Doua personalitati din zona publicitatii au trimis o scrisoare deschisa prin care contesta doua dintre premiile acordate agentiei independente GMP la EFFIE 2008, premiile dedicate eficientei in publicitate. Este vorba despre campaniile pentru Timisoareana ce au fost inscrise la categoriile Alcoholic Drinks si Sustained Success din cadrul EFFIE, premii acordate saptamana trecuta. Adrian Botan, regional creative director la McCann Erickson si Razvan Matasel, head of planning la Leo Burnett, considera ca cele doua premii trebuie atribuite Ursus Breweries, nu agentiei GMP. GMP raspunde spunand ca este vorba despre un "atac lipsit de fair-play".

"Dorim sa contestam o eroare de procedura, care a condus la obtinerea de merite de catre o alta entitate decat cea care a lucrat la dezvoltarea campaniilor premiate", se arata in scrisoarea deschisa, publicata si de Razvan Matasel pe blogul sau.

Semnatarii scrisorii mentioneaza ca prin aceasta nu contesta premiile castigate de brandul Timisoreana, ci doresc doar atribuirea acestora celor care le merita. In plus, doresc o recalculare a punctajelor finale ale lucrarilor finaliste, in toate categoriile, in conformitate cu borderourile semnate de jurati, pentru a inlatura orice discutie legata de modul de introducere a notelor juratilor in computer.

Botan si Matasel considera ca lucrarea nu ar trebui submisa din partea unei singure agentii

Adrian Botan si Razvan Matasel arata ca potrivit regulamentului, in cazul in care exista mai multi coautori, ar trebui sa existe o intrare mixta si in niciun caz lucrarea nu ar trebui submisa din partea unei singure agentii. "Conform acestei reglementari, consideram ca premiile acordate Timisoreana in categoria Alcoholic Drinks merita sa fie atribuite clientului Ursus Breweries si nu agentiei GMP, care a castigat pitch-ul abia in 14 martie 2007. Este de notorietate publica faptul ca strategia si spoturile de imagine Timisoreana au fost concepute de catre agentia Lowe, sub directoratul creativ al lui Mihai Coliban", sunt de parere cei doi.

Semnatarii scrisorii amintesc ca GMP a conceput si dezvoltat integral un singur spot dintre cele rulate in 2007 de Timisoreana. Spotul “Fotbal adevarat” a fost lansat pe 31 Mai 2007 pentru o campanie tactica de sustinere a Cupei Romaniei, pe o alta strategie decat cea de mainstream. In plus, materialul creativ care insoteste Gold Effie-ul chiar in catalogul Effie este realizat de Lowe & Partners, si nu de catre GMP.

Totodata, prin aceasta scrisoare ce cere reatribuirea premiului castigat de Timisoreana la categoria Sustained Success clientului Ursus Breweries si nu agentiei GMP. "Daca aceasta procedura a fost urmata de clientul Unilever pentru lucrarea “99 de pete”, care a fost conceputa intr-o alta agentie decat cea de implementare, nu intelegem de ce nu a fost respectata si pentru toate intrarile Timisoreana", precizeaza Adrian Botan si Razvan Matasel.

Felix Tataru: La creditele inscrise in ambele cazuri sunt trecute GMP, Lowe si Zenit Media

Agentia GMP, prin vocea lui Felix Tataru, a transmis pentru HotNews.ro ca "din punct de vedere procedural, la creditele inscrise in ambele cazuri sunt trecute agentiile GMP, Lowe si Zenit Media, cazurile fiind semnate de catre client, conform procedurii. Restul ramane la latitudinea Comitetului de organizare Effie pe de o parte, dar si a industriei de publicitate pe de alta".

"Consider ca este un atac lipsit de fair-play din partea celor doi, ca raspuns la dovada noastra de fair-play dovedit in seara Galei cand am invitat agentia Lowe pe scena, dupa ce la categoria "Sustainned Succes", colegul meu Teodor Cucu, strategul implicat pe contul Timisoreana a spus "multumim Lowe pentru primii doi ani". Multumirile sunt evident pentru platforma pe care acestia au creat-o pentru Timisoreana si pe care GMP a continuat sa comunice cum a stiut mai bine", a declarat Felix Tataru.

Campania publicitara "Povestea continua", realizata de GMP pentru brandul Timisoreana, a fost premiata cu Grand Effie la editia a cincea a acestor premii, in data de 15 mai. In cursa pentru marele premiu Timisoareana a concurat cu campania pentru Furazolidon, realizata de Propaganda, si campania Tnuva, realizata de McCann.

La aceasta editie, cea mai premiata agentie de publicitate a fost GMP Advertising, cu nu mai putin de sapte premii. McCann Erickson Romania a primit sase premii, iar Leo Burnett a luat patru.

La editia EFFIE Romania 2008 au fost inscrise 90 de campanii la 21 de categorii din cele 23 propuse de organizatori. Ediţia locala a premiilor este un proiect derulat de International Advertising Association (IAA) în parteneriat cu Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) şi organizat pentru al doilea an consecutiv de agenţia Millenium Communications.