Criza economică va atinge în primul rând site-urile care nu au „o strategie bine definită în monetizarea traficului”, şi apoi business-urile care nu activează pe o nişă clară „şi îşi pierd focusul împărţindu-se în mai multe direcţii”, a spus Orlando Nicoară, general manager la Media Pro Interactive, la întâlnirea media HotNews.ro de miercuri, 19 noiembrie.

Advertiserii au început să taie din bugete, dar Nicoară speră ca al patrulea trimestru din 2008 să fie la nivelul trimestrului al doilea: „Toata lumea e intr-un oarecare standby, lucrurile au inceput sa se mai dezmorteasca pentru ceea ce a mai ramas din acest an. In mod normal Q4 e cel mai important trimestru in publicitate, in acest moment nu stiu daca va ajunge la nivelul lui Q2 (sper ca da).”

Ca şi alţi manageri din zona de top sau din vânzările de publicitate, Orlando Nicoară crede că e prea devreme pentru estimări cifrice ale pieţei de reclamă de anul viitor. „Nu stiu daca exista cineva capabil sa ne spuna cum o sa fie 2009. Toata lumea zice ca auto, imobiliarele si financiarul vor reduce turatiile. E foarte probabil sa fie adevarat.”

Totuşi, business-urile deja pornite în aceste zone vor trebui să caute cumva rentabilitatea, ceea ce ar putea însemna veşti bune pentru media de tip classic şi new: „Cei care au inceput sa dezvolte complexe imobiliare, in special pe baza de credite, vor trebui sa vanda. Ceea ce inseamna ca trebuie sa cumpere publicitate, bancile vor trebui sa atraga economiile pt a avea bani de credite (doar nu o sa opreasca creditarea, asta e obiectul lor de activitate), pt ca nu prea vor mai accesa usor credite externe tinand cont de scaderea ratingului de tara de catre Fitch si S&P. Iar cei din auto au crescut ca Fat Frumos in ultimii ani, inclusiv in zona de venituri din service si cred ca vor trebui sa se marketeze, pentru că masini se vor mai vinde cu siguranta. Vor fi mai putine, ceea ce inseamna ca vor trebui sa se marketeze mai eficient in castigarea clientilor.”

Orlando Nicoară crede totuşi că în 2009 internetul va creşte, procentual, faţă de alte medii în totalul cheltuielilor cu publicitatea din România, ca urmare a apariţiei unui sistem oficial de măsurare (SATI) şi a măsurabilităţii mediului.

Despre îndelung comentata plecare de la Netbridge, de la jumătatea lui 2006, Orlando Nicoară a spus că a luat nu numai oamenii de la vânzări ci „toată echipa”, peste 50 de oameni. Nicoară mai zice că nu a avut cum să ia 500 de mii de dolari din firmă, fiindcă Netbridge avea taxele plătite la zi şi aceşti bani nu se pot scoate dintr-un cont pur şi simplu, dar a recunoscut că e posibil ca plecarea echipei să fi costat compania gestionată de Andrei Siminel în jur de două milioane de euro.

Intalnirile Media HotNews.ro sunt gazduite de Iulian Comanescu, autorul blogului "Media lui Comanescu" si au fost lansate pe 6 noiembrie, cu o discutie cu Serban Alexandrescu, creative director si partener la Headvertising. A doua editie, de joi, 13 noiembrie, l-a avut ca invitat pe Dan Diaconescu.

CV Orlando Nicoara, pe Orlando.ro.