Patru companii romanesti de relatii publice au fost premiate la cel mai inalt nivel al PR-ului european, Sabre Awards, din tot atatea nominalizate la diverse categorii ale acestei competitii: The Practice (parte a Leo Burnett), Rogalski-Grigoriu, McCann PR si GMP PR. Dintre toate, cea mai importanta performanta apartine The Practice, care a primit joi seara, in cadrul galei de premiere de la Venetia, Platina pentru cel mai bun program de PR al anului, pentru componenta de relatii publice a campaniei Ziua Barbatului 2007, pentru Bergenbier/InBev Romania.

Trei grupuri de comunicare ce s-au inclestat, tot luna aceasta, in cadrul festivalului eficientei in publicitatea romaneasca, Effie 2008 se intalnesc astfel, la nivelul echipelor de relatii publice, pe podiumul Sabre. Este vorba despre Leo Burnett (The Practice), GMP (GMP PR) si McCann (McCann PR). Acestora li se alatura Rogalski-Grigoriu (fosta Tempo PR).

Premiul Platinum Sabre primit de The Practice este, de altfel, primul astfel de trofeu primit de o companie de relatii publice din Romania. The Practice a avut, totodata, si cel mai mare numar de nominalizari - cinci - in randul agentiilor romanesti de profil, la aceasta editie a Sabre Awards, primind Gold, cu aceeasi campanie, si la alte doua categorii.

Rogalski-Grigoriu a avut patru nominalizari si a castigat ...., GMP PR a avut trei nominalizari si s-a intors cu doua premii - ambele Gold, McCann PR a avut o nominalizare si a primit, de asemenea, un Gold.

Paul Holmes ( de la Homes Report), organizatorul competitiei, este citat intr-un comunicat The Practice avertizandu-i pe cei prezenti la Gala de joi ca, daca doresc sa isi deschida o agentie de PR in Romania, "ii sfatuiesc sa se gandeasca bine inainte. Romania este in acest moment cea mai cretiva si mai competitiva piata din Europa. Din ce am vazut in aceasta competitie, v-ati bate cu unele dintre cele mai bune agentii de PR din Europa si ati esua".

Cine si pentru ce a castigat premii la Sabre:

The Practice:

  • Platinum - campania de PR a anului - Ziua Barbatului (a invins campaniile Dove Pro-Age - Unilever cu Edelman/Germania; A Solution That Helped Our Client and the Climate - ADL Automotive si GCI Mannov, Danemarca; Mcjob Petition - McDonald's, Marea Britanie; The Affordable Affluence Index - Royal Bank of Soctland cu Weber Shandwick, Marea Britanie)
  • Gold la sectiunea Industrii, categoria Food&Beverages - Ziua Barbatului
  • Gold la sectiunea Arie Geografica, categoria Eastern Europe - Ziua Barbatului
  • Alte 3 Nominalizari - campania "Bucurestiul Respira" pentru Carpatcement (categoriile Corporate Social Responsibility si Real Estate and Development); campania "Iunie - luna impotriva obezitatii" pentru Reductostart/Abbott Laboratories (categoria Eastern Europe).

Rogalski-Grigoriu:

  • Gold - categoria Educatie publica - campania Daruieste din inima (Asociatia React si LaborMed Pharma)
  • Alte 3 nominalizari - campaniile "Un brad pentru toti romanii" pentru Millennium Bank (categoriile Eastern Europe, Publicity Stunt) si "Deloitte 15" pentru Deloitte Romania (categoria Marketing Communication - Business to Business Marketing)

GMP PR:

  • Gold - campania "Zidul Indiferentei" pentru Fundatia Sensiblu (categoria Publicity Stunt - unde a detronat Bradul Millennium)
  • Gold - campania "De ce iubim Bucurestiul" pentru Apa Nova (categoria Community Relations)
  • Nominalizare - campania "Dragoste fara griji" pentru SECS (categoria Europa de Est)

McCann PR:

  • Gold - Lansarea Coca-Cola zero pe piata romaneasca - categoria Consumer Marketing - New product (a invins lansarea Halo 3 - Microsoft Xbox 360 in Marea Britanie si lansarea PlayStation 3 in Marea Britanie)

Tot in ultimele zile, Rogalski-Grigoriu a castigat sectiunea Comportament civic si participare publica, in cadrul Galei Societatii Civile 2008, cu "Daruieste din inima", iar campania "Un brad pentru toti romanii", pentru Millennium Bank, a fost nominalizata la Premiile de Excelenta ale Chartered Institute of Public Relations.