Sectorul pay-TV in Europa Centrala si de Est a atins 5,6 miliarde de dolari in 2007 si este de asteptat sa se dubleze pana in 2013, potrivit unei cercetari Informa Telecom&Media, data publicitatii saptamana aceasta si citata de Variety. Potrivit sursei, daca aceasta piata va atinge 12 miliarde de dolari in 2013, valoarea ei aproape va fi dubla daca se adauga vanzarile de spatiu publicitar.

Publicatia Variety il citeaza pe Adam Thomas, media research manager la Informa, potrivit caruia "tarile din Europa Centrala si de Est ofera deja o multitudine de oportunitati atractive pentru investitorii si jucatorii TV internationali. Acest mediu pozitiv se va imbunatati si mai mult prin fuziunile si achizitiile asteptate in anii urmatori".

Potrivit Informa, cea mai mare piata de televiziune pe baza de abonament este Polonia, care va creste de la 1,8 miliarde de dolari in 2007 la 3,6 miliarde in 2013. Urmatoarea pe lista este Rusia (910 milioane in 2007, 2,7 miliarde in 2013).

Informa mai apreciaza ca pana la sfarsitul lui 2013, in Europa de Est vor exista 71,8 milioane de gospodarii cu acces la televiziune pe baza de abonament.