Ce cred conducatorii industriei globale de comunicare

IAA: Roiul de consumatori militanti schimba, prin noile tehnologii, fata publicitatii mondiale

de C.I.     HotNews.ro
Vineri, 11 aprilie 2008, 18:49 Economie | Media & Publicitate

Rolul agentiilor traditionale de media si publicitate se va schimba substantial in anii care vor urma si trebuie sa apeleze la creativitate chiar pentru a ramane ele insele pe piata. Internetul si noile tehnologii nu sunt simple canale de comunicare - ele transforma permanent consumatorul, mesajul care ii este adresat si chiar brandurile. Consumatorii sunt mai "verzi", militanti, dar dovedesc si mai mult cinism. Asa arata, in 2008, lumea comunicarii vazuta de unii dintre cei mai puternici oameni din industrie, care au luat parte saptamana aceasta la congresul mondial al International Advertising Association (IAA) de la Washington.

La acest eveniment, meritele publicitatii romanesti si ale filialei de la Bucuresti a IAA au fost recunoscute in repetate randuri: Ogilvy a luat un premiu pentru o campanie de responsabilitate sociala orientata spre protectia mediului, IAA Romania a luat premiu pentru cea mai activa filiala, iar Scoala IAA, proiectul sau educational, a fost dat exemplu de buna practica.

Coincidenta sau nu, educatia si reforma industriei de marketing si comunicare, viteza mai mare in activitatile industriei si ce pot face publicitarii in fata unui public mult mai "verde" si mai militant au fost principalele subiecte dezbatute de liderii pietei mondiale de profil la Congresul IAA din Washington, potrivit Reuters si Advertising Age.

Ce au spus actorii din piata:

Maurice Levy, Publicis Groupe CEO
  • Modelul traditional in care o agentie livreaza un spot si un slogan "nu mai este valid, nu mai este relevant" si nici n-ar mai trebui sa fie.
  • Agentiile de publicitate isi pastreaza un rol major, dar acesta este diferit decat cel consacrat in ultimele decenii. Relatiile in triunghiul client-agentie-media se schimba si devin mult mai tulburi, insa acest triunghi trebuie sa aiba in continuare acces la oameni care sa produca in mod eficient continut, sa ofere context, valoare si emotie mesajului unui brand.

Chuck Brymer, DDB Worldwide CEO
  • Rolul agentiei in crearea de continut pentru clienti individuali se schimba odata cu tehnologiile ce le permit consumatorilor sa comunice mult mai intens intre ei, transformandu-i in "roiuri".
  • Publicitatea nu trebuie sa sa influenteze masele, ci si comportamentul de "roi", in care un individual poate influenta o comunitate intreaga, prin bloguri si retele sociale.
  • "In trecut, am vazut mereu cum cel mare il inghite pe cel mic. In noua economie bazata pe cunoastere, cel rapid il inghite pe cel lent". Viteza este esentiala.
  • Creativitatea publicitara are scopul sa "aprinda si sa motiveze roiul".

Tateo Mataki, Dentsu Chairman-CEO
  • Modelul dupa care singura functie a unei agentii este sa creeze publicitate si sa cumpere spatiu media nu mai este valabil.
  • Agentia si clientul trebuie sa isi imparta in mod egal riscurile si rasplata campaniilor
  • Exemplu Dentsu: Intr-o campanie pentru taitei, Dentsu a apelat la publicitate bazata pe stilul anime, iar apoi a produs volume de benzi desenate si programe anime ce puteau fi vandute pe DVD in cadrul campaniei. DVD-urile au avut un succes enorm si au sporit venituri suplimentare atat pentru client, cat si pentru Dentsu.

Kevin Johnson, Microsoft President of Platforms and Services
  • Tehnologiile publicitare dezvoltate de Microsoft permit agentiilor de profil noi posibilitati pentru crearea de continut si pentru a il livra consumatorilor in momentele cele mai propice pentru ca acestia sa poata folosi si reactiona fata de acel continut.

Michael Roth, Interpublic Group CEO
  • Mediul actual de marketing este dictat de tehnologie. Toti specialistii in marketing trebuie sa fie bine pregatiti in domeniul digital.

Elizabeth West, Tribal DDB West President
  • Consumatorii sunt in centrul noului univers digital, ceea ce impune schimbari majore in gandirea marketingului. "Consumatorii sunt noua media si ei stiu acest lucru".

David Jones, Euro RSCG Worldwide CEO
  • Peste 80% dintre consumatori cred ca orice companie trebuie sa apere ceva mai mult decat propriul profit, iar 80% cred ca acele companii care nu se comporta "cum trebuie" trebuie sanctionate.
  • Oamenii de marketing pot obtine rezultate extraordinare nu doar daca se implica in protectia mediului, cel mai "fierbinte" punct in comunicarea responsabilitatii sociale, ci si in alte activitati considerate a fi in beneficiul intregii lumi.

Eric Biel, Burson-Marsteller CR managing director
  • Brandurile care apeleaza la instrumente de responsabilitate sociala pot inregistra performante reale, insa ele trebuie sa aiba grija in fata unui public foarte cinic, dispus sa sanctioneze lipsa "umilintei" in campanii de acest fel.

Tom Bernardin, Leo Burnett CEO
  • "Nu mai folosim termenul de consumator. Daca stai sa te gandesti, e peiorativ. Ii face pe oameni sa sune a mancai".

NBC Universal CEO Jeff Zucker, intr-un interviu acordat Reuters
  • Preturile pentru publicitate in timpul Olimpiadei din China sunt foarte ridicate in pofida tensiunilor politice si a protestelor contra politicilor promovate de Beijing. NBC Universal a vandut deja 75% din spatiul de publicitate pe parcursul transmisiunilor de la Olimpiada ce va avea loc in august.





















Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

494 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Dialogul real - cheia supravietuirii pe piata (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 8:22)

    http://opiniaconsumatorilor.blogspot.com/ [anonim]

    Pentru a contracara actiunea "roiurilor" de consumatori agentii de publicitate apeleaza din ce in ce mai des la metode imorale de promovare a "brandurilor". In afara de reclama mincinoasa propriu zisa ei practica pe scara larga manipularea copiilor, incearca sa preia controlul mintii prin mass media si, mai nou, initiaza un veritabil atentat la adresa limbajului comun (vezi si articolul de fata, in care unui anumit domn nu-i place termenul "consumator"). Bun-rau acesta e cuvantul si, deocamdata, alaturi de altele, e un semnal adecvat pentru adunarea "roiului". Cat priveste lectia de cinism atat de bine insusita de consumatori, aceasta a fost "predata" cu deosebit talent chiar de agentii de publicitate, in stilul dumnealor caracteristic. Cred ca, in urmatorii 3-4 ani, producatorii si agentii de publicitate vor fi obligati sa renunte la metodele agresive de promovare si sa initieze un dialog real cu consumatorii, in care problemele de mediu sunt departe de a fi singurele teme. Cine nu va reusi, risca sa dispara!
    • 0 (0 voturi)    
      Sa dispara!!!! (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 8:57)

      amanita muscaria [utilizator] i-a raspuns lui http://opiniaconsumatorilor.blogspot.com/

      Ai dreptate. Este o lume CINICA, o lume unde, adeseori sub coaja plina de umor se ascunde acelasi aparat de spalat creierul “consumatorului”. Tot mai acuta rezistenta a "roiurilor" la agresivitatea marketingului lipsit de orice scrupule l-ea tras un semnal de alarma. Foarte bine!!! Si sa le fie de bine. Sper ca "terorismul publicitar" sa isi dea obstescul sfarsit cat mai curand...
  • 0 (0 voturi)    
    Publicitatea este un produs (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 10:42)

    V_thot [anonim]

    Esteun produs ca oricare altul. Sa- format un lant vicios, iar publicitatea a devenit la randul ei un produs care se impacheteaza si se vinte exact ca orice alt produs pentru acre se face publicitate.
    Pare ciudat, dar asta este singura concluzie pe care pot sa o trag daca ma gandesc ca exista, de exemplu, premii care se dau pentru campanii sau spoturi, iar evaluarile se fac pe mai multe criterii si paliere. De exemplu faptul ca un spot poate fi bun pentru eficienta sau doar ca si creatie. In ambele cazuri spotul devine , la randul sau o marfa pentru agentie. Ai un produs pe care vrei sa-l promovez, in functie de necesitate alegi agentia care sa ti-l promovez. Vrei doar sustinere de imagine poti sa mergi catre cei premiati si foarte buni pentru creativitate...vrei sa vinzi, mergi la cei foarte buni pe eficienta. O campanie este gandita inca de la inceput daca trebuie doar sa arate bine sau daca trebuie sa goleasca rafturile.
    Nu cred ca terorismul publicitar va disparea, dimpotriva o sa se acutizeze, deoarece raportul dintre cei care gandesc si vorbesc desre publicitate si cei acre doar o consuma va fi mereu acelasi - foarte multi consumatori la foarte putini creatori. E ca la pescuit, trebuie doar sa ai momeli bune si vei prinde mai multi pesti pe acelasi lac pe acre pescuieste si concurenta. Creatorii de publicitate nu-si vad adversarii, dar stiu ca exista, ca au diverse comportamente, ca sunt diverse "specii", ca unii "trag" mai bine dimineata, in timp ce altii seara.
    Iar batalia se da defapt pe studiul "pestilor": ce specii au mai aparut, ce obiceiuri au, in ce ghioluri trag, la ce adancime, cu ce se hranesc, cum socializeaza in banc, cand, de unde si cu ce se hranesc, etc. Asta ca sa pota pregati ei cele mai bune navoade. Este si motivul pentru care piata de bublicitate se uneste sub astfel de palarii mai mari...adica isi fac pescadoare din ce in ce mai bune si care sa poata pescui pretutindeni in lume. Ce sa-i faci, efect al globalizarii si satului planetar.
    • 0 (0 voturi)    
      Cand vanatorul devine vanat (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 11:24)

      http://opiniaconsumatorilor.blogspot.com/ [anonim] i-a raspuns lui V_thot

      Interesanta alegorie, cata vreme acceptam situatia ca toti consumatorii sunt "pesti", adica prada.
      Peisajul se schimba radical atunci cand produsul comercial, "brandul" sau insusi mesajul publicitar devin "prada" (pentru critici, nemultumiti,carcotasi, comentatori etc.). Atunci "navodul" incepe sa se miste iar, la un moment dat , va putea rasturna barcuta pescarului imobil sau adormit. Sau chiar un maret pescador bine dotat dar rau dirijat!
  • 0 (0 voturi)    
    hai la lupta... (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 18:43)

    marx si engels [anonim]

    Obiectivele sociale ale activitatiie economice se atrofiaza vazand cu ochii. Nu mai intereseaza daca oferta este buna sau rea, valoroasa sau mediocra, distincta sau la fel cu celelalte. Nu exista decat produse, segmene-tinta de clienti, roiuri sau consumatori militanti, profit imediat. O aiureala care duce in final la scumpirea vietii si, prin sistemul tot mai incorect de repartitie, la excluderea unor mase tot mai mari de oameni. Asa se pregatesc conditiile pentru schimbarea ideologiilor si viitoare framantari sociale devastatoare.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri