Studiu BBDO

Generatia X respinge marcile traditionale romanesti Gambrinus, Eugenia sau Carpati

de M.B.     HotNews.ro
Marţi, 15 iulie 2008, 17:52 Economie | Media & Publicitate

Romanii de 30-45 de ani nu mai pun buza pe Carpati
Foto: DGP / HotNews.ro
V-ati intrebat vreodata din ce generatie faceti parte? Prin ce va diferentiati de cei nascuti acum 10 ani? Sau acum 50 de ani? Cum privesc alte generatii marcile pe care le apreciati? Care sunt idolii lor? BBDO Worldwide propune mai multe raspunsuri la aceste intrebari realizand cel mai mare studiu international de pana acum pe publicul reprezentat de Generatia X - cei nascuti in perioada 1964-1978.

Studiul a fost derulat in 18 tari, pe un esantion de 5.208 respondenti, luand in calcul si reprezentantii generatiilor Y si Baby Boomers, iar rezultatele generale, comune Generatiei X din toate tarile participante, au fost prezentate pentru prima oara la Festivalul International de Publicitate de la Cannes. Studiul pentru Romania a fost prezentat marti de reprezentantii Graffiti BBDO.

Informatia pe scurt:
  • "Denumita de multe ori generatia pierduta, Generatia X este acum la putere. Este cea mai numeroasa din punct de vedere statistic si este bogata."
  • Eroiii sai preferati - Mos Craciun, Beatles, Phoenix, Florin Piersic, Charlie Chaplin. Personaje negative notabile: Darth Vader si Saddam Hussein.
  • Si Generatia X apreciaza brandurile ce ofera sentimentul unui standard de viata inalt si, in acelasi timp, sentimentul de implinire in viata de familie - Mercedes, IBM, IKEA.
  • La nivel international, studiul a identificat 3 subcategorii ale Generatiei X.


Oamenii care formeaza Generatia X sunt cei cu o cariera de succes, care se straduiesc sa imbine viata de familie cu cea profesionala si sa-si mentina optimismul nealterat, cu o atitudine relaxata in viata. Au fost in mod constant preocupati de performanta la locul de munca, mai mult decat generatia reprezentata de Baby Boomers (cei nascuti intre 1943-1963) sau decat Generatia Y (cei nascuti intre 1979-1990). Insa impartasesc cu Generatia Y aceleasi trasaturi ale oamenilor de cariera: ambitiosi, cu spirit antreprenorial dezvoltat, concentrati pe cariera. Toate acestea sunt comune, chiar daca planurile de a dobandi succes si bani par diferite -  succes si bani cu mai putin efort, in cazul Generatiei Y; munca multa si echilibru emotional, in cazul Generatiei X.

Cine este Generatia X in Romania?

"Denumita de multe ori generatia pierduta, Generatia X este acum la putere. Este cea mai numeroasa din punct de vedere statistic si este bogata. Altfel spus, targetul perfect al oricarui marketer: multi si bogati. In Romania, Generatia X are un statut aparte. Daca in restul tarilor din vestul Europei si America de Nord aceasta generatie nu a prins nici un moment dramatic al unei crize mondiale, la noi, oamenii care o compun au infruntat ani intregi povara comunismului. Si - conform acestui studiu - aceasta generatie nu pare deloc pierduta. Din contra, acum recupereaza toata perioada neagra de privatiuni pe care a traversat-o", spune Stefan Chiritescu, Head of Planning Graffiti BBDO.

"Generatiile X, Y sau Baby Boomer impartasesc, cu siguranta, valori similare, dar exista, de asemenea, si diferente notabile, iar acest studiu realizat in 18 tari releva aceste trasaturi comune sau specifice. In Romania, se contureaza un profil distinct al Generatiei X comparativ cu majoritatea celorlalte tari in care s-a realizat studiul. Amprenta pe care si-au pus-o schimbarile care au avut loc in adolescenta romanilor apartinand acestei generatii este mai evidenta decat in alte tari, in special in ceea ce priveste atitudinea fata de cariera si de comunitate. Romanii din Generatia X apreciaza ca locul de munca este foarte important, totusi se simt arareori rasplatiti conform asteptarilor.

