuț Pop, Rise Project scrie că acesta a debutat în afaceri în 2014, când avea doar 23 de ani, și a înființat prima sa firmă, alături de Gabriel Comănescu, afacerist cu o avere estimată pe atunci la 500 de milioane de euro.

Afacerea inițiată de Comănescu și Mihai Pop (UGM Energy Trading) era un broker de energie, iar în ecuație au mai intrat și fiii celebrului Ristea Priboi, fost ofițer SIE.

Rise Project mai notează că firma Digitix a avut sediul în aceeași clădire cu Just News Media SRL (Jurnaliștii.ro), fosta firma a lui Ovidiu Marincea, actualul purtător de cuvânt al SRI și consilier pe comunicare al directorului Eduard Hellvig.

Datele ROTLD arată că atât domeniul de internet jurnaliștii.ro, cât și amicom.ro au la adresa de contact a registrantului aceeași adresă de email: webmaster@digitix.ro, care ar fi fost vechea adresa de email a firmei Digitix Media SRL, atunci când aceasta era deținută de Radu petrescu, potrivit jurnalistei Sorina Matei.

Cele mai recente date de la registrul Comerțului arată că firma Just News Media SRL (care deține Jurnaliștii.ro) este deținută de un anume Koler Eduard Virgil (născut în 1975 în Drobeta Turnu Severin, Mehedinți).

O persoană cu același nume, Koler Eduard Virgil, președinte al PMP Mehedinți, este consilier local la Primăria Municipiului Drobeta Turnu Severin, însă acesta nu și-a trecut că ar deține firma Just News Media în nici una din declarațiile sale de interese.

Întrebat de HotNews.ro despre modificările din acționariatul firmei Just News Media și noul proprietar, Ovidiu Marincea, purtătorul de cuvânt al SRI a declarat:

  • „Din 2015, de când m-am angajat la SRI, nu mai sunt acționar al firmei care deținea site-ul de știri la care faceți referire. Nu cunosc persoana pe care o menționați.”, a declarat Ovidiu Marincea.

HotNews.ro i-a solicitat un punct de vedere și președintelui PMP de Mehedinți, Koler Eduard Virgil, și vom reveni cu răspunsurile acestuia când le vom primi.