Valoarea totala a pietei de publicitate pe internet va ajunge in acest an la 65,2 miliarde de dolari, adica 10% din valoarea publicitatii pe toate mediile, iar pana in anul 2011 aceasta va fi de 106,6 miliarde de dolari, ceea ce reprezinta 13,6% din total, potrivit unui studiu al IDC. Europa Centrala si de Est si Orientul Mijlociu si Africa vor inregistra cele mai mari rate de crestere a valorii pietei de publicitate pe internet, aceasta majorandu-se pana in 2011 cu 42,1%, respectiv 29,8%.

De asemenea, regiunea Asia-Pacific, excluzand Japonia, va consemna un avans important de 25,4% in perioada mentionata.

Potrivit studiului IDC, cea mai mare pondere in totalul pietei de publicitate o va consemna piata publicitatii online din Europa de Vest, de 18,2%. Spre comparatie, acest raport va fi de 16,3% in Japonia si 14,6% in Statele Unite.

Cu toate acestea, Statele Unite vor avea cea mai mare piata de publicitate din lume, cu o valoare totala de 265 miliarde de dolari in 2011, in vreme ce piata online va ajunge la o valoare de 45 miliarde de dolari.

In acest an, peste cinci miliarde de dolari vor fi cheltuiti pe fiecare din cele patru mari categorii de reclame pe internet, continut pentru adulti si jocuri de noroc, informatii, electronice si computere. Tot acestea vor fi categoriile care se vor afla in topul cheltuielilor si la finele intervalului analizat, in 2011.