Valorile traditionale si siguranta familiala sunt mai des intalnite la Generatia X din Romania in comparatie cu alte tari.  Generatia X din Romania este o generatie optimista, ambitioasa, care cauta in permanenta echilibrul", apreciaza Anca Serbanescu, Research Manager Mercury Research.

Fiind mai preocupati de viata sociala si de comunitate, si cu un sentiment national mai intens, reprezentantii Generatiei X arata o mai mare predilectie decat celelalte doua generatii pentru brandurile culturale, implicate in realitatea sociala, cum sunt Financial Times sau Greenpeace. Orientarea catre familie, libertate si stabilitate se reflecta de asemenea in eroii preferati de acestia - Mos Craciun, Beatles, Phoenix, Florin Piersic, Charlie Chaplin. In categoria personajelor negative intra nume ca Darth Vader sau Saddam Hussein.

Amatori de Friends, Matrix si Bugs Bunny

Printre eroii showbiz-ului modern apreciati in Romania atat de Generatia X cat si de Generatia Y, dar nu si de Baby Boomers, se numara branduri precum "Friends" (simbolul cercului de prieteni) sau Madonna, Marilyn Monroe, Bugs Bunny, Matrix (sugerand ideea de libertate dar si de instabilitate si schimbari rapide).

Mai atrasi de brandurile de lux si de cele care le confera un anumit statut social, 28%-35% din reprezentantii Generatiei X din Romania resping marcile traditionale romanesti, precum Gambrinus, Eugenia sau Carpati, desi reactioneaza ceva mai pozitiv la acestea decat celelalte doua generatii.

Referitor la relatia lor cu brandurile, se observa anumite similitudini intre romanii din Generatia X si cei din generatia Baby Boomers, ambele categorii avand tendinta sa respinga branduri precum McDonalds (evaluat negativ si de Generatia Y), Eugenia (apreciat ceva mai mult de Generatia Y), Gambrinus sau MTV. De asemenea, ambele generatii apreciaza mai mult decat Generatia Y brandurile care le ofera sentimentul unui standard de viata inalt si, in acelasi timp, sentimentul de implinire in viata de familie - Mercedes, IBM, IKEA.

„O trasatura distinctiva a Generatiei X e reprezentata de incercarea de a mentine echilibrul intre viata profesionala si cea personala. Acest aspect e reflectat de faptul ca acesti oameni recunosc importanta momentelor de relaxare cu prietenii la sfarsitul unei zile de munca, precum si de preferinta lor pentru branduri cu atitudine etica. Isi mentin o imagine pozitiva asupra propriei vieti, in ciuda stresului si a constrangerilor la care sunt supusi, intr-o masura mai mare decat Generatia Y sau Baby Boomers", spune Gabriela Terchila, Managing Director Proximity.

In Romania, studiul a fost realizat de catre echipele agentiilor Graffiti BBDO si Proximity, in colaborare cu Mercury Research, pe un esantion de 300 de persoane.

Generatia X este o generatie cu un conflict interesant

Generatia X impartaseste aceeasi atitudine pozitiva in viata ca si Baby Boomers, spre deosebire de Generatia Y, care este mai predispusa la anxietate. Diferenta de statut social intre cele 3 generatii explica atitudinea Generatiei X fata de bani si success, parerea mai putin negativa despre marile branduri, marea atractie a acestora pentru branduri de lifestyle, precum Nokia, Sony, Microsoft, Google, sau pentru branduri de lux, ca Mercedes, BMW.

Daca analizam aspectele care definesc Generatia X din Romania comparativ cu alte tari, descoperim o combinatie interesanta intre atitudinea puternic orientata catre locul de munca si consumerism - care este mult mai intalnit in Romania decat in majoritatea celorlalte tari participante la studiu. De asemenea, schimbarile de job sunt mai frecvente in Romania decat in 14 din tarile implicate in studiu. Acest aspect este confirmat si de faptul ca romanii sunt mai nerabdatori si idealisti in efortul lor de a-si atinge scopurile. Locul de munca este considerat de romani foarte important, mai mult decat il considera respondentii din alte 12 tari analizate in studiu.

Deciziile de cumparare bazate pe un ambalaj atragator sunt mai frecvent intalnite in Romania decat in alte 12 tari participante la studiu. De asemenea, romanii arata ca au pareri mai putin negative despre "designer brands".

Desi se simt stresati si inconjurati de constrangeri si sunt expusi la o experienta de viata mai "cinica" decat cei din tari precum Anglia, Franta, Austria sau Spania (in unele cazuri), romanii sunt totusi mai dispusi sa-si pastreze o atitudine optimista in viata. Familia romanilor este mai orientata catre traditii, crescuta intr-un mediu mai sigur si mai sanatos decat in majoritatea celorlalte tari analizate. Tehnologia moderna se bucura de apreciere medie din partea romanilor, dar de mai multa incredere, comparativ cu tari precum Belgia si Franta.

„Daca la nivel international Generatia X este foarte bine definita, putandu-se identifica chiar si niste subcategorii in cadrul ei, in Romania diferentele dintre Generatia X si Generatia Y sunt aproape infime, pentru ca cei cu varste de peste 30 de ani isi retraiesc acum adolescenta, lumea de azi avand mult mai mult de oferit, in materie de branduri, tehnologie, posibilitati de petrecere a timpului liber. In plus, Generatia X nu este chiar atat de saraca pe cat credem. Si pentru viitor - caci statistic vorbind este generatia cea mai numeroasa din Romania - asta e o veste foarte buna: social, se va genera in sfarsit clasa de mijloc, iar pentru companii inseamna o mare piata, inca foarte putin exploatata in prezent", concluzioneaza Stefan Chiritescu.

Despre Generatia X la nivel international

La nivel international, studiul a identificat 3 subcategorii ale Generatiei X. Prima este reprezentata de cei numiti „Cruisers" („Calatorii"), cei care prefera sa traiasca viata la maxim, pentru a se distra. Ei il iubesc pe Nelson Mandela, dar nu-i suporta pe Thatcher, Papa sau McDonald's si sunt sceptici in legatura cu Starbucks. Au un cerc de prieteni larg, bucurandu-se de petreceri si de relatii la intamplare. Privesc casa ca fiind locul in care dorm si prefera brandurile independente, urbane. Sunt fani Kate Moss si Russell Brand. Surprinzator, rezultatele ne arata ca acestia sunt cei mai putin fericiti din cele 3 grupuri, doar 34% din ei fiind mai fericiti acum decat pe vremea cand aveau 18 ani.

O alta subcategorie este reprezentata de "Nesters" („Sofisticatii"): concentrandu-si atentia pe grupuri mai restranse de prieteni, o locuinta frumoasa, confort, design si moda, acest grup isi adora propriul stil de viata. Eroii lor sunt Madonna, Audrey Hepburn si ET. Le place sa creada ca sunt liberi in gandire, nu i-ar deranja sa aiba un copil homosexual si iubesc traiul la oras. Prefera brandurile aspirationale si vedetele precum Cameron Diaz. Multi dintre ei cauta dragostea dar in general sunt deja destul de fericiti cu ce au: 55% se declara mai fericiti acum decat cand aveau 18 ani.

A treia subcategorie e reprezentata de "Super-breeders" („Ocrotitorii"), parintii pentru care copiii sunt pe primul loc. Animati de dorinta de a-si proteja copiii de orice sursa de potentiale pericole (zahar, televizor, internet, substante chimice, mancare de la fast food sau filme porno), acestia nu se vor da inapoi de la nimic pentru a le oferi copiilor lor o educatie competitiva. Cuvintele cel mai des intalnite in vocabularul lor sunt: organic, proaspat, local, reciclabil, ecologic, verde, sustinut. Isi doresc ca brandurile sa le completeze lumile perfecte. Sunt fani Jamie si Brangelina. Ei sunt cei mai fericiti reprezentanti ai Generatiei X, 67% din ei fiind mai fericiti acum decat la 18 ani.

BBDO Worldwide a realizat cel mai mare studiu international pe publicul reprezentat de Generatia X - cei nascuti in perioada 1964-1978. In Romania, studiul a fost coordonat de agentiile Graffiti BBDO si Proximity, parte a BBDO Group Romania, in colaborare cu Mercury Research.

























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

7161 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    mercedes si ikea ? LOLZ (Marţi, 15 iulie 2008, 18:47)

    meh [anonim]

    desi apreciez ikea (pt ca sunt practici si relativ ieftini) si nu am pasiunea pt mercedes a cocalarilor, tot nu pot sa nu rid la alaturarea celor 2 marci cind se spune "brandurile care le ofera sentimentul unui standard de viata inalt". ok, un mercedes NOU da, arata un standard de viata inalt. dar ikea ????

    in plus toate astea nu se prea aplica in romania, unde sunt unii care maninca piine cu apa ca sa stringa bani sa isi ia un BMW care in mod normal le depaseste cu mult posibilitatile materiale. dar isi refuza multe doar pt a-si satisface basinile din cap.

    ***
    oricum studiul asta pare cam lipsit de logica
    ***

    "apreciaza ca locul de munca este foarte important, totusi se simt arareori rasplatiti conform asteptarilor"

    normal, romanilor li se pare normal sa stea degeaba si sa "le dea statul". evident ca oricit de putin ar munci si oricit de bine ar fi platiti au impresia ca e sub meritele lor, doar fiecare romanas adevarat stie ca EL e buricul universului.

    "Valorile traditionale si siguranta familiala sunt mai des intalnite la Generatia X din Romania in comparatie cu alte tari"

    da, pt ca multi dintre astia inca stau cu parintii. ca deh ... e mai usor sa iti pregateasca mamica papica decit sa stai pe propriile picioare.
  • +1 (3 voturi)    
    ce marca? (Marţi, 15 iulie 2008, 18:48)

    eu [anonim]

    gambrinus= marca traditionala romaneasca????
    http:// en.wikipedia. org/wiki/Plze%C5%88sk%C3%BD_Prazdroj%2C_a._s.

    aici zice ca e din cehia?! oare care o fi adevarul???
    • 0 (0 voturi)    
      Buna dimineata generatie Y ! (Miercuri, 16 iulie 2008, 13:44)

      goe [anonim] i-a raspuns lui eu

      Esti cu siguranta din generatia Y.
  • +1 (3 voturi)    
    ikea? (Marţi, 15 iulie 2008, 19:27)

    serban [anonim]

    de acord cu @meh

    ikea nu e asociata unui standard de viata inalt!
    • +1 (1 vot)    
      mercedes si ikea ? LOLZ #2 (Marţi, 15 iulie 2008, 20:45)

      meh [anonim] i-a raspuns lui serban

      "Familia romanilor este mai orientata catre traditii, crescuta intr-un mediu mai sigur si mai sanatos decat in majoritatea celorlalte tari analizate."

      huh ?? de unde concluzia asta ?

      e cumva vorba de mediul sigur oferit de politia romana care ii apara pe cetatenii romaniei de diversi infractori periculosi (in majoritate tigani) ? de politia si justitia care ii judeca in libertate si pe putinii pe care ii aduc in tribunal pt ca nu ii considera pericole pt societate (e vorba de "interlopi" renumiti pt batai, torturi, violuri etc) ?

      e cumva vorba de sanatatea oferita de sistemul romanesc de asigurari de sanatate care nu te poate ajuta cu nimic pt ca odata ajuns in spital, daca nu ai bani de dar la medic te lasa sa mori pe trotuar in fata spitalului ? e vorba de sanatatea oferita de doctorii care functioneaza ca automatele de cafea (cu fise/respectiv teancuri de bancnote) si care chiar si cind sunt platiti fac de multe ori treaba de 2 bani ?


      bugs bunny si florin piersic ???
      bwahahahahahaha. cred ca mi-ar fi un pic mila de florin piersic daca s-ar intilni cu bugs bunny. dar nu sunt sigur. oricum probabil ca bugs bunny e cam singurul care ar avea armele sa lupte cu actuala clasa politica si gramezile de "vedete" aparute prin romania.


