Publimedia, compania de publishing a grupului Media Pro, care a anuntat ca din 2009 doua dintre publicatiile sale vor trece exclusiv pe online, pregateste "masuri de eficientizare" si la cotidianul Gandul, a declarat pentru HotNews.ro Cosmina Noaghea, director publishing Publimedia. Surse din redactie afirma ca se pregatesc concedieri.

La randul sau, directorul executiv al Pro TV SA, Costi Mocanu, a afirmat ca va fi acordata o atentie mare investitiilor in productiile autohtone.

Potrivit unor surse din cadrul redactiei Gandul, mai multi jurnalisti urmeaza sa fie disponibilizati. A fost vehiculat chiar un numar de 15 ziaristi vizati, insa sursele din interiorul redactiei au afirmat ca "vor fi concedieri colective, dar nu vor fi atat de multi". Directorul de publishing Cosmina Noaghea a evitat sa confirme informatia, precizand doar ca "o sa avem masuri de eficientizare" in cazul acestui ziar.

Cosmina Noaghea a dezmintit zvonurile care circula de mai multa vreme pe piata, potrivit carora si aceasta publicatie ar urma sa treaca exclusiv pe online: "Gandul va aparea in continuare, anul viitor, si pe print, si online". Nu se pune problema nici de a reduce numarul de pagini (16 in prezent), deoarece "l-am redus la timp", a precizat Cosmina Noaghea.

Pro TV: Investitii atente in productie si interes pentru cresterea preturilor la publicitate

Intrebat, la randul sau, daca Pro TV va lua in calcul reducerea bugetelor pentru unele emisiuni sau seriale sau eliminarea unor emisiuni din grila - dat fiind un anunt facut recent in acest sens de Michael Garin, CEO al CME, grupul care detine posturile din reteaua Pro -, directorul executiv al Pro TV SA, Costi Mocanu, s-a limitat sa spuna ca "toate statiile Pro TV SA functioneaza pe baza unor analize foarte clare ale performantelor productiilor pe care le difuzeaza" si ca "vom continua sa fim la fel de atenti in investitiile in productiile autohtone".

La inceputul lunii decembrie, Michael Garin anunta ca CME va reduce costurile pentru realizarea de programe si va creste preturile pentru publicitate, pentru a mentine un nivel stabil de profit anul viitor. Intrebat in legatura cu felul cum vor fi aplicate in Romania aceste planuri, Costi Mocanu a evitat sa intre in detalii in privinta productiei de programe, insistand in schimb pe intentia de crestere a preturilor.

"Nu exista niciun motiv pentru care preturile ar trebui sa scada. Probabil ca dupa socul anuntarii crizei, toti spenderii isi vor face calculele si vor ajunge la aceeasi concluzie ca si noi", afirma Mocanu.

El a reluat punctul de vedere exprimat luna trecuta de Ciprian Stancu, seful vanzarilor TV pentru Pro TV, citat de Business Standard, aratand ca preturile vor continua sa creasca, dar "mai ponderat" decat pana acum. "Asa arata calculele PRO TV SA, nu stim ce vor face competitorii nostri", precizeaza Mocanu. Data fiind retinerea de acum a clientilor publicitari in a angaja bugetele pentru 2009, el apreciaza ca la inceputul lui 2009 preturile aplicate de posturi vor fi mai avantajoase, dar in conditiile in care afacerile clientilor de publicitate "vor merge bine in primul semestru", preturile vor creste cu pana la 15% din aprilie, comparativ cu inceputul anului.