Politica 2.0: Votantii din Romania nu stau pe net. Atunci, asteptam sa dispara toti alegatorii?

de Costin Ionescu     HotNews.ro
Marţi, 30 septembrie 2008, 16:46 Economie | Media & Publicitate

Oameni de marketing politic din Romania: tinerii utilizatori de internet din Romania sunt dezamagiti si nu mai merg la vot, oricat ai face pentru ei in mediul online. Comunicatori politici din Ungaria, Germania, Olanda si SUA: sa asteptam pana toti votantii, batrani fiind, dispar? Viitorul comunicarii politice tot pe net va fi, obisnuiti-va cu ideea, chiar daca e riscant. Ambele tabere si-au spus punctul de vedere la conferinta "Politica 2.0 - Cum se castiga alegerile in era digitala", organizata marti de Realitatea.net si Inpolitics.ro.

Informatia pe scurt:
  • Naumovici: Tinerii de pe net nu-s interesati de politica. Daca internetul exista in anii '80, Ceausescu murea de batranete;
  • Geoana: Sunt prea multe televiziuni, trebuie sa ne adaptam la internet, internetul va atinge 50% din populatie in 2012;
  • Turcescu: Publicul roman e prea superficial si in fata televizorului, si pe net;
  • Martin Cserba: Daca tinerii, utilizatori de net, nu voteaza, trebuie sa asteptam pana dispar alegatorii batrani?
  • Viktor Szigetvari: Internetul e bun nu doar pentru comunicarea cu electoratul, ci si pentru comunicarea interna si managementul de partid;
  • Christian Passin: "Tu trebuie sa scrii pe blog, nu secretara".

Deschiderea conferintei a apartinut unor specialisti in marketing politic, ultimul fiind Bogdan Naumovici de la 23 Communication Ideas. El si-a bazat prezentarea pe propria experienta in alegerile locale, cand a realizat campania lui Cozmin Gusa. Rezultatul: pana la urma tot Oprescu a iesit invingator, majoritatea alegatorilor din Bucuresti au fost varstnici, iar Gusa n-a primit decat aproximativ 5% din voturi, in pofida faptului ca a beneficiat de o campanie masiva adresata tinerilor pe net.

Nu e vina internautilor, e vina politicienilor ca tinerii nu voteaza: daca internetul exista in anii '80, Ceausescu murea de batranete, crede Naumovici, convins acum ca la noi alegerile "vor putea fi castigate pe net atunci cand se va vota pe net". Parere venita in completarea celei exprimate in prealabil de Adriana Saftoiu, convinsa ca in era digitala se castiga alegerile cu sacosa si cu plicul.

Parca la fel de precauti s-au prezentat, ulterior, in fata audientei si politicienii Mircea Geoana, Ludovic Orban si Cozmin Gusa, pentru a a-l auzi pe Turcescu nemultumit ca publicul a devenit extrem de superficial, adept al tabloidizarii atat la televiziune, cat si pe internet. In fata acestuia, nici Geoana, nici Orban nu fac audienta, crede Turcescu, aprobat de Orban. Tabloidizarea a fost echivalata de Gusa cu "imbecalizare", despre care spune ca a fost cauzata de cel mai important manager de media din Romania - Adrian Sarbu.

Tot despre tabloidizare a vorbit si Geoana, care si-a exprimat convingerea ca sunt prea multe televiziuni in Romania, multe dintre ele avand alte scopuri decat cele comerciale. La mesajul tabloidizat se adapteaza si PSD - a se vedea congresul de la sfarsitul saptamanii trecute, admite Geoana, care isi inchipuie un internet cu adevarat influent in urmatorii ani: rata de penetrare a internetului se va dubla si va atinge 50% in 2012, crede liderul PSD.

In contrast profund cu atitudinea pesimista a romanilor care au luat cuvantul la conferinta, a urmat pozitia mult mai deschisa a vorbitorilor straini, interesati sa profite de tot ce misca in online. Vorba lui Martin Cserba, cofondator agentiei de new marketing 101 Worldwide din Germania, contrariat de ideea ca in Romania alegatorii nu sunt utilizatori internet: "sa asteptam pana cand dispar toti alegatorii?"

Retete straine de comunicare politica pe internet

Phil Noble, presedinte Phil Noble&Associates (SUA):
  • Revolutia online in politica se intampla pretutindeni;
  • A doua superputere mondiala: capacitatea oamenilor online sa ia concomitent pozitie fata de un eveniment sau a unei situatii;
  • Poti deveni activ pe plan local oriunde in lume, cu ajutorul internetului.

Viktor Szigetvari, managing director Szigetvari&Partners Communication (Ungaria):
  • In Ungaria, tara cu o crestere rapida a ratei de penetrare a internetului, importanta blogurilor in comunicarea politica a explodat in 2008, retelele sociale au o istorie mai lunga decat Facebook iar presa si televiziunea pierd teren in fata noilor media;
  • Internetul permite contactul intre partid/candidat si alegatori prin toate tipurile de reclama si moduri de comunicare;
  • Pana si premierul are blog, partidul de dreapta Fidesz are propriul webshop, socialistii folosesc cu succes netul pentru managementul de partid si comunicarea la nivel intern;
  • In Romania, este nevoie de campanii la nivel local, iar internetul asigura o comunicare mai clara cu alegatorii. Chiar si in aceste conditii, dat fiind sistemul electoral din Romania, importanta comunicarii politice la nivel central este in crestere, ceea ce face ca online-ul sa fie obligatoriu inclus in mixul de comunicare;
  • Neajunsurile infrastructurii la nivel local transforma mediul online intr-un instrument vital de comunicare interna.

Ralf Gueldenzopf, cofondator Blueberry Consulting (Germania):
  • Si in Germania foarte putini oameni merg la vot sau adera la partide politice. Internetul ofera un mediu de exprimare pentru oamenii care nu sunt interesati neaparat de politica, dar vor sa se implice in initiative politice care ii intereseaza;
  • Internetul poate fi folosit pentru mobilizarea electoratului, ii ajuta pe sustinatorii unei intiative politice sa comunice mai rapid si mai prompt cu vecinii si prietenii care nu-s activi politic.

Christian Passin, manager pentru Europa de Sud-Est, Academia Politica a Partidului Popular din Austria:
  • Partidul meu tocmai a pierdut alegerile in Austria. Am incercat sa exploatam cat am putut media online, dar am facut si greseli si invatam din ele;
  • Pentru un comunicator politic este foarte important sa priceapa ca trebuie sa se implice personal in comunicarea cu alegatorii pe internet, dar nu poate sa faca singur acest lucru si este vital sa gaseasca oameni potriviti pentru asta. "Tu trebuie sa scrii pe blog, nu secretara".
  • Web 2.0 ofera numeroase avantaje, dar si multe riscuri: nu ai voie sa faci greseli cand trimiti mesaje pe twitter, iar daca le faci, corecteaza repede. Nu lasa activ contul tau de Facebook daca tu esti la televizor. Altfel risti sa te sanctioneze vreun comentator pe propria ta pagina;
  • Sfat pentru politicienii romani: duceti-va la oameni si ascultati, ascultati, ascultati. Si nu doar in campanie, ci tot timpul.

Citeste si: Live blogging de la conferinta Politica 2.0 pe blogul lui Alex Mihaileanu





















Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

718 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri