Televiziunea publica a inregistrat un deficit bugetar de 8,8 milioane euro in 2007, potrivit raportului de activitate pe anul trecut, depus marti la Parlament, informeaza un comunicat al SRTV. Televiziunea Romana prezinta acest rezultat drept un succes, aratand ca in cea de-a doua jumatate a anului trecut, dupa numirea noii conduceri, a fost "stopat declinul financiar" prin reducerea pierderilor evaluate la mijlocul anului la 15-18 milioane de euro.

Potrivit datelor furnizate de TVR, societatea inregistra, la 31 decembrie 2007, creante de circa 41,8 milioane lei si datorii curente de circa 84,7 milioane lei.

SRTv informeaza ca cele mai mari cheltuieli au fost cheltuielile cu personalul - 34,05%, cele legate de prestatii externe (statii si circuite catre Radiocom, licente, comisionul pentru societatile Electrica de colectare a taxei TV, drepturi de radiodifuzare, deplasari, colaboratori etc) - 40,11%, iar 11,83% au fost cheltuieli cu impozite si taxe.

Raportul SRTv citeaza estimarile Splendid Media, compania care vinde spatiul publicitar pe posturile publice, potrivit careia vanzarile de publicitate pe aceste posturi au crescut cu 1,5% in 2007 fata de 2006, atingand 22,578 milioane euro. Aceeasi companie apreciaza ca piata de publicitate TV a crescut cu 36% in Romania, anul trecut, comparativ cu anul precedent, conform datelor de audienta a spoturilor clientilor companiei, monitorizate de TNS-AGB pe target all-urban).

Tinta TVR: sa-si recastige audientele pierdute

Potrivit raportului, principalul obiectiv al noii conduceri numite la TVR anul trecut a fost stoparea declinului financiar, ceea ce a presupus oprirea productiei pentru proiectele foarte costisitoare in raport cu audienta, reducerea numarului de ore suplimentare si a modului de premiere a angajatilor.

SRTv sustine ca posturile TVR 1, TVR 2 si TVR Cultural au inregistrat o cota de piata de 17% la nivel national si de 11,7% la nivel urban, iar TVR 1 a avut un rating mediu la nivel national 1,9%. Explicatia Televiziunii Romane pentru aceste rezultate este ca anul trecut a scazut consumul TV comparativ cu 2006, an in care posturile publice au inregistrat audiente mari cu ajutorul sportului: Liga I, Cupa UEFA, Campionatul Mondial de Fotbal, preliminarele Ligii Campionilor.

TVR isi propune drept prioritati pentru 2008 redresarea financiara si cresterea audientelor si spune ca a conceput o strategie de actiune in acest sens care va fi pusa in aplicare anul acesta. Cu toate acestea, raportul nu spune precis in ce consta aceasta strategie, mentionand doar elemente ce tin oricum de serviciul public de televiziune (respectarea deontologiei), de aspiratii generale (adaptarea la noile tehnologii) si de nevoia ca cele trei posturi sa revina la menirea lor initiala.