Industria presei scrise ar putea fi decimata in 2009 - raport Deloitte

de NewsIn     NewsIn
Duminică, 14 decembrie 2008, 14:57 Economie | Media & Publicitate

Industria presei scrise ar putea fi decimata in 2009, mai ales in piete dezvoltate, solutia fiind restrictionarea sau reducerea continutului online, in favoarea formatului fizic al publicatiilor, potrivit celui mai recent raport realizat de compania de consultanta Deloitte si citat de NewsIn.

Previziunile deloc optimiste, potrivit carora o publicatie din 10 va fi obligata, anul viitor, sa-si reduca tirajul la mai putin de jumatate sau sa se mute integral pe internet, pentru a nu disparea, sunt cuprinse in raportul "Printul este in pericol", realizat de Deloitte si prezentat de presa britanica.

Potrivit raportului, scaderea veniturilor rezultate din vanzarea spatiului publicitar, cresterea costurilor de productie, dar si starea precara a economiei ar putea duce la un adevarat dezastru al presei scrise.

Raportul arata ca printul a trecut de la o situatie calificata drept dificila la una imposibila, cu scaderi de 20% a veniturilor din publicitate si de 10% scadere a celor din abonamente.

De asemenea, autorii raportului mai semnaleaza un fapt deloc neglijabil, anume ca publicatiile care au facut mutarea in zona de online nu reusesc nici pe departe sa recupereze pierderile rezultate din scaderea investitiilor in publicitate.

"Daca, in ultima vreme, tendinta publicatiilor a fost de a atrage cat mai multa publicitate, in detrimentul atragerii de abonati, politica va trebui sa fie regandita acum, pentru continutul online. Acest model, bazat pe atragerea de publicitate, nu pare sa mai dea rezultate", se spune in raportul Deloitte.

Pe de alta parte insa, acelasi raport sugereaza publicatiilor o alternativa paradoxala: reducerea semnificativa a activitatii in spatiul online, in avantajului produsului fizic.

Raportul foloseste ca exemplu in acest sens piata publicatiilor scrise din Japonia, care controleaza si limiteaza dintotdeauna continutul publicat online si care, datorita acestei politici, inregistreaza acum, in zona presei scrise, pierderi mult mai mici decat SUA sau Europa, ca urmare a crizei economice.

Altfel spus, prin restrictionarea sau reducerea continutului publicat pe internet, cititorul interesat de publicatia respectiva este obligat, in final, sa cumpere varianta tiparita. 























1524 vizualizari

  • -2 (4 voturi)    
    never (Duminică, 14 decembrie 2008, 15:28)

    fost cititor [anonim]

    Nu consider util de nici un fel sa cumpărăm aberațiile din presa scrisa - sunt destule stiri la tv si radio. Drept urmare bine ar fi sa fie scoase in afara legii publicatiile scrise si astfel ar rasufla planeta de obida distrugerii padurilor.


    VOTEZ PENTRU INTERZICEREA PUBLICATIILOR SCRISE
  • +1 (1 vot)    
    O veste buna.... (Duminică, 14 decembrie 2008, 16:07)

    Wether [anonim]

    In ultimul timp era din ce in ce mai valabila butada

    In lumea asta prost facuta
    C.....tii scriu in loc sa puta
  • +2 (2 voturi)    
    Paguba in ciuperci (Duminică, 14 decembrie 2008, 16:40)

    Oldman [anonim]

    "Cel care nu citeste nimic e mai destept decat cel care citeste doar ziare" Inteleg ca inca mai sunt tampiti care vor sa impiedice dezvoltarea internetului dar mai bine si-ar trage un glont in gura ca sa scape de noi.
  • 0 (0 voturi)    
    confuzie (Duminică, 14 decembrie 2008, 16:50)

    andrei.b [utilizator]

    Ba fratilor, explicati-mi si mie cum vine chestia de mai jos ca eu nu pricep... cine e favorizat si cine e defavorizat, dispar ziarele, dispar alea online care e treaba..... poate e doar duminica dimineata si mintea'mi merge mai lent...:

    "Industria presei scrise ar putea fi decimata in 2009, mai ales in piete dezvoltate, solutia fiind restrictionarea sau reducerea continutului online, in favoarea formatului fizic al publicatiilor"
    • +2 (2 voturi)    
      Adica mai moale cu online-ul (Duminică, 14 decembrie 2008, 17:24)

      Eu stiu tot [anonim] i-a raspuns lui andrei.b

      Fi atent, iti zice nenea ce si cum:

      1. Acum 20 de ani faceai bani greu in presa scrisa (abonati si reclame)

      2. Acum faci bani asa si asa din presa scrisa, si toti au sarit sa cheltuie bugete online ca e moda si publica integral ce e pe hartie, si online. Dar au luata tzeapa, ca reclamele online scad.

      3. Ideea articolului e sa reduci articolele online ca sa obligi bizonul sa cumpere iar ziare scrise. Adica cam la modul ca citesti 4-5 randuri online si apoi zice "Daca vrei restul aboneaza-te", sau cumpara ziarul de la chiosc.

      Capisici acum?

      Dar aici dau lovitura astia la Hotnews, ca ei au revista presei si nu mai imi pierd timpul sa intru pe 10 ziare pe zi. Am avut si io ziar online, dar nu scoteam mai mult de 1000 de EUR pe reclame, dar bine, eram numai 3 oameni la ziar.
  • +2 (2 voturi)    
    In another news (Duminică, 14 decembrie 2008, 17:08)

    sile [anonim]

    Se pare ca e o perioada dificila si pentru tablitele de lut, papirus si pielea de caprioara.
  • 0 (0 voturi)    
    Agricultura (Duminică, 14 decembrie 2008, 17:14)

    Frobenius [anonim]

    Si de cind "presa scrisa" se categoriseste drept "industrie"? Daca tot va simtiti "savanti" scrieti in asa fel incit sa va recunoasca imediat oricare vorbitor de limba româna. De exemplu "industrye".
    Ca sa nu ramineti cu vreo nedumerire: presa scrisa este o agricultura. In pauza dintre servicii.
  • 0 (0 voturi)    
    de-aia .. (Duminică, 14 decembrie 2008, 18:47)

    hash [anonim]

    .. s-au apucat sa vanda toti pe langa publicatie ceva carti, cd-uri sau dvd-uri .. bagati acolo la gramada sudoku, esantioane la sampoane de par, fata de la pagina 5, tombole si .. sa vedem la ce va mai duce mintea? un ziar bun se face greu, iar cu presa online nu prea vad cum veti limita accesul gratuit la informatie - cred ca acesta va ajunge unul din drepturile fundamentale ale omului (daca nu cumva e deja, vezi http://www.unhchr.ch/udhr/lang/eng.htm art. 19). Asa ca mai usor cu cenzura.
  • 0 (0 voturi)    
    E normal (Duminică, 14 decembrie 2008, 20:24)

    Nazzo [utilizator]

    E foarte normal ce se intampla. 'Solutia' avansata de Deloitte este pentru proprietarii de ziare, nu pentru presa in general. Informatia o sa circule din ce in ce mai variat si mai repede, ziarele o sa devina obsolete, precum bine a notat si un ante-vorbitor, mentionand pielea de caprioara si papirusul.

    Suntem bombardati de informatii si reclame peste tot, nu stiu de ce as mai da banii pe un imens si incomod ziar, cand in drum spre munca pot sa ascult radio, sa ma zgaiesc la Zoom la metrou, sa ma uit pe internet de pe telefon, si asa mai departe.

    Sunt prea multe alternative pentru ca presa scrisa sa mai fie profitabila, probabil peste ceva vreme ziarele de stiri o sa dispara de tot din formatul tiparit. O sa ramana ziarele de cancan, pentru cititorii mai ne-educati care sunt interesati de astfel de subiecte si care oricum nu prea intra pe net.

    Evoluam, get with the program.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri