Industria comunicarii isi asuma crearea brandului de tara al Romaniei

de Anne-Marie Blajan     HotNews.ro
Joi, 24 aprilie 2008, 19:20 Economie | Media & Publicitate

Reprezentantii IAA Romania, principala asociatie a industriei de marketing si comunicare din Romania, isi asuma misiunea crearii unui brand de tara, a anuntat joi presedintele IAA, Felix Tataru, in cadrul unei conferinte pe aceasta tema, desfasurata la Bucuresti. Cei care se autointituleaza "coalitia brandingului de tara" isi propun redactarea unui document de pozitie pe care sa-l trimita clasei politice in dorinta de a o cointeresa in acest proiect.

Felix Tataru a amintit ca prima asemenea initiativa a fost in 2003, insa nimeni nu a facut nimic in acest sens. Acum, a spus Tataru, IAA isi asuma "misiunea de a incepe un program care sa miste lucrurile". El a remarcat ca politicienii nu sunt interesati, aratand ca ideea brandingului de tara le-a fost prezentata lui Geoana, Tariceanu si Basescu. "Toti au spus: foarte interesant, trebuie facuta. Dar doar atat", potrivit lui Tataru.

De aceasta data, insa, invitatia este adresata industriei de marketing si comunicare, pentru a forma acea coalitie a brandingului de tara in care este "binevenit oricine este interesat sa faca ceva". Documentul de pozitie pe care vor sa-l intocmeasca cei implicati in proiect va fi transmis guvernului si partidelor politice. "Acestia trebuie sa stie ca exista specialisti care se pun la dispozitie pentru un astfel de proiect, deocamdata pro bono", a spus Felix Tataru.

El a asigurat ca aceasta nu este doar despre o alta discutie despre branding, intrucat IAA este o organizatie serioasa care a dovedit ca poate face niste lucruri.

Mihai Ghyka: e inutil sa ne agitam atata vreme cat noi nu credem in brandingul de tara

La randul sau, specialistul in branding Mihai Ghyka a observat ca in crearea unui brand de tara in Romania lipseste ceva, si anume vointa politica. "Multi am batut pe la toate usile si nu am reusit sa gasim o personalitate care sa-si dea girul pentru acest proiect", a spus el.

Pe de alta parte, Ghyka a remarcat ca lipseste entuziasmul intern pentru un astfel de proiect. "Este inutil sa avem un proiect prin care sa-i convingem pe altii sa investeasca in Romania, atata vreme cat noi nu credem in brandingul de tara. Trebuie sa lucram pentru brandingul de tara intai in interior", a opinat Mihai Ghyka.

Invitat la eveniment, fostul secretar general adjunct al ONU, Shashi Tharoor, crede ca in construirea brandului de tara al Romaniei ar trebui sa existe, pe langa frumusetile naturale si oameni, un element specific, "in afara de tuica".

El a enuntat sase puncte care trebuie avute in vedere in crearea unui brand de tara, bazat pe experienta sa in crearea brandului Indiei si al Natiunilor Unite:
  • Trebuie sa ai o buna idee despre ce vrei sa insemne tara ta in lume
  • Ancoreaza-ti ideea in realitate
  • Accepta faptul ca mediul extern poate afecta mediul pe care incerci sa-l construiesti
  • Recunoaste ca exista factori interni care pot afecta crearea unui brand consistent
  • Diferite elemente "neautorizate" vor contribui la brandul de tara
  • Promovarea intensa a unui brand de tara este scumpa.























1216 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Era si timpul !!! (Joi, 24 aprilie 2008, 20:27)

    Adrian [anonim]

    Sa ne facem si noi reclama.Campanii sustinute pentru turismul romanesc (in tari straine),campanii pentru promovarea cumpararii produselor romanesti in dauna celor straine (si noi facem inca lucruri de calitate si de ce sa se duca banii la altii decat sa ramana la noi in curte?).Sa auzim de bine.
  • -1 (1 vot)    
    Ce stupid!!!! (Vineri, 25 aprilie 2008, 12:40)

    bugsy [anonim]

    Chestia cu brandul de tara tinde sa devina o obsesie nationala. In primul rand, a spune sa "facem un brand pentru tara " este o mare idiotenie. Un brand nu se creeaza, un brand devine in timp. Coca Cola, Pepsi, Nike au devenit branduri in timp, au capatat acea personalitate care le/a transformat din marca in brand (dar cu siguranta, profesionistii din advertisnig si comunicare stiu chestia aceasta mai bine).


    Sa presupunem totusi ca IAA lucreaza acest job "pro bono" (eu nu cred asta, dar,...., ), ei vor face deci studiu de piata, apoi creatia, productie, media plan. Dar cine face brieful pentru acest job? Tot IAA?
    • 0 (0 voturi)    
      Nu-i chiar stupid (Vineri, 25 aprilie 2008, 13:52)

      MB [anonim] i-a raspuns lui bugsy

      Bugsy, avem nevoie de o imagine a Romaniei, mai nou in limbaj international se vorbeste de branding de tara - care nu are nevoie de asa mult timp de creat - DAR ai nevoie de vointa politica (oameni care vor sa se implice) si de oamenii obisnuiti dispusi sa puna umarul la treaba pentru niste servicii de calitate, sa creezi cadrul legislativ coerent pentru asa ceva , etc

      Obsesie nationala - poate in sensul ca toti vorbesc de asta , si nimeni nu face nimic , asta da ...
      • 0 (0 voturi)    
        ... ba da, este stupid! (Vineri, 25 aprilie 2008, 14:44)

        bugsy [anonim] i-a raspuns lui MB

        ...si o sa ma exlplic. Nu cred ca avem nevoie de o imagine a tarii pentru simplul motiv ca imaginea pe care mi/o construiesc eu nu este obligatoriu sa fie acceptata si de restul lumii, pentru care se presupune ca fac aceasta imagine. Perceptia strainilor nu poate fi schimbata printr/o campanie de imagine. Sunt de inteles si firestii campanii punctuale prin care vrei sa promovezi o destinatie turistica din tara dar de aici pana la a spune brand de tara .... e muuult prea mult. Hai sa facem un exercitiu, sa vedem cum functioneaza acest brand de tara. Sa luam de exemplu Franta.
        Stie cineva care este brandul pentru Franta? Dar acesta nu trebuie confruntat cu perceptia pe care fiecare dintre noi o avem despre Franta. Deci, brandul Franta.............
        • 0 (0 voturi)    
          deci (Vineri, 25 aprilie 2008, 15:26)

          MB [anonim] i-a raspuns lui bugsy

          ... cuisine , Paris - moda, Luvru, cultura a cartilor - filozofi, Peugeot, Renault, si nu mai stiu :)

          Degeaba te ambitionezi si incerci sa stergi de pe imaginea ta, imaginea tarii - pt ca ea te urmareste unde te duci . Din pacate tot ce se intimpla legat de numele Romaniei, si in special lucruri negative, apar ca o eticheta oriunde te duci cu pasaportul roman... atita timp cit nu e contrabalansat de lucruri pozitive importante .. care la noi intirzie sa se manifeste

          E adevarat ca perceptia strainilor nu o poti schimba printr-o campanie - de fapt nici nu e asta rostul - ideea e sa iti faci tara atractiva pentru turisti & investitori , care vor schimba la rindul lor perceptiile despre Romania. Pe cit posibil in bine
          • 0 (0 voturi)    
            corect..... (Vineri, 25 aprilie 2008, 15:41)

            bugsy [anonim] i-a raspuns lui MB

            @MB si pentru mine Franta este cuisine, moda , Paris, parfum,......, sa zicem rafinament si eleganta (stilul este la UK). Dar, nu/i asa, acestea sunt perceptii ale noastre despre Franta. Pot ele sa formeze un brand? Te intreb, ptr ca nu stiu.... Apropo, un exemplu daca vrei reusit de promovare a imaginii unei tari, este campania de acum doi ani pentru Turcia, ceva cam in sensul acesta: "Turcia: O tara, doua continente!" Mi se pare extraordinar de bine gasit acest slogan. Chiar daca aduce oarecum cu campania pentru Portugalia: Locul unde Atlanticul intalneste Europa!

            Cum stau acestea langa Romania : Fabulous Spirit.
            Suna ca dracu, cum ar zice Petre Roman!
            • 0 (0 voturi)    
              be smart, be irish :) (Vineri, 25 aprilie 2008, 19:22)

              odranoel [utilizator] i-a raspuns lui bugsy

              in anii '90, irlanda a primit o gramada de bani de la ue si a avut un avant economic fantastic. intre masurile pe care le-au luat, a fost si infiintarea ministerului marketingului, tocmai pentru o asemenea initiativa. asa ca azi avem irish pub-uri peste tot, bem irish coffee unde vrem, guinnes... mare lucru nu au avut ei de spus, dar ce au spus, au spus bine.
              acum... la noi inca un minister cred ca e tot ce ne mai lipsea :) plus ca nu poti sa compari dezvoltarea sustinuta a irlandei, cu ai ei 4 milioane de locuitori, cu romanica noastra, cu de 5 ori mai multi oameni si problemutze pe masura. dar, in acelasi timp, poate ca avem mai multe lucruri de vandut...
              sincer, si eu m-am cam plictisit de dezbaterea asta care tot se face de ani buni, dar fara nici o initiativa notabila. trebuie facut ceva, dar nimeni nu misca un deget. in plus, exista la guvern o agentie de strategii guvernamentale. aia ce fac acolo?!?! menta multa si frumoasa tzara noastra are!
            • 0 (0 voturi)    
              Brandul (Sâmbătă, 26 aprilie 2008, 15:40)

              MB [anonim] i-a raspuns lui bugsy

              se sprijina si e construit de realitati - nu ? :)... si aduce realitati dureroase ... asa cum ai mentionat si tu in cazul francezilor - bucataria e pe primul loc, si peste tot in lume asa sint mai ales cunoscuti - lucru care pe ei, in mare parte, ii exaspereaza - ei se considera promotori ai culturii academice ! nu ai bucatariei! - ceea ce conform studiilor statistice nu corespunde realitatii ... ca si romanii se lupta pentru trasaturi care nu sint percepute la nivel global ... si atunci? aici intervin advertiserii - cei care ar trebui sa perceapa pulsul international, si sa adapteze imaginea la cerere ... dar problema e - cum sa vinzi ce ai daca - nu ai strazi ca lumea, coruptie cit incape in administratie, birocratie de neimaginat , sistem juridic de tot risul, si lista poate continua... aici ar trebui sa intervina oamenii nostri, cei obisnuiti si politici - altfel initiative ca cea de sus, cum a fost si "branding romania", si altele risca sa se transforme doar in monitorizari neputiincioase ale unei realitati care nu e benefica pentru romani

              gaselnita cu spiritul fabulos a fost gindita pentru publicul extern cred, sensibilizat la adjective tari prin influenta media, dar si care e strain de "modestia" amara a romanului


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version