Jurnalistii romani cred ca in 2008 Romania va avea mai multe crize de comunicare decat anul trecut, factorii de risc tinand de evolutia economiei, de managementul organizatiilor si de comunicarea acestora, potrivit unui studiu dat publicitatii astazi de compania de relatii publice Rogalski-Grigoriu. Studiul analizeaza si principalele crize de comunicare ale anului 2007, intre care se detaseaza cazurile Danone-dioxina, Raluca Stroescu-Ernst&Young si Smithfield - pesta porcina.

Cele trei cazuri au fost enuntate de jurnalistii care au raspuns in sondajul de opinie realizat de Rogalski-Grigoriu in luna februarie a.c.. Alte situatii de criza identificate de cei 98 de respondenti au fost retragerea grupului imobiliar CBRE de pe piata romaneasca, tranzactia Rompetrol-Kazmunaigaz, problemele companiilor low cost, incidentul de pe aeroportul Otopeni de la sfarsitul anului, Petrom-Arpechim, referendumul, criza emigrantilor din Italia etc.

Ce cred ziaristii despre:

Industriile cele mai expuse crizelor in 2008

  • Industria bancara
  • Industria alimentara
  • Piata imobiliara
  • Industria transporturilor aeriene
  • Piata de asigurari
  • Piata serviciilor medicale
  • Industria farmaceutica

Factorii de risc in 2008

  • Factori macro - cresterea volatilitatii monedei nationale, recesiunea, nerespectarea reglementarilor si standardelor, alegerile si presiunile politice, supraincalzirea economiei etc
  • Factori manageriali - Lipsa fortei de munca si suprasolicitarea angajatilor, lipsa exercitiului transparentei, evolutia rapida si haotica, cresterea preturilor etc.
  • Factori de comunicare - Lipsa profesionalismului, lipsa specialistilor de comunicare, lipsa de pregatire a departamentelor de comunicare etc.
  • Factori naturali

Raportul integral poate fi accesat pe blogul Rogalski-Grigoriu