Reclamele pentru maratonul din Bucuresti ii pun pe fuga pe maratonisti

de C.I.     HotNews.ro
Vineri, 5 septembrie 2008, 14:41 Economie | Media & Publicitate

De ce fuge domnisoara...
Foto: alerg.wordpress.com
O campanie publicitara pentru maratonul international ce va avea loc in octombrie, in Bucuresti a trezit proteste in randul maratonistilor. Doua reclame - una cu un tanar care fuge de colegii pusi in camasi de forta si o alta cu o domnisoara care fuge de porcul dintr-un SUV - provoaca audienta cu intrebarea "De ce fugi?" Maratonistii raspund tot cu intrebari: "De ce maratonul si alergarea in general trebuie interpretate ca 'fugind de cineva'?"

Marian Chiriac noteaza pe blogul sau de maratonist: "in traducerea mea, imaginea spune: numai daca esti nebun poti fugi. Ceea ce pentru mine, public tinta al acestei reclame, e putin nepotrivit". El publica doua imagini folosite in campania de popularizare a maratonului si impartaseste parerea altor maratonisti, cum ca "reclama nu promoveaza deloc ideea de miscare si nici nu prezinta clar evenimentul".

Pe forumul site-ului de profil maraton.info.ro, criticile sunt si mai dure. Utilizatorul stefanalex spune: "De fapt daca va uitati bine acei 2 zombi - vorba lui Liviu - sunt de fapt 2 nebuni in toata regula ce sunt tinuti in camasa de forta... O interpretare psihanalitica ar putea fi ca respectivul imbracat in costum de sport tocmai a evadat dintr-o astfel de camasa de forta si se elibereaza prin alergare... Cretinoida reclama-publicitate pentru un maraton international".

Utilizatorul Serban spune si el: "Eu sunt abonat la revista Runner's World si vad acolo tot mereu publicitate pentru maratoane. Punctul lor comun este transmiterea ideii de bucurie a alergarii. In niciun caz nebuni in camasa de forta". Tot Serban, intr-un post separat: "O, da. Toate femeile care au sotii niste porci si toti stresatii de servici se vor apuca de maraton. Give me a break..." Iar miculrunner observa: "pe ambele afise nu apare niciun numar de telefon, fax, etc o adresa de email/pagina web... ceva cat de mic cu care sa poata intra in contact... sutele de amatori. Adica toti aia care fug de nebuni si gospodinele scarbite de porci nu trebuie decat s-o ia la fuga!??... si pe la 12.10 are loc maratonul. Punct si atat".

In ceea ce-l priveste, Marian Chiriac, in calitate de blogger-maratonist ii ramane intrebarea: "Asadar, pana la urma se alearga de 'nebun'?"

Prima editie a Maratonului International Bucuresti va avea loc pe 12 octombrie 2008 si este organizata de Asociatia Bucharest Running Club.





















Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

2545 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Creativitate... (Vineri, 5 septembrie 2008, 15:19)

    gaspy [utilizator]

    O agentie de advertising de la noi a vrut sa faca ceva 'edgy', cool, modern, socant si despre care sa se vorbeasca.

    E un intreg trend, de a atrage atentia prin socant, prin ideea ca 'there is no bad publicity' adica atata timp cat se vorbeste (orice) despre subiect, e bine.

    Daca stam sa judecam, daca ar fi fost un panou "cuminte", ar mai fi interesat pe cineva? In presa nu s-ar fi scris nimic (ca nu e fotbal), oamenii l-ar fi ignorat (ca nu are o gagica semidezbracata) -- intelegeti ideea.

    Nu vreau sa le iau apararea celor care au facut afisul, doar timpul ne va spune daca ideea lor a avut succes sau nu.
  • +1 (1 vot)    
    Ce bucurie (Vineri, 5 septembrie 2008, 15:25)

    b09d4n [utilizator]

    Foarte buna ideea cu maratonul ! Felicitari celor care au reusit sa-l organizeze.

    Cat despre reclama ... si-a atins scopul. Daca era ceva cuminte aflam de eveniment chiar in ziua desfasurarii lui. Asa mi-am notat in calendar !
    • +1 (1 vot)    
      corect (Vineri, 5 septembrie 2008, 15:52)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui b09d4n

      cum zice si bogdan, reclama nu poate fi rea, se atrage atentia asaupra eventului. Nu uitati de BCR open, incepe in weekend.
  • +1 (1 vot)    
    ... interesant ... (Vineri, 5 septembrie 2008, 15:57)

    daniel [anonim]

    Interesante criticile si bine combatute reclamele! De asemenea, interesante si punctele de vedere cu "a atrage atentia cu orice pret si nu conteaza cum" ... (un "edge" al advertising-ului? - could be!). Dar si mai interesanta ar fi explicatiile realizatorilor acestor reclame. Uite,eu, un adversar al reclamelor (nu, nu-i adevarat ca reclamele te ajuta sa alegi, dimpotriva!!!) chair as fi curios de explicatiile lor!!! Daca va exista asa ceva, trimiteti-mi si mie articolul respectiv la adresa de mil indicata. THANKS!!!
  • 0 (0 voturi)    
    I.E. GHOST (Vineri, 5 septembrie 2008, 17:11)

    Ginani [anonim]

    Adicatelea, pentru voi, cei care nu lucrati in industrie, este un poster care a fost special creat pentru a se participa cu el la festivalurile de specialitate.
    Discutia sunt sigur ca a decurs cam asa:
    "Cu respect, sunt de la agentia X advertising. Am inteles ca dvs. organizati Maratonul Bucurestiului, corect?"
    "Buna ziua, da."
    "Deci am si eu o propunere sa va fac. Ne gandeam ca am putea face noi campania, asa... pe spinarea noastra... Si dvs. va ocupati practic s-o difuzati, ma-ntelegeti?"
    "Asa. Ma bucur ca va pasioneaza subiectul, alergati des?"
    "Asa, si ideea e ca noi o facem moca, cum ar veni, si dvs. ne dati libertatea sa o facem cum vrem noi. Adica cum stim noi mai bine. Adica vrem s-o facem bine, chiar sa mergem la festivaluri cu ea..."
    "La targul acela de la Sala Palatului?"
    "Nu, nu, sunt altele, Franta, Croatia..."


    E o practica des intalnita in industria de advertising de la noi. Problema este ca in situatiile astea publicitarii acestia uita complet de obiectivele de marketing. Se concentreaza numai si numai pe cat de creativa e ideea. Ceea ce, evident, nu e de ajuns.
  • 0 (0 voturi)    
    reclama maraton (Marţi, 9 septembrie 2008, 20:51)

    awol [anonim]

    mie mi se pare OK reclama cu fata si porcul... imi confirma parerea despre proprietarii de SUV-uri, jeepuri, ATV-uri si imi face simpatic maratonul, fata de care altfel as fi fost indiferent.
  • 0 (0 voturi)    
    reclama e foarte buna (Luni, 6 octombrie 2008, 22:14)

    Volo [anonim]

    Ba eu cred ca reclama e chiar foarte buna. Reuseste sa atraga atentia asupra evenimentului socand. Atat porcul cat si nebunii sunt suficient de scandalosi incat sa te faca sa ii privesti pe cei care fug de ei. Care alearga. Niste tineri care alearga, se elibereaza, fug de mizerii si de nebunia cotidiana. Asa ca eu cred ca reclama e nu buna, ci foarte buna. Nebuni nu sunt aia care alearga, nebuni si porci sunt aia care nu alearga.
    • 0 (0 voturi)    
      n-ai inteles nimic (Sâmbătă, 18 octombrie 2008, 16:10)

      Ttti [anonim] i-a raspuns lui Volo

      Maratonul n-are nicio legatura cu "fugitul" de porci si de mizerii.
      Hai sa nu amestecam oalele in halul asta.
      Cei care au creat reclama asta au gandit prea mult si le-a iesit o porcarie.
      Mesajul e ambiguu. Ar fi bun pentru o campanie sociala, dar nu pentru o competitie sportiva.
      Inca o dovada de amatorism si de suficientza, din partea unei companii mari, care se crede atotstiutoare.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă