Veniturile din publicitate pe Internet le vor depasi pe cele rezultate din publicitatea TV in Marea Britanie, anul viitor, in conditiile unei cresteri accelerate a cheltuielilor pe publicitate online, potrivit unui raport al International Advertising Bureau, citat de Brand Republic. Documentul IAB arata ca publicitatea pe Internet in Regat a crescut, ca valoare, cu 38% anul trecut, atingand valoarea de 2,8 miliarde de lire sterline si o cota de piata de 15,3%, fata de 11,4% in 2006.

Potrivit Brand Republic, cresterea de anul trecut a fost mai lenta decat cea din 2005 (66%) si 2006 (41%), dar s-a situat peste ritmul preconizat de IAB pentru 2007. Este de asteptat ca Internetul, situat in Marea Britanie imediat in urma televiziunii din punct de vedere al publicitatii, sa nu fie afectat de scaderile inregistrate de celelalte medii si sa inregistreze cele mai mari incasari din publicitate anul viitor.

Printre principalii piloni de crestere a publicitatii online, Brand Republic citeaza popularitatea retelelor sociale, oferta de laptop-uri ieftine de pe piata, conexiunile wireless si televiziunea on-demand.

Raportul a fost intocmit de IAB in parteneriat cu PricewaterhouseCoopers si World Advertising Research Center. Documentul arata ca Internetul a constituit principala sursa de crestere a pietei publicitatii in general, anul trecut.

Studiul mai arata ca formate online precum reclame de tip display, banner sau video au crescut cu 31% anul trecut.