Romtelecom a primit, joi, licenta audiovizuala din partea CNA pentru Dolce Info - program ce va difuza informatii despre serviciile companiei, reclame, teleshopping si informatii utilitare. Operatorul se afla la a treia solicitare, dupa ce membrii Consiliului amanasera decizia de acordare a licentei pe motiv ca postul urma sa difuzeze prea multa reclama, inclusiv in cadrul programelor asa-zis educative. Tot joi, s-a discutat difuzarea spotului pentru cascavalul Delaco - pe care CNA il blocase de la difuzare saptamana trecuta - dupa ora 22:00 si intr-o varianta modificata.

CNA a amanat in doua randuri acordarea licentei pentru postul Dolce Info. Unul dintre motive consta in faptul ca existau nelamuriri privind emisiunile educative anuntate in program, in cadrul carora telespectatorul urma sa fie invatat cum sa foloseasca serviciile companiei, lasand impresia ca este vorba tot de publicitate. Pe de alta parte, CNA ceruse un punct de vedere din partea Ministerului Comunicatiilor, care reprezinta statul in actionariatul Romtelecom.

Joi, reprezentantii Romtelecom prezenti la sedinta CNA au aratat ca emisiunile educative incluse in program reprezinta 35% din grila postului si urmeaza sa invete telespectatorul cum sa foloseasca telecomanda, sa rezolve posibile erori sau cum sa ceara asistenta tehnica.

Acestea vor rula, pentru inceput, in format videotext si nu vor avea niciun continut comercial, au asigurat Consiliul reprezentantii Romtelecom.

In baza unui punct de vedere favorabil din partea MCTI pentru difuzarea unui astfel de program, CNA a decis cu sapte voturi pentru si unul impotriva sa acorde Romtelecom licenta audiovizuala pentru postul Dolce Info.

Reclama pentru cascavalul Delaco - modificata si dupa ora 22:00

CNA ceruse saptamana trecuta intrarea in legalitate a reclamei pentru cascavalul Delaco, pe motiv ca indeamna copii sa faca "smecherii".

Prezenti la sedinta de joi a Consiliului pentru discutii pe marginea acestui subiect, reprezentanta agentiei care a realizat spotul, Cap, si directorul adjunct Delaco au incercat sa convinga membrii CNA ca publicul tinta al acestei campanii nu sunt copiii, ci parintii lor care ar trebui sa inlocuiasca chimicalele din alimentatia acestora cu branzeturi sanatoase.

Membrii CNA s-au aratat insa revoltati ca spotul ii indeamna pe copii sa fie smecheri daca vor sa reuseasca in viata, dar si de maniera agresiva in care a fost realizat.

Reprezentantii Cap-Delaco au sustinut ca nu este nimic rau in a indemna copiii sa fie puternici si, mai mult, reclama ar transmite inainte de toate un mesaj pozitiv prin intermediul unui personaj fictiv - Toni Delaco.

Reprezentantul Delaco a recunoscut, de asemenea, ca spotul are o nota de agresivitate, insa nu la fel de multa cum gasesti in desenele animate, care le sunt cu adevarat adresate copiilor.

Prin urmare, a fost luata in calcul difuzarea spotului dupa ora 22:00, pentru a iesi de sub incidenta legii audiovizuale privind protectia copilului, precum si intr-o forma modificata, din care vor fi scoase replicile in care Toni Delaco spune ce sa faci ca sa fii smecher si, la final, ameninta: "Ma intorc sa va verific".