Europa FM este lider de audienta la nivel urban surclasand Radio Romania Actualitati, dupa in toamna postul public de radio avea doua procente in fata Europa FM, conform Studiului de Audienta Radio realizat de catre Marketing si Sondaje (IMAS) si Mercury Research, in perioada ianuarie-aprilie, citat de NewsIn. Radio Romania Actualitati a cazut pe locul trei, fiind devansat si de Radio 21.

Astfel, Europa FM este lider de audienta la nivel urban, cu 1,4 milioane de ascultatori in medie zilnic si o cota de piata de 15,5%. Acesta este urmat de Radio 21, tot cu un numar de 1,4 milioane de ascultatori in medie zilnic, dar cu 14,3% la cota de piata. Fata de perioada septembrie-octombrie 2007, cand ocupa prima pozitie la nivel urban cu o cota de piata de 16,5% si cu 1,5 milioane de ascultatori, "valul" din primavara a aruncat Radio Romania Actualitati pe locul trei, cu o cota de piata de 14,1% si 1,3 milioane de ascultatori.

La nivel national, Radio Romania Actualitati ocupa primul loc cu 15,9% cota de piata si 2,5 milioane de ascultatori, fiind urmata de Radio Romania Regional cu 14,2% (cota de piata) si 2,2 milioane de ascultatori si de Europa FM cu 13,3% cota de piata si 2,0 milioane de ascultatori.

In Bucuresti, cei mai multi ascultatori ii are postul Radio 21 (4,8 milioane de ascultatori) cu o cota de piata de 27,4%. Locul al doilea, este ocupat, ca si in toamna anului trecut, tot de Radio Romania Actualitati care a atins o cota de audienta de 19,2% si un numar de ascultatori de 2,5 milioane. Postul Kiss FM este situat pe pozitia a treia cu 2,1 milioane de ascultatori si o cota de audienta de 9,2%.

In cadrul cercetarii s-a masurat audienta posturilor de radio la nivel national, urban, si in orasul Bucuresti. Esantionul national a avut un volum de 10.234 de persoane, cu o eroare maxima de esantionare de +/- 1.0%. In mediul urban s-au realizat 8.190 interviuri (eroarea maxima de esantionare este +/- 1.1%) iar in Bucuresti s-au realizat 1.866 interviuri (eroarea maxima de esantionare este +/- 2.3%).

Studiul de Audienta Radio s-a realizat pe baza unui esantion stratificat, cu extractie multistadiala. In esantion au fost incluse toate localitatile urbane de peste 30.000 de locuitori (72 orase), iar pentru stratul de localitati urbane cu mai putin de 30.000 de locuitori au fost selectate aleator 66 de orase cu un volum mediu de 20 inteviuri pe fiecare oras selectat.

Pentru stratul de localitati rurale au fost selectate aleator 100 comune, cu un volum mediu de 20 interviuri pe fiecare comuna. In fiecare comuna au fost vizitate doua sate, in care au fost efectuate in medie cite 10 interviuri. Localitatile selectate in esantionul pentru realizarea SAR au o distributie geografica echilibrata la nivel national.

Selectarea persoanelor de intervievat la nivelul fiecarei localitati a fost realizata pe baza cadrului de esantionare oferit de datele Institutului National pentru Evidenta Persoanelor pentru populatia in virsta de 11 ani si peste, aplicind o procedura de selectie aleatoare.