Apple este brandul cu cea mai mare influenta in randul consumatorilor mondiali, in timp ce Microsoft si Statele Unite ale Americii sunt brandurile care necesita o revigorare substantiala, conform unui studiu efectuat de revista online brandchannel.com. Printre marcile cu o imagine foarte buna se mai numara Nike, Google si Coca Cola.

Studiul le cerea respondentilor sa spuna care branduri au cel mai mare impact asupra vietilor lor si in ce mod le-au schimbat aceste marci comportamentul si perceptia despre lume.

Cei 2.000 de respondenti au decis ca Apple este castigatorul, la sase categorii, cum ar fi brandul care i-a inspirat cel mai mult si cel fara de care nu pot concepe viata. Coca Cola, Google si Starbucks au fost si ele numite in randul marcilor fara de care respondentii au spus ca nu pot trai.

Microsoft a iesit in frunte la segmentul brandurilor cu care respondentii vor cel mai mult sa poarte o polemica, dar si la categoria brandurilor care au nevoie de o revigorare. La aceasta categorie locul secund a fost ocupat de SUA, urmata de Ford, Coca Cola si Pepsi.

Una dintre surprizele studiului este ca, desi a fost facut in 107 tari, nicio marca nu a ocupat primul loc in clasamentul brandurilor "verzi", in ciuda eforturilor facute de multe companii care vor sa arate ca sunt sensibile la mediu. Totusi, la aceasta categorie patru marci au luat mentiuni: Toyota, BP, Body Shop si Honda.

Studiul nu a tinut seama de valioarea economica a brandurilor. In clasamentele unde acel criteriu prima, Coca Cola iesea in frunte.

Dupa Apple, in ierarhia marcilor care i-au inspirat cel mai mult pe respondenti s-au clasat marci precum Nike, Coca-Cola, Google sau Starbucks.

Clasamentele au fost alcatuite dupa raspunsurile a peste 2.000 de oameni din 107 tari care au raspuns la chestionare intre 24 februarie si 9 martie.