Parlamentul European recomanda publicitarilor sa nu mai foloseasca femei prea slabe in reclame

de Camelia Moga     HotNews.ro
Miercuri, 3 septembrie 2008, 18:08 Economie | Media & Publicitate

Parlamentul European (PE) solicita companiilor de publicitate sa aleaga cu precautie femeile extrem de slabe pentru promovarea produselor, arata un comunicat al institutiei. Recomandarea PE vine in urma concluziilor exprimate de eurodeputata suedeza, Eva-Britt Svensson, in raportul "Influenta marketing-ului si a publicitatii asupra egalitatii dintre femei si barbati". Potrivit documentului, imaginea corporala ideala promovata in campaniile de publicitate poate afecta negativ stima de sine a femeilor si barbatilor si in special a adolescentilor si persoanelor predispuse la anorexie si bulimie.

Raportul afirma, printre altele, ca stereotipurile legate de femei si barbati in mesajele publicitare sunt larg raspandite, mai ales cu ajutorul mass-media, eurodeputatii acordandu-i acesteia din urma un rol important in remedierea fenomenului.

De aceea, Parlamentul European invita institutiile UE si statele membre sa desfasoare actiuni de sensibilizare in întreaga Uniune impotriva insultelor sexiste sau a imaginilor degradante ale femeilor si barbatilor in publicitate si marketing.

"In lumea mijloacelor de comunicare si a publicitatii este necesara crearea unor exemple bune, dintr-o perspectiva de gen, pentru a arata ca schimbarea este posibila si de dorit", mentioneaza comunicatul PE. Deputatii europeni sunt de parere ca statele membre ar trebui sa oficializeze acordarea unui premiu atat din partea publicitarilor, cat si a publicului pentru materialele publicitare care se indeparteaza cel mai mult de stereotipurile de gen si prezinta o imagine pozitiva sau valorizanta a statutului femeilor, barbatilor sau a relatiilor dintre acestia.





















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

3269 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Femeia si banana standard (Miercuri, 3 septembrie 2008, 19:03)

    Europarazit dha Bruxelles [anonim]

    "Recomanda" sau "solicita"? Termenii nu sunt neutri si au grade de intensitate diferite: unul e imperativ chiar, "solicita" !

    Aparent, d-na suedeza si din eroare deputata (ca e pe lista de partid, nu sunt circumscriptii nominale la europarlamentare, stiu eurocratii de ce) a descoperit notiunea de "stima de sine" in randul unor europeni. Si stie si cum sa o promoveze, prin dimensiuni standard recomandate de Parlament, ca pentru banane, zice Komunikatul noii Komandaturi a gandirii unice europene si limbajului de lemn eurocrat.

    Poate ca notiunea de "stima de sine" o avea putina influenta asupra adolescentilor si tinerilor (oricum indobitociti si dezechilibrati mult mai grav de violenta, drogurile si pornografia tolerate in numele libertatii de opinie "cool" din Europa sau de lipsa oricaror repere clare asupra identitatii lor etnice, culturale, istorice, etc.), insa probabil ca ar trebui sa inceapa cu liderii europeni, care sa o promoveze (stima de sine) in momente cand Rassia si tsarul Putin isi baga Osetia in Georgia lor de acorduri propuse de Sarkozy si semnate pe coltul mesei la Kremlin, asa, de ochii lumii proaste si vestice (ca aia estica nu da doi bani pe ce semneaza un rusnak) !

    "Exemple bune, din perspective de gen" (adica in limbaj ipocrit tipic de europarazit, discriminare pozitiva pe criteriu sexual, de barbati ziceti ce vreti dar de femei numai de bine) seamana foarte, foarte mult cu propunerea Funar de "sa dam si stiri pozitive la egalitate cu alea negative".
    De acord doamna suedeza (din intamplare si deputat), insa daca e libertate de opinie cenzurata pe criterii de sex, chiar daca e cu intentie buna, tot cenzura se cheama.
    Sa fie echilibru, un Komisar pt. "egalitatea da sanse mai ales pt. femei", sa dea o Direktiva (ca la asta europarazitii sunt de neinvins, number one in the world) care sa specifice clar: "in caz de publicitate cu participare femeiasca sa fie bagate si din alea grase bine, sa fie si ele egzemplu da ceva bun".
  • 0 (0 voturi)    
    Ea si El (Miercuri, 3 septembrie 2008, 19:09)

    Mysogindantatanfiu [anonim]

    Deci slabele ar indemna la anorexie, iar alea grase ar indemna la bulimie. Unele ar polua estetic, altele ar polua planeta.
    Nu stiu ce insulte sexiste sunt prin reclame contra femeilor, dar vad in occident sute de reclame care isi bat joc pe fatza de barbati, reclame in care sunt desconsiderati, ridiculizati de femei, batuti, inselati, furati. Imposibil sa nu fi vazut si voi din astea (genul in care Ea demonstreaza ce prost e El ca nu cunoaste detergentul ala nou cu adevarate felii de lamaie:))) Ar fi acceptabila o reclama in care El demonstreaza ce proasta e Ea ca nu se pricepe la masini si le alege dupa culoare? :)) Nu prea cred. Deocamdata sexismul din reclame e anti-masculin.
  • 0 (0 voturi)    
    reclame (Joi, 4 septembrie 2008, 11:53)

    jung [anonim]

    e foarte clar ce au zis si au dreptate. In publicitate vezi o graoza de reclame in care langa masina de spalat sau cu detergentul in mana sunt doar femeile iar langa calculatoare si masini doar barbati. Sau iaurtul il mananca doar slabele etc etc...

    E aberant ...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi