Sorin Freciu, expert bursier si seful diviziei Realitatea-Catavencu ce include Business Standard, The Money Channel si Money Express, a fost invitatul lui Iulian Comanescu la cea de-a patra intalnire media organizata de HotNews.ro.

Freciu crede în estimările externe referitoare la scăderea pieţei de publicitate, de 20 la sută pe presa scrisă şi 10 la sută pe TV, se aplică şi la piaţa românească, mai accentuat. Într-un mini-interviu video oferit lui Iulian Comanescu după discuţia cu cititorii HotNews.ro de pe site, realizatorul The Money Channel spune că reducerea bugetelor de marketing, care atrage scăderea pieţei de publicitate, este doar cea mai facilă soluţie pentru companii în actuala criză economică şi că procentul mai mare de pierderi pe piaţa ziarelor se leagă de truismul conform căruia televiziunea e un vehicul mai bun pentru advertising. Internetul ar putea fi favorizat în 2009, pentru că rezultatele se obţin aici cu costuri mai mici şi o parte din bugetele tăiate pe alte medii ar putea fi redirecţionate pe on-line, pentru o eficienţă mai mare.

Interviul acordat pentru HotNews.ro

Descarca emisiunea in format MP3

Sorin Freciu a dialogat online cu cititorii HotNews.ro miercuri, 26 noiembrie, intre orele 14:00-16:00.

In avanpremiera, el a declarat pentru HotNews.ro ca divizia pe care o conduce trece printr-un proces de reorganizare ce se va incheia in martie 2009 si care se va solda cu o redactie "ce va lucra integrat TV-print-online".

  • Directorul diviziei de business a grupului Realitatea-Catavencu evita sa dea un ordin de marime pentru audientele entitatilor din cadrul diviziei pe care o conduce, in conditiile in care The Money Channel a anuntat, marti, rezultatele unui nou studiu privind profilul celor care urmaresc acest post.
  • Sorin Freciu: "reorganizarea diviziei de business a grupului Realitatea-Catavencu este parte a unui plan aparut cu mult inaintea crizei. La final, in martie 2009, vom avea 150 de jurnalisti economici", redactie ce va deservi televiziunea The Money Channel,  cotidianul Business Standard si saptamanalul Money Express, sub managementul firmei de consultanta ce face parte din divizie.
  • "La toate acestea se adauga partea de online, unde vom veni cu o surpriza din ianuarie 2009, intrucat ii acordam o importanta aparte", a spus Freciu. El a afirmat ca "nu se pune problema trecerii exclusiv pe online a vreunui produs".
  • Referitor la "plaja" celor interesati de presa de business: "daca e sa facem o estimare a orizontului celor care urmaresc The Money Channel, eu cred ca este vorba de aproximativ 300-350.000 de persoane. Este, de altfel, si numarul celor care sunt interesati de presa de business in Romania. Poate chiar mai mult in ultimul timp, de cand tot romanul se pricepe mai bine la criza decat la fotbal si la politica. Nu pot sa spun ca se uita 300.000 de telespectatori in acelasi timp la postul de business, dar stiu ca aceasta este plaja pe care o acoperim. Nu vorbesc despre o audienta in acceptiunea clasica, ci de numarul celor care urmaresc cu o anumita frecventa, intre o ora si zece ore pe saptamana, The Money Channel".
  • Despre performanta economica a diviziei: "organizarea diviziei de business ma face sa o privesc ca un tot unitar, din punct de vedere business. In acest moment exista segmente care sunt foarte aproape de break-even, chiar daca sunt foarte tinere. Divizia poate fi profitabila din anul care vine. Daca ar trebui sa extragem doar The Money Channel, cred ca si aici 2009 va fi primul an in care veniturile vor depasi cheltuielile".

Cum isi prezinta TMCTV audienta

Studiul GfK privind profilul telespectatorilor The Money Channel, dat marti publicitatii, a fost realizat online pe site-ul postului si a presupus intervievarea unui esantion de 1.719 persoane "care urmaresc The Money Channel".

Potrivit acestui studiu:

  • 81% dintre cei care privesc postul la televizor au studii superioare
  • 56% urmaresc postul minim cinci ore pe saptamana
  • 27% privesc postul si la birou
  • doua treimi urmaresc postul si pe net
  • 41% sunt intreprinzatori si manageri
  • Vezi aici date suplimentare despre audienta The Money Channel