      **********************************
      ca o concluzie studiul asta, cel putin partea referitoare la romania, pare facut de catre un amator. daca iei niste oameni de virste relativ apropiate si le pui diverse intrebari obtii niste date, dar daca nu stii sa le interpretezi, degeaba le ai.

      nu cred ca impartirea generatiilor e relevanta pt romania sau restul tarilor est-europene. o mai buna impartire ar fi relativ la 1 ian '90 - cei nascuti inainte de "revolutie" si cei nascuti dupa lovitura de stat. dupa categorisirea din articol, cei nascuti dupa '90 ar fi probabil gen Y, cei care nu aveau inca 20 de ani in '90 (nascuti '70) ar fi gen X

      in plus in "studiu" exista niste concluzii tembel/nationaliste fara nici o explicatie oferita ...
  • +1 (1 vot)    
    Baby boom (Marţi, 15 iulie 2008, 20:14)

    Ale [anonim]

    O problema conceptuala: este o eroare fundamentala (si metodologica si teoretica) a vorbi de aceasta generatie in termeni de Baby Boom. Concept foarte bine delimitat in literatura despre occident, BB este in occident expreisa bunastarii reflectate in practicile nataliste. In romania, explozia demografica nu a aparut ca rezultat al unor alegeri ale indivizilor, ci al politicilor pro-nataliste punitive....

    Si mai sunt si alte diferente care pus cel putin sub semnul intrebarii valabilitatea rezultatelor. Daca ar fi mai multa transparenta metodologica, am pricepe mai multe.
    • +1 (1 vot)    
      Baby Boomers .... (Marţi, 15 iulie 2008, 21:47)

      hchickers [anonim] i-a raspuns lui Ale

      ... se refera de fapt la cei nascuti dupa WWII, 1945 cand tot soldatul s-a intors acasa si de-aici natalitatea ... Istoria arata ca perioada imediat postbelica, poate chiar o decada, n-a fost asa de prospera nicaieri in lume exceptand USA si cateva alte tari care au avut numai de castigat de pe urma razboiului (ex. Suedia, Elvetia de exemplu, neutre, miei blanzi la 2 oi...), aici e vorba de crize acute de mancare etc. in anii 40 tarzii si apoi austeritatea anilor 50 timpurii. Baby Boomers sunt deci, in toata lumea, rezultatul direct al terminarii razboiului si intoarcerii trupelor/prizonierilor/refugiatilor/etc. acasa. Lamurire.
      • +1 (1 vot)    
        da si nu (Miercuri, 16 iulie 2008, 6:19)

        ale [anonim] i-a raspuns lui hchickers

        1) da, e buna remarca despre incheierea razboiului si tarile mai castigate.
        2) natalitatea crescuta dupa razboaie este si pentru ca se intorc barbatii de pe frotn (dar nu trebuie uitat faptul ca populatie masculina este mult mai redusa decat inainte) + o chestie pulsionala a celor ramasi in viata (cum ar zice psihanalistii)
        3) «baby boomers» nu exista in natura. in natura sunt femei si barbati. «baby boomers» este o constructie teoretica care nu are ACEEASI acoperire in toate tarile. ceea ce am zis mai sus. BB este asociat cu bunastare economica la nivelnaitonal (statul e mai bogat) si individual (exista politici care favorizeaza acumularea individuala)
        4) s-a vorbit deja despre aceste politici de «suburbanizare» sin SUA mai ales din anii 50 care nu numai ca au creat clasa de mijloc dand posibilitea unui numar foarte mare de familii de a-si cumpara case in afara orasului (creain suburbiile) + important: revenirea femeilor la trebuirle casei in exlusivitate (adica, eliberarea locurilor de munca din multe zone industriale pentur barbatii introsi de pe front)...... adica sutn multe de luat in considerare cand se vorbeste de un «banal fenomen Bb»
  • 0 (0 voturi)    
    reminder (Miercuri, 16 iulie 2008, 9:04)

    din generatie [anonim]

    la o parte povestile cu marcile favorite sau nefavorite... si apropo, desi fac parte din generatia respactiva nu tin minte sa fi strambat din nas la o eugenie, ba chiar imi amintesc cu drag de cele de odinioar, nu contrafacerile din ziua de azi... as fi vrut doar sa-i intreb pe colegii de genratie daca isi mai aminteste cineva o alta denumire care s-a vehiculat pentru noi si care, desi am impresia ca e la fel de gandita si in ziua de azi, nu mai este si rostita ca in alte dati... stimati colegi, de "generatia de sacrificiu" va mai amintiti? e cineva convins sincer ca am scapat de rolul acesta cu adevarat?
  • 0 (0 voturi)    
    BBDO (Miercuri, 16 iulie 2008, 9:13)

    kks [anonim]

    trebuie avut in vedere si contextul in care s-a facut studiul si de asemenea interesele celor care l-au facut si anume BBDO, companie publicitara. Si interesele sunt foarte clare si anume perceptia diverselor "generatii" asupra marcilor si probabil preferintele acestora.
    Insa, la fel cum zicea cineva mai sus, e o problema de interpretare a studiului. In cadrul studiului, imi imaginez intrebarea: "Ce marca preferati: Mercedes, BMW sau Dacia?" Cred ca tot romanul prefera Merc sau BMW, indiferent de posibilitatile sale financiare, la o adica e doar un sondaj, nu?
    Asta in cazul fericit in care s-au facut modificari legate de regiunea in care s-a facut studiul, si cel mai probabil intrebarea suna asa: "Ce marca preferati: Mercedes, BMW sau Dodge?" din moment ce BBDO e US based.
    Iar problema diferentierii pe varsta si cand s-au nascut unii si altii la romani nu se aplica. Cum se poate compara un neamt de 50 de ani care toata viata a vazut BMW si Mercedes cu un roman care in cel mai fericit caz vede de 15 ani acelasi lucru la nivel de consumator de rand.
  • 0 (0 voturi)    
    Mda, bine ca nu ma regasesc.... (Miercuri, 16 iulie 2008, 9:20)

    Stoewer [anonim]

    Dragostea "specialistilor" in marketing de a introduce pe toata lumea in sertare bine defnite (nu de alta, dar le usureaza lor munca ulterioara) m-a facut sa nu ma regasesc in nici una din subcategoriile generatiei X (din care oricum fac parte, ffind nascut in mijlocul perioadei). Asa cum ma regasesc mereu la minoritati in toate sondajele privind inclinatiile de consum, life-style blablabla. Probabil ca din punt de vedere statistic nici nu exist.

    Autorul articolului spune ca nu suntem chiar asa saraci. Treaba e relativa. Colegii mei intru salariu se preocupa de pretul la mobile sofistica, i-pod-uri, rate la autoturisme de import (cine ii aude crede ca au bani) iar pe mine ma preocupa pretul la gaze, energie electrica, legume in piata (cine ma aude, crede ca-s sarac). Banii sunt aceiasi, conteza pe ce ii dai ca sa creezi impresie.
  • 0 (0 voturi)    
    Bataie de cimpi... (Miercuri, 16 iulie 2008, 12:23)

    Anne [anonim]

    Si fara strop de gratie! Eu sint nascuta in 1962. Romania a inceput sa o duca prost exact din 1979 - pot sa va spun cu certitudine, eram in clasa a zecea si nu pot sa uit momentul in care in magazine a disparut intr-o singura zi cafeaua si a aparut in locul ei faimosul "nechezol" de care sint sigura ca-si vor aminti colegii mei de generatie. Sa spui ca generatia nascuta intre 1964 si 1979 "a infruntat ani intregi povara comunismului" mi se pare ridicol. Probabil insa ca indivizii care au facut studiul fac parte exact din "generatia X" - adica aia despre care eu stiam altceva: ca au fost numiti asa pentru ca nimeni nu a asteptat nimic de la ea...
  • 0 (0 voturi)    
    da da (Miercuri, 16 iulie 2008, 13:22)

    vrc [anonim]

    gambrinus - cehia....
  • +1 (1 vot)    
    A propos (Miercuri, 16 iulie 2008, 13:29)

    Cristi [anonim]

    A propos de documentarea unora care scriu pe aici. Din cate imi aduc aminte, Gambrinus este o marca ceheasca !
    Asta ca fapt divers !
    • 0 (0 voturi)    
      Corect (Miercuri, 16 iulie 2008, 14:28)

      Caesarus [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

      Asa este, Gambrinus este o marca ceheasca de bere... si chiar foarte buna.
  • 0 (0 voturi)    
    BBDO - varza (Miercuri, 16 iulie 2008, 15:31)

    1977 - AD Hater [anonim]

    Astia cu marchetingul si cu edvartaizingul lor ma seaca rau de tot. Dupa ce ca se cred niste semi-zei, artisti ai secolului XXI, acum ne arata ei (desteptii) ce ne place noua (Mercedes si Ikea), ce nu ne place, ce ne dorim...etc. Eu imi doresc un singur lucru: sa dispara toata publicitatea si toate reclamele, si sa se apuce si ei de altceva, ca din punctul meu de vedere s-ar invarti lumea si fara marile agentii de publicitate. Eu unul nu vreau Mercedes, si as manca numai eugenii romanesti si bere Gambrinus (care este, la origini, ceheasca, fraierilor. In Cehia inca mai exista)
  • 0 (0 voturi)    
    BBDO - varza rau de tot!!! (Miercuri, 16 iulie 2008, 17:10)

    Nea Marin miliardar [anonim]

    Desi fac parte din generatia incriminata, nu ma regasesc deloc in acest studiu. Parerea mea este cea din titlu. Studiu facut de dragul de a-l face si de a cheltui niste bani ai cuiva. In rest, este varza!!!

    Ca o simpla observatie, nu poti sa pui impreuna decretzeii cu cei de dinaintea lor... Nu ca unii ar fi mai buni ca ceilalti, ci doar ca difera enorm.

    "Denumita de multe ori generatia pierduta, Generatia X este acum la putere. Este cea mai numeroasa din punct de vedere statistic si este bogata."

    Da, este pierduta, pentru majoritatea sunt vai de ei... La putere? HAHAHA!!! Cati?.... Bogata? HAHAHA!!! Poate 1-5%....

    Eroiii sai preferati - Mos Craciun, Beatles, Phoenix, Florin Piersic, Charlie Chaplin. Personaje negative notabile: Darth Vader si Saddam Hussein.

    Mos Craciun, da. Beatles? Cati? 10%? Poate in occident, dar nu la noi.... Phonenix? Poate, pentru cei nascuti pana in 1967... In rest, Sfinx, Rosu si Negru, Angela Similea, Boney M, ABBA si pe alocuri pentru cei rebeli (nu asa numerosi) AC/DC, Sex Pistols, Police, Pink Floyd, Deep Purple, Led Zep. etc. Florin Piersic? Nu asa mult, mai degraba M. Albulescu, Amzea Pelea, Dinica, Dem Radulescu, cei din Dallas, Colombo etc.

    Darth Vader? HAHAHA!!! Unde, pe DVD? pe hub-uri? Saddam Hussein? Glumiti! Astia au baut gaz! Sau poate prea mult Red Bull !

    Mercedes da (pentru cei cu oua multe), dar mult mai important a fost Dacia, Volkswagen, Fiat, Lada, Camionul Bucegi si autobuzul Ikarus si tramvaiul ceh (care inca functioneaza).

    IBM? Cred ca visati! Poate Felix Computer... si calculatorul de buzunar Texas Instruments...

    Studiu de kkt.
  • 0 (0 voturi)    
    Greatie si beatitudine (Miercuri, 16 iulie 2008, 17:30)

    Horia [anonim]

    Generatia X e scoasa din Dosarele X? Sau din Dosarele X sunt scosi doar autorii? Daca fac un studiu international in Romania si Vietman poate ajung si io la concluzia ca mananc cam juma de chil de orez pe zi, iar un vietnamez cam juma de chil de pita pe zi. Matematic e corect. Si matematica bate realitatea. La fel cum autorii studiului bat campii.
  • 0 (0 voturi)    
    BBDO a luat banii la fraieri (Miercuri, 16 iulie 2008, 17:56)

    nicu [anonim]

    Un studiu slab si fara relevanta. Eu din generatia asa numita X si cu o gramada de prieteni de acolo nu avem aceste modele.
    Mercedes = manele, mai bine W sau Renault
    IBM = scumpi, poate AMD
    IKEA = ha ha ha
    La putere = hahahahahahahahha
    Toti bosorogi nascuti prin 45 sunt la putere, nu cred ca Becali, Patriciu, Vantu, Basescu sunt din generatia X.
    Asha ca , slab de tot.
  • 0 (0 voturi)    
    Generatia X (Vineri, 25 iulie 2008, 10:50)

    Horea [anonim]

    Oare unde pot gasi studiul?
    Stie cineva?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri