Mi s-a intamplat destul de des sa discut cu un client care sa imi spuna ceva de genul… “Publicitate prin Google???!!!… pai nu merge pentru mine ca eu nu am decat un mic business in Bucuresti”.

Chiar daca pana la urma clientul “se lasa convins” de faptul ca va functiona targetarea locala… s-a intamplat de cateva ori sa reluam discutia si dupa 2 luni despre cat de eficienta este acea targetare locala.

Ei bine discutiile iau in cele din urma sfarsit.

Google a anuntat astazi introducerea unui nou tip de raport in Google adWords… Raport de performanta geografica.

Evident ca nu este greu de intuit ce face respectivul raport. Pentru perioada data imparte afisarile si clicurile pe care le-au inregistrat cuvintele si anunturile text ale clientului pe orasele din regiunea care a fost targetata campania.

Pentru un caz real al unei campanii care a inregistrat 455.000 cautari si 60.000 clickuri intr-o perioada data, doar 64.000 afisari, adica 14% din total au provenit din “all other cities”… ceea ce personal mi se pare destul de putin.

In aceeasi campanie top orase au fost:

  • Bucuresti:            33,64%
  • Sighisoara:          10,87%
  • Cluj:                      3,9%
  • Timisoara:            3,75%

Comenteaza pe blogul lui Alex Visa