Aneta Bogdan, Brandient: De ce s-a inverzit CEC

de Costin Ionescu     HotNews.ro
Luni, 12 mai 2008, 17:56 Economie | Media & Publicitate

Sigla CEC Bank
Foto: Hotnews
Cea mai veche institutie bancara din Romania, CEC Bank, trece, prin procesul de rebranding anuntat in urma cu o saptamana, in tabara niselor - cel putin din punct de vedere al identitatii vizuale. Banca iese de sub adapostul pusculitei galbene si devine verde, culoare folosita, pe o piata romaneasca dominata de rosu, albastru si galben, doar de cateva banci mai mici sau filiale ale unor banci straine - ATE Bank Romania, Banca Comerciala Carpatica, OTP Bank, Intesa Sanpaolo, ABN-AMRO, GarantiBank.

Aneta Bogdan, managing partner Brandient, agentia care a elaborat procesul transformarii brandului CEC in CEC Bank, a explicat pentru HotNews.ro cum se schimba pozitia pe piata a bancii, din punct de vedere al elementelor de identitate.

Informatia pe scurt:
  • Verdele este bun in retail. Nuanta de verde fascia folosita de CEC Bank este unica si "nu confuzeaza consumatorul"
  • CEC devine CEC Bank pentru a lamuri clientii ca este o banca universala, nu o categorie de sine statatoare
  • Pentru vechile elemente de brand, "cuvantul nu este "depasit", nici "invechit", ci mai degraba "daunator""
  • Pentru Brandient, contractul cu CEC este "un proiect de reputatie, nu de profit"

"Verdele este de incredere, este sincer si este confortabil. Nivelul sau de vizibilitate (prin combinatia celor doua tonuri de verde) este foarte bun in retail. CEC Bank are un verde unic pe fascia, produs special pentru aceasta banca de catre producatorul international 3M", explica Aneta Bogdan.

Cum se potriveste aceasta culoare pe o piata unde bancile mari, ajutate de brandurile europene de care apartin, prefera albastru (BCR), rosu (BRD) sau galben (Raiffeisen)? "Da, rosu este cea mai buna culoare in design, cea mai de impact, dar nu se potriveste oricui:) Pentru rosu, iti trebuie dinamism si agresivitate, iar identitatea corporatista a CEC Bank nu are aceste caracteristici. Verdele se potriveste organizatiei, momentului de schimbare si nu confuzeaza consumatorul. Albastru cu/si galben sunt cele mai vizitate culori in retail - retailul nu este doar la nivelul bancilor, ci la nivelul strazii si al vadului", spune Aneta Bogdan.

Identitate corporatista pentru CEC Bank

Potrivit managing partner-ului de la Brandient, "Noile elemente de identitate verbala si vizuala ale lui CEC Bank isi propun, pe de o parte, reflectarea cat mai clara a identitatii corporatiste a acestei banci, iar pe de alta parte, diferentierea de ceilalti jucatori". In acest sens, o importanta foarte mare o are adaugarea particulei "Bank", ce "isi propune rezolvarea perceptiilor ca CEC este o banca universala - in studiile de piata, CEC era vazuta nici cel putin ca o "saving bank", ci ca o categorie de sine statatoare".

Reluand expunerea lui Radu Gratian Ghetea de acum o saptamana, Aneta Bogdan explica si cele doua simboluri suplimentare adaugate in identitatea vizuala a bancii: "frunza de stejar este un simbol popular romanesc, exprimand soliditate, putere, rezilienta, onestitate. Simbolul il regasim peste tot in arhitectura Palatului CEC si a fost intens folosit de domnitorii romani. Acesta este inca folosit de armata romana si de rugby. Scutul este simbolul sigurantei si al protectiei. Iar verdele este, de buna seama - renastere, viata si speranta. Noul simbol este cat se poate de familiar, deschis, popular, onest si echilibrat, neignorand insa traditia si statusul cerute de cea mai veche banca a romanilor".

In privinta vechilor elemente de brand, eliminate acum, "cuvantul nu este "depasit", nici cel putin "invechit", ci mai degraba "daunator"", spune Aneta Bogdan. Ea afirma ca "logo-ul vechi tinea banca, perceptional, in zona de saving bank si nu era un logo de retail, practic nu semnaliza deloc: numele pe majoritatea celor 1404 locatii era Casa de Economii si Consemnatiuni".

Brandient, multumita ca "nimeni nu a spus 'nu-mi place'"

Potrivit reprezentantului Brandient, agentia a fost selectata pentru acest proces in urma unui pitch castigat in februarie 2007, in prezenta fostului presedinte CEC. "La inceputul verii 2007, noul presedinte, dl. Ghetea, ne-a ales tot pe noi si atunci am incheiat contractul si am inceput proiectul, printr-o auditare interna cu 82 de reprezentanti ai companiei", precizeaza Bogdan.

Fara sa spuna despre ce suma este vorba, ea spune ca valoarea in bani a acestui contract "este mult mai mica decat pentru ale proiecte ale noastre. Dar ne-am dorit mult sa consiliem si sa redesenam acest brand istoric".

Potrivit informatiilor furnizate in urma cu o saptamana de CEC Bank, institutia are programat un buget de 50,56 milioane euro pentru activitatile dedicate schimbarii imaginii sale, in 2008: 45 milioane pentru reamenajarea a circa 600 de unitati si 5,56 milioane pentru promovarea noii imagini.

Aneta Bogdan precizeaza ca "este un proiect de reputatie pentru noi. Nu de profit. Si suntem fericiti si ne simtim bine ca dupa aceasta schimbare majora, nimeni - de la Primul Ministru, Guvernatorul Bancii Nationale, Ministrul de Finante, top managementul, sindicatul si pana la ultimul salariat ierarhic din cei 6700 din CEC Bank, nu a spus "nu-mi place" sau "nu se potriveste". Am reusit sa schimbam radical, ca si cum nu am fi schimbat nimic, ca si cum ar fi fost asa dintotdeauna."

Din partea Brandient, la acest proiect au lucrat designerii Alin Tamasan, Iancu Barbarasa, Bogdan Dumitrache, Eugen Erhan, sub conducerea creativa a designerului Cristian Kit Paul.

Campania publicitara este realizata de agentia Papaya Advertising.





















Articol sustinut de Superbrands

AmCham  - 25 de ani de impact in Romania, prin sustinerea consultarii intre mediul public si privat, pentru dezvoltarea Romaniei

Camera de Comert Americana in Romania (AmCham Romania) este de 25 de ani intre cele mai reprezentative asociatii ale comunitatii de afaceri din Romania, fiind recunoscuta drept un promotor al dialogului public-privat pe teme ce privesc mediul de afaceri, politicile publice cu impact asupra economiei, competitivitatea Romaniei sau dinamica relatiilor comerciale intre SUA si Romania.

5799 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    nu avea nici un rost (Luni, 12 mai 2008, 20:09)

    anonymus [anonim]

    dar nu ma mir ,trebuiau aruncati niste bani publici in buzunarele unora -la fel cu posta romana ,care fiind monopol natural ,cunoscut de la 1-la 100 de ani de toti romanii, isi facea reclama la TV-uri sa mai arunce cu banul public dupa unul si altul
    subliniez, nu avea nici un rost ,dar nimic nu trebuie sa ne mire in Romania 2008 !
    • +1 (1 vot)    
      Monopol? (Luni, 12 mai 2008, 20:40)

      e.trica [anonim] i-a raspuns lui anonymus

      Ma surprinde fapul ca un comentariu la un articol nu da dovada unui basic understanding a ceea ce scrie in articol...

      De exemplu:
      "la fel cu posta romana ,care fiind monopol natural..."
      Chiar aveti impresia ca, in Romania, CEC are monopol in domeniul bancar??? Nu e nici macar lider de piata. Care e asemanarea cu Posta Romana?

      In plus, asa cum este scris in articol, era nevoie de acesti "bani aruncati", deoarece obiectul de activitate al companiei nu corespundea cu modul in care era perceputa de clienti.
    • 0 (0 voturi)    
      @ anonymus (Marţi, 13 mai 2008, 9:49)

      Alias [anonim] i-a raspuns lui anonymus

      ba chiar se impunea rebranduirea cec, intr-un fel sau altul. rezultatul ramane de discutat.
  • -1 (1 vot)    
    Ca nuca-n perete (Luni, 12 mai 2008, 21:05)

    frunzaverde [anonim]

    Asa se explica aparitia unei frunze pe sigla unei banci. Nici macar stilizare, nimic. O explicatie de doi lei. Frunze de stejar si verde legionar.
    Sigla era buna pentru un produs care tine de afaceri cu masa lemnoasa nu de o banca.
  • +1 (1 vot)    
    Sunt confuzat (Luni, 12 mai 2008, 21:13)

    Stoewer [anonim]

    Sunt confuzat draga. Frunza aia de stejar, la care s-au scremut 4 designeri sunb conducerea creativa a unui al cincilea, ma conduce mental la acel copac la care se urineaza un caine (ca sa ramanem in zona brandingului.....)

    Verdele ala de culoare inchisa, trista, face actualele sedii CEC (care oricum aratau jalnic) si mai triste. La nivel de agentie rebrandingul s-a tradus prin lipirea stramba a unor afise peste simbolurile vechi.
  • +2 (2 voturi)    
    e.trica si mai cum ? (Luni, 12 mai 2008, 21:20)

    anonymus [anonim]

    draga e.trica ,
    eu am spus clar ce am spus -posta romana este monopol natural ,nu CEC-ul dar ai inteles ce ai vrut -CEC este legendar si cunoscut absolut de toata lumea din Romania , ca o banca de economii garantata de stat de 100 de ani -care are rostul ei -dar eu cred ca unii ca tine au aruncat CEC-ul in penal cand cu FNI -ul -CECul mai ramasese de furat si de distrus-,cu Bancorexul ,cu Banca Agricola cu Banca Religiilor ati facut safteaua -deci ori esti bagat pana in gat in afacerea cu rebrenduirea ,ori castigi prea usor banii -auzi ,50 milioane euro in loc sa ajunga la atiti sinistrati ,saraci ,spitale , ajung in buzunarele unora ca tine - cand la spitalul de neurologie nr.9 din Bucuresti persoanele de "insotire " pentru cei care se recupereaza dorm saptamani intregi pe scaune -,e.trica draga ! dar tu habar nu ai ,tu rebrenduiesti si inventezi logo -uri -prosti mai sunt romanii !
  • +2 (2 voturi)    
    aceleasi obiceiuri (Luni, 12 mai 2008, 21:35)

    gheorghe [anonim]

    s-au revopsit vitrinele, s-au pus usi automate. au ramas aceleasi figuri antipatice la ghisee. am avut azi treaba la CEC. niste cucoane antipatice stateau ca bursucii dupa tejghele. figuri plictisite si scarbite de viata. cand mi s-a adresat o anume Oprea, am avut senzatia ca sunt in piata: "da dom'le hartiile alea"! inimaginabil!
    mai trec 10 ani pana sa se schimbe calitativ ceva. aceleasi povesti de groaza si la posta!
  • +1 (1 vot)    
    silvicultura frate (Luni, 12 mai 2008, 23:50)

    md [anonim]

    frunzarind vizual pagina am zis ca e un nou articol despre o noua regie a statului care se ocupa de padurile din Romania.
    Macar de s-ar planta ceva...
  • +2 (2 voturi)    
    Au dreptate Anonimus si Stoewer (Marţi, 13 mai 2008, 0:04)

    Petru [anonim]

    Logo de retail , "saving bank , fascia , managing partner notiuni care se doresc docte dar in spatele carora se ascunde un groaznic complex.
    In articol se scrie printre altele : ,, * Pentru Brandient, contractul cu CEC este "un proiect de reputatie, nu de profit". Ne credeti chiar prosti. Are totala dreptate Anonymus. Atitea institutii parazitare care cu sprijinul coruptilor sub masca occidentalizarii , pentru o adaugare de nume ,niste frunze si o culoare ,atenteaza la banul public.
  • +2 (2 voturi)    
    Spoiala cu vorbe pe banii statului (Marţi, 13 mai 2008, 0:07)

    Dorin [anonim]

    Stimata doamna Aneta ne explica savant interpretarea culorii verde intr-un efort supraomenesc de a justifica aruncarea cu bani pe geam. Demne de mila sunt si explicatiile domniei sale pentru a ne convinge ca a prestat pentru glorie si de dragul verdelui. Mai mult imi inchipui ca ditiramba este reluata la proportii epice intr-o prezentare color stufoasa care sa substantieze "efortul" ne-omenesc a acestei companii atunci cind a ales verdele salvator. E atit de grotesc incit probabil ca cei care n-au verde in sigla si-au inchis deja pravaliile sau au sunat intr-un suflet echipa miraculoasa sa-i salveze. Suntem o tara plina de impostori care nu fac decit sa vineze prosti care sa le plateasca bani multi pentru nimic. RUSINE!
    PS Mai multa rusine merita totusi campania publicitara, o incercare demna de dispret de a smulge mila publica - iata cum intelege un brand "istoric" sa-si faureasca un viitor glorios - admitind ca este ca un boxer macelarit de pumnii adversarilor, dar care anunta cu ochii vineti si tembeli ca "acesta nu e sfirsitul, e doar inceputul". Cui ii pasa, handicapatilor?
  • +2 (2 voturi)    
    Noua siglă CEC (Marţi, 13 mai 2008, 0:28)

    Wasile [utilizator]

    Vai ce siglă oribilă. E făcută în MS Paint la Grădiniţa 5 Specială?
    Doamna/Domnişoara Aneta Bogran, dacă vă zic eu că e urătă, îmi daţi juma' din profitul care "nu l-aţi făcut"?
    Normal că nu a comentat nimeni din CEC... acolo nimeni nu gândeşte, execută. Nimeni nu-şi mai bate capul cu "ce e bine", toţi se chinuie să se termine programul pe ziua respectivă.
    CEC-ul nu este o bancă - este extensia în sistemul bancar a funcţionărimii publice, a ANAF-ului, a ministerului de finanţe, a tuturor acelor (mii de) oameni care sunt rotiţe în angrenajul incredibil al birocraţiei româneşti.
    Vreţi rebrănduire? Ia scoateţi pe piaţă instrumente financiare bune, credite corecte fără mii de hârtii şi hârtiuţe, dobânzi mici şi facilităţi de rambursare în avans. Faceţi pasul ca "savings bank" şi promovaţi în mass-media noile oferte de depozitare. Încurajaţi persoanele juridice să îşi facă cont la voi - e-banking, schimb valutar gratuit, etc.
    A pune o frunză şi un "bank"... îmi aduce aminte de un banc cu bulă, care este adus în faţa directorului pentru că a zis că, la zugrăvirea clasei, mai bine s-ar mai trage şi o dungă verde pe tavan....
  • +1 (1 vot)    
    Dementa galopanta (Marţi, 13 mai 2008, 5:45)

    Zev [anonim]

    Da' monstruozitatea asta post-comunista chiar are o identitate corporatista pe care sa o arati publicului? Crezi ca pui bizonului frunza de stejar pe ochi si nu mai vede acritura de la ghiseu? Singurul lor atu e siguranta perceputa a garantiei statului. In rest, sunt o insititutie de stat cum prea bine spunea cineva mai sus - birocratica, incapabila de competitie, inghetata prin anii '70.

    Cat despre frunza de stejar, politaii si securistii de rang superior aveau si ei pe cozoroc. Sau tocmai pe asta te-ai bazat matale cand cu pitchul la managemerii CECului?

    Noroc ca n-au un CA de oameni de afaceri, ca nu mai plateau aia gramada asta de bani pe rebranding facut pe genunchi.

    Nu mai ramane decat sa urmarim ce firme primesc contractele de executie ca sa fie totul clar.
  • +1 (1 vot)    
    aiureala (Marţi, 13 mai 2008, 6:12)

    miclos [anonim]

    CEC Bank=check-bank / adica, verifica banca.
    Suna ca si Hodoronc-tronc productions (carcotasi) sau ca shaormaria din colt de la mine cu firma tac-pac-papa.
    Cam tot asa de profund.
  • +1 (1 vot)    
    Culori (Marţi, 13 mai 2008, 6:36)

    Foxxy [anonim]

    Noua dreapta si "capitanii" ei se vor bucura sa-si vada culorile "istorice" in fiecare oras sau comuna. In rest succesuri...vorba lui Elena.
  • 0 (0 voturi)    
    verde (Marţi, 13 mai 2008, 8:32)

    nu stiatzi [anonim]

    pt ca este a lu Becali de acuma
  • +1 (1 vot)    
    Greseli in brand (Marţi, 13 mai 2008, 9:04)

    gaspy [utilizator]

    Brand-ul CEC are cateva greseli mari:
    - admite infrangerea. Clipul cu boxerul e foarte bine realizat (felicitari) dar mesajul e oarecum negativ... mi-ar fi placut mai mult ceva legat de renastere/transformare (a la Cenusareasa transformata in printesa) decat luptatorul aproape invins...
    - 'Bank' - eu am ceva cu cuvintele in engleza folosite atunci cand nu e strict necesar, mai ales ca se face abuz de ele - dar asta e alta discutie. Tinta ("target audience" ca sa folosesc si eu o expresie savanta de import) sunt persoanele simple, traditionaliste, multi de la sat. Pe ei nu cred ca-i impresionezi cu 'Bank', mai ales ca vorbim totusi de o banca romaneasca.
    - Verdele e foarte 'pasnic' si 'ecologist' - nu e o problema atat de mare, dar ar fi putut folosi niste culori mai saturate (un verde+galben mai puternice).
    - Frunza de stejar te poate duce cu gandul la dainuire in timp si traditie, ceea ce nu e rau, dar in context cu verdele, cam schimba mesajul... cred ca se putea gasi ceva mai bun (daca dau eu idei, nu ma plateste nimeni.... :))
    - fontul folosit pentru text (se numeste Charter OS Black) e oribil si nu are nici un pic de eleganta. E un detaliu pe care cei mai multi nu-l inregistreaza constient, dar care contribuie la impresia negativa.

    Se intampla si la case mai mari - englezii au dau 1 milion de lire sterline pe sigla Jocurilor Olimpice 2012 care e o aberatie colosala (cautati pe net)
  • +1 (1 vot)    
    CEC - ca pe vremuri (Marţi, 13 mai 2008, 9:35)

    luci [anonim]

    cand o sa invete si functionarii CEC sa se comporte civilizat si sa realizeze ca am trecut de 1989, poate o sa aibe o sansa. intr-adevar sigla e slaba, nu transmite nimic, ca o prima lectie de design, iar reclama apeleaza la mioritica mila a romanului... penibil in 2008 sa vezi asa ceva, cand intri intr-un cec sau intr-o posta romana instant te intorci cu 20 de ani in timp.
  • +1 (1 vot)    
    verde & Bank (Marţi, 13 mai 2008, 9:46)

    Alias [anonim]

    verdele ala e unic si urat. sau unic in uratenia lui. imi aduce aminte de verdele cu care erau scrise diferite anunturi in CEC pe vremea lui ceasca.
    am inteles ca CEC Bank se va orienta in special spre zona rurala. de ce nu se cheama atunci Banca CEC? suna romaneste, sa inteleaga si baba de la cucuietzii-deal. si chiar daca nu s-ar orienta cu precadere spre zona rurala, titlul "Banca CEC" ar fi indualizat-o destul de bine, ca majoritate sunt 'bank'.
  • +1 (1 vot)    
    reclama CEC la tv - cea mai idioata (Marţi, 13 mai 2008, 9:55)

    jamal [anonim]

    CEC BANKKKKK !!!!!

    ce incepe ???
    sange mult pe fata ,si nimeni nu intelege nimic !!!

    idioata reclama ca si produsul creat !
  • 0 (0 voturi)    
    confuzare... ? (Marţi, 13 mai 2008, 10:23)

    adi [anonim]

    frunza e chiar dragutza, dar "bankul" din coada m-a dus cu gindul la vreo banca ...germana ? ... de ce nu putea sa scrie Banca.

    si apoi, donsoara de ce nu vorbeste romaneste. ce e aia "a confuza".
  • -1 (1 vot)    
    habarnisti (Marţi, 13 mai 2008, 10:37)

    lopez [anonim]

    cata lume de pe acest site a facut branding vreodata ca sa priceapa ceva?
    e firesc sa aveti astfel de reactii pe un site generalist de stiri.
    daca era la iqads poate se discuta mai la subiect.
    asa o sa se latre pe langa subiect - genul de discutii de mahala despre politica si telenovele politice romanesti.
    nu va e clar ca lumea nu se pricepe la branding?
    e prea tehnica descrierea si era firesc sa se agate de anumite parti ale ei si sa o dea in trivial.
    am lucrat pe vremuri cu aneta la connex si e un om onest care chiar vrea sa faca treaba si eu personal o cred ca a facut proiectul pentru reputatie. de parca mai avea nevoie.
    am simtit nevoia sa fac acest comentariu in ciuda faptului ca nu am avut o relatie prea apropiata - nu impartaseam prea des aceleasi opinii.
    in concluzie: nu stiu daca e chiar cea mai fericita varianta de rebranding si nici nu vreau sa imi declin aici competentele in materie - dar oricum e ok. si explicatia mi se pare pertinenta.
    pentru cei ce nu se pricep va rog sa va amintiti pentru o clipa ce a reprezentat brandul connex. si mai apoi sa stiti ca aneta a fost si ea pe acolo.
    deci ciocul mic si marsh la rubrica de scandal daca nu stii ce sa spui....
    • +1 (1 vot)    
      branding (Marţi, 13 mai 2008, 11:28)

      lalalina [anonim] i-a raspuns lui lopez

      lucrez in marketing de cativa ani si pot sa afirm ca un simplu logo, reprezentativ sau nu pentru o marca, nu prea conteaza (sigur, sa nu contina trivialitati, aluzii macabre, asadar sa fie macar de bun simt). adica poate fi verde sau galben sau rosu, chiar in cazul cec, fara sa afecteze in mod substantial comunicarea. ceea ce intr-adevar conteaza este strategia de comunicare si implementarea ei. pe scurt, ce se face ulterior cu frunza verde, in ce context, cu cine, de ce, pentru cine. barndient, prin aneta bogdan, sigur ca imbraca frumos executiile incercand sa le vanda cat mai bine.
    • +1 (1 vot)    
      Target (Marţi, 13 mai 2008, 12:27)

      Stoewer [anonim] i-a raspuns lui lopez

      Mai Jennifer Lopez. nu om fi facut noi branding la viatza noastra, dar acest teribil rebranding ni se adreseaza in definitiv noua. Conform argumentelor tale numai producatorii de branza au dreptul sa vorbeasca despre ea, si nu cei care o mananca.

      CEC (refuz sa-i spun CEC Bank, deoarece numai gardul s-a vopsit) are drept clientela o categorie de oameni care nici macar nu stie ce inseamna branding. Inainte de a se schimba brandul, trebuia altceva schimbat la CEC. Rezultatul palpabil va fi derutarea babelor, care stiau CEC-ul dupa culoare.
    • +1 (1 vot)    
      CORECT! OMULA DAR! (Marţi, 13 mai 2008, 12:28)

      Alexoarecare [anonim] i-a raspuns lui lopez

      Nu se pricepe poporu la Branding dar totusi cui se adreseaza produsul? Branderilor? Bulshituitorilor? Alti filozofi care pot sa vorbeasca o ora despre un patrat si implicatiile socialea a acestuia! blababla!

      Valoarea unui Brand nu se masoara la lansare ci muult dupa(ani) si sucesul Brandului depinde 99% de implementare!

      si eu cred ca este borat noul logo!

      dar sa-ar putea sa fie corecta!

      verdele asta inchis este trist!
      dar daca ne gandim ca cui se adreseaza CEC-ul adica in mare masura >batraniilor ! culoarea este potrivita!

      si desenul naiv de frunza la fel: CEC-ul este si va fi puternic in provincite la tzranai etc deci este pentru nivelul lor intelectual si de perceptie!

      probabil CECu o sa fie institutia care o sa aiaba in proportie de 50% clienti care calca intr-o banca pentru prima oara in viatza lor!

      IN Concluzie
      Identitaea este o voma!

      !dar poate este corecta!

      justificarile lui Aneta sunt Bulshit ca de obiciei!
    • +1 (1 vot)    
      ptr habaristi/lopez (Marţi, 13 mai 2008, 12:29)

      habar am [anonim] i-a raspuns lui lopez

      Inteleg de la tine 3 lucruri:

      1. tu te pricepi vs. aia care nu dar comenteaza. Proba priceperii insa o lasi pe mai tarziu; apoi doar nu o sa-ti dai tu silinta sa explici asa pe intelesul tugulanului de ce e produsul asa de OK si aneta atat de buna

      2. ei "latra", tu insa te exprimi intr-un limbaj tehnic adegvat (o fi ala din limbajul "brand-istilor" pe care nu il stapanesc tugulanii de mai sus), dar nu explici nimic, nu dai argumente, nu ne faci sa intelegem de ce este in definitiv re-brandingul asta atat de reusit si unde a fost partea aia f creativa. Nu stii daca e cel mai fericit re-branding si nici nu iti declini nush ce competente; atunci de ce te mai chinui?
      Stii, un brand f reusit e tocmai ala care comunica ceva tugulanului (mie si unora din aia de mai sus, sau si mai exact alora de la tara si pensionarilor ) carora CEC Bank ar treb sa li se adreseze; prin contrast e nereusit daca comunica ceva doar celor care s-au pregatit in domeniu vreme de 10 ani! Dar, desigur, cine sunt eu sa ma pronunt?

      3. imi place efortul pe care il faci ptr a sublinia obiectivitatea comentariului tau ("am lucrat cu ..." " desi nu am avut de fiecare data aceleasi pareri..."), ptr ca in final sa se desprinda opinia corecta. nu e suficient sa ne raportam la trecut (vezi brandul connex) ptr a justifica un profesionalism sau talent actual

      PS> cat despre lucratul moka (sau ptr reputatie) asta e cam al doliea proiect (dupa TVR) ptr aneta la care lucreaza asa... ce sa zic, ambele soc de stat (intepenite in epoca de aur ) , ambele cu mare nevoie de re-branding (nu doamne fereste de restructurare, investitii, schimbare de mentalitate etc.). Somn usor!
  • -1 (1 vot)    
    comentarii de tip romanesc (Marţi, 13 mai 2008, 11:24)

    anonim [anonim]

    io cred ca nu ati citit bine: CEC a ales respectiva companie sa faca rebranding-ul si a ales bine. Brandient e poate cea mai buna firma de la noi care se ocupa cu asa ceva iar faptul ca a fost aleasa ar trebui sa bucure contribuabilul care are mai mult de 2 neuroni: banul public e bine investit. E adevarat, functionarul e acelasi da' asta cred ca nu poate intra in nici un contract. mentalitatile se schimba cel mai greu - vezi comentariile carcotashe de mai sus in care toti, in stilul mioritic, sunt experti in branding, banci, comunicare ... Nu poate trage nimeni o concluzie dupa o saptamana, rezultatele unei astfel de campanii se vad in ani.
    Cat priveste CEC-ul, mai aruncati din cand in cand cate un ochi pe produsele lui, s-ar putea sa aveti o surpriza pe ici pe colo... nu sunt chiar asa de rele (curs valutar uneori mai bun ca la casele ciuhabilor, dobanzi bunicele.. ). Probabil ca cei mai multi nici nu stiau ca e o banca si de-aia nu s-au uitat la ce ofera...
  • +1 (1 vot)    
    Semnificatie verde (Marţi, 13 mai 2008, 12:13)

    bogdan [anonim]

    Green

    Green is the color of nature. It symbolizes growth, harmony, freshness, and fertility. Green has strong emotional correspondence with safety. Dark green is also commonly associated with money.

    Green has great healing power. It is the most restful color for the human eye; it can improve vision. Green suggests stability and endurance. Sometimes green denotes lack of experience; for example, a 'greenhorn' is a novice. In heraldry, green indicates growth and hope. Green, as opposed to red, means safety; it is the color of free passage in road traffic.

    Use green to indicate safety when advertising drugs and medical products. Green is directly related to nature, so you can use it to promote 'green' products. Dull, darker green is commonly associated with money, the financial world, banking, and Wall Street.

    Dark green is associated with ambition, greed, and jealousy.
    Yellow-green can indicate sickness, cowardice, discord, and jealousy.
    Aqua is associated with emotional healing and protection.
    Olive green is the traditional color of peace.


    "Specialista" in culori a ales ceea ce reprezita brandul CEC lasitate, lacomie si nu ceea ce a vrut sa transmita - incredere, putere. Dormiti linistiti CEC garanteaza FNI. Foarte bun ales Re-Brandingul sigla invechita ->management imbatranit neperformant culoarea -> lacomie lasitate incapacitatea de a-si asuma decizii transante. De altfel si in clip faptul ca batranul luptator se mai ridica o data de la podea nu semnifica puterea ambitia si performanta pe care le astepta un potential client. Interesant tot conceptul de re-branding cu o intentie intr-o directie si realizare consistenta in opusul ei.
  • +1 (1 vot)    
    o alta misculatie (Marţi, 13 mai 2008, 12:44)

    brandingfactory [anonim]

    o noua smecherie facuta de aceasta dubioasa agentie de branding.
    dupa sigla furata de la france telecom si vinduta fraierilor de la astral tv, e drept putin intoarsa si porcaria de sigla tvr, complet dezaxata si impropriu de utilizat *amintesc costul de peste un milion de euro, urmeaza aceasta noua mascarada, o idee furata de la federatia romana de fotbal combinata cu putina bere stejar. ma mir cum nu s-au sesizat cei de mai sus, dealtfel la astfel de acuzatii kitul paul raspunde senin ca nu e nimic nou sub soare. dar am uitat ca am plecat dintr-o tara in care nu mai exista pic de rusine si unde oamenii sunt furati pe fata, pe la spate e deja banal.
  • 0 (0 voturi)    
    cec (Marţi, 13 mai 2008, 18:12)

    perdant [anonim]

    unde esti tu tepes doamne ca punand mana pe ei sa-i imparti in doua cete de banditi si de misei .........au bani sa arunce cu ei pentru reclame dar cu cec de 5000 lei , cu dobanda si castiguri in autoturisme , ce au facut
    ??? un nou fni?? ......nici extrageri nu au mai facut si nici banii la oameni nu au restituit............nimeni nu stie nimic??? ce sa intamplat cu banii respectivi???...........poate ne raspunde cineva competent care e hotia??...acum cand restituie mosii, parcuri ,cetati ,domenii regale, poate se gasesc bani si pentru restituirea sumelor aferente acestor celebre cec de 5000 lei., ca tare greu au fost .adunati acei bani.
  • 0 (0 voturi)    
    cec (Marţi, 13 mai 2008, 18:16)

    arici [anonim]

    sa le fie rusine
  • 0 (0 voturi)    
    Bank-bank (Marţi, 13 mai 2008, 21:43)

    Frobenius [anonim]

    Casa de Economii si Consemnatiuni Bank?
    Cine e, dom'le, Bank asta?
    Cite ceva despre Bank si pe aici:
    http://frobenius20.blogspot.com/2008/05/aritmetica-lui-bank.html
  • 0 (0 voturi)    
    "Kit ", ati dat-o in balarii big time!!! :) (Sâmbătă, 17 mai 2008, 0:10)

    Cristi Antohi [anonim]

    ...si eu ma amuz copios pe edificiile structurale adecvate unui nou esec incununat de succes semant BRANDIENT :)
  • 0 (0 voturi)    
    asemanare stridenta (Marţi, 3 iunie 2008, 17:46)

    jonjon [anonim]

    se poate face o analogie intre logo-ul companiei brandient si logo-ul CEC Bank. Sunt foarte asematoare: frunzele de stejar, la fel si ghinda iar verdele folosit e de asemenea foarte apropiat ca nuanta. Acelasi font folosesc. Sa inteleg ca a fost un blocaj inspirational....
  • 0 (0 voturi)    
    despre brandul CEC Bank (Marţi, 17 iunie 2008, 15:54)

    anonim [anonim]

    in primul rand nu se mai numeste Casa de Economii si Consemnatiuni ! particula bank este pentru a indrepta perceptia romanilor, suntem si noi o banca. Daca nu suntem bine informati de ce aruncam cuvintele ?
    Cred ca s-a obisnuit populatia acestei tari sa sparga toate oalele in capul CEC-ului si a personalului sau. Sunt si aici oameni deosebiti si foarte pregatiti, competenti poate mai mult decat alte institutii bancare.
    CEC Bank va deveni o banca europeana !
    succes !
    vreau sa citesc atunci comentariile rautaciosilor !


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă