Grupul Central Media Enterprises (CME), ce controleaza in Romania reteaua Pro, se asteapta la o incetinire a ratei de crestere pe sase din cele sapte piete pe care le detine in Europa Centrala si de Est, dar nu la un declin al acestora, a spus, luni, Michael Garin, directorul executiv al grupului, citat de Reuters.

Cu aproximativ 100 de milioane de telespectatori in pietele unde opereaza, grupul nu intentioneaza vreo extindere, pentru moment, atat timp cat nu se contureaza o oportunitate la orizont, a detaliat Garin. CME opereaza in Republica Ceha, Romania, Slovacia, Slovenia, Ucraina, Croatia si Bulgaria.

Michael Garin, director executiv CME, citat de Reuters pe marginea Reuters Media Summit:

  • Singura tara cu o piata incerta si fara vizibilitate este Ucraina. Cred ca toate celelate tari vor avea cresteri, unele cu o singura cifra, dar majoritatea cu cifra dubla.
  • In conditiile existente, nu vad nicio oportunitate pentru fuziuni si achizitii pe care sa le putem initia acum.
  • Strategia noastra, mai ales in aceste vremuri, vizeaza maximizarea marjei de profit si pastrarea lichiditatilor, grupul urmand sa anunte curand  angajamentele pentru anul 2009, care vor fi cu siguranta semnificativ mai modeste decat cele anuntate initial. 
  • Turcia ar fi putut fi interesanta pentru o posibila extindere, dar are o piata TV si radio mult prea dezorganizata, in timp ce Rusia e un loc mult prea dificil pentru a face business. CME nu intentioneaza o extindere nici in Africa.
  • Vanzarile de publicitate care aduc cea mai mare parte a venitului pentru companiile din grup, nu au simtit incetinirea ce afecteaza alte piete pentru ca majoritatea spoturilor faceau reclama la produse de baza precum sapun, bere si sampon care sunt folosite si in perioada de criza.

2009 - un an dificil pentru Time Warner Cable Inc, dar cu perspective optimiste pentru MySpace

  • Tot luni, Rob Marcus, directorul financiar al companiei Time Warner Cable Inc a declarat, citat de Reuters, ca cel mai probabil compania va vinde mai putine abonamente video/internet/telefonie decat era preconizat pentru 2008, si asteapta ca aceasta tendinta sa continue si in 2009, din cauza inrautatirii situatiei economice a SUA.
  • Pe de alta parte, MySpace, reteaua sociala online detinuta de News Corp, se arata optimista cu previziunile pentru 2009. Compania isi poate creste veniturile din publicitate in 2009, in pofida crizei financiare, a afirmat Chris DeWolfe, CEO-ului companiei, citat de Reuters.
  • De Wolfe pentru Reuters: Profitul nostru este semnificativ si continua sa creasca in ciuda saracirii economiei. Nu am sesizat pana acum niciun impact, altul decat acela ca am fi putut creste mai mult decat am reusit sa crestem. "Vedem multe companii ce-si transfera dolarii de la media offline la media online, ceea ce e bine pentru noi".
  • Daca la sfarsitul anului 2007 existau 400.000 de locuri de munca in media englezeasca (presa scrisa, TV, radio, case de productie, publicitate etc), in perioada 2008-2013 este de asteptat o injumatatire a acestora, sustine Claire Enders, fondatorul grupului de consultanta Enders Analysis, potrivit Brand Republic, care citeaza Reuters.