Ratele de deschidere a newsletterelor sunt pe un trend descendent din cauza pierderii posibilitatii de monitorizare a deschiderilor, sustine un studiu realizat de furnizorul de solutii de e-mail marketing White Image Loyalty Solutions. Documentul, bazat exclusiv pe datele campaniilor desfasurate de White Image in 2007, sustine insa ca numarul abonatilor care au dat click pe linkurile incluse intr-un newsletter este in crestere.

Yahoo!, Gmail sau Hotmail blocheaza din start imaginea newsletterelor care permitea practic monitorizarea ratei de deschidere, fapt care explica reducerea ratelor de deschidere, sustine White Image.

"La nivel agregat, ratele de deschidere au inregistrat scaderi, toate industriile fiind afectate de blocarea imaginilor by default de catre majoritatea ISP-urilor si clientilor de email. Acea imagine de 1 pixel care permitea monitorizarea ratelor de deschidere este blocata din start de ISP-uri precum Yahoo!, Gmail sau Hotmail si astfel, aparent ratele de deschidere scad", explica Andrei Georgescu din partea White Image.

Mai mult, datele furnizorului arata ca rata de clickthrough (numarul subscriberilor unici care au dat click in interiorul unui email la numarul total al email-urilor ajunse in Inbox) a crescut in 2007 fata de 2006. Potrivit datelor White Image, ratele de clickthrough raportat la emailurile deschise a crescut de la 34,25% in 2006 la 37, 78% in 2007.

Studiul s-a bazat pe monitorizarea unui numar de peste 26,7 milioane de emailuri, reprezentand 2036 de campanii trimise de White Image pentru clientii sai in 2007. Portofoliul de clienti al White Image cuprinde companii precum Zapp, Renault, Dacia, Seat, Skoda, Porsche Bucuresti Nord, Volkswagen Autovehicule Comerciale, Panasonic, Media Galaxy sau Altex.