Intalnire europeana a publisherilor la Viena

Estimare Die Welt: in sapte ani, ziarele online vor castiga din publicitate la fel ca ziarele tiparite

de George-Hari Popescu     HotNews.ro, EurActiv.ro
Marţi, 22 aprilie 2008, 23:10 Economie | Media & Publicitate

Christoph Keese
Foto: Die Welt

Presa tipărită nu va dispărea din cauza Internetului, ci se va dezvolta şi va trece prin transformări radicale de formă şi conţinut. Concluzia pare deja un truism. Insa cum pot fi integrate cele doua medii - printul si online-ul, pentru un model de succes? Importante grupuri de presa din Europa s-au reunit la Viena pentru a studia posibile raspunsuri.

La European Newspaper Congress, de la Viena, din acest an (21 - 22 aprilie), discutiile despre integrarea on-line cu off-line au ocupat un loc important.

Modelul Die Welt: online-ul e pe primul loc

Christoph Keese, redactor-sef al cotidianului german Die Welt (www.welt.de) a făcut apologia Internetului. Studiul de caz pe acest ziar este edificator pentru modul în care o publicaţie a reuşit să se dezvolte simultan şi unitar în mediul online şi offline.

După ce a prezentat unele studii realizate de Gartner şi Eurostat pe tema publicităţii online, Keese a prezis că, în jurul lui 2015, publicaţiile pe Internet vor avea profit din publicitate în aceeaşi măsură în care au ziarele tipărite astăzi. „Ziarele tipărite nu mor, ci prosperă”, a tras concluzia Keese.

În urma unei restructurări produse în 2007, Die Welt a unit redacţia pentru ediţia tipărită cu cea pentru ediţia online. Fuziunea s-a produs şi la nivelul infrastructurii, pentru că acum ziarul are un singur sediu pentru redacţiile celor două versiuni ale publicaţiei. 

Jurnaliştii au birouri comune, iar şefii de departamente, editorii şi redactorii-şefi lucrează în mijlocul reporterilor. Comunicarea este permanentă şi se face în primul rând prin discutii faţă în faţă. Editorii pastreaza legatura cu jurnaliştii de pe teren şi deciziile de publicare le poate lua oricare dintre editori, indiferent dacă se ocupă de varianta tipărită sau de cea online.

Continutul ziarului este „aruncat” mai intai pe site

Conţinutul ziarului Die Welt este „aruncat” mai întâi pe site în jurul orei 17.00 (în funcţie de programul de lucru din Germania), iar ediţia pe hârtie se închide cam la ora 21.30. Keese a ţinut să precizeze că nu se pune problema unei „canibalizări” a ediţiei printate, deoarece publicurile celor două versiuni sunt aproape complet diferite.

Abonaţii nu au protestat în vreun fel faţă de disponibilitatea timpurie a conţinutului pe site, iar Die Welt a înregistrat profit dublu după această restructurare.

„Au fost jurnalişti la noi care au manifestat rezistenţă la unirea celor două redacţii, dar i-am motivat îndemnându-i mai ales pe cei mai în vârstă să scrie pentru site. Au văzut că articolele lor sunt citite şi că ei sunt citaţi în presă, aşa că au căpătat treptat încredere în această relansare”, a spus Christoph Keese.

Varianta online a ridicat noi provocări, principala fiind optimizarea conţinutului în aşa fel încât textele să fie mai bine captate de Google. Keese a precizat că în jur de 50% dintre vizitatori vin din Google, restul vizitând site-ul direct. „Google News ne face reclamă gratis printre celelalte titluri de limbă germană, preluându-ne articolele”, a spus Keese.






















Articol sustinut de Superbrands

JW Marriott, orasul din mijlocul orasului

Unul din cei mai mari jucatori de pe piata hoteliera locala, hotelul JW Marriott Bucharest Grand Hotel si-a castigat in cei 17 de existenta reputatia de un oras in mijlocul orasului datorita impresionantei desfasurari de produse si servicii: 402 camere si apartamente elegante, cele mai mari camere de 5 stele din zona, cu o suprafata medie de 36.8 mp, sase restaurante si lounge-uri, 12 sali de evenimente, dintre care doua ballroom-uri ce pot gazdui impreuna pana la 1.200 de persoane. Cladirea mai adaposteste un centru de fitness si spa, cu piscina interioara, o galerie de magazine de branduri internationale de lux ce acopera o suprafata de peste 2.700 mp, spatii de birouri de 11.000 mp si o parcare generoasa de 550 de locuri.

395 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Nu vor castiga, (Miercuri, 23 aprilie 2008, 9:27)

    Contragabierul [anonim]

    Ziua,Cotidianul,Ev.Zilei-de exemplu,la care atunci cand trebuie sa le accesezi si comentezi trebuie sa te loghezi-pur si simplu nu le mai vizitez.M-a tentat,de ex. la Cotidianul sa ma inregistrez ,dar cand am vazut ce cer(ma pot controla mai usor electronic)-am zis pa si pusi.Se pot introduce date false la nume,prenume,telefon etc., insa nu e cazul.
    • 0 (0 voturi)    
      bine zis (Miercuri, 23 aprilie 2008, 10:18)

      Satmareanu [anonim] i-a raspuns lui Contragabierul

      Foarte de acord cu tine! Nimic nu e mai enervant decat atunci cand te porneshti cu mare entuziasm "sa le zici cateva", iar ei itzi cer nume, adresa shi, daca se poate, shi numaru de la pantofi. De-aia forumurile acelor ziare sunt frecventate doar de catziva "clientzi fideli" care s-au inscris inca de la inceput shi de atunci nu-i mai deranjeaza nimeni.
  • 0 (0 voturi)    
    Link (Miercuri, 23 aprilie 2008, 15:53)

    George Hari Popescu [anonim]

    Ma scuzati ca intervin, dar ce legatura are asta cu articolul de mai sus? Si sper ca ati observat ca este vorba despre presa din Europa, continent cu care Romania are foarte putine lucruri in comun.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi