Parlamentul European (PE) solicita companiilor de publicitate sa aleaga cu precautie femeile extrem de slabe pentru promovarea produselor, arata un comunicat al institutiei. Recomandarea PE vine in urma concluziilor exprimate de eurodeputata suedeza, Eva-Britt Svensson, in raportul "Influenta marketing-ului si a publicitatii asupra egalitatii dintre femei si barbati". Potrivit documentului, imaginea corporala ideala promovata in campaniile de publicitate poate afecta negativ stima de sine a femeilor si barbatilor si in special a adolescentilor si persoanelor predispuse la anorexie si bulimie.

Raportul afirma, printre altele, ca stereotipurile legate de femei si barbati in mesajele publicitare sunt larg raspandite, mai ales cu ajutorul mass-media, eurodeputatii acordandu-i acesteia din urma un rol important in remedierea fenomenului.

De aceea, Parlamentul European invita institutiile UE si statele membre sa desfasoare actiuni de sensibilizare in întreaga Uniune impotriva insultelor sexiste sau a imaginilor degradante ale femeilor si barbatilor in publicitate si marketing.

"In lumea mijloacelor de comunicare si a publicitatii este necesara crearea unor exemple bune, dintr-o perspectiva de gen, pentru a arata ca schimbarea este posibila si de dorit", mentioneaza comunicatul PE. Deputatii europeni sunt de parere ca statele membre ar trebui sa oficializeze acordarea unui premiu atat din partea publicitarilor, cat si a publicului pentru materialele publicitare care se indeparteaza cel mai mult de stereotipurile de gen si prezinta o imagine pozitiva sau valorizanta a statutului femeilor, barbatilor sau a relatiilor dintre acestia.