Una dintre cele mai cunoscute branduri de cafea de pe piata din Romania, Elita, isi schimba numele si identitatea in urma unei campanii de rebranding de 15 milioane de euro si doua campanii publicitare de circa 4 milioane de euro. Grupului Leo Burnett ii revine sarcina sa inlocuiasca, in mintea cumparatorului roman, brandurile Elita si Selected cu unul nou, Doncafe, "dedicat sufletului latin".

Campania de rebranding include doua spoturi TV ce vor rula pe marea majoritate a posturilor romanesti de televiziune, vizualuri outdoor, campanii in print, materiale dedicate revistelor de retail si materiale distribuite in punctele de vanzare. A doua campanie, pentru produsul Doncafe Mixes, va rula pe TV, print, online, cinema, outdoor, indoor, materiale la punctul de vanzare.

La sfarsitul lunii august, Leo Burnett anuntase ca lansarea Doncafe presupune o campanie de comunicare de sase milioane de euro. Campania de publicitate este insotita de una de relatii publice prin The Practice, agentie membra a grupului Leo, si de un website creat de iLeo.

Faptul ca in campania de comunicare sunt anuntate astfel de cifre a determinat deja discutii pe blogurile de profil. Cristian Manafu remarca pe blogul sau ca "rare sunt cazurile in care se anunta bugetele campaniilor" si subliniaza ca un brand ce a facut istorie in publicitatea romaneasca, Elita, preia identitatea unui brand destul de tanar, dar totusi destul de puternic in Balcani.

La randul sau, Iann scrie pe blogul sau ca, desi potrivit unora, "repozitionarea ar putea fi o greseala si ca poate ucide rapid un brand", ramane intrebarea: "daca rebrandingurile au succes in telecom, de ce nu ar avea si in cafea?".

Campania de rebranding merge pe ideea transformarii Elita/Selected in Doncafe, "cafea cu suflet", iar spoturile au fost filmate in Brazilia. Campania pentru Doncafe Mixes parodiaza Matrix si luptele libere mexicane (lucha libre).

Doncafe Mixes - Lupte libere

Doncafe - Cafea cu suflet