Muntele acela albastru e meciul Romania-Franta de pe TVR 1. Cifrele inregistrate de GfK pentru primul canal public, pe target urban:

- 2.664.000 de telespectatori (rating mediu 23,4%, share mediu 58,9%) pe prima repriza, 19.00-19.46

- 2.971.000 de telespectatori (rating mediu de 26,1%, share mediu 57,8%) in partea a doua, 19.58-20.51.

Medie nu am decat la nivel national (incluzand satele si comunele), e cea din titlu, 18,7 puncte de rating.

E mult, dar putea fi si mai mult. GfK nu contabilizeaza decat telespectatorii de acasa (cablu, TV terestru si GfK). Publicul care a urmarit meciul de la terase e totusi consistent, am fost aseara la Taifas, fara alt gand de a manca, si am servit un antreu de cocos (galic) cu zimbru (autohton - ca sa nu zic papagal sau ceva) vrand-nevrand. Urmeaza Olimpiada, daca TVR ar fi televiziune comerciala, ar putea incalzi clientii din publicitate cu un studiu complementar cu al GfK, fiindca nu vad cum s-ar putea masura publicul de la terase decat printr-o cercetare cantitativa.

Interesant e ca si a doua partida, fara zimbru, portocale versus broaste, adica Olanda-Italia, a mers bine, 14,7% puncte de rating (1.669.000 de telespectatori) si un share mediu de 35,5%, intre 21.35 si 23.45. Si la talk-show-ul de dupa TVR 1 a realizat o medie de 2,6 puncte de rating la nivel national (nu am cifrele pe urban), foarte tarziu, pe slotul 23.44-00.56. Una peste alta, meciurile se dovedesc o afacere buna pentru TVR 1, iar cei care au dat o multime de bani pe meciurile de prima divizie si Champions League, adica Antenele si iarasi TVR, isi pot freca timid mainile.

Comenteaza pe blogul lui Iulian Comanescu.