La European Newspaper Award, au fost premiate cele mai bine desenate ziare, printre care Business Standard si Viata libera din Romania. Premiile au fost decernate in cadrul evenimentului European Newspaper Congress de la Viena, din acest an (21 - 22 aprilie).

European Newspaper Award 2008 (Design si Concept)

Cifre:

  • au participat 288 de ziare din 26 de tari
  • 86 de ziare din 17 tari au primit premii de excelenta
  • tarile cu cele mai multe premii: Germania, Suedia, Spania
  • au fost 9 membri ai juriului, din 8 tari: Norvegia, Suedia, Finlanda, Belgia, Austria, Elvetia, Spania, Germania.

Designer-ul de presa Norbert Küpper a evidentiat cateva trasaturi unice ale ziarelor din diverse tari europene, aratand ca toate se incadreaza intr-o anumita „scoala” europeana. El a aratat ca, in Suedia, se pune un accent tot mai mare pe fotografia de mari dimensiuni, care se intinde pe cel putin 75% din suprafata paginii. Ziarele suedeze mai incearca sa atraga cititorii si prin imagini de detaliu, ca elemente de „agatare” a atentiei catre textul care insoteste ilustratiile. Tot in Suedia, cotidianele incearca sa gaseasca subiecte originale, care sa poata fi abordate la fel de atractiv nivelul textului si al fotografiei. Küpper a mai observat ca unele cotidiane din Europa adopta in weekend un design de tip magazin, pentru a concura cu televiziunea si pentru a da cititorilor senzatia de deschidere, relaxare si diversitate.

Germania este tara in care apar cele mai multe ziare-concept, publicatiile de aici incercand sa creeze design de arta, din dorinta de a arata ca Internetul nu este canalul de comunicare ce detine monopolul la elemente vizuale puternice.

Designer-ul a scos in evidenta, drept bune practici si doua ziare romanesti - Business Standard si Viata libera (Galati). In opinia lui Küpper, exista un anumit stil romanesc de design de presa, dominat de infografie, titluri mari si casete marginale.

Designer-ul de presa Norbert Küpper a evidentiat cateva trasaturi unice ale ziarelor din diverse tari europene, aratand ca toate se incadreaza intr-o anumita „scoala” europeana. El a aratat ca, in Suedia, se pune un accent tot mai mare pe fotografia de mari dimensiuni, care se intinde pe cel putin 75% din suprafata paginii. Ziarele suedeze mai incearca sa atraga cititorii si prin imagini de detaliu, ca elemente de „agatare” a atentiei catre textul care insoteste ilustratiile. Tot in Suedia, cotidianele incearca sa gaseasca subiecte originale, care sa poata fi abordate la fel de atractiv nivelul textului si al fotografiei. Küpper a mai observat ca unele cotidiane din Europa adopta in weekend un design de tip magazin, pentru a concura cu televiziunea si pentru a da cititorilor senzatia de deschidere, relaxare si diversitate.

Germania este tara in care apar cele mai multe ziare-concept, publicatiile de aici incercand sa creeze design de arta, din dorinta de a arata ca Internetul nu este canalul de comunicare ce detine monopolul la elemente vizuale puternice.

Designer-ul a scos in evidenta, drept bune practici si doua ziare romanesti - Business Standard si Viata libera (Galati). In opinia lui Küpper, exista un anumit stil romanesc de design de presa, dominat de infografie, titluri mari si casete marginale.