Romania, alaturi de Vietnam, Filipine, Malaezia si Turcia, tari unde gradul de penetrare a serviciilor de Internet depaseste 20%, este una dintre cele mai promitatoare piete pentru publicitatea online, considera Prashant Mehta, vicepresedinte pentru piete emergente in cadrul Yahoo!, citat de Reuters. Oficialul Yahoo! estimeaza ca veniturile companiei din publicitatea online in pietele emergente vor creste in urmatorii trei ani cu peste 30%, cat este in prezent rata de crestere la nivelul industriei.

In pietele emergente, publicitatea online reprezinta in prezent doar 2% din sumele totale in dolari cheltuite in acest sector, fata de 15% in Marea Britanie si 10% in Statele Unite. Cresterea continua a numarului de utilizatori online, inclusiv prin intermediul telefoniei mobile, este vazuta drept principal motiv al avansului veniturilor din publicitatea online in pietele emergente.

Yahoo! estimeaza ca are circa 130 milioane utilizatori in pietele emergente din Asia de Sud-Est, India si America latina, comparativ cu peste 500 milioane utilizatori la nivel mondial, in fiecare luna.

Mehta a mai spus ca strategia Yahoo! vizeaza dezvoltarea agresiva a retelei de vanzari, marketing si personal tehnic pe pietele emergente si marirea investitiilor in infrastructura, precum centrele de date.

In Romania, Yahoo! a anuntat ca intentioneaza sa lanseze portalul Yahoo.ro in toamna acestui an. Bobby Voicu, omul Yahoo! in Romania, spune ca portalul yahoo.ro va oferi continut local pentru utilizatorii din Romania. Potrivit acestuia, in prezent, nu este nevoie de un birou de reprezentanta Yahoo! in Romania, dar ca va fi deschis unul, atunci cand va fi necesar.