Reteaua irlandeza de televiziune Setanta, care a detinut drepturile de difuzare, in Marea Britanie, pentru meciul Croatia-Anglia din preliminariile CM 2010, a starnit nemultumirea publicului britanic prin felul cum a negociat, fara succes, transferul drepturilor de difuzare a celor mai importante faze din meci catre alte posturi, arata Brand Republic.

Setanta, care emite doar prin satelit, a fost acuzata de "lacomie" dupa ce a incercat sa vanda cu 1 milion de lire sterline dreptul de difuzare a fazelor-cheie din meciul Croatia-Anglia posturilor cu emisie terestra BBC si ITV.

Setanta a cumparat drepturile pentru meciul Croatia-Anglia cu 5 milioane de lire si spera sa vanda cu un milion de lire preluarea celor mai importante faze, insa negocierile au esuat dupa ce ITV nu a oferit mai mult de 250.000 de lire intr-o prima faza, si alte 500.000 chiar in ziua meciului.

Ca ultima solutie, Setanta a decis sa difuzeze gratuit rezumatul meciului pe unul dintre propriile canale. O zi mai tarziu, postul ITV a achizionat dreptul de difuzare a golurilor contra unei sume de 100.000 de lire.

Britanicii intervievati de Brand Republic cred ca imaginea brand-ului nu va avea de suferit in timp. Sursa remarca, insa, reactiile suporterilor englezi prezenti la meciul disputat in Croatia, care au scandat "we hate Setanta" ("uram Setanta") si au invinovatit postul pentru modul cum a abordat situatia.

Potrivit datelor de audienta, postul nu a reusit sa atraga in timpul transmisiei in direct decat 240.000 de telespectatori, in timp ce reluarea golurilor, a doua zi, pe postul ITV a adunat o audienta dubla - 440.000.

Trevor East, directorul posturilor sportive al grupului Setanta, a tinut sa precizeze ca "Setanta va face demersuri pentru a cadea de acord asupra unor termeni economici realisti cu emitatorii terestri privind drepturile de difuzare ale celor mai importante faze din viitoarele meciuri internationale, astfel incat acestea sa poata fi vizionate de cat mai multi telespectatori".