Grupurile media si retelele globale de comunicare anunta in continuare masuri drastice pentru a face fata crizei internationale. Intre timp, in Romania apar titluri noi, bancile lanseaza campanii de imagine si pentru depozite, agentiile anunta noi schimbari de cadre, se inmultesc instrumentele de eficientizare a campaniilor online, CRP se supara din cauza spatiilor din Casa Presei, iar guvernul cheltuie bani pe publicitate ca sa-i aduca pe oameni la urne.

International:

  • The Guardian citeaza un raport Enders Analysis potrivit caruia in industria de presa scrisa din Marea Britanie veniturile din publicitate vor scadea si mai mult in 2009, cand este prevazuta o scadere de 21% a acestor venituri. Acelasi raport prevede ca piata totala de publicitate din Marea Britanie va scadea cu 12% anul viitor si nu reincepe sa creasca inainte de 2011. Pentru 2009, cresterea veniturilor in media digitale va fi de doar 2%, potrivit raportului.
  • In Statele Unite, agentia Associated Press planuieste ca anul viitor sa reduca numarul angajatilor cu 10%, potrivit unor surse citate de presa internationala, iar New York Times a decis sa reduca dividendele cu 75% si sa-si reevalueze activele pentru a putea face fata scaderii abrupte a veniturilor din publicitate.
  • Criza financiara afecteaza serios profiturile publicatiilor britanice, potrivit BBC. Daily Mail&General Trust, grupul ce publica Daily Mail, a anuntat o scadere cu 9% a profitului in ultimul an si ca planuieste sa ia masuri de reducere a costurilor cu circa 100 de milioane de lire sterline. In prealabil, Independent News and Media, care publica The Independent, a anuntat ca va renunta la 90 de angajati, majoritatea din zona editoriala, iar Trinity Mirror intentioneaza sa inghete salariile la nivel de grup pentru anul viitor.
  • Six Apart, compania care detine TypePad, serviciu de blogging folosit de multe grupuri mari de media, a anuntat "TypePad Journalist Bailout Program", un program prin care ofera jurnalistilor disponibilizati in urma crizei financiare conturi TypePad gratuite, servicii de promovare pe alte bloguri si posibilitatea de a adera la sistemul sau de publicitate.
  • Grupul de comunicare WPP pregateste pentru 2009 reduceri de personal pe pietele dezvoltate unde opereaza, insa va continua sa investeasca pe pietele emergente precum Brazilia, India sau China, a anuntat Sir Martin Sorrell, CEO-ul grupului. Potrivit Brand Republic, anuntul vine la o luna dupa ce au aparut informatii ca WPP a inghetat recrutarea de personal, la nivel de grup.
  • Guvernul britanic a admis ca, daca va continua sa ia decizii restrictive in privinta publicitatii, planurile sale de a tine economia in miscare si de a limita impactul recesiunii ar fi serios afectate. Potrivit Brand Republic, problemele economice constituie un argument puternic in randul ministrilor care se opun diverselor grupuri de lobby, care preseaza pentru restrictionarea reclamelor la alcool si la produse alimentare nesanatoase
  • Presedintele Groupe Les Echos, Nicolas Beytout, a anuntat un proiect de unificare a echipelor editoriale pentru titlurile apartinand grupului media francez, printre care se numara Les Echos, Enjeux Les Echos si Investir. Potrivit editorsweblog.org, obiectivul este sa se creeze un singur spatiu editorial pentru fiecare titlu, care sa se ocupe de toate versiunile ale produsului respectiv - print, online, mobile, TV si radio.

Publicitate:

  • Apar in continuare campanii publicitare pentru institutii si servicii bancare. Intesa Sanpaolo Bank a anuntat prima sa campanie de imagine in Romania, conceputa de Saatchi&Saatchi Italia, planificarea media in Romania fiind realizata de Brand Connection. Iar Headvertising prezinta "campania de iarna" pentru UniCredit (depozite).
  • Agentia pentru Strategii Guvernamentale este preocupata de atragerea romanilor la vot si, in urma unei licitatii deschise, plateste circa 415.000 de euro pentru o campanie publicitara de aproape doua saptamani, conceputa de agentia Imager. Campania are drept scop "cresterea gradului de constientizare in randul populatiei Romaniei cu privire la importanta alegerilor parlamentare, cresterea gradului de participare la vot, precum si cresterea gradului de informare a cetatenilor cu privire la noul sistem de votare uninominal". Danimated Studio primeste circa 25.000 de euro pentru servicii de creatie si productie, Imager primeste 390.000 de euro pentru servicii de publicitate, campania constand difuzarea unui spot TV, a unui spot radio si afisarea unui banner online.
  • Httpool Romania a anuntat lansarea Httpool Performance Network, retea specializata pentru campanii online cost-per-click. "Utilizand modelul de cost per click al Httpool Performance, companiile platesc numai pentru vizitatorii care dau click pe banner, cei care ajung sa viziteze website-ul propriu", arata un comunicat de presa, potrivit caruia este vorba de un sistem menit sa eficientizeze permanent campaniile online.
  • Mai multe agentii si regii au anuntat oameni noi in echipele lor. Lucian Chipuc este deputy managing director si client service director la Scala JWT. ARBOinteractive a anuntat un nou director de marketing si PR, Clement Nicolaescu, iar Ana-Rita Da'Ros, care se ocupa de relatiile publice pentru tot grupul ARBO in Romania, va fi director PR la ARBOmedia si se va ocupa de marketing si publicitate la reteaua European Media Invest (EMI). Tot pe PR are un nou manager - Oana Stanoevici - si Ogilvy, care a anuntat si un nou account director, Veselin Milicici.
  • Next Advertising continua seria de reclame cu "Moni si Iri" pentru painea feliata "French Toast". Iri din aceste reclame n-are probleme financiare, ci de familie.

Media:

  • La cateva saptamani dupa ce Edipresse AS Romania a lansat editia locala Auto Bild, a venit randul companiei DV Automedia sa lanseze revista Car Romania, publicatie lunara ce apare in 10.000 de exemplare. Cu ocazia lansarii, Renault/Dacia a trecut pentru o clipa peste problemele de vanzari si productie si au organizat, in parteneriat cu noua revista auto, un concurs de design, premiul fiind un drum la Paris pentru castigator.
  • Clubul Roman de Presa manifesta ingrijorari imobiliare. CRP a reactionat dur dupa ce RA-APPS a anuntat scoaterea la vanzare, prin licitatie publica cu strigare, a mai multor spatii din Casa Presei Libere. Potrivit CRP, autoritatile nu-si respecta promisiunile de "a consulta sau macar informa" Clubul in legatura cu intentiile de vanzare a spatiilor. Drept urmare, CRP considera, intr-un comunicat de presa, ca "nu mai exista nicio baza pentru pastrarea denumirii Casa Presei Libere pentru imobilul cu pricina, avand in vedere nu doar faptul ca extrem de multe spatii sunt ocupate de institutii care nu au nicio legatura cu activitatea de presa (Bursa Romana de Marfuri, Consiliul Concurentei), dar si faptul ca intentiile explicite ale autoritatilor sunt sa vanda oricui isi permite un birou de 20 mp la peste 30.000 EURO (peste 1.500 euro/mp)". In replica, RA-APPS a afirmat ca este vorba despre continuarea unor proceduri demarate in 2007.
  • Respiro pentru media de profil economic: Ziarul Financiar si The Money Channel au primit patru, respectiv trei premii la Gala Premiilor Pietei de Capital - 2008, pentru felul cum au reflectat activitatile pietei de capital.