Marea Britanie planuieste un razboi de propaganda pentru a "pata brandul Al Qaida"

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 26 august 2008, 22:45 Economie | Media & Publicitate

O unitate contra-terorism a Ministerului de Interne britanic doreste sa atraga BBC si alte institutii media intr-un razboi de propaganda menit sa "pateze brandul Al Qaida", arata un document secret din cadrul ministerului, examinat de cotidianul britanic The Guardian.

Documentul arata ca expertii contra-terorism la Whitehall intentioneaza sa valorifice noi canale media pentru a transmite mesaje prin intermediul unor utilizatori voluntari pe forumurile de pe internet.

Strategia este condusa de Unitatea de Cercetare, Informare si Comunicare (RICU), creata anul trecut de ministrul de interne, John Reid, pentru a contracara propaganda facuta de Al Qaida  pe planul intern si international.

Campania guvernului britanic porneste de la premisa ca puterea Al Qaida se clatina la nivel mondial si poate fi vulnerabila daca vor fi dezvaluite atrocitatile comise sau se va evidentia faptul ca unele persoane cu mare credibilitate, in special clerici, resping organizatia terorista.

Unitatea de propaganda de la Whitehall aduna materiale pentru a tintii vulnerabilitatile organizatiei teroriste pe trei directii: faptul ca Al Qaida isi pierde din sustinere, ca "nu sunt eroi si nu detin raspunsurile" si ca "iti vor face rau tie, tarii tale si stilului tau de viata", noteaza The Guardian.

In materialele adunate, vulnerabilitatile Al Qaida sunt evidentiate prin condamnarea organizatiei teroriste de unele figuri religioase importante cum ar fi Sayyid Imam al-Sharif, un fost lider al jihadului islamic egiptean sau Salman Abu-Awdah, un cunoscut invatat saudit, autor al unei scrisori trimise lui Osama bin Laden in care acesta catalogheaza scopurile Al Qaida ca fiind "ilegitime si imorale".

Documentul secret se axeaza si pe infrangerile Al Qaida pe teritoriile din Irak si Afganistan, pentru a sugera ca aceasta nu mai reprezinta o amenintare la nivel global si ca se foloseste de propaganda pentru a-si tine in viata "brandul", mai scrie The Guardian.

Intregul "material" inglobeaza mai multe articole aparute in presa din zona araba, nord-africana, dar si articole din New York Times, The Observer, Newsweek si de pe site-uri americane si britanice.























956 vizualizari

  • -1 (3 voturi)    
    what? (Miercuri, 27 august 2008, 2:15)

    noneyouknow [anonim]

    Da da. War on terror! = War for oil! Si voi stiti asta!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Chiar e document secret? (Miercuri, 27 august 2008, 10:01)

    Un roman anonim [anonim]

    Daca e document secret presa e vinovate de tradre prin colaborare cu inamicul. Englezii au vazut pe pielea loe ce insemna terorismul. De ce sa deconspiri actiuni antiteroriste? Doar pentru a vinde ziarul?
    Dar e foarte posibil ca otul sa fie fie o facaura, fie o intoxicare.
  • 0 (0 voturi)    
    say what? (Miercuri, 27 august 2008, 14:39)

    goe [anonim]

    Si cine ma rog frumos a creat brandul al qaida?
    • 0 (0 voturi)    
      jalnic (Miercuri, 27 august 2008, 15:39)

      goe [anonim] i-a raspuns lui goe

      Dupa ce au promovat obsesiv "brandul" vreme de 7 ani, vazand ca nu prea mai baga nimeni in seama subiectul, s-au decis sa schimbe placa. Acum cica ii fac publicitate negativa! Penibililor! Nici copiii nu va mai cred!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version