Intalnirile Media HotNews.ro

Cristina Popescu (Romtelecom), despre cheltuielile de comunicare: Cum online-ul este un mediu care da rezultate masurabile, cred ca este avantajat

de Redactia     HotNews.ro
Miercuri, 10 decembrie 2008, 17:30 Economie | Media & Publicitate

Cristina Popescu, directorul de relatii publice al Romtelecom, a fost invitata la Intalnirea Media HotNews.ro, moderata de Iulian Comanescu si a vorbit cu cititorii HotNews.ro despre planurile companiei pe care o reprezinta. Printre temele abordate s-au aflat tarifele practicate, strategia de comunicare si publicitate pe 2009 si disponibilitatea Romtelecom fata de spatiul online.

Cristina Popescu are 31 de ani si o experienta de 9 ani in comunicare. A absolvit Academia de Studii Economice si a mai lucrat la Clubul Roman de Presa si Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei. Biografie pe MediaPedia.ro. Blog personal: www.pushit.ro.

Fragmente din declaratiile Cristinei Popescu
  • Cheltuielile de comunicare ale Romtelecom: Online-ul a inceput sa conteze in strategia companiei incepand din 2007. Bugetul alocat in 2008 a crescut cu cateva zeci de procente. Bugetul pe 2009 nu este finalizat - nici pentru online, nici pentru alte segmente -, dar "cel mai probabil va exista o incetinire a ritmului de crestere dedicat online-ului". Romtelecom va pastra in orice caz "un mix complet de medii de promovare", care include direct marketingul.
  • Toata piata de advertising: "Companiile vor fi interesate sa creasca eficienta bugetelor de promovare, indiferent de marimea acestora. Cum online-ul este un mediu care da rezultate masurabile, cred ca este avantajat."
  • Produse noi Romtelecom: In 2008 au fost lansate cateva zeci, in 2009 "vom continua cu altele". De exemplu: "Cat despre acoperirea rurala, in 2009 vom continua extinderea instrastructurii pentru internet de banda larga, atat fix, cat si mobil. In septembrie 2008 am obtinut o licenta de comunicatii mobile CDMA, pe care dorim sa o utilizam in primul rand pentru a oferi clientilor nostri servicii de broadband mobil. Aceasta tehnologie ne va permite un acces mai facil si cu costuri mai mici in zone cum sunt cele rurale."
  • Cresteri de tarife: "Romtelecom nu are in plan vreo majorare la serviciile de telefonie fixa in acest moment”.
  • PR-ul on-line sau 2.0: nu exista ca buget la Romtelecom. "E o platforma de comunicare pe care o folosim pentru proiecte diverse, de la zona de comunicare media pana la CSR." Exemple: campania pe bloguri "Clicknet powered by Google", Antistresu.ro.
  • Problema rebate-ului de agentie (agentia primeste inapoi de la ziar/televiziune/site un procent din banii alocati), care poate duce la repartizarea preferentiala a bugetelor: "Romtelecom are departament de media, format din specialisti cu experienta lunga in acest domeniu. Asta inseamna de obicei o dubla evaluare, profi, a oricaror recomandari."
  • Rezultatele actiunii Antistresu.ro, site lansat saptamana trecuta: acoperire media foarte buna, aproape 20.000 de utilizatori unici.
  • Oferta de internet gratuit, la pachet cu servicii voce din septembrie: "Cam cati dintre clientii care isi iau gratuit internetul din oferta crezi ca isi vor pastra contra-cost acel abonament sau unul cu o viteza mai buna?" Un procent considerabil dintre utilizatorii care pot opta pentru pachetul gratuit sunt candidati pentru o conexiune mai buna, contra cost.
  • IPTV (televiziune prin IP sau prin internet): Romtelecom este in perioada de testare, problema care se pune este cat de pregatita e piata.

Intalnirile Media HotNews.ro:

















Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 Stefan

    Ma bucur sa vad invitata aici o persoana care are ceva de spus in PR-ul romanesc. Si o face cu profesionalism, punand O mare atunci cand e vorba despre om...

    1. Cristina, ce rol are comunicarea si publicitatea pe internet in campaniile pe care le desfasori?

    2. Cum vezi in urmatoarea perioada "crizata" succesul mediului on-line in a atrage o parte importanta din totalul fondurilor destinate publicitatii pe toate canalele? Va exista aceeasi tendinta de crestere ca si pana acum?

    • Cristina Popescu

      1. Din 2007 online-ul a inceput sa joace un rol tot mai important in ce inseamna comunicarea Romtelecom, probabil ca in 2008 s-a vazut si mai bine concentrarea pe acest mediu. Cea mai recenta campanie se poate vedea si pe internet pe www.antistresu.ro :).

      2. Ca tendinta, cred ca in perioada urmatoare toate companiile vor fi interesate sa creasca eficienta bugetelor de promovare, indiferent de marimea acestora. Cum online-ul este un mediu care da rezultate masurabile, cred ca este avantajat. Cred ca e dificil sa ne pronuntam acum care va fi tendinta manifestata in 2009. Pot sa spun ca Romtelecom a crescut bugetul alocat pentru online in 2008 cu cateva zeci de procente. Pentru 2009, suntem in curs de finalizare cu bugetul si nu am acum un raspuns precis.

  • Întrebarea nr. 2 dragos

    Mai da Romtelecomul si in 2009 oameni afara?
    Acele disponibilzari mascate care s-au practicat in 2008.
    ///

    • Cristina Popescu

      In 2008, in ziua in care s-a aprobat planul de transformare care presupunea si reducerea unui numar de pozitii/locuri de munca, am dat un comunicat de presa despre aceasta decizie. Deci nu vorbim de nimic mascat. Am comunicat pe parcursul intregului an 2008 care este stadiul acestui proces.

      In 2009 vom continua procesul de transformare care presupune cresterea eficientei interne si controlul costurilor - e un obiectiv care trebuie urmarit constant de acum inainte. Din perpectiva personalului, acest program ramane in limitele comunicate in 2008.

  • Întrebarea nr. 3 Mihai

    Nu e bine sa fim mai putin agresati de publicitate?

    • Cristina Popescu

      Personal, cred ca avem cu totii posibilitatea sa ocolim publicitatea atunci cand alegem acest lucru.

      Cat despre Romtelecom, in 2008 am incercat sa folosim modalitati inovative si mai putin invazive in mediul online, de pilda.

  • Întrebarea nr. 4 Iulian

    Ma uit la tv ca tot omu. Apare publicitatea cu volum mult prea ridicat care ma irita!
    Publicitate cu niste momai si copii cu gura stramba care pronunta ceva dar in difuzorul dat la maxim se aude altceva. Iar ma irita, de ce as cumpara de la niste sarantoci care nu au bani pentru adaptarea reclamelor la fiecare tara?
    Publicitate agresiva, inselatoare........
    Oare or avea frigidere pentru cata carne le bag eu si multi altii? Ca produse promovate astfel nu cumpar!

    • Cristina Popescu

      Din pacate nu pot raspunde in numele altora.

      I-am raspuns deja lui Mihai despre posibilitatile de alegeri.

  • Întrebarea nr. 5 gabriel voicu

    cand am achizitionat un pachet telefon+ cliknet,acum 2 ani ,mi s-a dat un modem cu legatura USB.Cand am dorit sa utilizez sistem wireless nu s-a putut datorita acestui fapt.Am solicitat sa mi se schimbe modemul si mi s-a spus ca ori cumpar altul sau dupa 2 ani sa fac alt abonament.
    Aceasta politica de promovare vi se pare ca fidelizeaza clientii?

    • m.d.

      Cam din aceeasi perioada am si eu Clicknet. Stiu sigur ca modemul USB era gratuit, iar eu am platit (si cred ca inca platesc) vreo 2 euro / luna chirie pentru modemul Ethernet. Putea fi intr-adevar cumparat cu banii jos. Acum, fara suparare, cum m-ar fi fidelizat pe mine daca tie ti-ar fi dat gratuit acelasi modem? :)

      Modemul cu router si wireless incoroprat e 99 euro la Romtelecom. Dar poti sa folosesti si ceva cumparat separat.

      • Cristina Popescu

        Pot sa raspund exact daca primesc datele contractului respectiv. Puteti sa-mi scrieti la adresa relatiimedia at romtelecom.ro si veti primi un raspuns individual.

        Ca regula, pot fi diferente intre diferite pachete promotionale.

  • Întrebarea nr. 6 bogdan

    Sunt de acord ca se poate imbunatati comunicarea Romtelecomului. Dar nu cred ca e vorba de PR, ci de componenta de advertising (desi spoturile si oferta companiei par destul de bine focalizate pe un anumit public tinta).

    Dar ca sa fim cinstiti, cred ca trebuie recunoscut faptul ca de cand a crescut concurenta pe zona serviciilor de comunicatii s-a imbunatatit si pachetul de servicii al Romtelecomului. Macar acum au ceva de comunicat. Pe vremea cand detineau monopolul, prietenii nostri greci ne comunicau de doua ori pe an cu cat va mai creste tariful si cam atat... Ceea ce , comparativ cu avantajele abonamentelor actuale, ne arata cat de adanc ne-au bagat mana in buzunare in perioada anterioara.

    O intrebare simpla, directa (si interzisa, probabil) pentru doamna Popescu: la ce suma se poate ridica salariul unei persoane aflate in pozitia domniei sale?

    Ar fi placut daca raspunsul ar fi oferit fara prea multe artificii "piaristice". (Ca daca incepe cu "E destul de dificil de estimat, exista decalaje mari intre salarii, in functie de marimea companiilor, de responsabilitati etc." mai bine evita raspunsul.

    • Cristina Popescu

      Conform contractului de munca semnat, salariul este confidential.

  • Întrebarea nr. 7 Gh. Paraschiv

    Am o reclamatie la abonamentul de internet din aprilie anul acesta. Daca la inceput aveam un dialog cu tehnicienii Romtelecom, in prezent, la numerele de telefon pentru deranjamente, vorbesti cu robotul pentru cca 2 minute si apoi singur la nesfarsit ascultand melodia robotului.
    Aceasta este cea mai buna publicitate. Am sfatuit toti prietenii mei sa nu apeleze la serviciile Romtelecom. Dupa sarbatori ma voi adresa protectiei consumatorilor.
    Decat sa dai banii aiurea pe publicitate falsa, mai bine rezolvati problemele din ograda.

    • Cristina Popescu

      Va pot ajuta cu un raspuns direct in masura in care imi dati datele despre reclamatie pe adresa relatiimedia at romtelecom.ro.

      Imi pare rau pentru orice experienta neplacuta in legatura cu compania, s-au facut foarte multe lucruri pentru imbunatatirea relatiilor cu clientii, fapt confirmat de studiile privind satisfactia utilizatorilor. Pe de alta parte, mai sunt inca multe de facut si ne straduim in aceasta directie.

  • Întrebarea nr. 8 avensis

    cat a scazut bugetul de publicitate si cat cel de marketing pe 2009?
    Aveti de gand sa lansati in continuare servicii noi si cum vor arata acelea, adaptate perioadei noi, de criza?

    • Cristina Popescu

      Pentru bugetul din 2009 pot sa va spun ca suntem in curs de finalizare a acestuia si, din pacate, nu pot da, la acest moment, detalii suplimentare.

      In ultimul an am lansat cateva zeci de produse noi si vom continua cu altele in 2009. Produsele se bazeaza pe studii realizate periodic de companie si incearca sa raspunda cat mai bine cerintelor clientilor.

      Cat despre "produsele de criza", Iulian sugereaza sa lansam telefoane doar cu receptoare:)

  • Întrebarea nr. 9 alin

    1. romtelecom o sa faca restructurari sau concedieri in contextul crizei?

    2. o sa-si scada romtelecom bugetul de publicitate pe internet?

    • Cristina Popescu

      Am mai raspuns anterior la cele doua intrebari.

      As vrea sa adaug ca vom monitoriza efectele noii situatii economice asupra business-ului companiei si vom revizui planurile pe 2009 in cazul in care acest lucru va deveni ncesar.

  • Întrebarea nr. 10 tudor

    ma bucur ca pot sa vorbesc cu cineva de la romtelecom caruia ii pot spune ca daca nu isi intorc ochii catre cei de la tara sigur vor avea probleme .aici sint clienti de cistigat si implicit bani care compenseaza alte segmente mai putin performante.ex..Noi printre care ma numar si eu si alte 65 persoane asteptam de 2 ani internet si telefoane romtelecom ne duce cu vorba.Asa se atrag noi clienti.Mentionez ca in localitate avem centrala digitala iar ultimul post telefonic cu ADSL este la 3km

    • Cristina Popescu

      Va rog sa-mi dati datele cererii pe adresa relatiimedia at romtelecom.ro, pentru un raspuns exact.

      Cat despre acoperirea rurala, in 2009 vom continua extinderea instrastructurii pentru internet de banda larga, atat fix, cat si mobil. In septembrie 2008 am obtinut o licenta de comunicatii mobile CDMA, pe care dorim sa o utilizam in primul rand pentru a oferi clientilor nostri servicii de broadband mobil. Aceasta tehnologie ne va permite un acces mai facil si cu costuri mai mici in zone cum sunt cele rurale.

  • Întrebarea nr. 11 Bianca Vlaston

    Draga Cristina,
    care crezi ca va fi tendinta voastra ca si companie, dar si a industriei in general, pentru anul ce vine, in conditiile de criza si presiune pe bugete: companiile vor cauta mai degraba cat mai multa creativitate care sa vina si cu o eficienta mai ridicata(creativitate in strategie, canale media, mesaje) , sau se vor folosi preponderent metodele, strategiile, mediile deja folosite si unde aveti experienta deja si puteti estima ce rezultate veti avea? Multumesc :)

    • Cristina Popescu

      Draga Bianca,

      Cred ca prudenta care devine necesara in stabilirea bugetelor generale se va reflecta in 2009 si in bugetele de publicitate ale companiilor, ca regula.

      Din discutiile cu colegii mei de la marketing pot sa-ti spun ca sunt interesati sa creasca eficienta bugetului in 2009, pastrand un mix complet de medii de promovare. In plus, au in vedere dezvoltarea canalului direct de comunicare cu clientii (direct mailing) care permite o personalizare a comunicarii, o relevanta mai mare a mesajelor transmise si costuri mai mici.

  • Întrebarea nr. 12 Daniel

    Draga Cristina,

    1. Care va fi directia pe care va merge RT in 2009? Stabilitate sau noutate? In alta tara, o companie similara RT, Telstra, la fel de criticata de "intzepenire" ca si RT, a ales de doi ani un drum nou. S-a reinventat: web 2.0, second life, bloguri, mai putin ATL mai mult BTL, TV P2P si altele. Iar rezultatele campaniilor au fost excelente. Perceptia se schimba. RT a inceput sa mearga in aceeasi directie. Intrebarea e daca feedbackul iti spune sa mergi mai departe sau sa schimbi strategia.

    2. Investiti in SEO?

    3. Va avea loc o rebalansare a tacticilor in bugetul viitor? De ex. o sa luati din bugetele de sponsorizare, DM si ATL ca sa investiti in zona de net?

    Multumesc!

    • Cristina Popescu

      1. Si una, si alta. In 2009 Romtelecom va incerca sa-si consolideze in continuare prezenta pe domeniile in crestere (asa cum sunt datele si TV), inclusiv prin lansare de noi produse. In paralel va continua eforturile de stabilizare a bazei de clienti pe telefonie fixa, care au dat rezultate buna pana acum.

      Si Romtelecom se reinventeaza, dupa cum spui si tu. Despre planurile viitoare permite-mi sa nu vorbesc acum, ci atunci cand vom avea ceva final de prezentat. Acum pot doar sa-ti dau exemplul dezvoltarii comunicarii cu blogosfera din 2008, care cred ca e un indiciu despre directia in care mergem.

      2. Da, dar nu pot sa ofer amanunte acum.

      3. Convingerea mea este ca intotdeauna e loc de mai bine, dar nu pot comenta exemplul tau:) Despre tactici am mai raspuns, vezi raspunsul Biancai.

  • Întrebarea nr. 13 Dumi

    Se ma implica Romtelecom si pe viitor in proiecte speciale pe net? Daca da, care sint partenerii cei mai dezirabili?
    Multumesc

    • Cristina Popescu

      Ne intereseaza proiectele pe net. Fara preferinte, evaluarea se face dupa criterii de eficienta.

  • Întrebarea nr. 14 bloger

    cate bloguri fac reclama la romtelecom? este avantajos sa faci reclama prin bloguri? ce rezultate concrete ati avut?

    cum ajunge un bloger sa faca reclama la tomtelecom?

    multumesc

    • Cristina Popescu

      In aceasta toamna am avut reclama in peste 10 bloguri, pentru campania Clicknet powered by Google. Acestea au fost selectate in functie de audienta si profil.

  • Întrebarea nr. 15 calin.u

    Din pozitia de lider, Deutsche Telekom tocmai a majorat preturile B2B la serviciile de telefonie fixa, implicand indirect si persoanele fizice. Motivul principal este in Germania cresterea procentului de operatori de telefonie alternativi (similar RDS in Romania). Credeti ca aceeasi tendinta o vom regasi pe piata romaneasca, asa atipica cum e ea?

    • Cristina Popescu

      Si la noi sunt operatori care au anuntat recent cresteri de preturi. Nu e vorba de Romtelecom - cel putin la acest moment nu avem in plan vreo majorare la serviciile de telefonie fixa.

  • Întrebarea nr. 16 mihai d.

    Profit de prezenta dv. la Hotnews si intreb ca simplu om din industrie:
    1. Stie departamentul dv cum sunt cheltuite bugetele de publicitate/pr de catre agentii?

    2. Cum masurati eficienta cheltuielilor?

    3. Stiti ca majoritatea agentiilor practica asa numitul "rebate", cerut de la site-uri, ajungand si la 25% din valoarea contractului, iar banii sunt repartizati in functie de procentul de rebate, nu de interesele companiei care da banii pt publicitate?

    3. Teoretic aceste agentii ar trebui sa reprezinte interesele spenderului, adica ale celor ca dvs. Cum explicati atunci bannerele intruzive online, care nu fac decat sa enerveze utilizatorul care cauta disperat sa le inchida, injurand printre dinti? Va dati seama ca ratele de click pe care vi le prezinta agentiile sunt "din greseala" iar imaginea companiei e tandari dupa o astfel de campanie?

    4. In fine, cum veti proceda in 2009 cu cheltuielile de pub online? Le veti lasa la fel ca in 2008, le veti mari/micsora?

    • Cristina Popescu

      1. In cazul nostru decizia se ia de catre client, pe baza recomandarilor agentiei.

      2. Exista mai multe metode de evaluare folosite, in functie de proiecte. O evaluare complexa se face intern, pe baza unor cercetari comandate de companie.

      Pe parte de PR, pot spune ca evaluarile ma ajuta sa inteleg ce putem sa facem mai bine data viitoare, deci nu le ratez niciodata.

      3. Romtelecom are departament de media, format din specialisti cu experienta lunga in acest domeniu. Asta inseamna de obicei o dubla evaluare, profi, a oricaror recomandari.

      4. Cel mai probabil va exista o incetinire a ritmului de crestere a bugetului dedicat online-ului.

    • Cristina Popescu

      Noi am incercat in 2008 alternative la bannere, mizand destul de mult pe publicitatea contextuala, de pilda, sau branding pe jocuri online.

  • Întrebarea nr. 17 asterix

    Draga Cristina, Iulian

    Voi intra de-a dreptul in miezul problemei: criza. Am avut ocazia de a vedea analizele situatiilor petrecute in doua tari europene importante in doua momente de criza economica petrecute in 1998 si 2001. In ambele cazuri vorbim de crize economice severe, care au avut consecinte multiple in toate planurile. Pentru advertising, estimarile pe care le-am vazut de pe acele piete arata ca bugetele totale investite de advertiseri au inregistrat o scadere de 50% in anul urmator (cel de "confirmare" a crizei), dupa care a inceput o recuperare lenta de 3-4 ani.

    Credeti ca este posibil ca o situatie asemanatoare (nu zic identica, ci doar asemanatoare) sa se petreaca in Romania? Stiu ca e oarecum secret, dar macar pot sa intreb: RTL va arunca pe piata un buget mai mic pt 2009?

    • Iulian Comanescu

      50% e un procent foarte pesimist, cel mai pesimist pe care l-am auzit. Ce ştiu eu e după cum urmează: diferiţi oameni cu greutate au aruncat estimări de scădere a pieţei de publicitate româneşti care merg maximum către 15-20 la sută. Totuşi, majoritatea le-au avansat ca pe "educated guesses", fiindcă nimeni nu a luat încă decizii tranşante, la marii advertiseri. Vedeţi că suntem pe 10 decembrie şi Cristina spune că bugetul Romtelecom este "în curs de finalizare". Sunt convins că în anii trecuţi jocurile erau deja făcute în această perioadă a anului.

      Prin urmare, eu zic că vom avea o evaluare realistă undeva prin primăvara viitoare. Deocamdată putem şti ce se întâmplă în zonele afectate direct: credite, maşini, producţie de oţel. Bugetele se construiesc pe estimări de consum şi din punctul ăsta de vedere, stupid vorbind, era mult mai bine să vină criza pe la jumătatea anului, ca necunoscutele ecuaţiei să fie cunoscute în departamentele de marketing.

      • asterisc

        50% nu este o estimare pentru Romania. Este o situatie reala din alte piete, oarecum asemanatoare d.p.d.v al vulnerabilitatii (emerging mkts, dependenta de capitalul strain etc). Se poate intampla si aici, sau nu, cert e ca S-A INTAMPLAT deja in alta parte.

        Oricum, Doamne fereste sa se intample asa ceva la noi! Vom avea de suferit toti: advertiseri, agentii, furnizori... Pana si oamenii neimplicati vor avea de suferit mult, chiar daca unii nu isi dau seama acum.

        Multumesc pentru raspunsul diplomatic. Cred ca am inteles unde faceti trimitere.

        • Iulian Comanescu

          Dragă asterisc, nu e un răspuns diplomatic. Criza se caracterizează prin expectativă. În momentul în care există mai multe date, diferite ramuri îşi fac planurile şi se intră în recesiune, apar deci şi cifrele. Cred că lucrurile astea le vom vedea la nivel macro pe undeva prin primăvara viitoare. Deocamdată, efectele de-abia încep să se propage, am zis că ceea ce ştim se leagă de mecanismele financiare (credite, auto) şi alte industrii afectate direct.

          Pe lanţul ăsta al dependenţelor economice, efectele certe se văd în România de-abia mai târziu.

  • Întrebarea nr. 18 eliza

    Buna Cristina,
    Care va fi "the next 2.0 big thing" pe care Romtelecom nu il va rata in strategia de PR?
    Si aproximativ cat % din bugetul de PR este pentru PR 2.0?

    • Cristina Popescu

      Pot sa-ti spun ca vom continua ce-am inceput in 2008 - spre exemplu conferinte cu bloggerii. Oricum, the next 2.0 thing:) e pe comunicare interna, vom schimba putin (mai mult) intranetul companiei.

      Altfel, nu avem un buget dedicat pentru PR online - e o platforma de comunicare pe care o folosim pentru proiecte diverse, de la zona de comunicare media pana la CSR.

  • Întrebarea nr. 19 Iulian Comanescu

    Antistresu.ro, despre care Cristina a spus o vorbă mai sus, e o acţiune Romtelecom din zona CSR (corporate social responsibility). Care sunt rezultatele până acum? (Trafic pe site, acoperire media...) şi ce obiective aveţi de atins?

    • Cristina Popescu

      Acoperire media foarte buna, pot spune ca e chiar mult peste asteptari. Asta ne bucura, campania de de-stresare din decembrie e deocamdata un proiect pilot, pe care vrem sa-l dezvoltam anul viitor si aceste rezultate preliminare ne incurajeaza sa mergem mai departe.

      Aproape 20000 utilizatori unici, cu un timp mediu petrecut pe site de 10 minute.

  • Întrebarea nr. 20 Iulian Comanescu

    Uite cum începe un comunicat Romtelecom din 11 septembrie anul curent:

    "Incepand cu 12 septembrie, clientii persoane fizice ai Romtelecom beneficiaza de trei noi abonamente de voce si de acces gratuit la internet. Si, ca urmare a imbunatatirii semnificative a perceptiei clientilor despre Romtelecom, operatorul isi repozitioneaza brandul pe piata si isi schimba identitatea vizuala.

    Romtelecom introduce trei noi abonamente, menite sa raspunda nevoilor specifice ale clientilor sai: Voce Mobil, Voce International si Voce Total. Pretul acestora este de 9,8 euro pentru primele doua tipuri, la care se aplica 2 euro discount, si 13,5 euro pentru al treilea tip de abonament. Voce Mobil ofera cel mai mic tarif oferit pana acum de companie si unul dintre cele mai mici preturi de pe segmentul rezidential pentru convorbirile catre retelele mobile - 7 eurocenti pe minut in afara perioadei de varf."

    Restul aici:

    http://www.comunicatemedia.ro/Romtelecom_isi_repozitioneaza_brand_ul_si_introduc_ic17452.html

    Ideea ar fi că daţi ceva gratis, adică internetul, dar mie nu-mi vine să cred, fiindcă "gratis" e evident nesustenabil pentru o companie care urmăreşte, şi e dreptul ei să urmărească, profitul. Cam câtă lume a preluat comunicatul ăsta ca atare sau într-o formă foarte asemănătoare?

    • Cristina Popescu

      Hai sa-ti raspund cu o intrebare :) Cam cati dintre clientii care isi iau gratuit internetul din oferta crezi ca isi vor pastra contra-cost acel abonament sau unul cu o viteza mai buna?

  • Întrebarea nr. 21 Emil Popescu

    Toti operatorii europeni de Romtelecom au un serviciu de televiziune interactiva peste IP de tip IPTV cu exceptia Romtelecom. Ceva planuri de lansare pe 2009?

    • Cristina Popescu

      Romtelecom e intr-o etapa de testare cu IPTV. Intrebarea e cat de pregatita este piata romaneasca pentru un asemenea produs.

  • Întrebarea nr. 22 Iulian Comanescu

    Interesant ce spui despre direct mailing în răspunsul la întrebarea Biancăi Vlaston. Poţi da detalii?

    • Cristina Popescu

      Avantajul este ca se face segmentare si astfel putem trimite mesajele cu target mai clar. Sunt peste 4 milioane de potentiali recipienti al acestor mesaje (clienti Voce, Clicknet, Dolce).

  • Întrebarea nr. 23 DanielB

    Buna ziua!

    Stiu ca e imposibil ca Internetul oferit de Romtelecom sa fie separat de linia telefonica (tehnic vorbind, suportul fizic ptr ADSL este linia telefonica de cupru). Dar nu mi se pare corect pentru clientii interesati NUMAI de serviciul de Internet sa fie obligati sa se aboneze si la serviciul de voce. Sunt sanse ca sa ne putem abona doar la Internet prin Romtelecom? Cand o sa apara o astfel de oferta?

    P.S. : Ma refer la cazul in care concurenta este inaccesibila sau neavantajoasa ca pret (exp. zona rurala oarecum izolata)

    • Cristina Popescu

      Costurile legate de linia telefonica se inregistreaza in oricare dintre situatii. Fara serviciile de voce, asta s-ar traduce in preturi mult mai mari pentru internet.

      Am raspuns mai devreme ca incercam sa ne extindem in zona rurala prin broadband mobil; am inceput deja sa lucram la reteaua CDMA.










Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

7291 vizualizari

  • New media (Marţi, 9 decembrie 2008, 14:28)

    Stefan [anonim]

    Ma bucur sa vad invitata aici o persoana care are ceva de spus in PR-ul romanesc. Si o face cu profesionalism, punand O mare atunci cand e vorba despre om...

    1. Cristina, ce rol are comunicarea si publicitatea pe internet in campaniile pe care le desfasori?

    2. Cum vezi in urmatoarea perioada "crizata" succesul mediului on-line in a atrage o parte importanta din totalul fondurilor destinate publicitatii pe toate canalele? Va exista aceeasi tendinta de crestere ca si pana acum?
    • online (Miercuri, 10 decembrie 2008, 15:12)

      Cristina Popescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Stefan

      1. Din 2007 online-ul a inceput sa joace un rol tot mai important in ce inseamna comunicarea Romtelecom, probabil ca in 2008 s-a vazut si mai bine concentrarea pe acest mediu. Cea mai recenta campanie se poate vedea si pe internet pe www.antistresu.ro :).

      2. Ca tendinta, cred ca in perioada urmatoare toate companiile vor fi interesate sa creasca eficienta bugetelor de promovare, indiferent de marimea acestora. Cum online-ul este un mediu care da rezultate masurabile, cred ca este avantajat. Cred ca e dificil sa ne pronuntam acum care va fi tendinta manifestata in 2009. Pot sa spun ca Romtelecom a crescut bugetul alocat pentru online in 2008 cu cateva zeci de procente. Pentru 2009, suntem in curs de finalizare cu bugetul si nu am acum un raspuns precis.
  • intrebare (Marţi, 9 decembrie 2008, 17:32)

    dragos [anonim]

    Mai da Romtelecomul si in 2009 oameni afara?
    Acele disponibilzari mascate care s-au practicat in 2008.
    ///
    • restructurare (Miercuri, 10 decembrie 2008, 15:18)

      Cristina Popescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui dragos

      In 2008, in ziua in care s-a aprobat planul de transformare care presupunea si reducerea unui numar de pozitii/locuri de munca, am dat un comunicat de presa despre aceasta decizie. Deci nu vorbim de nimic mascat. Am comunicat pe parcursul intregului an 2008 care este stadiul acestui proces.

      In 2009 vom continua procesul de transformare care presupune cresterea eficientei interne si controlul costurilor - e un obiectiv care trebuie urmarit constant de acum inainte. Din perpectiva personalului, acest program ramane in limitele comunicate in 2008.
  • Si nu e ceva pozitiv? (Marţi, 9 decembrie 2008, 20:29)

    Mihai [anonim]

    Nu e bine sa fim mai putin agresati de publicitate?
    • alegere (Miercuri, 10 decembrie 2008, 15:21)

      Cristina Popescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihai

      Personal, cred ca avem cu totii posibilitatea sa ocolim publicitatea atunci cand alegem acest lucru.

      Cat despre Romtelecom, in 2008 am incercat sa folosim modalitati inovative si mai putin invazive in mediul online, de pilda.
  • Frigiderul (Miercuri, 10 decembrie 2008, 0:05)

    Iulian [anonim]

    Ma uit la tv ca tot omu. Apare publicitatea cu volum mult prea ridicat care ma irita!
    Publicitate cu niste momai si copii cu gura stramba care pronunta ceva dar in difuzorul dat la maxim se aude altceva. Iar ma irita, de ce as cumpara de la niste sarantoci care nu au bani pentru adaptarea reclamelor la fiecare tara?
    Publicitate agresiva, inselatoare........
    Oare or avea frigidere pentru cata carne le bag eu si multi altii? Ca produse promovate astfel nu cumpar!
    • reclame (Miercuri, 10 decembrie 2008, 15:22)

      Cristina Popescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iulian

      Din pacate nu pot raspunde in numele altora.

      I-am raspuns deja lui Mihai despre posibilitatile de alegeri.
  • pachete promotionale (Miercuri, 10 decembrie 2008, 6:36)

    gabriel voicu [anonim]

    cand am achizitionat un pachet telefon+ cliknet,acum 2 ani ,mi s-a dat un modem cu legatura USB.Cand am dorit sa utilizez sistem wireless nu s-a putut datorita acestui fapt.Am solicitat sa mi se schimbe modemul si mi s-a spus ca ori cumpar altul sau dupa 2 ani sa fac alt abonament.
    Aceasta politica de promovare vi se pare ca fidelizeaza clientii?
    • modem (Miercuri, 10 decembrie 2008, 12:49)

      m.d. [anonim] i-a raspuns lui gabriel voicu

      Cam din aceeasi perioada am si eu Clicknet. Stiu sigur ca modemul USB era gratuit, iar eu am platit (si cred ca inca platesc) vreo 2 euro / luna chirie pentru modemul Ethernet. Putea fi intr-adevar cumparat cu banii jos. Acum, fara suparare, cum m-ar fi fidelizat pe mine daca tie ti-ar fi dat gratuit acelasi modem? :)

      Modemul cu router si wireless incoroprat e 99 euro la Romtelecom. Dar poti sa folosesti si ceva cumparat separat.
      • pachete promotionale (Miercuri, 10 decembrie 2008, 15:25)

        Cristina Popescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui m.d.

        Pot sa raspund exact daca primesc datele contractului respectiv. Puteti sa-mi scrieti la adresa relatiimedia at romtelecom.ro si veti primi un raspuns individual.

        Ca regula, pot fi diferente intre diferite pachete promotionale.
  • intrebare pt. Cristina Popescu (Miercuri, 10 decembrie 2008, 9:01)

    bogdan [anonim]

    Sunt de acord ca se poate imbunatati comunicarea Romtelecomului. Dar nu cred ca e vorba de PR, ci de componenta de advertising (desi spoturile si oferta companiei par destul de bine focalizate pe un anumit public tinta).

    Dar ca sa fim cinstiti, cred ca trebuie recunoscut faptul ca de cand a crescut concurenta pe zona serviciilor de comunicatii s-a imbunatatit si pachetul de servicii al Romtelecomului. Macar acum au ceva de comunicat. Pe vremea cand detineau monopolul, prietenii nostri greci ne comunicau de doua ori pe an cu cat va mai creste tariful si cam atat... Ceea ce , comparativ cu avantajele abonamentelor actuale, ne arata cat de adanc ne-au bagat mana in buzunare in perioada anterioara.

    O intrebare simpla, directa (si interzisa, probabil) pentru doamna Popescu: la ce suma se poate ridica salariul unei persoane aflate in pozitia domniei sale?

    Ar fi placut daca raspunsul ar fi oferit fara prea multe artificii "piaristice". (Ca daca incepe cu "E destul de dificil de estimat, exista decalaje mari intre salarii, in functie de marimea companiilor, de responsabilitati etc." mai bine evita raspunsul.
    • salariu (Miercuri, 10 decembrie 2008, 15:26)

      Cristina Popescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui bogdan

      Conform contractului de munca semnat, salariul este confidential.
  • Cum e cu moda de a fi in criza? (Miercuri, 10 decembrie 2008, 10:46)

    mihai [anonim]

    Nu zice nimeni ca niste companii mari de pe lumea asta nu au probleme si ca nu se intampla niste lucruri in piata. De aici si pana la a face in Romania mare bravada cu criza e distanta. Sunt doua lucruri care prind de minune pe la noi. 1. criza este o buna ocazie sa mai iasa in fata tot felul de specialisti care sa isi dea cu parerea despre criza dintr un domeniu. 2 Criza este un bun motiv pentru companii sa mai taie din publicitatea si sa dea bani doar la pilele si relatiile lor. Pentru ca haide ti sa o spunem o data pe bune. Mare parte din banii de publicitate a companiilor de dau pe pile. Adica daca compania X sponsorizeaza un eveniment, o face pt ca cel care decide asta e prieten cu ala de organizeaza evenimentul. Si stie ca i se intorc o parte din bani. Si uite asa..banii companiilor destiante promovarii merg unde trebuie...si nu in proiectele care ar fi cu adevarat utile in sensul promovarii produselor.
    Sa mai spunem ca pe langa marile companii stau tot felul de firme capusa de PR care sunt defapt ale unor rude sau cunostinte din cadrul companiilor?
    Pai hai sa spunem lucrurilor pe nume care cu cine lucreaza si unde isi da banii de publicitate si ce efect are. Pt ca am gasit "criza" cel mai bun motiv sa ne scuzam. uitam sa realizam defapt ca gestionam banii pe pile si asta inseamna ca la un moment dat apar probleme.
    • frustrari nejustificate (Miercuri, 10 decembrie 2008, 13:56)

      Lola77 [anonim] i-a raspuns lui mihai

      Nu neg ca sunt si firme capusa care primesc bugete doar pentru spaga.
      Dar va rog sa nu generalizati si sa luati in calcul urmatorul aspect, care este prea des neglijat si frustrarile pierderii unui pitch nu ne lasa sa gandim logic: este foarte normal sa se aleaga furnizorii SI pe baza "chimiei" personale intre reprezentantii companiilor. Pentru ca este foarte important ca colaborarea ulterioara sa fie eficienta. Asa ca puteti avea o oferta impecabila, dar daca nu va intelegeti bine cu persoana de pe partea cealalta a mesei ... e mai bine ca nu se incheie un contract.:)
    • intrebare (Miercuri, 10 decembrie 2008, 15:29)

      Cristina Popescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui mihai

      Inteleg comentariul ca pe o expunere de parere si experiente personale - care e intrebarea?
  • publicitate falsa (Miercuri, 10 decembrie 2008, 12:26)

    Gh. Paraschiv [anonim]

    Am o reclamatie la abonamentul de internet din aprilie anul acesta. Daca la inceput aveam un dialog cu tehnicienii Romtelecom, in prezent, la numerele de telefon pentru deranjamente, vorbesti cu robotul pentru cca 2 minute si apoi singur la nesfarsit ascultand melodia robotului.
    Aceasta este cea mai buna publicitate. Am sfatuit toti prietenii mei sa nu apeleze la serviciile Romtelecom. Dupa sarbatori ma voi adresa protectiei consumatorilor.
    Decat sa dai banii aiurea pe publicitate falsa, mai bine rezolvati problemele din ograda.
    • eu sunt multumit (Miercuri, 10 decembrie 2008, 15:18)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui Gh. Paraschiv

      nu are cum sa fie totul perfect, dar cu mine chiar au fost profesionisti. eu sunt foarte multumit - am solicitat linie telefonica si voce si in 5 zile am avut totul instalat. schimbarile in bine se vad in fapte si in promptitudine; nu sunt doar vorbe. jos palaria!
      • La mine nu (Joi, 11 decembrie 2008, 12:38)

        Florin [anonim] i-a raspuns lui Radu

        Si la mine au fost foarte promti au venit dupa 3 zile, dar problema e urmatoarea: Au venit, m-au legat la internet, pana aici a fost bine, mi-a mers internetul ok 1 saptamana(e vb de 2Mbps) dupa care imi pica din 30 in 30 de min. Dupa zeci de telefoane date la departamentul de serv au zis ca nu imi suporta reteaua dor 1Mbps si mi-au redus abon cu 1 euro(bataie de joc, deoarece mi-au redus viteza la jumatate). Acum: cum explicati faptul ca la vecinii mei le merge nu numai cu 2Mbps bine, dar am un vecin la 100 m de bine la care ii merge bine cu 6Mbps?
    • reclamatie (Miercuri, 10 decembrie 2008, 15:33)

      Cristina Popescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Gh. Paraschiv

      Va pot ajuta cu un raspuns direct in masura in care imi dati datele despre reclamatie pe adresa relatiimedia at romtelecom.ro.

      Imi pare rau pentru orice experienta neplacuta in legatura cu compania, s-au facut foarte multe lucruri pentru imbunatatirea relatiilor cu clientii, fapt confirmat de studiile privind satisfactia utilizatorilor. Pe de alta parte, mai sunt inca multe de facut si ne straduim in aceasta directie.
  • Buget (Miercuri, 10 decembrie 2008, 13:30)

    avensis [anonim]

    cat a scazut bugetul de publicitate si cat cel de marketing pe 2009?
    Aveti de gand sa lansati in continuare servicii noi si cum vor arata acelea, adaptate perioadei noi, de criza?
    • buget si produse (Miercuri, 10 decembrie 2008, 15:36)

      Cristina Popescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui avensis

      Pentru bugetul din 2009 pot sa va spun ca suntem in curs de finalizare a acestuia si, din pacate, nu pot da, la acest moment, detalii suplimentare.

      In ultimul an am lansat cateva zeci de produse noi si vom continua cu altele in 2009. Produsele se bazeaza pe studii realizate periodic de companie si incearca sa raspunda cat mai bine cerintelor clientilor.

      Cat despre "produsele de criza", Iulian sugereaza sa lansam telefoane doar cu receptoare:)
  • concedieri (Miercuri, 10 decembrie 2008, 13:33)

    alin [anonim]

    1. romtelecom o sa faca restructurari sau concedieri in contextul crizei?

    2. o sa-si scada romtelecom bugetul de publicitate pe internet?
    • raspunsuri anterioare (Miercuri, 10 decembrie 2008, 15:39)

      Cristina Popescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui alin

      Am mai raspuns anterior la cele doua intrebari.

      As vrea sa adaug ca vom monitoriza efectele noii situatii economice asupra business-ului companiei si vom revizui planurile pe 2009 in cazul in care acest lucru va deveni ncesar.
  • alo romtelecom (Miercuri, 10 decembrie 2008, 13:58)

    tudor [anonim]

    ma bucur ca pot sa vorbesc cu cineva de la romtelecom caruia ii pot spune ca daca nu isi intorc ochii catre cei de la tara sigur vor avea probleme .aici sint clienti de cistigat si implicit bani care compenseaza alte segmente mai putin performante.ex..Noi printre care ma numar si eu si alte 65 persoane asteptam de 2 ani internet si telefoane romtelecom ne duce cu vorba.Asa se atrag noi clienti.Mentionez ca in localitate avem centrala digitala iar ultimul post telefonic cu ADSL este la 3km
    • servicii rurale (Miercuri, 10 decembrie 2008, 15:43)

      Cristina Popescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui tudor

      Va rog sa-mi dati datele cererii pe adresa relatiimedia at romtelecom.ro, pentru un raspuns exact.

      Cat despre acoperirea rurala, in 2009 vom continua extinderea instrastructurii pentru internet de banda larga, atat fix, cat si mobil. In septembrie 2008 am obtinut o licenta de comunicatii mobile CDMA, pe care dorim sa o utilizam in primul rand pentru a oferi clientilor nostri servicii de broadband mobil. Aceasta tehnologie ne va permite un acces mai facil si cu costuri mai mici in zone cum sunt cele rurale.
  • Creativitate VS experienta (Miercuri, 10 decembrie 2008, 13:59)

    Bianca Vlaston [anonim]

    Draga Cristina,
    care crezi ca va fi tendinta voastra ca si companie, dar si a industriei in general, pentru anul ce vine, in conditiile de criza si presiune pe bugete: companiile vor cauta mai degraba cat mai multa creativitate care sa vina si cu o eficienta mai ridicata(creativitate in strategie, canale media, mesaje) , sau se vor folosi preponderent metodele, strategiile, mediile deja folosite si unde aveti experienta deja si puteti estima ce rezultate veti avea? Multumesc :)
    • tendinte (Miercuri, 10 decembrie 2008, 15:48)

      Cristina Popescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Bianca Vlaston

      Draga Bianca,

      Cred ca prudenta care devine necesara in stabilirea bugetelor generale se va reflecta in 2009 si in bugetele de publicitate ale companiilor, ca regula.

      Din discutiile cu colegii mei de la marketing pot sa-ti spun ca sunt interesati sa creasca eficienta bugetului in 2009, pastrand un mix complet de medii de promovare. In plus, au in vedere dezvoltarea canalului direct de comunicare cu clientii (direct mailing) care permite o personalizare a comunicarii, o relevanta mai mare a mesajelor transmise si costuri mai mici.
  • Care va fi strategia pe 2009 a RT? (Miercuri, 10 decembrie 2008, 14:21)

    Daniel [anonim]

    Draga Cristina,

    1. Care va fi directia pe care va merge RT in 2009? Stabilitate sau noutate? In alta tara, o companie similara RT, Telstra, la fel de criticata de "intzepenire" ca si RT, a ales de doi ani un drum nou. S-a reinventat: web 2.0, second life, bloguri, mai putin ATL mai mult BTL, TV P2P si altele. Iar rezultatele campaniilor au fost excelente. Perceptia se schimba. RT a inceput sa mearga in aceeasi directie. Intrebarea e daca feedbackul iti spune sa mergi mai departe sau sa schimbi strategia.

    2. Investiti in SEO?

    3. Va avea loc o rebalansare a tacticilor in bugetul viitor? De ex. o sa luati din bugetele de sponsorizare, DM si ATL ca sa investiti in zona de net?

    Multumesc!
    • reinventare (Miercuri, 10 decembrie 2008, 16:02)

      Cristina Popescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Daniel

      1. Si una, si alta. In 2009 Romtelecom va incerca sa-si consolideze in continuare prezenta pe domeniile in crestere (asa cum sunt datele si TV), inclusiv prin lansare de noi produse. In paralel va continua eforturile de stabilizare a bazei de clienti pe telefonie fixa, care au dat rezultate buna pana acum.

      Si Romtelecom se reinventeaza, dupa cum spui si tu. Despre planurile viitoare permite-mi sa nu vorbesc acum, ci atunci cand vom avea ceva final de prezentat. Acum pot doar sa-ti dau exemplul dezvoltarii comunicarii cu blogosfera din 2008, care cred ca e un indiciu despre directia in care mergem.

      2. Da, dar nu pot sa ofer amanunte acum.

      3. Convingerea mea este ca intotdeauna e loc de mai bine, dar nu pot comenta exemplul tau:) Despre tactici am mai raspuns, vezi raspunsul Biancai.
  • Buna ziua (Miercuri, 10 decembrie 2008, 14:44)

    Dumi [anonim]

    Se ma implica Romtelecom si pe viitor in proiecte speciale pe net? Daca da, care sint partenerii cei mai dezirabili?
    Multumesc
    • proiecte net (Miercuri, 10 decembrie 2008, 16:04)

      Cristina Popescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dumi

      Ne intereseaza proiectele pe net. Fara preferinte, evaluarea se face dupa criterii de eficienta.
  • Suntem aici (Miercuri, 10 decembrie 2008, 14:53)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Salut, ne pregătim, o să fim punctuali de data asta. Cristina Popescu are pulovăr de la team-building, de unde vine.
  • despre bloguri (Miercuri, 10 decembrie 2008, 15:04)

    bloger [anonim]

    cate bloguri fac reclama la romtelecom? este avantajos sa faci reclama prin bloguri? ce rezultate concrete ati avut?

    cum ajunge un bloger sa faca reclama la tomtelecom?

    multumesc
    • reclama (Miercuri, 10 decembrie 2008, 16:11)

      Cristina Popescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui bloger

      In aceasta toamna am avut reclama in peste 10 bloguri, pentru campania Clicknet powered by Google. Acestea au fost selectate in functie de audienta si profil.
  • preturile pt telefonia fixa (Miercuri, 10 decembrie 2008, 15:06)

    calin.u [utilizator]

    Din pozitia de lider, Deutsche Telekom tocmai a majorat preturile B2B la serviciile de telefonie fixa, implicand indirect si persoanele fizice. Motivul principal este in Germania cresterea procentului de operatori de telefonie alternativi (similar RDS in Romania). Credeti ca aceeasi tendinta o vom regasi pe piata romaneasca, asa atipica cum e ea?
    • preturi (Miercuri, 10 decembrie 2008, 16:06)

      Cristina Popescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui calin.u

      Si la noi sunt operatori care au anuntat recent cresteri de preturi. Nu e vorba de Romtelecom - cel putin la acest moment nu avem in plan vreo majorare la serviciile de telefonie fixa.
  • cum se cheltuiesc banii companiilor (Miercuri, 10 decembrie 2008, 15:13)

    mihai d. [anonim]

    Profit de prezenta dv. la Hotnews si intreb ca simplu om din industrie:
    1. Stie departamentul dv cum sunt cheltuite bugetele de publicitate/pr de catre agentii?

    2. Cum masurati eficienta cheltuielilor?

    3. Stiti ca majoritatea agentiilor practica asa numitul "rebate", cerut de la site-uri, ajungand si la 25% din valoarea contractului, iar banii sunt repartizati in functie de procentul de rebate, nu de interesele companiei care da banii pt publicitate?

    3. Teoretic aceste agentii ar trebui sa reprezinte interesele spenderului, adica ale celor ca dvs. Cum explicati atunci bannerele intruzive online, care nu fac decat sa enerveze utilizatorul care cauta disperat sa le inchida, injurand printre dinti? Va dati seama ca ratele de click pe care vi le prezinta agentiile sunt "din greseala" iar imaginea companiei e tandari dupa o astfel de campanie?

    4. In fine, cum veti proceda in 2009 cu cheltuielile de pub online? Le veti lasa la fel ca in 2008, le veti mari/micsora?
    • raspunsuri (Miercuri, 10 decembrie 2008, 16:48)

      Cristina Popescu [anonim] i-a raspuns lui mihai d.

      1. In cazul nostru decizia se ia de catre client, pe baza recomandarilor agentiei.

      2. Exista mai multe metode de evaluare folosite, in functie de proiecte. O evaluare complexa se face intern, pe baza unor cercetari comandate de companie.

      Pe parte de PR, pot spune ca evaluarile ma ajuta sa inteleg ce putem sa facem mai bine data viitoare, deci nu le ratez niciodata.

      3. Romtelecom are departament de media, format din specialisti cu experienta lunga in acest domeniu. Asta inseamna de obicei o dubla evaluare, profi, a oricaror recomandari.

      4. Cel mai probabil va exista o incetinire a ritmului de crestere a bugetului dedicat online-ului.
    • re:3 (Miercuri, 10 decembrie 2008, 16:50)

      Cristina Popescu [anonim] i-a raspuns lui mihai d.

      Noi am incercat in 2008 alternative la bannere, mizand destul de mult pe publicitatea contextuala, de pilda, sau branding pe jocuri online.
  • ajutati-ma sa cumpar de la Romtelecom (Miercuri, 10 decembrie 2008, 15:16)

    Karina [anonim]

    Eu as dori sa cumpar de la Romtelecom servicii (SmartPack si Dolce) si nu reusesc. Nu pot gasi un vanzator care sa imi raspunda la intrebari si sa ma ajute sa depun comanda. Am fost la un magazin, nu stiu daca este cazul sa detaliez, ca i-am deranjat. Ma puteti ajuta sa ma lamuresc asupra serviciile si sa cumpar? Cui sa ma adresez? (Am incercat deja si pe nr. 1930)
    • comanda (Miercuri, 10 decembrie 2008, 16:25)

      Cristina Popescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Karina

      As vrea sa va rog sa-mi dati toate detaliile pe relatiimedia at romtelecom.ro.
  • IP public - inclus in SmartPack? (Miercuri, 10 decembrie 2008, 15:19)

    Karina [anonim]

    Stie cineva, se poate obtine si un IP public impreuna cu SmartPack?
    • Scrieti la relatiimedia (Miercuri, 10 decembrie 2008, 16:26)

      Iulian Comanescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Karina

      Dragă Karina,

      E încă o întrebare din categoria "Cristina nu are un răspuns acum".

      relatiimedia AT rometelecom DOT ro, cu adresa.
  • criza economica = criza in publicitate? (Miercuri, 10 decembrie 2008, 15:24)

    asterix [anonim]

    Draga Cristina, Iulian

    Voi intra de-a dreptul in miezul problemei: criza. Am avut ocazia de a vedea analizele situatiilor petrecute in doua tari europene importante in doua momente de criza economica petrecute in 1998 si 2001. In ambele cazuri vorbim de crize economice severe, care au avut consecinte multiple in toate planurile. Pentru advertising, estimarile pe care le-am vazut de pe acele piete arata ca bugetele totale investite de advertiseri au inregistrat o scadere de 50% in anul urmator (cel de "confirmare" a crizei), dupa care a inceput o recuperare lenta de 3-4 ani.

    Credeti ca este posibil ca o situatie asemanatoare (nu zic identica, ci doar asemanatoare) sa se petreaca in Romania? Stiu ca e oarecum secret, dar macar pot sa intreb: RTL va arunca pe piata un buget mai mic pt 2009?
    • Este criză, dar nici chiar aşa (Miercuri, 10 decembrie 2008, 15:48)

      Iulian Comanescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui asterix

      50% e un procent foarte pesimist, cel mai pesimist pe care l-am auzit. Ce ştiu eu e după cum urmează: diferiţi oameni cu greutate au aruncat estimări de scădere a pieţei de publicitate româneşti care merg maximum către 15-20 la sută. Totuşi, majoritatea le-au avansat ca pe "educated guesses", fiindcă nimeni nu a luat încă decizii tranşante, la marii advertiseri. Vedeţi că suntem pe 10 decembrie şi Cristina spune că bugetul Romtelecom este "în curs de finalizare". Sunt convins că în anii trecuţi jocurile erau deja făcute în această perioadă a anului.

      Prin urmare, eu zic că vom avea o evaluare realistă undeva prin primăvara viitoare. Deocamdată putem şti ce se întâmplă în zonele afectate direct: credite, maşini, producţie de oţel. Bugetele se construiesc pe estimări de consum şi din punctul ăsta de vedere, stupid vorbind, era mult mai bine să vină criza pe la jumătatea anului, ca necunoscutele ecuaţiei să fie cunoscute în departamentele de marketing.
      • multumesc (Miercuri, 10 decembrie 2008, 16:39)

        asterisc [anonim] i-a raspuns lui Iulian Comanescu

        50% nu este o estimare pentru Romania. Este o situatie reala din alte piete, oarecum asemanatoare d.p.d.v al vulnerabilitatii (emerging mkts, dependenta de capitalul strain etc). Se poate intampla si aici, sau nu, cert e ca S-A INTAMPLAT deja in alta parte.

        Oricum, Doamne fereste sa se intample asa ceva la noi! Vom avea de suferit toti: advertiseri, agentii, furnizori... Pana si oamenii neimplicati vor avea de suferit mult, chiar daca unii nu isi dau seama acum.

        Multumesc pentru raspunsul diplomatic. Cred ca am inteles unde faceti trimitere.
        • Răspuns diplomatic (Miercuri, 10 decembrie 2008, 16:53)

          Iulian Comanescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui asterisc

          Dragă asterisc, nu e un răspuns diplomatic. Criza se caracterizează prin expectativă. În momentul în care există mai multe date, diferite ramuri îşi fac planurile şi se intră în recesiune, apar deci şi cifrele. Cred că lucrurile astea le vom vedea la nivel macro pe undeva prin primăvara viitoare. Deocamdată, efectele de-abia încep să se propage, am zis că ceea ce ştim se leagă de mecanismele financiare (credite, auto) şi alte industrii afectate direct.

          Pe lanţul ăsta al dependenţelor economice, efectele certe se văd în România de-abia mai târziu.
  • PR 2.0 (Miercuri, 10 decembrie 2008, 15:27)

    eliza [anonim]

    Buna Cristina,
    Care va fi "the next 2.0 big thing" pe care Romtelecom nu il va rata in strategia de PR?
    Si aproximativ cat % din bugetul de PR este pentru PR 2.0?
    • 2.0 (Miercuri, 10 decembrie 2008, 16:33)

      Cristina Popescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui eliza

      Pot sa-ti spun ca vom continua ce-am inceput in 2008 - spre exemplu conferinte cu bloggerii. Oricum, the next 2.0 thing:) e pe comunicare interna, vom schimba putin (mai mult) intranetul companiei.

      Altfel, nu avem un buget dedicat pentru PR online - e o platforma de comunicare pe care o folosim pentru proiecte diverse, de la zona de comunicare media pana la CSR.
  • Întrebări referitoare la serviciile Romtelecom (Miercuri, 10 decembrie 2008, 15:27)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Rugămintea mea este să reveniţi cu toate întrebările punctuale, care privesc un singur utilizator al serviciilor Romtelecom, la:

    relatiimediaATromtelecomDOTro.

    Date necesare: numărul contractului, numele şi localitatea, pe lângă problema expusă. Cristina va avea grijă să vi se răspundă la solicitări.

    Motivul pentru care facem asta e că vrem ca discuţia să fie interesantă pentru toată lumea. Dacă ar cere precizări cu privire la fiecare situaţie, ar trebui să ne oprim în loc.

    Mulţumesc pentru înţelegere.
  • Antistresu (Miercuri, 10 decembrie 2008, 15:31)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Antistresu.ro, despre care Cristina a spus o vorbă mai sus, e o acţiune Romtelecom din zona CSR (corporate social responsibility). Care sunt rezultatele până acum? (Trafic pe site, acoperire media...) şi ce obiective aveţi de atins?
    • antistresu (Miercuri, 10 decembrie 2008, 16:54)

      Cristina Popescu [anonim] i-a raspuns lui Iulian Comanescu

      Acoperire media foarte buna, pot spune ca e chiar mult peste asteptari. Asta ne bucura, campania de de-stresare din decembrie e deocamdata un proiect pilot, pe care vrem sa-l dezvoltam anul viitor si aceste rezultate preliminare ne incurajeaza sa mergem mai departe.

      Aproape 20000 utilizatori unici, cu un timp mediu petrecut pe site de 10 minute.
  • Comunicate de presă (Miercuri, 10 decembrie 2008, 15:43)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Uite cum începe un comunicat Romtelecom din 11 septembrie anul curent:

    "Incepand cu 12 septembrie, clientii persoane fizice ai Romtelecom beneficiaza de trei noi abonamente de voce si de acces gratuit la internet. Si, ca urmare a imbunatatirii semnificative a perceptiei clientilor despre Romtelecom, operatorul isi repozitioneaza brandul pe piata si isi schimba identitatea vizuala.

    Romtelecom introduce trei noi abonamente, menite sa raspunda nevoilor specifice ale clientilor sai: Voce Mobil, Voce International si Voce Total. Pretul acestora este de 9,8 euro pentru primele doua tipuri, la care se aplica 2 euro discount, si 13,5 euro pentru al treilea tip de abonament. Voce Mobil ofera cel mai mic tarif oferit pana acum de companie si unul dintre cele mai mici preturi de pe segmentul rezidential pentru convorbirile catre retelele mobile - 7 eurocenti pe minut in afara perioadei de varf."

    Restul aici:

    http://www.comunicatemedia.ro/Romtelecom_isi_repozitioneaza_brand_ul_si_introduc_ic17452.html

    Ideea ar fi că daţi ceva gratis, adică internetul, dar mie nu-mi vine să cred, fiindcă "gratis" e evident nesustenabil pentru o companie care urmăreşte, şi e dreptul ei să urmărească, profitul. Cam câtă lume a preluat comunicatul ăsta ca atare sau într-o formă foarte asemănătoare?
    • testare internet (Miercuri, 10 decembrie 2008, 16:57)

      Cristina Popescu [anonim] i-a raspuns lui Iulian Comanescu

      Hai sa-ti raspund cu o intrebare :) Cam cati dintre clientii care isi iau gratuit internetul din oferta crezi ca isi vor pastra contra-cost acel abonament sau unul cu o viteza mai buna?
  • cand lanseaza Romtelecom IPTV? (Miercuri, 10 decembrie 2008, 15:46)

    Emil Popescu [anonim]

    Toti operatorii europeni de Romtelecom au un serviciu de televiziune interactiva peste IP de tip IPTV cu exceptia Romtelecom. Ceva planuri de lansare pe 2009?
    • iptv (Miercuri, 10 decembrie 2008, 17:01)

      Cristina Popescu [anonim] i-a raspuns lui Emil Popescu

      Romtelecom e intr-o etapa de testare cu IPTV. Intrebarea e cat de pregatita este piata romaneasca pentru un asemenea produs.
  • Direct mailing la Romtelecom (Miercuri, 10 decembrie 2008, 15:52)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Interesant ce spui despre direct mailing în răspunsul la întrebarea Biancăi Vlaston. Poţi da detalii?
    • DM (Miercuri, 10 decembrie 2008, 17:06)

      Cristina Popescu [anonim] i-a raspuns lui Iulian Comanescu

      Avantajul este ca se face segmentare si astfel putem trimite mesajele cu target mai clar. Sunt peste 4 milioane de potentiali recipienti al acestor mesaje (clienti Voce, Clicknet, Dolce).
  • Separarea serviciilor (Miercuri, 10 decembrie 2008, 15:55)

    DanielB [anonim]

    Buna ziua!

    Stiu ca e imposibil ca Internetul oferit de Romtelecom sa fie separat de linia telefonica (tehnic vorbind, suportul fizic ptr ADSL este linia telefonica de cupru). Dar nu mi se pare corect pentru clientii interesati NUMAI de serviciul de Internet sa fie obligati sa se aboneze si la serviciul de voce. Sunt sanse ca sa ne putem abona doar la Internet prin Romtelecom? Cand o sa apara o astfel de oferta?

    P.S. : Ma refer la cazul in care concurenta este inaccesibila sau neavantajoasa ca pret (exp. zona rurala oarecum izolata)
    • adsl (Miercuri, 10 decembrie 2008, 17:10)

      Cristina Popescu [anonim] i-a raspuns lui DanielB

      Costurile legate de linia telefonica se inregistreaza in oricare dintre situatii. Fara serviciile de voce, asta s-ar traduce in preturi mult mai mari pentru internet.

      Am raspuns mai devreme ca incercam sa ne extindem in zona rurala prin broadband mobil; am inceput deja sa lucram la reteaua CDMA.
  • Culise (Miercuri, 10 decembrie 2008, 16:38)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Negocieri grele între Cristina şi headquarters, la telefon, poate aflăm ceva despre buget, care nu e definitivat, deci e greu ca Romtelecom să dea din casă ceva.
  • Prelungiri (Miercuri, 10 decembrie 2008, 16:41)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Mă bucur că au fost multe de vorbit, o să prelungim câteva minute, ca să apucăm să răspundem la cele câteva lucruri interesante care mai sunt pe listă.
  • Tragem linie aici cu întrebările (Miercuri, 10 decembrie 2008, 17:02)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Buun, Cristina va mai răspunde întrebărilor de până la ora 17.00.
  • IPTV în România (Miercuri, 10 decembrie 2008, 17:05)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Apropo de ce spune Cristina, cu piaţa de IPTV în România. La sfârşitul lui 2007, Ines, care oferă asemenea servicii, estima o creştere a pieţei de 200 la sută în 2008. Ines avea însă pe atunci 300 de utilizatori:

    http://www.standard.ro/articol_22821/ines__piata_de_iptv_se_va_tripla_in_2008.html

    200 la sută la 300 înseamnă un total de 900, nu ştiu dacă mai era cineva în piaţă pe lângă Ines pe atunci...
  • multumiri (Miercuri, 10 decembrie 2008, 17:12)

    Cristina Popescu [hotnews.ro]

    Multumesc celor care mi-au adresat intrebari si lui Iulian+Hotnews pentru oportunitate.
  • Felicitari ca sustineti blogosfera din Romania! (Miercuri, 10 decembrie 2008, 17:16)

    Claudia Patrascu [anonim]

    Nu vreau sa va adresez o intrebare, ci sa va felicit pentru imbunatatirea consistenta a serviciilor si mai ales pentru faptul ca sustineti bloggerii romani. Am aflat ca ati facilitat comunicarea in concursul pentru bloggeri SuperBlog 2008. Mult succes si la cat mai multe actiuni de acest gen!
  • Mulţumesc şi eu (Miercuri, 10 decembrie 2008, 17:18)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Punem punct aici, vă mulţumesc tuturor. Îi rog încă odată pe cei cu întrebări punctuale, de consumator, să scrie la relatiimediaATromtelecomDOTro.

    Date necesare: numărul contractului, numele şi localitatea, pe lângă problema expusă. Cristina va avea grijă să vi se răspundă la solicitări.
  • plangere (Joi, 11 decembrie 2008, 17:24)

    sofia_mioara [utilizator]

    Draga Cristina
    Draga mea, in data de 09.jul.08 am incheiat contract cu ClickNet
    CONTRACT PENTRU FURNIZAREA DE SERVICII ROMTELECOM NR.SO_2073803 Act aditional din data de 09.jul.08
    Bucuresti Client Alexandrescu Marioara,am ales obtiunea de 2Mbps cu plata abonamentului la jumatate pe toata durata contractului.avand contract pt 1 an.
    Am calculatorul meu....nu am inchiriat nimic da la click....
    In prima luna dupa incheierea contractului mi.a venit de plata 147.80.lei..am platit atat de mult crezand ca e instalarea.
    A doua luna plata a fost de 214,52 lei ,vazand cati bani am de dat am mers sa ma interesez de ce?Mi s.a spus ca am de platit modem ul,oricum m.i s.a parut prea mult.....dar am controlat si contractul descoperind ca cea care l.a scris a gresit obtiunea mea si in loc de 2 mbps a trecut.bifat.. 6mbps .......fara ca eu sa vad ce face ea acolo.
    Am zis hai treaca mearga,am platit netul,am descoperit greseala nu a mea ci a angajatei lor,am spus ca vreau sa se vorbeasca cu cea care a facut greseala si sa mi se puna cei 2Mbps alesi de mine si fiul meu cu care am fost la incheierea contractului.
    mi s.a spus ca se va rezolva,dar surpriza,,,a treia luna plata de 124,53,lei la care bineanteles am fost iar pt a se reglementa greseala nu a mea....si tot asa
    a patra luna plata de 93,80, a cincea 86,68...a sasea 86,00 si in fiecare luna mi se pune plata pt 6mbps
    Am tot facut plangere verbala pt faptul ca una aleg si alta platesc, nu s.a luat nici o masura drept pt care am ajuns sa va scriu dvs..
    ultima factura este de 109,26 lei
    mi s.a spus ...daca vreau sa se rezolva aceasta problema va trebui sa platesc 10 euro ,,,,la care mi se pare chia bataie de joc sa platesc eu greseala altuia..pt ca nu eu am gresit.
    mi s.a mai spus ca pot face plangere in acest sens la orice ROMTELECOM,dar am considerat ca ierarhic ar fi mai util daca incep direct de la dvs.Vreau sa se ia masuri deoarece nu.mi pot permite sa platesc bani aiurea pt ca eu sunt pensionata!
    • astept raspuns (Miercuri, 18 februarie 2009, 18:19)

      sofia_mioara [anonim] i-a raspuns lui sofia_mioara

      Am asteptat raspuns la plangerea facuta si nu imi raspunde nimeni.Dna Cristina,in urma faptului ca deja plangerea scrisa catre dvs am inscris-o aici si nu ati luat nici o masura......drept urmare ma vad indreptatita sa merg mai departe si anume la...Asociatia Nationala pentru protectia cetateanului.
      Bdul 1 Mai (fost compozitorilor) Nr 51-55 sector 5 Bucuresti
      Voi merge la sediul mare Romtelecom din Bdul Metalurgiei sa depun si acolo inca o reclamatie scrisa,iar daca nu se va rezolva aceasta problema,ma vad obligata sa recurg la rezilierea contractului.....
  • multumiri pt viitorul raspuns! (Marţi, 16 decembrie 2008, 11:25)

    sofia_mioara [utilizator]

    Buna ziua! Ce se va intampla daca voi dori rezilierea contractului care inca nu s-a terminat?.......
    Sunt constienta ca nu sunt numai eu cea care asteapta un raspuns..am sunat la 1930 si de acolo tot fara rezolvare.......astept dar timpul trece si plata va fi la fel de mare!
    cu respect va urez sarbatori fericite!
    imi raspunde si mie cineva?
    • da,da (Miercuri, 28 octombrie 2009, 13:33)

      sofia_mioara [anonim] i-a raspuns lui sofia_mioara

      S-a incheiat anul contractual legal si nu mi-a raspuns nimeni,ba mai mult mai imi vin si facturi de plata de la Click Net dupa ce un an intreg m-au tapat de bani...Nu vad pt ce mai vor bani de la mine atata vreme cat i-am anuntat ca nu ma mai folosesc de serviciile lor....incheindu-se contractul legal.
      Am achitat toate facturile CONTRACTUALE LEGALE,iar cele care-mi vin dupa ce contractul LEGAL intre mine si click net s-a terminat nu le voi achita pt.ca ma folosesc de alte servicii de la o alta firma respectabila si serioasa cu preturi la fel de respectabile.
      Abia am asteptat sa scap de click net datorita preturilor mari,dar si pt faptul ca in contractul meu nu a fost trecut numele,prenumele,codul salariatului care a completat datele contractuale si m-a pacalit cu buna stiinta bifand obtiunea de 6Mbps in loc de 2Mbps cum am ales eu...Lucru pt.care a trebuit sa platesc contravaloarea a 10 euro modificarea,neavand pe cine sa trag la raspundere ca mi-a gresit voit alegerea.Am ales 2Mbps pt.ca ma foloseam mai mult de mess unde vorbeam cu fiica mea ce se afla in italia, sa nu mai cheltuie bani sunandu-ma pe mine....
      Ca-mi mai trimit facturi de plata peste terminarea contractului eu,anuntandu-i la 1930 dandu-mi datele personale CNP,nume,prenume,ca s-a incheiat contractul si nu mai vreau nimic de la Click Net mi se pare chiar ilegal si jignitor !
      Am trimis scrisoare-contestatie cu confirmare de primire si am anuntat ca nu sunt de acord sa mai platesc nici o factura peste contactul deja terminat,incheiat.
      Am achitat toate facturile contractuale timp de un an cat a durat contractul legal,acum gata am scapat de click net.Daca am incheiat contract legal la data de 9-iulie-2008 pe un an,contractul se inchide tot legal la data de 9-iulie-2009.ultima factura achitata are data de 23-august-2009.
  • Factura telefonica nejustificata (Vineri, 19 decembrie 2008, 19:39)

    Serban Angela [anonim]

    Giurgiu Maria ,abonata romtelecom ,beneficiara de gratuitate abonament conf legii189/2000 ,a decedat in 30.10.08 ,motiv pt care s-a cerut rezilierea contractului Susnumita fiind decedata nu mai are nevoie de linie telefonica S-a trimis cerere de reziliere si acte doveditoare ,dar nu s-a tinut cont de cerere si de faptul ca abonata respectiva nu mai exista ,iar pentru luna nov i s-a intocmit o nota de plata de 336 ,27 roni postmortem Pe ce motiv? Cine s-o plateasca? Cine a mai vorbit de la acel numar de telefon? Se poate verifica si incasa cel care a folosit nr de telefon Dupa DECES ,de ce nu se reziliaza cotractul ? mai ales ca ati fost anuntati in timp util
  • telefonic nu mi se primeste cereea de reziliere (Sâmbătă, 2 octombrie 2010, 8:26)

    elena rosioara [anonim]

    mama mea Pascu Alexandrina abonata la romtelecom si clicknet a decedat in luna mai.de atunci incerc sa reziliez contractul si prin telefon mi s-a spus ca nu pot sa reziliez contractul de clicknet si nici la telefon nu pot renunta fiind legat de click. in acest caz (deces)am citit ca pot rezilia contractul,atunci la 1930 de ce mi se spune ca nu?am incercat sa platesc la zi,insa sunt pensionara si nu pot plati mai departe.nimeni nu ma poate obliga sa platesc ceva ce nu-i al meu.ce trebuie sa fac?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri