Intentiile grupului News Corporation, detinut de magnatul Rupert Murdoch, de a vinde multe dintre activele detinute in Europa de Est si Rusia ridica semne de intrebare pentru Financial Times, care noteaza ca pe masura ce rivalii sai iau cu asalt regiunea, Murdoch bate in retragere pe piata de publicitate outdoor din Rusia si pe cea de televiziune din mai multe tari est-europene.

Compania de publicitate outdoor JCDecaux SA a anuntat, joi, ca poarta in exclusivitate discutii pentru preluarea companiei de panotaj News Outdoor detinuta de News Corp in Rusia, acord evaluat la peste 1 miliard de dolari si care ar permite News Corp sa intre in actionariatul grupului francez.

Potrivit analizei Financial Times, confirmarea acestor tratative survine la scurt timp dupa aparitia informatiilor potrivit carora News Corporation cauta cumparatori pentru posturile sale de televiziune din Bulgaria, Serbia si Letonia. Toate acestea se suprapun cu interesul sporit manifestat de grupuri precum RTL (Bertelsmann), CME, Modern Times Group, ProSiebenSat.1 si Time Warner de a recurge la achizitii in regiune, unde, insa, au gasit pana acum putin de cumparat.

FT apreciaza ca Murdoch spera sa profite de numarul redus de media disponibile pe piata regionala pentru a-si asigura preturi ridicate pentru ceea ce intentioneaza sa vanda. Cu toate acestea, anuntul discutiilor privind reteaua News Outdoor din Rusia, unde News Corp a intrat agresiv pe piata la inceputul acestui deceniu, coincide cu inmultirea presiunilor din partea autoritatilor moscovite asupra companilor internationale prezente acolo, inclusiv asupra News Corp, noteaza publicatia.

Aceasta il citeaza si pe un fost director al companiei rivale Clear Channel, Roger Parry, potrivit caruia decizia lui Murdoch de a-si uni fortele cu un grup mai mare pe piata outdoor poate fi explicata prin faptul ca "in Rusia trebuie sa fii foarte bine pus la punct din punct de vedere politic, ceea ce se potriveste cu unul dintre principalele atuuri ale Decaux".