Marketingul prin email este o tactica extreme de performanta in atragerea de clienti noi catre un site. Din pacate exista putine date care sa vorbeasca despre succesul unor asemenea campanii.

Am descoperit recent o statistica a unei campanii de emailing derulate in Romania pentru site-ul top-shop.ro

Campania s-a desfasurat pe o perioada de 3 saptamani, folosind o baza de date inchiriata si avand in fiecare saptamana alta executie creativa. Rezultatele campaniei arata cam asa:

Email #1, trimis in saptamana 1:

Rata de click: 13.7%

Rata de conversie: 1.36%

Procent din total vanzari efectuate in campanie: 44.8%

Email #2, trimis in saptamana 2:

Rata de click: 11.6%

Rata de conversie: 1.21%

Procent din total vanzari efectuate in campanie: 36.9%

Email #3, trimis in saptamana 3:

Rata de click: 7.8%

Rata de conversie: 0.97%

Procent din total vanzari efectuate in campanie: 18.2%

Din pacate statisticile de mai sus nu zic nimic despre rata de deschidere a email-ului, dar oicum ar fi, o rata de click de 13% este buna.

Rata de conversie de peste 1% inregistrata pe o baza de date externa este excelenta, mai ales ca vorbim despre cumparare de produs … si nu o actiune de genul "vreau mai multe informatii".

Cand planifici si executi o campanie de emailing sunt cateva aspecte pe care trebuie sa le urmaresti pentru a evalua performanta. Acestia sunt:

1. rata de livrare a emailului (ce procent din numarul total de emailuri a fost livrat cu success la utilizator). In mod normal acest procent trebuie sa se situeze intre 80 si 90%

2. rata de deschidere a mesajului. Sunt multe motive care contribuie la cresterea acestui parametru al campaniei, cum ar fi: data si ora de trimitre, relatia de incredere existenta intre recipientul mesajului si compania (numele afisat al destinatarului) care trimite mesajul, subiectul mesajului. Valori normale pentru acest parametru pot varia intre 10-15% si 40-45% in functie de tipul de baza de date folosit.

3. rata de click

4. respectarea promisiunii din mesaj - daca promovezi in mesaj produsul X, asigura-te ca odata ajuns pe site, utilizatorul va vedea acelasi produs

5. usurinta de a comanda, sau de a duce la indeplinire actiunea inceputa de utilizator cand a dat click pe mesajul din email.

Comenteaza pe blogul lui Alex Visa