Google a adaugat o facilitate noua serviciului Analytics. Despre noutatile pe care optiunea Google Benchmarking le aduce serviciului gratuit al Google pentru monitorizarea traficului siteurilor scrie Alex Visa pe Webservator.ro.

Cu siguranta multi dintre voi ati observat ca recent, cand v-ati autentificat in contul vostru Google Analytics, vi s-a cerut sa aprobati folosirea de catre Google, in mod confidential a datelor din contul vostru Analytics,

Nivelul de partajare al informatiei este disponibil acum in Google Analytics pe doua nivele:

1. Partajare a informatiilor doar cu alte produse Google

2. Partajare a informatiilor cu alte produse Google si cu serviciul de raportare comparativa.

Despre ce e vorba? Sa ne gandim la Google Analytics intr-un mod global.

Google Analytics a ajuns la o masa critica de utilizatori. La momentul actual, exista cel mai probabil un numar foarte mare de siteuri web care folosesc acest serviciu. In aceste conditii, Google incepe sa aiba o imagine din ce in ce mai clara asupra nivelului de trafic al internetului si mai ales date specifice asupra fiecarui site.

In mod evident, nu are nimeni nici puterea si nici vointa de a incepe sa analizeze individual cum performeaza fiecare site un parte, dar cu siguranta, o privire de ansamblu nu strica nimanui.

Din acest motiv, Google a reusit inca o data sa introduca o facilitate noua la un produs existent – si anume Google Benchmarking (BETA), in cadrul Google Analytics.

Serviciul functioneaza intr-un mod extrem de simplu. Webmasterii care au agreat sa partajeze informatiile contului lor cu Google si cu serviciul de raportare comparativa a site-urilor vor vedea in lista de rapoarte un nou meniu.

Datele pe care le descoperim in spatele acestui meniu sunt menite sa ajute webmasterii sa-si pozitioneze site-ul in raport cu competitorii lor. Fie in mod global, cu alte site-uri de dimensiuni similare, fie per categorie de site-uri puteti vedea cum se situeaza traficul si alti cativa parametrii ai siteului dumneavoastra fata de cele ale concurentei, si asta fara a avea nici un fel de date specifice.

Ca marketer online, singura concluzie pe care o pot trage privind aceste date, este ca siteul meu are mai putin trafic decat cele ale competitorilor, dar acest trafic este mai bine calificat decat cel al concurentei avand o conversie sporita, o rata de utilizare mai mare si un procent de utilizatori noi mai mare. Cu alte cuvinte, siteul “isi face treaba”.

Mi se pare o initiativa excelenta a celor de la Google Analytics, si va indemn pe voi, marketeri sau webmasteri sa activati acest serviciu de partajare a datelor. Altii vor beneficia de ele, dar cu siguranta si voi veti beneficia de datele altora. Un compromis care merita facut si o actiune simpla care ne va ajuta pe toti sa progresam.

Si ca tot vorbim de Web Analytics, pe 16 aprilie, la Montreal, va avea loc o conferinta Infopresse la care printre invitati se afla Avanish Kaushik, un guru in web analytics si Web Analytics Evangelist la Google.

Daca aveti cum, va recomand cu caldura aceasta conferinta. Vor fi multe lucruri de “luat acasa”.

Eu sigur voi fi acolo.