Posturile publice de televiziune din Franta nu vor mai difuza publicitate dupa ora 20:00, incepand din data de 5 ianuarie 2009, conform unei decizii adoptate, marti, de conducerea grupului de televiziune publica France Televisions, anunta AFP. Masura face parte dintr-un amplu proces de reforma in audiovizual, plan anuntat acum un an de presedintele Nicolas Sarkozy si care a declansat un val de dispute politice dupa ce a fost prezentat oficial in urma cu sase luni.

Decizia a fost luata de Consiliul de Administratie al France Televisions cu noua voturi pentru, doua impotriva si o abtinere. Guvernul ii ceruse, in prealabil, presedintelui France Televisions, Patrick de Carolis, sa anunte el insusi sistarea publicitatii intre orele 20:00 si 06:00, incepand din 5 ianuarie, insa de Carolis a preferat sa transfere responsabilitatea acestei decizii catre Consiliul de Administratie.

Motivul pentru care guvernul a facut aceasta cerere consta, potrivit presei franceze, in teama ca opozitia va tergiversa in continuare adoptarea in parlament a unui proiect de lege privind televiziunea publica. Proiectul a fost adoptat vineri de Adunarea Nationala, insa nu si de Senat, care ar urma sa-l ia in discutie incepand din 7 ianuarie.

Pentru a compensa pierderile cauzate de eliminarea partiala a publicitatii, statul francez a garantat France Televisions 450 de milioane de euro, prin Legea Finantelor pentru 2009. Adunarea Nationala a decis deja sa introduca doua taxe pentru a acoperi aceasta suma - una aplicata furnizorilor de internet si una aplicata televiziunilor private, in functie de veniturile din publicitate pe care le inregistreaza acestea.

Potrivit planului de reforma in audiovizualul francez, publicitatea ar urma sa dispara complet de pe posturile publice de televiziune din aceasta tara in 2011.