Splendid Media si Media Mall sunt singurele firme ramase in concursul organizat de TVR saptamana aceasta, pentru selectarea regiei care va administra in urmatorii trei ani spatiul publicitar pe posturile publice de televiziune. Alte doua regii, ARBOmedia si DBV Media House, care isi manifestasera la randul lor interesul in acest sens, au renuntat sa mai ia parte la selectia de oferte. TVR a invitat si Ars Advertising, agentie care, potrivit Paginii de media, nu s-a prezentat la concurs, desi reprezentantii TVR spun ca asteapta in continuare oferte, "zilele acestea".

In urma anularii licitatiei publice pentru selectarea unui administrator al publicitatii TVR, televiziunea publica a anuntat saptamana trecuta ca apeleaza la procedura selectiei de oferte. Insa regiile au fost invitate foarte tarziu sa-si prezinte ofertele, fapt pentru care luni s-a prezentat la TVR numai Splendid Media, regia care vinde din 2005 publicitatea TVR, iar miercuri este programata regia Media Mall, care are in portofoliu posturile Animax si Minimax si statiile locale ale Realitatii TV.

Conform cerintelor TVR, regia selectata trebuie sa renunte la orice alt canal de televiziune pe care il are in portofoliul sau de vanzari. Exclusivitatea in vanzarea publicitatii este o conditie-cheie a TVR, pentru care, de altfel, C.L.I.R. Media - regia ce asigura vanzarile de publicitate pentru posturile trustului Intact si care a contestat principiul exclusivitatii, determinand anularea licitatiei demarate initial de TVR - nu a mai fost invitata sa isi prezinte oferta.

Din comisia care a analizat ofertele Splendid Media si Media Mall au facut parte Alexandru Sassu - presedintele-director general al SRTv, Simona Dobrescu, director de Marketing si Vanzari, Remus Codreanu din partea Departamentului Juridic, Cipriana Voicu, sefa Directiei Economice si Marioara Dudu, responsabila Licitatii-Achizitii.

Teoretic, o decizie privind oferta selectionata trebuie sa treaca prin Comitetul Director, iar apoi prin Consiliul de Administratie al SRTv.

Potrivit Paginii de media, reprezentantii firmelor care au renuntat sa mai participe la selectia de oferte sunt nemultumiti de timpul foarte scurt ce le-a fost acordat pentru a se pregati in acest sens:

  • Brandusa Vlanga, managing director DBV Media House, pentru Pagina de media: "Selectia a fost facuta in mare graba (...) Mi s-a parut ca s-a tratat superficial".
  • Silviu Ispas, director ARBOmedia, pentru Pagina de media: "Sunt deranjat de procedura de selectie. (...) Arata lipsa de responsabilitate a unei institutii publice in organizarea unei licitatii deschise".
  • Gabriel Stefanescu, Ars Advertising, pentru Pagina de media: "Este o lovitura miseleasca adusa liberei concurente. Nu poti pregati documentatia ceruta de TVR de vineri pana luni".

Despre "surpriza Ars Advertising", Pagina de media noteaza ca agentia "a intrat in 2005 in piata bugetelor de stat, printr-o presupusa filiera liberala, iar Electrica a fost printre primii clienti consistenti. Gabriel Stefanescu dezminte apropierile politice: 'Mi se pare aberant un astfel de comentariu. Astfel de licitatii sunt puse de multe ori in legatura cu partidul de guvernamant. Eu nu sunt afiliat si nu am obligatii fata de nimeni'".

Vezi pe Pagina de media ce li s-a cerut regiilor sa faca "de vineri pana luni".