Intalnirile Media HotNews.ro

Orlando Nicoara, despre criza din advertising

de Redactia     HotNews.ro
Marţi, 18 noiembrie 2008, 15:28 Economie | Media & Publicitate

Orlando Nicoara
Foto: Bety Blagu / HotNews.ro

Criza economică va atinge în primul rând site-urile care nu au „o strategie bine definită în monetizarea traficului”, şi apoi business-urile care nu activează pe o nişă clară „şi îşi pierd focusul împărţindu-se în mai multe direcţii”, a spus Orlando Nicoară, general manager la Media Pro Interactive, la întâlnirea media HotNews.ro de miercuri, 19 noiembrie.


Advertiserii au început să taie din bugete, dar Nicoară speră ca al patrulea trimestru din 2008 să fie la nivelul trimestrului al doilea: „Toata lumea e intr-un oarecare standby, lucrurile au inceput sa se mai dezmorteasca pentru ceea ce a mai ramas din acest an. In mod normal Q4 e cel mai important trimestru in publicitate, in acest moment nu stiu daca va ajunge la nivelul lui Q2 (sper ca da).”

Ca şi alţi manageri din zona de top sau din vânzările de publicitate, Orlando Nicoară crede că e prea devreme pentru estimări cifrice ale pieţei de reclamă de anul viitor. „Nu stiu daca exista cineva capabil sa ne spuna cum o sa fie 2009. Toata lumea zice ca auto, imobiliarele si financiarul vor reduce turatiile. E foarte probabil sa fie adevarat.”

Totuşi, business-urile deja pornite în aceste zone vor trebui să caute cumva rentabilitatea, ceea ce ar putea însemna veşti bune pentru media de tip classic şi new: „Cei care au inceput sa dezvolte complexe imobiliare, in special pe baza de credite, vor trebui sa vanda. Ceea ce inseamna ca trebuie sa cumpere publicitate, bancile vor trebui sa atraga economiile pt a avea bani de credite (doar nu o sa opreasca creditarea, asta e obiectul lor de activitate), pt ca nu prea vor mai accesa usor credite externe tinand cont de scaderea ratingului de tara de catre Fitch si S&P. Iar cei din auto au crescut ca Fat Frumos in ultimii ani, inclusiv in zona de venituri din service si cred ca vor trebui sa se marketeze, pentru că masini se vor mai vinde cu siguranta. Vor fi mai putine, ceea ce inseamna ca vor trebui sa se marketeze mai eficient in castigarea clientilor.”

Orlando Nicoară crede totuşi că în 2009 internetul va creşte, procentual, faţă de alte medii în totalul cheltuielilor cu publicitatea din România, ca urmare a apariţiei unui sistem oficial de măsurare (SATI) şi a măsurabilităţii mediului.

Despre îndelung comentata plecare de la Netbridge, de la jumătatea lui 2006, Orlando Nicoară a spus că a luat nu numai oamenii de la vânzări ci „toată echipa”, peste 50 de oameni. Nicoară mai zice că nu a avut cum să ia 500 de mii de dolari din firmă, fiindcă Netbridge avea taxele plătite la zi şi aceşti bani nu se pot scoate dintr-un cont pur şi simplu, dar a recunoscut că e posibil ca plecarea echipei să fi costat compania gestionată de Andrei Siminel în jur de două milioane de euro.



Intalnirile Media HotNews.ro sunt gazduite de Iulian Comanescu, autorul blogului "Media lui Comanescu" si au fost lansate pe 6 noiembrie, cu o discutie cu Serban Alexandrescu, creative director si partener la Headvertising. A doua editie, de joi, 13 noiembrie, l-a avut ca invitat pe Dan Diaconescu.



CV Orlando Nicoara, pe Orlando.ro.















Comentarii alese de moderator

  • Cati (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 10:30)
    Singurel [anonim]

    Cati caini si cati catei are?

  • intrebare (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 11:39)
    rosu [anonim]

    Daca scad bugetele de publicitate, cum se fac reducerile de costuri? De unde se taie? Din personal, investitii, hatie igienica?

    La corporatii asta e primul semn, cand incepe sa lipseasca hartia igienica si cafeaua de dimineata dispare.

  • Intrebare - personal (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 12:15)
    nausea69 [anonim]

    Cat adevar e in urmatoarea afirmatie: "La plecarea din Netbrige, Orlando Nicoara a luat echipa de vanzari cu multi dintre clienti, echipa de dezvoltare cu cod sursa care a stat la baza AdServer-ului de la Pro, 500 000$ cash, a lasat datorii la stat neplatite de vreo cativa ani".
    Multumesc.

  • Intrebare - personal (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 12:17)
    nausea69 [anonim]

    Isi mai aminteste Orlando de pe vremea cand era pionier, si dadea cate 5 lei colegilor, ca sa-l voteze comamdant de detasament!?

  • doar 500 000? (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 12:51)
    unudepenet [anonim]

    doar 500 000 a luat cu el? eu stiam din surse sigure ca a dat teapa de 2 000 000... :) si cred ca erau euro, nu dolari.

  • pt Emil. O (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:06)
    Orlando Nicoara [hotnews.ro]

    pentru Emil. O

    1. in primul rand siteurile care nu au o strategie bine definita in ceea ce priveste monetizarea traficului
    in al doilea rand siteurile/business-urile online care nu activeaza pe o nisa clara si care isi pierd focusul impartindu-se in mai multe directii
    2. nu, n-am nici o legatura cu noul site jurnalul.ro, cred ca e facut de Netbridge impreuna cu partenerii lor de la DWD

  • bani (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:06)
    obsedat de reclame [anonim]

    cine a taiat banii de publicitate pe net in trim. patru? cat de mari (pt net) sunt astia care taie? cat inseamna banii taiati, sa zicem procentual, in comparatie cu totalul pe sezon?

  • pt Ciprian Ciocan (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:08)
    Orlando Nicoara [hotnews.ro]


    pt. Ciprian Ciocan
    la MPI analizam orice oportunizate, nu vindem doar siteurile Mediapro, vindem de exemplu Cancan.ro, un site ce nu are legatura cu Mediapro iar recent am anuntat preluarea vanzarilor pt startups.ro. Deci nu ne limitam doar la siteurile noastre, cautam sa ne imbunatatim portofoliu acolo unde avem o slaba acoperire

  • Se mai fac angajari? (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:13)
    irina [anonim]

    Se mai fac angajari la MPI in conditiile actuale?

    Ce se cauta?

  • mpi cme si pro (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:16)
    curiosu precaut [anonim]

    mpi va aduce in romania platforma de bloguri a cme din cehia? de ce eu, ca blogger roman, as alege platforma aia? cand o sa fie gata si cum o sa se cheme? sarbu si garin ziceau acum o luna ca o sa investeasca precaut in continuare in online. ce inseamna pt mpi investitie precauta? daca vor fi astfel de investitii, vor fi insotite si de masuri de reducere a costurilor? daca da, ce fel de reduceri?

  • Ce zici de internalizarea vânzărilor la R-C? (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:17)
    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Să pun şi eu un pic de gaz pe foc. Ce zici de faptul că Realitatea-Caţavencu îşi internalizează vânzările? Cred că ai fost primul care ai dat ştirea aici:

    http://www.orlando.ro/2008/11/19/director-nou-de-vanzaristructura-noua-de-vanzari-la-realitatea-catavencu/

  • si cu criza ce facem (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:19)
    criza [anonim]

    daca e adevarat ca mediapro interactiv e o afacere pregatita pentru a fi vanduta protv-ului, inseamna ca aceasta criza strica planurile?

  • orlando interactive (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:20)
    alina pop [anonim]

    Domnul sarbu stie de orlando interactive? Face parte din pachetul salarial negociat cu dansul? Sau sunt facturate acolo contracte care n-au avut legatura cu MPI? A avut ocifra de afaceri de cca 300.000 euro anul trecut...

  • cum arata lumea (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:23)
    mihaiu [anonim]

    care e salariul fair al unui director general in internetul romanesc? care ar fi un minim, care un maxim? la fel, cum arata lucrurile in esalonul 2? pana unde sunt sustenabile pretentiile salariatilor de top?

  • E intr-adevar criza? (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:29)
    mike [anonim]

    Salutare Orlando.E criza?Pentru ca doar din punctul de vedere al reducerii preturilor,salariilor asta nu inseamna neaparat criza.Specialisti sunt in Romania.Cat o fi lumea si pamantul cred eu ca advertisingul va avea un cuvant important de spus deci din ce punct de vedere e criza?

  • Scăderi din motive de criză (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:33)
    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Ajungem şi în miezul problemei, la întrebarea obligatorie cu criza şi vânzările de publicitate de pe internetul .ro. Chestiunile ar fi următoarele:

    1. Oamenii serioşi pe care i-am întrebat acum câteva săptămâni spuneau că e prea devreme ca să dea o estimare a pieţei pentru 2009. Tu ce crezi, Orlando? E momentul să spunem nişte procente?

    2. Pe segmente de spenderi - îmi imaginez că ofertele la servicii financiare şi maşinile vor fi grav atinse. FMCG-urile vor continua s-o ducă acceptabil. Poţi nuanţa mai mult?

    3. Anul ăsta se vorbea de un total de 14,5-15 milioane, toată piaţa de reclamă pe net. Crezi că va fi atins?

    4. Creşte sau scade online-ul în totalul publicităţii din România?

  • ? (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:33)
    cris [anonim]

    MPI si PROTV lucreaza totusi separat in online? Care este strategia din spatele acestei divizari?

    RCG are o divizile online pentru intreg trustul, de exemplu. Sunt ei mai cu mot? :)

  • google (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:36)
    goggles [anonim]

    Cum comentezi asta?
    http://despremere.blogspot.com/2008/11/google-se-pregateste-sa-cucereasca.html

  • pt criza 2 (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:36)
    pt criza 2 [anonim]

    pardon, nu protv-ului, ci central media enterprises...americanilor domle. asa cum profm-ul a trecut de la media pro la protv (sau cme, cum vrei). nu exista astfel de planuri? ca nu cred ca mpinteractiv va fi profitabil in urmatyorii 2 ani

  • despre bani, normal (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:41)
    chinezu [anonim]

    orlando
    esti unul dintre greii onlineului romanesc
    asa par examplu
    te-ai umplut de bani sau asta cu banul cacalu din internet e doar vorbe de invidie?

  • agentii (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:03)
    Emil.O [anonim]

    multumesc pt raspunsuri

    mai am o intrebare:

    Cat estimati ca vor mai rezista pe piata agentii de publicitate precum Boom sau Arbomedia?
    Sau cum vor rezista, ca sa nu fiu acuzat ca am bagat raspunsul meu in intrebare?

  • pt zoso (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:04)
    Orlando Nicoara [hotnews.ro]

    intrebarile puse pe blogul meu

    1. da, vor fi siteuri inchise sau vandute pt ca anul acesta s-a investit destul de mult in online iar banii de anul viitor nu au cum sa acopere tot. e foarte posibil sa fie multe achizitii si multe fuziuni anul viitor. pe de alta parte sper sa apara siteuri interesante, de calitate, asa cum iti plac tie.

    2. nu, se referea la modelul de business si la un business de internet care ar functiona "corect", adica cu toate cheltuielile pe masa, oficial

    3. da, inca 2-3 ani

  • intrebari (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:05)
    curiosu [anonim]

    1.Ce ai de facut, ca presa online, pentru a transforma criza intr-o oportunitate anul viitor?
    2.Tot pe presa online, care sunt zonele virgine,potrivite pentru start-up-uri?
    3.In privinta continutului, unde crezi ca trebuie lucrat?
    4.Crezi ca va reglementa cineva in viitorul apropiat tendinta copy-paste? Ma refer aici la numeroasele agregatoare, portaluri si chiar "ziare online" care folosesc 100 la suta informatie produsa de editiile online ale ziarelor centrale, de alte ziare online, de site-uri de tv etc.

  • OKazii (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:05)
    dIN [anonim]

    1. Care este legatura intre NetBridge si firmele americane de profil?
    2. De ce OKazii a introdus comisionarea dupa plecarea lui Orlando?
    3. Ce soft de aplicatie au dezvoltat cei de la NetBridge, (aproape totul functioneaza cu pachete software obtinute "la cheie", mai simplu spus, cumparate)?
    4. Exista relationare intre eBay si cei de la NetBridge (astfel incat sa nu devina parti concurente pe piata din Romania)?

    Multumesc.

  • De pe MLC.ro (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:06)
    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Şi câteva de pe blogul meu:

    Yoda: "Cand va merge ceva mai bine site-ul ala stirileprotv.ro , ca tare rau merge?"

  • De pe MLC.ro (2) (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:07)
    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Dan: "Care sunt start-upurile create de el in afata media pro interactive si cite sunt profitabile in anul de gratie 2008?"

  • De pe MLC.ro (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:09)
    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Karina (Infodava.com): "Eu reprezint un startup, o firma noua, mica. Ce ar trebui sa fac sa imi fac imagine pe internet?"

  • programatorii (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:10)
    un curios [anonim]

    Ce crezi ca se va intampla cu piata de joburi in programare ?

  • De pe MLC.ro (4) (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:10)
    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Anarita Da'Ros: "Cum privesti si cum comentezi cifrele de afaceri si bugetele pe care le vehiculeaza diferite regii de publicitate inainte de a fi publice pe mfinante.ro? daca ar fi sa adunam cifrele declarate de jucatori ne-am afla la 200%?"

  • webhosting .ro (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:20)
    Dinica [anonim]

    Salut!
    Ce ai putea sa ne zici de piata de webhosting de la noi? Totusi sunt cam multi copilasi care se ocupa de asta... Cum isi permit unele firme destul de mari sa-si lase mailuri+site pe mana lor? Cu cateva exceptii (host-age.ro rohost.com ename.ro) cam toti "jucatorii" sunt mediocri.... Cand crezi ca o sa fie ceva miscare interesanta de "afara" si pe piata asta? Sa nu-mi zici de hostway.com te rog ca ma umfla rasul rau. Sau nu neaparat de afara, dar sa vedem o asezare a lucrurilor. Din ce vad eu e o piata destul de ignorata cam de toata lumea dar toata lumea foloseste (si atat) asa ceva.
    Mersi!

  • linked in romanesc (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:22)
    gicsi [utilizator]

    pe cand estimezi ca cineva din romania va lansa un conept tip linked in? se pare ca incet, incet, toate conceptele din exterior sunt preluate de dezvoltatori interni. sau exista deja?

  • social networking (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:35)
    elso [anonim]

    Orlando, care crezi ca vor fi domeniile din online care vor fi cele mai atractive pe 2009? Si care crezi ca va fi efectul turbulentelor de pe piata asupra start-up-urilor?
    Mersi.

  • Cum e Sârbu faţă de internet? (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:35)
    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Sârbu e o prezenţă foarte sumară în media din România. Tu probabil că te întâlneşti cu el, că eşti unul din manageri. De câte ori pe an/pe lună?

    Şi încă ceva - cam cum crezi că se raportează la internet, după ce a făcut ce a făcut pe TV? Ştiu pe cineva care spune că pe vremuri trebuia să i se explice mult.

  • Ani şi mode (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:38)
    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    2007 a fost anul Trilulilu.ro şi al Video.Neogen.ro, dacă ne referim la reţete noi în România, care au avut succes. 2008 al cui e? Conquiztador.ro? Şi 2009 al cui va fi?

  • Finantari (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:39)
    Bilen [anonim]

    Realitatea Caţavencu are o divizie interactivă F5 Solutions care pe lângă ce face MPI se mai ocupă şi finanţări. Media Pro Interactive are în vedere finanţarea de proiecte sau se focusează strict pe proiectele in house?

  • site-uri diaspora (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:53)
    diaporeanul [anonim]

    As dori sa stiu daca sunteti interesati de site-urile romanesti din dispora (comuniitati, etc.), unele avand public target fix, si reclama platit foarte buna.
    Vedeti o oportunitate in acest domeniu?

  • pret/1000 impresii (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:53)
    stargazer [anonim]

    Care ar fi plaja de pret pentru 1000 de impresii in online-ul romanesc? Se poate face o comparatie cu acelasi numar de vizualizari in online-ul britanic sau american?
    Unde sint bloggerii din romania la capitolul monetizare?
    Se poate anticipa ziua in care blogurile vor putea adera la o sinergie de genul MPI sau Arbo?

  • Ce i-ai propune lui Lazarov? (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:54)
    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Încă una piezişă, aşa, de final: dacă Sârbu, cel mai important om din media românească, ştie cu netul, ce i-ai propune lui Valeriu Lazarov, dacă te-ai întâlni cu el şi ar dori să facă ceva pe net? Mie Lazarov mi se pare cel mai important om de origine română din media internaţională.








Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

6110 vizualizari

  • internetul .ro (Marţi, 18 noiembrie 2008, 15:42)

    Thheo [utilizator]

    Nu prea inteleg.. cine este cel mai cunoscut om de pe internetul .ro? De asemenea poate ca ar trebui sa dati o definitie pentru "internetul .ro" pentru ca fiecare cu domeniul lui.. ( culmea, la mine e chiar internetul ), dar poate e vorba de presa online, de advertising de altceva.. internetul asta acopera diverse.
  • preturile (Marţi, 18 noiembrie 2008, 18:25)

    reclamant [anonim]

    Unde putem sa punem intrebarile? Ca vreau si eu sa stiu cum se asteapta cineva ca publicitatea online in Romania sa nu fie in criza in momentul in care rate-cardurile agentiilor imi listeaza preturi de pana la 28euro / mia de afisari, in conditiile in care, prin adwords, facebook, adbrite, etc, platesc 13 centi ($) pe mia de afisari? (media din cost / click)

    Cum se asteapta cineva ca mafia initiata de domnul Nicoara sa se mentina in viitor? Orice business care face reclama corect si are capacitatea sa-si calculeze roi-ul nu o sa cumpere asa ceva niciodata. Nu ma mira ca doar masini, telefonie mobila si banci isi permit sa aibe prezenta online pe siturile romanesti.

    Preturile afara nu sunt absurde, se platesc pe actiune sau click, nu afisare, care nu are nici o relevanta...
    • Publicitate online (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 9:54)

      Licuriciul [anonim] i-a raspuns lui reclamant

      De cind / Arbomedia au cumparat tot, preturile romanesti pentru publicitatea online sint total nerealiste ca sa nu zic chiar nesimtite .

      Nu mai e mult se prinde romanu ca impactul online nu chiar acelasi lucru cu ala la teve si atunci se mai linistesc lucrurile.

      Pina atunci, o sa vedem doar banere enorme de banci care probabil isi sponsorizeaza ceva firme satelit / capusa.
    • cand pomenesti de mafie e frumos sa-ti dai numele (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 12:49)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui reclamant

      Doua observatii as avea:

      1. nimeni nu obliga pe nimeni sa cumpere publicitate pe siturile romanesti, cumpara pe cele din afara si preturile vor scadea aici

      2. este trist ca inca discutam de bannere la kil, mia de afisari este o chestie de domeniul trecutului
  • Cati (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 10:30)

    Singurel [anonim]

    Cati caini si cati catei are?
    • pt singurel (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:32)

      Orlando Nicoara [hotnews.ro] i-a raspuns lui Singurel

      nu am caini si nici catei, nu am nici un fel de animal, am avut pesti cand eram pustan si caini la bunici
  • intrebare (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 11:39)

    rosu [anonim]

    Daca scad bugetele de publicitate, cum se fac reducerile de costuri? De unde se taie? Din personal, investitii, hatie igienica?

    La corporatii asta e primul semn, cand incepe sa lipseasca hartia igienica si cafeaua de dimineata dispare.
    • pt rosu (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:18)

      Orlando Nicoara [hotnews.ro] i-a raspuns lui rosu

      Corporatiile taie de peste tot, se uita atent la costuri si incearca sa-si eficientizeze operatiunea cat mai bine. bugetele de marketing sufera si ele in acest demers
  • Intrebare - personal (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 12:15)

    nausea69 [anonim]

    Cat adevar e in urmatoarea afirmatie: "La plecarea din Netbrige, Orlando Nicoara a luat echipa de vanzari cu multi dintre clienti, echipa de dezvoltare cu cod sursa care a stat la baza AdServer-ului de la Pro, 500 000$ cash, a lasat datorii la stat neplatite de vreo cativa ani".
    Multumesc.
    • pt nausea69 (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:15)

      Orlando Nicoara [hotnews.ro] i-a raspuns lui nausea69


      pt nausea69
      la plecarea de la netbridge am luat toata echipa de oameni de acolo, +50 de oameni, deci nu numai oamenii de vanzari.
      $500,000 cash inseamna o suma mare, nu-mi dau seama daca tu iti dai seama ce inseamna aceasta suma cash si cam cum ar putea fi scoasa dintr-un cont de firma
      cand am plecat eu de la Netbridge firma era cu datoriile la zi platite la stat (aveam un contabil sef care pe 22 fix ale lunii platea tot ce inseamna impozit, inclusiv TVA), era pe cash flow pozitiv, finanta tot Netbridge-ul, adica cele doua firme din acest moment, finanta o parte din Active Soft, finanta partial Vodanetul.
      • ... (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:04)

        nausea69 [anonim] i-a raspuns lui Orlando Nicoara

        500 000 e o suma mare, indeed, de aia intrebam si eu.
        Cu AdServerul am dedus.
        Oricum, multumesc pentru raspuns, tot respectul pentru asta.
        Bafta!
  • Intrebare - personal (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 12:17)

    nausea69 [anonim]

    Isi mai aminteste Orlando de pe vremea cand era pionier, si dadea cate 5 lei colegilor, ca sa-l voteze comamdant de detasament!?
    • pt nausea69 (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:11)

      Orlando Nicoara [hotnews.ro] i-a raspuns lui nausea69

      nausea69

      nu-mi amintesc de asa ceva pt ca nu am dat bani ca sa fiu ales comandant de detasament, am fost ales pe merite :)
      5 lei erau bani pe vremea cand eram eu elev
      • ... (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:58)

        nausea69 [anonim] i-a raspuns lui Orlando Nicoara

        5 lei era o paine, mai gaseai si o prajitura, 2 sticle de suc, 4-5 ziare, 1 bilet la film la matineu.
  • doar 500 000? (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 12:51)

    unudepenet [anonim]

    doar 500 000 a luat cu el? eu stiam din surse sigure ca a dat teapa de 2 000 000... :) si cred ca erau euro, nu dolari.
    • pt unadepenet (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:16)

      Orlando Nicoara [hotnews.ro] i-a raspuns lui unudepenet

      cred ca plecarea mea si a colegilor mei a costat NCH-ul o suma apropiata de ceea ce spui tu aici, deci partial cred ca ai dreptate
  • http://www.sibian.roMedi (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 13:50)

    Ciprian CIOCAN [anonim]

    MPI va vinde publicitate numia pe site-urile propri, sau va vinde si pentru terte parti ?

    :) de ex. pt. mine.

    Multumesc
  • Intrebari (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 13:52)

    Emil.O [hotnews.ro]

    1. Care sunt site-urile cele mai amenintate anul viitor sa dispara?
    2. Ai fost implicat in vreun fel oarecare in crearea noului site de la Jurnalul National? Unii spun ca da.
  • buna ziua tuturor (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:03)

    Orlando Nicoara [hotnews.ro]

    buna ziua tuturor, multumesc celor care au postat sau vor posta intrebari. o sa incep raspunsurile
  • Gata, începem (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:03)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Salut, Orlando Nicoară e punctual ca un ceas Breguet. Începem.
  • pt Emil. O (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:06)

    Orlando Nicoara [hotnews.ro]

    pentru Emil. O

    1. in primul rand siteurile care nu au o strategie bine definita in ceea ce priveste monetizarea traficului
    in al doilea rand siteurile/business-urile online care nu activeaza pe o nisa clara si care isi pierd focusul impartindu-se in mai multe directii
    2. nu, n-am nici o legatura cu noul site jurnalul.ro, cred ca e facut de Netbridge impreuna cu partenerii lor de la DWD
  • bani (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:06)

    obsedat de reclame [anonim]

    cine a taiat banii de publicitate pe net in trim. patru? cat de mari (pt net) sunt astia care taie? cat inseamna banii taiati, sa zicem procentual, in comparatie cu totalul pe sezon?
    • pt obsedat de reclame (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:21)

      Orlando Nicoara [hotnews.ro] i-a raspuns lui obsedat de reclame

      toata lumea a taiat, de la clientii mari pana la clientii mai mici, internetul e printre cele mai afectatate medii. toata lumea e intr-un oarecare standby, lucrurile au inceput sa se mai dezmorteasca pt ceea ce a mai ramas din acest an. in mod normal Q4 e cel mai important trimestru in publicitate, in acest moment nu stiu daca va ajunge la nivelul lui Q2 (sper ca da)
  • pt Ciprian Ciocan (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:08)

    Orlando Nicoara [hotnews.ro]


    pt. Ciprian Ciocan
    la MPI analizam orice oportunizate, nu vindem doar siteurile Mediapro, vindem de exemplu Cancan.ro, un site ce nu are legatura cu Mediapro iar recent am anuntat preluarea vanzarilor pt startups.ro. Deci nu ne limitam doar la siteurile noastre, cautam sa ne imbunatatim portofoliu acolo unde avem o slaba acoperire
  • Se mai fac angajari? (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:13)

    irina [anonim]

    Se mai fac angajari la MPI in conditiile actuale?

    Ce se cauta?
    • pt irina (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:19)

      Orlando Nicoara [hotnews.ro] i-a raspuns lui irina

      da, incercam sa mai facem anjari acolo unde avem nevoie, cautam oameni de marketing in acest moment dar si redactori
  • intrebare (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:15)

    Cojoc [anonim]

    ce viitoar are social networking-ul?
  • mpi cme si pro (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:16)

    curiosu precaut [anonim]

    mpi va aduce in romania platforma de bloguri a cme din cehia? de ce eu, ca blogger roman, as alege platforma aia? cand o sa fie gata si cum o sa se cheme? sarbu si garin ziceau acum o luna ca o sa investeasca precaut in continuare in online. ce inseamna pt mpi investitie precauta? daca vor fi astfel de investitii, vor fi insotite si de masuri de reducere a costurilor? daca da, ce fel de reduceri?
    • pt curiosu precaut (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:32)

      Orlando Nicoara [hotnews.ro] i-a raspuns lui curiosu precaut

      hai sa facem distinctia te rog, noi suntem mediapro interactiv, parte din grupul mediapro
      CME detine in Romania, impreuna cu Adrian Sarbu tot ceea ce inseamna tv (Protv, AcasaTv, Sport.ro, ProCinema, MTV), suntem companii separate cu actionariat separat. Asta inseamna ca nu pot sa raspund la intrebarea legata de Adrian Sarbu si Garin pt ca nu cunosc amanunte despre planurile CME pe online.

      mi se pare normal ca platforma de bloguri achizitionata in Cehia sa fie adusa in .ro de catre CME, mai exact de catre Internet Business Unit (IBU) Protv. sunt sigur ca oamenii de acolo vor avea grija sa va ofere tot ceea ce aveti nevoie pt a va avea drept client.
  • Ce zici de internalizarea vânzărilor la R-C? (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:17)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Să pun şi eu un pic de gaz pe foc. Ce zici de faptul că Realitatea-Caţavencu îşi internalizează vânzările? Cred că ai fost primul care ai dat ştirea aici:

    http://www.orlando.ro/2008/11/19/director-nou-de-vanzaristructura-noua-de-vanzari-la-realitatea-catavencu/
    • pt Iulian (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:25)

      Orlando Nicoara [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iulian Comanescu

      e ceva normal, ei oricum isi internalizasera oarecum vanzarile din vara, din momentul in care s-au despartit de Adevolution, interesanta este optiunea lor, au adus un om care pare a fi extrem de bun pe vanzari de pachete speciale si evenimente ceea ce inseamna ca acest business produce bine in grupul lor
  • si cu criza ce facem (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:19)

    criza [anonim]

    daca e adevarat ca mediapro interactiv e o afacere pregatita pentru a fi vanduta protv-ului, inseamna ca aceasta criza strica planurile?
    • pt criza (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:26)

      Orlando Nicoara [hotnews.ro] i-a raspuns lui criza

      e prima oara cand aud ca MP Interactiv ar fi o afacere pregatita sa fie vanduta Protv-ului, facem parte din grupul Mediapro iar strategia noastra este aliniata la strategia grupului.
  • orlando interactive (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:20)

    alina pop [anonim]

    Domnul sarbu stie de orlando interactive? Face parte din pachetul salarial negociat cu dansul? Sau sunt facturate acolo contracte care n-au avut legatura cu MPI? A avut ocifra de afaceri de cca 300.000 euro anul trecut...
    • pt alina pop (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:34)

      Orlando Nicoara [hotnews.ro] i-a raspuns lui alina pop

      da, cine trebuie sa stie stie de Orlando Interactive :)
      daca a avut 300,000 euro cifra de afaceri anul trecut inseamna ca a fost productiva :)
  • Din culisele lui Orlando (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:21)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Dacă vă uitaţi în fereastra de streaming, vedeţi un colţ de tastatură mare, la Orlando. Nu e laptopul buşit, Orlando a solicitat-o în mod special fiindcă e "mai productiv".
  • cum arata lumea (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:23)

    mihaiu [anonim]

    care e salariul fair al unui director general in internetul romanesc? care ar fi un minim, care un maxim? la fel, cum arata lucrurile in esalonul 2? pana unde sunt sustenabile pretentiile salariatilor de top?
    • pt mihaiu (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:37)

      Orlando Nicoara [hotnews.ro] i-a raspuns lui mihaiu

      salariul fair e cel care-ti este oferit, probabil ceea ce se intampla pe piata in acest moment va aduce salariile din online si nu numai, la un nivel mai aproape de normalitate. dar da, nivelul salariilor din internetul romanesc este peste medie, in special datorita putinilor oameni care activeaza in domeniu
  • E intr-adevar criza? (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:29)

    mike [anonim]

    Salutare Orlando.E criza?Pentru ca doar din punctul de vedere al reducerii preturilor,salariilor asta nu inseamna neaparat criza.Specialisti sunt in Romania.Cat o fi lumea si pamantul cred eu ca advertisingul va avea un cuvant important de spus deci din ce punct de vedere e criza?
    • pt mike (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:40)

      Orlando Nicoara [hotnews.ro] i-a raspuns lui mike

      pare a fi un inceput de criza. dap, ai dreptate insa trebuie sa ai in vedere faptul ca multinationalele reprezinta un procent major in ceea ce priveste businessul de advertising din Romania iar la aceste corporatii functioneaza sistemul compensarii, daca exista pierderi intr-o parte atunci se inchid "suruburile" si in zonele/tarile unde lucrurile merg bine.
  • Scăderi din motive de criză (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:33)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Ajungem şi în miezul problemei, la întrebarea obligatorie cu criza şi vânzările de publicitate de pe internetul .ro. Chestiunile ar fi următoarele:

    1. Oamenii serioşi pe care i-am întrebat acum câteva săptămâni spuneau că e prea devreme ca să dea o estimare a pieţei pentru 2009. Tu ce crezi, Orlando? E momentul să spunem nişte procente?

    2. Pe segmente de spenderi - îmi imaginez că ofertele la servicii financiare şi maşinile vor fi grav atinse. FMCG-urile vor continua s-o ducă acceptabil. Poţi nuanţa mai mult?

    3. Anul ăsta se vorbea de un total de 14,5-15 milioane, toată piaţa de reclamă pe net. Crezi că va fi atins?

    4. Creşte sau scade online-ul în totalul publicităţii din România?
    • pt Iulian (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:48)

      Orlando Nicoara [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iulian Comanescu

      1. si eu cred la fel, e inca prea devreme si nu stiu daca exista cineva capabil sa ne spuna cum o sa fie 2009. asa ca mai bine ma abtin
      2. toate lumea spune ca auto, imobiliarele si financiarul vor reduce turatiile. e foarte probabil sa fie adevarat insa in acelasi timp intreb, cei care au inceput sa dezvolte complexe imobiliare in special pe baza de credite vor trebui sa vanda ceea ce inseamna ca trebuie sa se advertisezeze, bancile vor trebui sa atraga economiile pt a avea bani de credite (doar nu o sa opreasca creditarea, asta e obiectul lor de activitate) pt ca nu prea vor mai accesa usor credite externe tinand cont de scaderea ratingului de tara de catre Fitch si S&P, iar cei din auto au crescut ca Fat Frumos in ultimii ani inclusiv in zona de venituri din service si cred ca vor trebui sa se marketeze pt ca masini se vor mai vinde cu siguranta, vor fi mai putine ceea ce inseamna ca vor trebui sa se marketeze mai eficient in castigarea clientilor
      3. da, eu cred ca 15 mil euro vor fi atinsi anul acesta .. sper
      4. creste, online-ul sper sa creasca si la anul pt ca avem auditul de la SATI, datele demografice de la SATI, e un mediu 100% masurabil (singurul) iar oamenii sunt pe internet iar advertiserii trebuie sa mearga in mediul unde isi gasesc potentialii clienti
  • ? (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:33)

    cris [anonim]

    MPI si PROTV lucreaza totusi separat in online? Care este strategia din spatele acestei divizari?

    RCG are o divizile online pentru intreg trustul, de exemplu. Sunt ei mai cu mot? :)
    • pt cris (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:50)

      Orlando Nicoara [hotnews.ro] i-a raspuns lui cris

      da, MPI si Protv sunt doua companii separate, asa cum am spus mai sus, care lucreaza separat in online. Normal ca suntem apropiati, normal sa ne sprijinim reciproc si incercam sa crestem impreuna cat mai mult.
      RCG e o companie detinuta de Sorin Ovidiu Vantu, mi se pare normal sa aibe o singura divizie de online (foarte bine au facut ca au pus totul intr-un singur loc), la noi e vorba de companii cu actionariat diferit, iar una din ele este si listata pe Bursa din SUA
  • google (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:36)

    goggles [anonim]

    Cum comentezi asta?
    http://despremere.blogspot.com/2008/11/google-se-pregateste-sa-cucereasca.html
    • pt goggles (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:54)

      Orlando Nicoara [hotnews.ro] i-a raspuns lui goggles

      mi se pare normal ca Google sa caut un om capabil de a demara oficial activitatea de vanzari in .ro, sunt cel mai mare player din online iar interesul lor pt regiune (vezi Polonia unde au 24% din piata) sau Rusia (unde au incercat sa cumpere un business fiind insa refuzati de statul rus - Consiliul Concurentei) e justificat de cresterile mari pe care le va avea onlineul in urmatorii ani. Sunt foarte curios sa vad rezultatele Google pe Q4, au avut un Q3 exceptional, daca vor reusi sa bata sau sa fie in asteptarile pietei si in Q4 ar fi extraordinar pt toti cei care activam in online
  • pt criza 2 (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:36)

    pt criza 2 [anonim]

    pardon, nu protv-ului, ci central media enterprises...americanilor domle. asa cum profm-ul a trecut de la media pro la protv (sau cme, cum vrei). nu exista astfel de planuri? ca nu cred ca mpinteractiv va fi profitabil in urmatyorii 2 ani
    • pt criza (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:57)

      Orlando Nicoara [hotnews.ro] i-a raspuns lui pt criza 2

      o sa-l intreb pe domnul Sarbu de aceste planuri legate de MPI si daca mi le comunica si-mi va permite o sa-ti raspund ulterior :)
  • despre bani, normal (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:41)

    chinezu [anonim]

    orlando
    esti unul dintre greii onlineului romanesc
    asa par examplu
    te-ai umplut de bani sau asta cu banul cacalu din internet e doar vorbe de invidie?
    • pt chinezu (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:59)

      Orlando Nicoara [hotnews.ro] i-a raspuns lui chinezu

      depinde ce inseamna "umplut de bani", am suficient cat sa traiesc decent, nu am bani in conturi si am un credit pt un teren :)
  • intrebare - corolar (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:44)

    nausea69 [anonim]

    Multumesc de raspunsuri Orlando, din punctul asta de vedere esti ok. Succes in continuare!
  • Streaming (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:46)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Puteţi să vedeţi şi că... ne vedem, evident, în fereastra de mai sus. E doar un test, testăm diferite posibilităţi ale platformei.
  • Despre MPI (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:58)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Ne apropiem de sfârşitul anului şi îţi propun să facem un bilanţ pe conţinut. Care-s cele mai importante proiecte reuşite şi ce kixuri a dat anul ăsta Media Pro Interactive?
    • succes si kixuri (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:31)

      Orlando Nicoara [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iulian Comanescu

      din respect pt munca colegilor mei prefer sa pastrez atat succesele cat si kix-urile (ca au fost) in interior, in discutiile noastre interne
  • agentii (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:03)

    Emil.O [anonim]

    multumesc pt raspunsuri

    mai am o intrebare:

    Cat estimati ca vor mai rezista pe piata agentii de publicitate precum Boom sau Arbomedia?
    Sau cum vor rezista, ca sa nu fiu acuzat ca am bagat raspunsul meu in intrebare?
    • pt Emil. O (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:15)

      Orlando Nicoara [hotnews.ro] i-a raspuns lui Emil.O

      vor mai rezista, gandeste-te ca Boom are in spate un fond, NCH, care detine foarte multe siteuri bune, Boom ar putea, fara probleme, sa vanda doar siteurile Imedia, Netbridge, Vodanet, ActiveSoft + Imobiliare.ro + Infoturism.ro, iar Arbomedia a fost cumparata anul acesta de Goldbach Media care e un business pur de new media, deci stiu despre ce e vorba si au focusul pe online.
      La Boom pot vedea o problema in momentul in care NCH va incepe sa vanda din proprietati (mi-e greu sa cred ca vor gasi un cumparator care sa preia totul la pachet)
  • pt zoso (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:04)

    Orlando Nicoara [hotnews.ro]

    intrebarile puse pe blogul meu

    1. da, vor fi siteuri inchise sau vandute pt ca anul acesta s-a investit destul de mult in online iar banii de anul viitor nu au cum sa acopere tot. e foarte posibil sa fie multe achizitii si multe fuziuni anul viitor. pe de alta parte sper sa apara siteuri interesante, de calitate, asa cum iti plac tie.

    2. nu, se referea la modelul de business si la un business de internet care ar functiona "corect", adica cu toate cheltuielile pe masa, oficial

    3. da, inca 2-3 ani
  • intrebari (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:05)

    curiosu [anonim]

    1.Ce ai de facut, ca presa online, pentru a transforma criza intr-o oportunitate anul viitor?
    2.Tot pe presa online, care sunt zonele virgine,potrivite pentru start-up-uri?
    3.In privinta continutului, unde crezi ca trebuie lucrat?
    4.Crezi ca va reglementa cineva in viitorul apropiat tendinta copy-paste? Ma refer aici la numeroasele agregatoare, portaluri si chiar "ziare online" care folosesc 100 la suta informatie produsa de editiile online ale ziarelor centrale, de alte ziare online, de site-uri de tv etc.
    • pt curiosu (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:20)

      Orlando Nicoara [hotnews.ro] i-a raspuns lui curiosu

      1. eu cred ca presa traieste un paradox, pe de-o parte tiparul scade (nu neaparat in ro) iar pe cealalta parte editiile online cresc (in .ro in mod deosebit pt ca au continut si au stiu sa se organizeze), probabil ca vor incepe sa vanda la pachet print + internet
      2. eu cred ca totul e virgin, am spus si acum un an, am niste semne de intrebare referitoare la zona de joburi pt ca ejobs si bestjobs sunt departe (iar eu m-am batut cu ei, fara succes, cand eram la Netbridge - myjob.ro)
      3. daca te referi la presa atunci trebuie lucrat la actualizare, as vrea ca seara, cand intru pe un site de presa sa nu mai vad stirile de dimineata -sau macar sa le vad pe alea importante -pt ca se intampla atat de multe lucruri peste zi ...
      4. nu :)
  • OKazii (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:05)

    dIN [anonim]

    1. Care este legatura intre NetBridge si firmele americane de profil?
    2. De ce OKazii a introdus comisionarea dupa plecarea lui Orlando?
    3. Ce soft de aplicatie au dezvoltat cei de la NetBridge, (aproape totul functioneaza cu pachete software obtinute "la cheie", mai simplu spus, cumparate)?
    4. Exista relationare intre eBay si cei de la NetBridge (astfel incat sa nu devina parti concurente pe piata din Romania)?

    Multumesc.
    • pt dIN (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:25)

      Orlando Nicoara [hotnews.ro] i-a raspuns lui dIN

      1. nu inteleg ce inseamna "firmele americane de profil", la ce anume te referi?
      2. nu are legatura cu plecarea mea, Okazii a introdus un sistem de plati inca de cand eram noi acolo, e adevarat ca nu comisionam toate licitatiile ci era un sistem prin care se cumparau pozitionari. e totusi un business iar un astfel de business trebuie sa genereze venituri/profit, modelul e eBay, atata timp cat eBay comisioneaza mi se pare normal ca Okazii, folosind acelasi model, sa introduca si ei comisioanele. daca nu-ti convine sa platesti pt acest serviciu nu cred ca te poate obliga cineva sa-l folosesti ... din pacate nu exista concurenta, Okazii e singurul site de licitatii care conteaza in .ro
      3. nu stiu ce au dezvoltat dupa plecarea mea, iti pot spune ca pana acum plecat eu Okazii functiona pe un soft intern la care am lucrat cam 6 luni
      4. nu cred ca exista, eBay poate cumpara Okazii daca decide sa intre pe piata din .ro (deja au facut-o dar indirect prin germania, prin divizia de anunturi auto, mobile.de/ro
  • De pe MLC.ro (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:06)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Şi câteva de pe blogul meu:

    Yoda: "Cand va merge ceva mai bine site-ul ala stirileprotv.ro , ca tare rau merge?"
    • pt Yoda (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:33)

      Orlando Nicoara [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iulian Comanescu

      ti-am raspuns mai sus, tot ceea ce tine de Protv, cu bune (mai ales) si cu rele (mai putin) tine de colegii de la IBU Protv.
      daca un site merge rau pot fi multe motive la mijloc, browser, banda etc, iti sugerez sa le trimiti un email cu detalii despre incarcarea siteului si sunt sigur ca vor incerca sa te ajute pt a accesa mult mai bine stirileprotv.ro
  • De pe MLC.ro (2) (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:07)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Dan: "Care sunt start-upurile create de el in afata media pro interactive si cite sunt profitabile in anul de gratie 2008?"
    • pt Dan (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:36)

      Orlando Nicoara [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iulian Comanescu

      am cumparat mai multe domenii care sunt bune, cred eu, voi incerca in 2009 sa vad in ce masura ma pot ocupa de transformarea lor in proiecte.
      si da, voi investi in internet pt ca e un mediu in care cred si care mi-a dat foarte multe pana acum.
  • De pe MLC.ro (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:09)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Karina (Infodava.com): "Eu reprezint un startup, o firma noua, mica. Ce ar trebui sa fac sa imi fac imagine pe internet?"
    • pt Karina (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:40)

      Orlando Nicoara [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iulian Comanescu

      te invit la sediul nostru pt a vedea in ce masura vom putea sa te ajutam in atingerea obiectivului tau.
  • programatorii (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:10)

    un curios [anonim]

    Ce crezi ca se va intampla cu piata de joburi in programare ?
    • pt un curios (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:28)

      Orlando Nicoara [hotnews.ro] i-a raspuns lui un curios

      e o intrebare interesanta, eu cred ca se va relaxa pt ca in .ro se face mult outsourcing pt piata americana in special, iar acolo e cam blocat totul in acest moment. pe de alta parte motivul pt care alege cineva sa faca outsourcing in .ro si nu il alta parte este costul si calitatea oamenilor/programatorilor deci e ceva pe la mijloc, daca as fi companie americana as continua sa lucrez cu firma din .ro pt ca am calitate si costuri mai mici
      cred insa ca volumul se va diminua destul de mult ceea ce va duce la inchiderea sau reorientarea firmelor care activau in zona asta
  • De pe MLC.ro (4) (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:10)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Anarita Da'Ros: "Cum privesti si cum comentezi cifrele de afaceri si bugetele pe care le vehiculeaza diferite regii de publicitate inainte de a fi publice pe mfinante.ro? daca ar fi sa adunam cifrele declarate de jucatori ne-am afla la 200%?"
    • pt Anarita (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:29)

      Orlando Nicoara [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iulian Comanescu

      nu-mi permit sa comentez, sunt cifrele oferite de ei, sunt anuntate public. sunt curios daca se vor mai comunica cifre si dupa Q4 :)
  • webhosting .ro (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:20)

    Dinica [anonim]

    Salut!
    Ce ai putea sa ne zici de piata de webhosting de la noi? Totusi sunt cam multi copilasi care se ocupa de asta... Cum isi permit unele firme destul de mari sa-si lase mailuri+site pe mana lor? Cu cateva exceptii (host-age.ro rohost.com ename.ro) cam toti "jucatorii" sunt mediocri.... Cand crezi ca o sa fie ceva miscare interesanta de "afara" si pe piata asta? Sa nu-mi zici de hostway.com te rog ca ma umfla rasul rau. Sau nu neaparat de afara, dar sa vedem o asezare a lucrurilor. Din ce vad eu e o piata destul de ignorata cam de toata lumea dar toata lumea foloseste (si atat) asa ceva.
    Mersi!
    • pt Dinica (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:39)

      Orlando Nicoara [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dinica

      Din pacate nu mai cunosc foarte bine business-ul de hosting din momentul in care am plecat de la Netbridge unde aveam Gazduire.ro asa ca-mi este foarte greu sa-mi dau cu parerea, e un business dificil si migalos, cred ca piata e foarte fragmentata in acest moment, Stiu playerii mari ce au investit in data centere moderne, RDS, Ines, NX Data, Romtelecom etc
  • linked in romanesc (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:22)

    gicsi [utilizator]

    pe cand estimezi ca cineva din romania va lansa un conept tip linked in? se pare ca incet, incet, toate conceptele din exterior sunt preluate de dezvoltatori interni. sau exista deja?
    • pt gicsi (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:41)

      Orlando Nicoara [hotnews.ro] i-a raspuns lui gicsi

      cred ca destul de rapid, in prima jumatate a anului viitor.
      e normal sa preiei modele de succes, nu cred ca e ceva rau in asta
  • Web hosting (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:32)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Am şi eu două experienţe cu Host-Age.ro şi Rohost.com, care cred că sunt util de pomenit. Host-Age: foarte bine, doar că preţul era peste alte oferte, am renunţat la ei fiindcă deja aveam site-urile în nu ştiu câte locuri. RoHost.com - ireproşabil, e spectaculos cum site-ul îţi generează contractul într-un pdf, toate plăţile merg ca unse prin e-banking şi primeşti fără excepţie facturile prin poştă. O singură problemă legată de o gaură puerilă de securitate în mysql, le-am scris şi s-a rezolvat rapid.

    Prefer să ţin site-uri la o firmă din România fiindcă experienţele mele cu firme de-afară sunt nu foarte fericite. Se schimbă interfeţe şi lucruri pe neaşteptate, nu poţi conta pe un feed-back uman, dacă te roade ceva, deşi preţul e poate cu o prăjitură-două mai mic.
  • social networking (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:35)

    elso [anonim]

    Orlando, care crezi ca vor fi domeniile din online care vor fi cele mai atractive pe 2009? Si care crezi ca va fi efectul turbulentelor de pe piata asupra start-up-urilor?
    Mersi.
    • pt elso (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:49)

      Orlando Nicoara [hotnews.ro] i-a raspuns lui elso

      toate domeniile care au si alt model de monetizare in afara de publicitatea online.
      referitor la star-upuri, daca exista un business plan clar stabilit de la inceput iar lucrurile se misca in directia corecta efectul crizei ar trebui sa fie minimal (un star-up de internet nu consuma atat de multi bani ca si construirea unui bloc de locuinte de exemplu :) )
  • Cum e Sârbu faţă de internet? (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:35)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Sârbu e o prezenţă foarte sumară în media din România. Tu probabil că te întâlneşti cu el, că eşti unul din manageri. De câte ori pe an/pe lună?

    Şi încă ceva - cam cum crezi că se raportează la internet, după ce a făcut ce a făcut pe TV? Ştiu pe cineva care spune că pe vremuri trebuia să i se explice mult.
    • Adrian Sarbu (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:46)

      Orlando Nicoara [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iulian Comanescu

      ne intalnim si ne auzim de fiecare data cand e nevoie.
      Nu stiu cum era pe vremuri eu iti pot spune ca nu a fost nevoie sa-i explic decat o singura data ceea ce vrem sa facem, este un om care traieste media de dimineata pana seara, 7 zile din 7, probabil ca 365 zile din 365, iar internetul este tot media la urma urmei. Este cu siguranta cel mai important om din media romaneasca + nu uita ca se invarte in niste cercuri in care noi, muritorii, probabil nu vom ajunge prea curand.
  • Ani şi mode (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:38)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    2007 a fost anul Trilulilu.ro şi al Video.Neogen.ro, dacă ne referim la reţete noi în România, care au avut succes. 2008 al cui e? Conquiztador.ro? Şi 2009 al cui va fi?
    • pt Iulian (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:51)

      Orlando Nicoara [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iulian Comanescu

      cred ca anul acesta a fost anul Trilulilu, am semne de intrebare legate de Video.Neogen.ro in special datorita deselor permutari facute acolo (portal, video, social networking). Anul 2008 poate fi anul Conquiztador iar 2009 ... o sa vedem al cui va fi anul :)
  • Finantari (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:39)

    Bilen [anonim]

    Realitatea Caţavencu are o divizie interactivă F5 Solutions care pe lângă ce face MPI se mai ocupă şi finanţări. Media Pro Interactive are în vedere finanţarea de proiecte sau se focusează strict pe proiectele in house?
    • pt Bilen (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:54)

      Orlando Nicoara [hotnews.ro] i-a raspuns lui Bilen

      asa cum spuneam mai sus ne uitam dupa orice oportunitate, daca gasim ceva interesant suntem gata sa o folosim, nu cred insa ca vom infiinta ceva similar cu F5.
  • Mai avem vreo 18 minute - închidem la ora 16.00 (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:44)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Ne apropiem de sfârşit. Orlando va ieşi la ora 16.00. Probabil că o să putem răspunde întrebărilor puse până la ora 15.55. Ce pot spune eu în momentul ăsta e că Orlando e un brand clar, fiindcă înterbările au fost foarte precise - se vede că e vorba de oameni care ştiu despre ce e vorba în propoziţie.

    Iertare dacă platforma a mers mai încet, am avut la un moment dat 6000 de oameni simultan aici.
  • site-uri diaspora (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:53)

    diaporeanul [anonim]

    As dori sa stiu daca sunteti interesati de site-urile romanesti din dispora (comuniitati, etc.), unele avand public target fix, si reclama platit foarte buna.
    Vedeti o oportunitate in acest domeniu?
    • pt diasporeanul (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:57)

      Orlando Nicoara [hotnews.ro] i-a raspuns lui diaporeanul

      da, suntem interesati de siteurile romanesti din diaspora, mai ales daca exista comunitati in spate
  • pret/1000 impresii (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:53)

    stargazer [anonim]

    Care ar fi plaja de pret pentru 1000 de impresii in online-ul romanesc? Se poate face o comparatie cu acelasi numar de vizualizari in online-ul britanic sau american?
    Unde sint bloggerii din romania la capitolul monetizare?
    Se poate anticipa ziua in care blogurile vor putea adera la o sinergie de genul MPI sau Arbo?
    • pt stargazer (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 16:00)

      Orlando Nicoara [hotnews.ro] i-a raspuns lui stargazer

      un cpm mediu pe online e undeva intre 3 si 10 euro, comparativ cu UK sau SUA sunt peste, in SUA cpm-ul a scazut sub 1 dolar dar suntem cam in acelasi nivel cu tarile din regiune (Europa de Est)
      raspunzand si intrebarilor de mai sus, cand vrei sa ai reclama pe un site precum ZF.ro sau Hotnews.ro, cu o audienta premium, e normal sa platesti un pret mai mare. Au aparut insa si in .ro retelele care au sau vor avea preturi mici, sub 3 euro.
    • scuze (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 16:00)

      Orlando Nicoara [hotnews.ro] i-a raspuns lui stargazer

      referitor la bloguri, sunt bloguri care castiga 1-2-3000 euro pe luna, mai mult decat multe siteuri din retele consacrate :)
  • Ce i-ai propune lui Lazarov? (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:54)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Încă una piezişă, aşa, de final: dacă Sârbu, cel mai important om din media românească, ştie cu netul, ce i-ai propune lui Valeriu Lazarov, dacă te-ai întâlni cu el şi ar dori să facă ceva pe net? Mie Lazarov mi se pare cel mai important om de origine română din media internaţională.
    • pt Iulian (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 16:06)

      Orlando Nicoara [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iulian Comanescu

      chiar daca te vei supara tot cred ca Adrian Sarbu e cel mai important om, in acest moment, din media romaneasca :) ... si nu e o periere, nu sunt genul care face asa ceva (cei care ma cunosc stiu asta)

      Daca ar vrea sa faca ceva pe net Valeriu Lazarov cred ca stie singur ceea ce ar trebui sa faca (tinand cont ca are conexiuni in media din Spania si Italia), eu il vad insa foarte ancorat in lumea tv-ului in acest moment, m-as bucura sa vina in online pt a produce divertisment (pastile video) pt siteuri ca Trilulilu de exemplu.
  • Mulţumesc şi la revedere (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 16:09)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Asta a fost pe ziua de azi. Ne oprim aici şi vă aşteptăm miercurea viitoare. O să anunţăm invitatul din timp. Dacă daţi refresh, puteţi găsi peste un număr de minute sinteza discuţiei, sus.

    O să închidem comentariile aici, ca să păstrăm cursivitatea întâlnirii. Dacă aveţi sugestii despre felul cum se poate mai bine sau chestii care vă jenează pe platforma asta, aştept feed-back aici:

    http://comanescu.hotnews.ro/a-inceput-intalnirea-on-line-cu-orlando-nicoara.html


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică