In prima saptamana de campanie

Partidele au cheltuit 800.000 de euro in valoare bruta pentru publicitate in mass-media centrala

de C. Moga     HotNews.ro
Miercuri, 12 noiembrie 2008, 16:22 Economie | Media & Publicitate

Partidele politice au cheltuit, in valoare bruta, aproximativ 800.000 de euro in primele sapte de zile de campanie, pentru publicitate electorala in presa scrisa si audiovizuala la nivel central, arata un raport de monitorizare realizat de Institutul pentru Politici Publice (IPP). Analiza a luat in calcul presa scrisa si posturile de televiziune cu acoperire nationala si a identificat doar trei formatiuni politice care si-au facut publicitate cu bani: alianta PSD-PC, PNL si PD-L.

Pentru prima saptamana de campanie, analiza arata ca alianta PSD-PC a cheltuit, la tarife rate-card, 305.832 euro, PNL - 296.070 euro si PD-L - 180.873 euro fara TVA.

IPP semnaleaza, de asemenea, ca legislatia in vigoare, care permite politicienilor sa difuzeze spoturi electorale contra-cost, face ca aproape 50% din bugetul partidelor alocat publicitatii in mass-media sa se indrepte catre aceasta optiune in detrimentul presei scrise.

Institutul va publica, saptamanal, pe durata campaniei, rapoarte privind publicitatea electorala in presa centrala. Adrian Moraru, director adjunct IPP, a precizat pentru HotNews.ro ca in raportul final ce va fi prezentat dupa campanie vor incluse si sumele cheltuite de politicieni pentru publicitate in presa locala, dar si in campanii outdoor. IPP intentioneaza chiar o monitorizare detaliata pe candidati in cazul presei locale, a spus Moraru.

Pana acum, a detaliat el, la radiourile centrale nu s-au identificat spoturi electorale platite ale partidelor.

Analiza IPP a fost realizata cu ajutorul Alfa Cont, companie specializata în monitorizarea publicitatii. Analiza nu a luat in calcul niciun discount, barter etc, sumele monitorizate reprezentand investitiile brute, calculate conform tarifelor rate-card furnizate de publicatii, incluzand si eventualele tarife speciale pentru publicitatea electorala.

Monitorizarea se face pe 21 cotidiane centrale, 119 de reviste/publicatii periodice, 15 posturi TV si 9 posturi de radio.





















Articol sustinut de Superbrands

AmCham  - 25 de ani de impact in Romania, prin sustinerea consultarii intre mediul public si privat, pentru dezvoltarea Romaniei

Camera de Comert Americana in Romania (AmCham Romania) este de 25 de ani intre cele mai reprezentative asociatii ale comunitatii de afaceri din Romania, fiind recunoscuta drept un promotor al dialogului public-privat pe teme ce privesc mediul de afaceri, politicile publice cu impact asupra economiei, competitivitatea Romaniei sau dinamica relatiilor comerciale intre SUA si Romania.

209 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    inst de papagi politici (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 17:40)

    Nicanor [anonim]

    Dupa ce toate judetele sunt portocalii pe blocuri pe stalpi pe caldaram pe masini de transport in comun,pe taximetre,panouri, scoli, geamuri de la spatii libere din centrul orasului,cutii postale vine Alfa Cont portocaliu sa dea verdicte.Firama cuprine 3 studenti handy platiti de PD-L sediul este in primaria Cluj Napoca si a fost inregistrata pe 01 ,11 2008 la RC


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version