Guvernul plateste 7,8 de milioane de euro fara licitatie pentru imbunatatirea imaginii Romaniei in Italia si Spania

de V.O., A.B.     HotNews.ro
Marţi, 8 iulie 2008, 16:16 Economie | Media & Publicitate

Guvernul Romaniei plateste aproape 28 de milioane de lei (circa 7,8 milioane euro) companiilor Saatchi&Saatchi si Playteam pentru a desfasura in Spania, respectiv Italia, campania de comunicare "Romani in Europa". Pentru desemnarea celor doua agentii a fost folosita procedura dialogului competitiv, demarata in martie a.c., potrivit unui comunicat de presa al Agentiei pentru Strategii Guvernamentale. Dialogul competitiv este una dintre modalitatile legale prin care procedura achizitiilor publice prin licitatie poate fi ocolita.

Campania "Romani in Europa" urmareste sa ofere informatii alternative la "discursul mediatic emotional generat de actele infractionale comise de unii cetateni de origine romana in Italia si Spania, precum si sa asigure o reflectare coerenta si corecta a realitatilor romanesti in spatiul mediatic al Uniunii Europene, inclusiv in situatii de criza mediatica", se arata in comunicatul ASG.

Pentru contractele destinate celor doua loturi ale campaniei, Italia, respectiv Spania, s-au inscris sase companii specializate in domeniul comunicarii, potrivit comunicatului de presa. Dintre acestea, patru au trecut de preselectie - Ars Advertising si Media Direction, International Strategic Communication - Hill&Knowlton, Playteam si Saatchi&Saatchi. Ultimele doua au fost declarate castigatoare in urma evaluarii tehnico-financiare. Oferta Playteam pentru lotul Italia are o valoare de 15.503.305 lei fara TVA, in timp ce oferta Saatchi&Saatchi pentru lotul Spania are o valoare de 12.168.077,13 lei fara TVA.

Potrivit comunicatului ASG, contractele vor fi semnate in a doua jumatate a acestei luni, implementarea actiunilor de comunicare urmand sa inceapa imediat dupa aceea.

ASG: Dialogul competitiv a incurajat creativitatea

Potrivit biroului de presa al ASG, Agentia nu a organizat licitatie publica deoarece contractul era prea complex si ca prin dialog competitiv au reusit sa imbunatateasca oferta companiilor. "Trebuie spus ca dialogul competitiv implica si o licitatie. Am preferat insa aceasta forma contractuala pentru a permite companiilor sa devina mai creative. Daca faceam licitatie ne rezumam doar la cateva puncte cuprinse in caietul de sarcini", a explicat pentru HotNews.ro Dan Jurcan, directorul ASG.

Potrivit directorului ASG, in Italia si Spania vor fi realizate doua campanii publicitare disticte care au drept scop imbunatatirea perceptiei romanilor din cele doua tari. "Evident, punctul sensibil este Italia. Aici compania italiana Playteam a propus un concept interesant: Casa Romania. Asfel, in orasele mari din Italia vor fi amplasate case care vor fi deschise vizitatorilor si unde, de exemplu, in bucatarie vor putea fi degustate mancaruri specifice romanesti. De asemenea, vor exista proiectii multimedia. In cadrul aceleiasi campanii va fi realizat un newsletter si brosuri care vor fi distribuite in comunitati", a declarat Dan Jurcan. El a mai explicat ca strategia de imbunatatire a imaginii romanilor din Italia prevede crearea unei pagini Internet speciale.

In Spania, campania de imagine se va baza pe spoturi televizate in care vor fi prezentate povestile de succes ale romanilor. "Vor fi testimoniale ale romanilor care lucreaza in constructii sau in universitati. Aici e putin diferit fata de Italia, pentru ca romanii au o imagine mai buna", a explicat directorul ASG. El a mai precizat ca atat in Spania, cat si in Italia vor fi organizate evenimente specifice comunitatii romane. "Evenimentele genereaza stirile, acesta a fost unul dintre pricipiile pe care s-a mers. De aceea, vor fi organizate multe evenimente in ambele tari", a mai declarat Jurcan.

In Spania, campania va cuprinde si o componenta destinata romanilor. "Romanii vor beneficia de traininguri prin care vor invata cum sa scrie proiecte si sa acceseze fonduri europene", a mai declarat Dan Jurcan.

In ambele tari, la finele acestui an va fi realizat un sondaj prin care va fi evaluat impactul acestei campanii.





















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

1180 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    imaginea RO (Marţi, 8 iulie 2008, 16:44)

    stefan [anonim]

    Poate sa faca orice si sa achite nota de plata din buzunarele romanilor daca lasa pe toti puscariasii sa paraseasca tara ( cu ajutorul justitiei corupte ) si sa-si faca de cap unde vor in europa. Ca toti banii cheltuiti se duc pe apa sambeteti.
    Guvernul asta dar nu numai este incompetent, dar cine sa vina in noiembrie ca din 1989 incoace toti cei care au fost la guvernare tot ce au facut au demonstrat ca sant total impotriva tarii deci sant dusmnul poporului.
    Acum nu mai intru in detalii ca stiti si voi cu ce fapte se mandresc toti guvernantii nostrii din 89 incoace.
  • -3 (3 voturi)    
    formulari tendentioase (Marţi, 8 iulie 2008, 16:53)

    xardos [anonim]

    Articolul este inexact si tendentios. Pe lumea asta nu exista doar licitatia ca modalitate de selectare a unui castigator. Autorul sugereaza ca numai licitatia este ok, iar orice alta modalitate LEGALA de achizitie a unui serviciu este reprobabila. Sugerez jurnalistului sa consulte legislatia pe achizitii publice si sa mai intrebe inainte de a scrie ceva.
    • +2 (2 voturi)    
      lege??? (Marţi, 8 iulie 2008, 18:50)

      aron [anonim] i-a raspuns lui xardos

      mai poti spune ce este legal si ce este ilegal in aceasta tara? sti cine si pentru cine face legile, nu???
    • +3 (3 voturi)    
      sa traiti domnu director de la achizitii (Miercuri, 9 iulie 2008, 9:01)

      ...mai din interior [anonim] i-a raspuns lui xardos

      mestere... io nu tin partea ziaristilor, ca slava domnului, mai ales asa-zisi ziaristi din mlastina asta de tara sunt uneori mai plini de bube decat cei pe care ii critica... si ai si matale partea ta de dreptate... nu se fac doar prin licitatie... eu unul as fi curios sa stiu un singur lucru, indiferent de modul in care a fost facuta achizitia... da comisionu'? cat e domne comisionu'? ca din experienta proprie cunosc o duduie care se vaita de mama focului ce salariu mic are ea ca principal si imi cazuse fata cand am vazut-o intr-o masinuta frantuzeasca nou-nouta si cu casa in pipera... nu care e procedura legala e problema... ci ceea ce se ascunde in spatele ei...
    • +2 (2 voturi)    
      OG 34 este (Miercuri, 9 iulie 2008, 10:01)

      gabifm [utilizator] i-a raspuns lui xardos

      SINGURA cale legala iar la valorile mentionate este OBLIGATORIU sa faci LICITATIE!!!
    • 0 (0 voturi)    
      Si CECul s-a rebrenduit de 50 de milioane (Miercuri, 9 iulie 2008, 20:32)

      Excrocii SRL [anonim] i-a raspuns lui xardos

      da ce sa nu mai dea un ban gramada sa manance si gura lui Saatchi&Saatchi si Playteam
      ce daca banii ajung pe la vreun templu aflat in suferinta, plus jumate din mana la cei care au iimpus contractul? pe coada se dau ultimele tunuri
  • +3 (3 voturi)    
    O noua forma de a spune ... (Marţi, 8 iulie 2008, 17:40)

    Fox [anonim]

    O noua forma de a spune ca se spala niste bani... Poti investi oricat vrei in imaginea Romaniei in exterior, degeaba, atata timp cat televiziunile din Italia si Spania bombardeaza lumea cu imagini socante facute de romani... asa ca ... unu si-a umplut buzunarele pe seama noastra a contribuabililor ... DIN NOU
  • -3 (3 voturi)    
    Dialogul competitiv si ziaristii (Marţi, 8 iulie 2008, 20:55)

    Alin [anonim]

    "Dialogul competitiv este una dintre modalitatile legale prin care procedura achizitiilor publice prin licitatie poate fi ocolita" - daca citeati legea, dragi ziaristi, nu scriati aberatia citata de mine. Veti fi inteles ca dialogul competitiv ESTE o procedura de achizitii publice. Evident, este mai simplu sa scrii fara sa citesti, sau, daca citesti, fara sa te gandesti la ceea ce tocmai ati citit. Da' n-ai cu cine, niste ziaristi!
    • +2 (2 voturi)    
      Dialogul competitiv, (Miercuri, 9 iulie 2008, 10:06)

      gabifm [utilizator] i-a raspuns lui Alin

      fosta cerere de oferta, pana la ce valoare se practica? La 7 mil Euro este NUMAI licitatie.
  • +3 (3 voturi)    
    Bani dati degeaba! (Miercuri, 9 iulie 2008, 0:27)

    Florin C [anonim]

    Imaginea Romaniei nu se va repara cu vorbe, mai ales daca vor aparea in chenar, cu semnul "P" pe el. Ar trebui ca publicitarii astia sa fie niste genii ca sa reuseasca ceva. Romania trebuie sa arate disponibilitate de a ajuta la rezolvarea problemelor provocate de romani peste granita, pt ca e in joc imaginea ei. Deocamdata insa, pe guvernantii nostri ii doare undeva, si ii dau inainte cu: "Nu e raspunderea noastra ce fac romanii odata ce au trecut granita". OK, poate Romania nu poate fi obligata sa-si ia inapoi infractorii, dar daca ar arata bunavointa in acest sens, acest lucru ar fi cu siguranta foarte bine vazut de tarile occidentale.

    Pe de alta parte, am putea face ceva si in plan mediatic (cu smecheria care ne caracterizeaza): Am putea, de exemplu, plati unor vedete mondene de prim-plan de la ei din tara, niste sejururi gratuite in Romania. Apoi, pentru 500 000 Euro pentru ei si 1 000 000 pentru niste ziare ori televiziuni de prim rang, sa publice niste interviuri, aranjate in asa fel incit sa para spontane. Poti organiza niste evenimente mondene internationale si va asigur ca pt suma potrivita, si Madonna va spune ce tara minunata e Romania.
  • +3 (3 voturi)    
    numai? (Miercuri, 9 iulie 2008, 1:14)

    Reshape [utilizator]

    Ride Nastase si cu dosul de mizilicul asta!
    Pai in trecut s-au aruncat bani frumosi pe fereastra pentru chestii mult mai marunte (va reamintesc aici reclamele la Tarom, CFR Marfa etc. aprobate personal de Nastase si de care nu au beneficiat exact doua ziare: EVZ si Hotnews).
  • +3 (3 voturi)    
    poate ma insel.. (Miercuri, 9 iulie 2008, 2:49)

    napocel [anonim]

    dar nu s&s erau cu stergerea voturilor pentru Brancusi acum o luna si ceva ?
  • +3 (3 voturi)    
    Oja peste negru sub unghii (Miercuri, 9 iulie 2008, 8:58)

    dani [anonim]

    Concept interesant si "nou", pe deasupra, cel cu Casa Romania !? Casele astea ale romanilor din strainatate nu sunt deloc idei noi, nici in Italia, nici in Germania, unde chiar Consulatul de la Munchen se numeste Casa Romaniei si in fostul sediu de banca achizitionat de statul roman acum 4 ani unde e reprezentanta oficiala, se organizeaza si reuniuni economice si culturale. Insa chiar ca nu vad rostul
    unei/unor locatii sustinute pe bani publici romanesti si in care cativa italieni din zona sa manance sarmale, sa ia un pliant si sa li se puna un filmulet despre Romania pitoreasca.
    Imaginea Romaniei in strainatate se va schimba doar cand se schimba comportamentul celor care
    au navalit peste granite in cautarea banului si a norocului, unii prin mijloace frauduloase. Ca sa folosesc o metafora, duduia Romanica poate sa-si dea cu cata oja vrea, e unghii, daca sub ele musteste de "negru".
  • +2 (2 voturi)    
    Oja peste negru sub unghii (Miercuri, 9 iulie 2008, 8:58)

    dani [anonim]

    Concept interesant si "nou", pe deasupra, cel cu Casa Romania !? Casele astea ale romanilor din strainatate nu sunt deloc idei noi, nici in Italia, nici in Germania, unde chiar Consulatul de la Munchen se numeste Casa Romaniei si in fostul sediu de banca achizitionat de statul roman acum 4 ani unde e reprezentanta oficiala, se organizeaza si reuniuni economice si culturale. Insa chiar ca nu vad rostul
    unei/unor locatii sustinute pe bani publici romanesti si in care cativa italieni din zona sa manance sarmale, sa ia un pliant si sa li se puna un filmulet despre Romania pitoreasca.
    Imaginea Romaniei in strainatate se va schimba doar cand se schimba comportamentul celor care
    au navalit peste granite in cautarea banului si a norocului, unii prin mijloace frauduloase. Ca sa folosesc o metafora, duduia Romanica poate sa-si dea cu cata oja vrea, e unghii, daca sub ele musteste de "negru".
  • +2 (2 voturi)    
    Ca modalitate de achizitie, (Miercuri, 9 iulie 2008, 10:04)

    gabifm [utilizator]

    conform OG 34 LICITATIA este OBLIGATORIE fiind bani publici! Dar cand sa mai faci si licitatie cand vin peste tine alegerile parlamentare si aceste companii de publicitate trebuie sa se apuce de treaba si pentru PNL.
    Ceea ce a facut Iliescu cu Costea in Franta repeta ei; nimic nou sub soare!!
    • 0 (0 voturi)    
      Nu-i tot una! (Vineri, 11 iulie 2008, 16:01)

      Mirciuc [utilizator] i-a raspuns lui gabifm

      Vacaroiu-Iliescu si AFACEREA FASCINANTA ROMANIE! a fost de 2 milioane USD, si nu era obligatorie LICITATIA.

      Reclama actuala e pura propaganda fara acoperire.

      Propaganda este una dintre cele mai costisitoare forme de "informare", deoarece merge contra zicalei:
      CINE SE SCUZA SE ACUZA!
  • -2 (2 voturi)    
    meandrele achizitiilor (Miercuri, 9 iulie 2008, 10:15)

    dialogul competitiv [anonim]

    dialogul competitiv este o forma de achizitie publica, sau ceea ce in extenso denumim impropriu licitatie. articolul asta e o aberatie
  • +2 (2 voturi)    
    imagine (Miercuri, 9 iulie 2008, 10:23)

    babyblue5 [anonim]

    In primul rand, in librariile din Vest nu exista nici macar un ghid turistic cu fotografii flatante pentru Romania.
    Arta consta in general din concertele Tarafului de Haiduci. Atat se vede din banii astia. Plus crimele.
  • +2 (2 voturi)    
    Mai ieftin ar fi fost... (Miercuri, 9 iulie 2008, 10:25)

    Sorin [anonim]

    ... sa se distribuie brosuri la frontiera cu doua trei norme de educatie si civilizatie universala si mai ales pedepsele in diverse tari europene pentru furt, viol, crima, trafic, etc. Plus un CD pentru cei care nu stiu sa citeasca.
  • 0 (0 voturi)    
    Dialogul competitiv - gabifm (Miercuri, 9 iulie 2008, 11:00)

    Alin [anonim]

    gabifm greseste total atuci cand sustine ca licitatia este obligatorie. O / il invit sa citeasca OG 34 / 2006, sectiunea a 4-a, cea care incepe cu art. 94.
  • 0 (0 voturi)    
    ROMANIA (Miercuri, 9 iulie 2008, 15:14)

    unu [anonim]

    adevaru este ca in romania toata lumea vorbeste si nimeni nu face nimic. si adevaru este ca in romania sunt prea multi tarani, care habar n-au sau nu le pasa ca sunt furati zi de zi. stiti ce ar trebui? proteste si demonstratii pana cand parlamnetarii isi vor face treaba, o noua revolutie. dar nimanui nu-i pasa.
  • 0 (0 voturi)    
    mai bine ar inchide borfasii! (Miercuri, 9 iulie 2008, 16:07)

    eeeuuuu [utilizator]

    si sa deschida cercetarile asupra dosarului "garda" al organizatiei criminale omonime patronata de prm, mira, sri si sie!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică