Google este cel mai puternic brand global, dupa criteriul valorii in milioane de dolari, potrivit celui mai nou raport realizat de compania de cercetare de piat Millward Brown, citat de Brand Republic. Pe plan mondial, Google este urmat de General Electric, Microsoft, Coca-Cola si China Mobile, in fruntea clasamentului BrandZ, referitor la cele mai solide 100 de branduri. Cele mai puternice branduri europene sunt Nokia si Vodafone.

Raportul a fost realizat pe baza modului cum au evoluat valorile marilor branduri globale si perceptia consumatorilor asupra acestora pe parcursul anului trecut. In randul primelor zece branduri globale se mai numara IBM, Apple, McDonald's, Nokia si Marlboro. Vodafone, cel mai puternic brand britanic, este situat pe locul 11.

Brand Republic il citeaza pe Warwick Nash, CEO al Millward Brown, care subliniaza ca in top apar acele companii care se folosesc de brandul lor ca de o parghie pentru a progresa. El doreste ca prin astfel de clasificari sa traga un semnal de alarma. Companiile ar trebui sa investeasca in puterea brandurilor daca vor ca afacerea lor sa supravietuiasca in vremuri dificile.

In pofida situatiei economice dificile cu care s-a confruntat sistemul bancar britanic in a doua jumatate a anului 2007, bancile s-au mentinut in top.

Top 10 branduri globale (valoarea brandului in milioane de dolari):

1. Google - 86.057

2. GE - 71.379

3. Microsoft - 70.887

4. Coca-Cola - 58.208

5. China Mobile - 57.225

6. IBM - 55.335

7. Apple - 55.206

8. McDonald's - 49.499

9. Nokia - 43.975

10. Marlboro - 37.324

Top 10 branduri britanice (valoarea brandului in milioane de dolari si locul la nivel global):

1. Vodafone - 36.962; locul 11

2. Tesco - 23.208; locul 25

3. HSBC - 18.479; locul 35

4. Marks & Spencer - 11.600; locul 60

5. Barclays - 7.382; locul 93

6. Standard Chartered Bank - 6.855; locul 100

7. BP - 6.346;

8. Royal Bank of Scotland - 5.782;

9. Asda - 5.628;

10. NatWest - 4.978.

Clasamentul global complet poate fi accesat pe site-ul Millward Brown.