Intalnirile Media HotNews.ro

Felix Tataru despre publicitate, in 2009: "Pragmatism si stat pe coada"

de Redactia     HotNews.ro
Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:00 Economie | Media & Publicitate

Felix Tataru in redactia HotNews.ro
Foto: Bety Blagu / HotNews.ro
Felix Tataru, managing partner la GMP, agentia de publicitate cu care Traian Basescu a castigat alegerile, crede in scaderea cheltuielilor cu publicitatea in presa scrisa si cresterea celor de pe on-line in 2009. La Intalnirea Media HotNews.ro din 7 ianuarie, Tataru a spus ca internetul s-ar putea dubla ca piata in 2009, dar din presa scrisa ar putea disparea unele titluri, pauperizate de scaderea veniturilor din reclama. In orice caz, in 2009, piata de publicitate va fi caracterizata prin "Pragmatism si stat pe coada".

La finalul intalnirii online, Tataru a acordat HotNews.ro
un interviu.

GMP a lucrat la campania PDL pentru uninominal in tandem cu Profile Communication. Agentia lui Tataru a facut partea de comunicare si template-urile la nivel national, in timp ce Profile s-a ocupat cu marketingul politic si consultanta. Felix Tataru afirma ca obiectivele campaniei au fost atinse, "la limita": era vorba de cel putin un parlamentar peste cei obtinuti de PSD, iar diferenta a fost de trei.

Dupa discutia online cu cititorii, Tataru a acordat HotNews.ro un interviu, din care, la finalul articolului, puteti vedea doua inregistrari video.

Fragmente din discutia online
  • Piata de publicitate in 2009: "Pragmatism si stat pe coada".
  • Oamenii de comunicare din Romania: Cei din publicitate "sunt de nota 2,5-3 din 5". In marketing exista mai mult de 10 oameni talentati, "dar nu simt nevoia sa bata toba pentru ispravile lor". Agentiile de publicitate sunt "peste 30-40. Dar problema este ca in interiorul fiecarei agentii exista prea mult juniorat."
  • Internetul: "Pai acum 8 ani, cind mai nimeni nu stia ca exista internet, am infiintat impreuna cu Bogdan Nitu prima agentie online serioasa din Romania. Asta spune tot despre credinta mea referitoare la subiect."
  • Esecul cu Vasile Blaga la Primaria Bucurestilor: "Pai ce sa zic. Nobody is perfect:) Nici el, nici noi, nici votantii:))))"  Totusi: "Blaga ar fi fost un primar de 10 ori mai bun decit Sorin Oprescu."
  • Sorin Oprescu: "A facut copy paste la campania si stilul lui Traian Basescu. Ca sa-ti iasa, trebuie nu numai sa fii bun comunicator, ceea ce el este, ci sa ai si stomac, inteligenta, consecventa etc..."
  • Despre stupoarea produsa de PDL prin asocierea cu PSD, dupa alegeri: "Cand esti la batalie, stii ca trebuie sa cuceresti reduta. Si iti faci cele mai bune strategii sa o castigi. Daca dupa batalie, fata Imparatului rosu s-a indragostit de baiatul Imparatului verde, nu mai e treaba generalilor."
  • Principalul atu al lui Basescu: "E lider. si intr-o tara in care nu prea avem lideri, cind apare unul, (si in istoria noastra apar cam meteoric), e o mare distanta de restul." Principalul defect: "E perfect :)"
  • Sloganul lui Liviu Negoita, "Stiti de ce": "Prima idee, in gluma, a fost: <<Negoita, de-aia!>> si am zis sa fim totusi mai cuminti si a iesit <<Stiti de ce>>. Cred ca a functionat. Dar cred ca oricine ar fi lucrat pentru Negoita, diferentele ar fi fost doar de scor, intre 70 si 80%..."
  • Implicarea in campania PDL: "Noi am facut ce am facut tot timpul: comunicare, in intelesul comunicarii facute de o agentie de publicitate. Facind o paralela cu clientii comerciali, inainte de comunicare e o strategie de marketing. In cazul politic, piata e foarte saraca in marketeri politici. Profile [Communication, condusa de Adrian Tibu] a facut foarte bine partea de strategie de marketing politic. Si impreuna am reusit chiar sa depasim obiectivul care era: Un parlamentar in plus fata de PSD. Si au fost 3:) La limita, but we did it. Together." Intr-un alt loc: "Noi am facut partea de comunicare pentru campania nationala si am creat templateuri pentru implementare locala. Profile a facut consultanta de marketing politic. In rest, candidatii au lucrat cu diversi consultati proveniti cel mai adesea din jurnalism, la nivel local/regional. Over all, PDL a fost pe locul 3 la cheltuieli si pe 1 la rezultate. multumesc de intrebare:)))) " Si: "Sebastian [Lazaroiu] ne-a ajutat foarte mult."
  • Implicarea in campania lui Dumitru Oprea (Iasi, PDL): "M-am retras la jumatatea campaniei. Din pacate organziatia era nesudata si erau conflicte care au afectat serios campania si au dus de altfel la esec."
  • De ce e Basescu.ro activ doar in campanii: "In rest e presedinte si are Presidency.ro"
  • Cheltuielile de publicitate in 2009: "E hazardat sa fac splituri [pe vehicule de comunicare]. TV ramine regina. In special cele generaliste, in mix cu nisele. Inca nu se poate face un mediaplan doar din nise. Presa [scrisa] o ia la vale. Cred ca vor disparea multe titluri. In special cele Vanity (gen grupul media al Chemical Brothers), sustinute din alte businessuri. Netul se dubleaza si peste. Radioul poate sa creasca."
  • De ce e buna criza: "Revenim cu picioarele pe pamint si incepem sa invatam sa facem lucruri pe bune. Prea am ars pasi cu totii. Si aici ma includ pe mine primul. Cu totii am tras de la sold si am vazut ca nimerim toate ciorile. Si ne-am facut impresia ca suntem meseriasi. Cind de fapt, cam orice am fi facut, mergea."
Biografie pe MediaPedia.ro.
  • Editiile trecute ale intalnirilor Media HotNews.ro:
6 noiembrie: Serban Alexandrescu (Headvertising): "Unii si-o vor fura mai urat decat altii"
13 noiembrie: Dan Diaconescu vrea transmisii live din Salvare si Elodia pe internet
19 noiembrie: Orlando Nicoara despre criza din advertising
26 noiembrie: Sorin Freciu: "Nu cad in capcana cifrelor de audienta"
3 decembrie: Catalin Tolontan despre viitorul presei din Romania
10 decembrie: Cristina Popescu (Romtelecom) crede ca online-ul e avantajat
17 decembrie: Eliza Rogalski (Rogalski-Grigoriu): New media este din ce în ce mai mult o sursă de informaţii pentru mass media"
















Comentarii alese de moderator

  • cum (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 10:47)
    Alex [anonim]

    Cum poti sa actionezi 4 ani pe o directie, cu o doctrina, si apoi s-o intorci pe directia opusa, cu fostii adversari !? Eventual sa le si vinzi ponturile castigate anterior !

  • dar (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 13:24)
    pedelistul [anonim]

    pe blaga de ce nu ati reusit sa-l faceti sa castige la primarie?

  • campaniile cu Basescu (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 13:31)
    alinbaciu - echipa de imagine [anonim]

    Care este cea mai tare (buna) dintre campaniile facute pentru Traian Basescu?
    Adopta Oprescu stilul de comunicare politica al lui Traian Basescu?

  • intrebari (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 14:32)
    owl [anonim]

    1. ce se va intampla in piata de publicitate in 2009?
    (dupa mine, scade la jumatate, cu consecintele de riguare)

    2. care este nivelul oamenilor de publicitate din romania, prin prisma a ceea ce se vede in realizari, pe o scara de la 1 la 5, unde 5 e maxim. (dupa mine e 2)

    3. care este numarul oamenilor cu adevarat talentati in marketing? (eu nu vad mai mult de 10) :)

    4. ce crede despre publicitatea pe internet. (dupa parerea mea, se incearca metode traditionale intr-un loc in care totul se schimba de la o zi la alta; practic nu sunt inventate teoriile , iar cine o va face va castiga o gramada de bani...) :)

    succes pe mai departe

  • perceptie (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:12)
    fod [anonim]

    i-ati facut lui basescu patru campanii (2 la primarie, 1 la presedintie si 1 la referendum), toate castigatoare. astfel ca, desi anul trecut ati dat rateu cu blaga, tot apropiat al lui basescu sunteti perceput. va deranjeaza? va afecteaza relatiile profesionale? v-au ocolit anumiti potentiali clienti din cauza asta?

  • De pe MLC.ro (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:13)
    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Au început să vină şi la mine pe blog întrebări:

    "Care e principalul atu al lui Basescu pentru Tataru, ca spin doctor, si principalul defect, cand e vorba sa-l "vanda" ca om politic?"

  • campania 2008 (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:17)
    Codruta N [utilizator]

    Campania electorala recent incheiata (cu rezultatele care se cunosc) a fost bazata, din partea PD(L?), pe mesaje "anti" (PNL si PSD); o buna parte dintre cei care i-au votat au facut-o NU atat de dragul PD(L?) cat (si) pt. ca sa scape de PSD (de asemenea, mare parte din votanti nu au votat cu PNL TOCMAI pt. ca, vreo 2 - 3 ani, s-a dus o campanie mediatica in care acesta era asociat cu PSD).

    Cu toate acestea, la final, PD(L) a constatat ca e musai sa faca guvern cu PSD (cel mult-injurat). Iar aceia care au votat CONTRA PSD, s-au trezit cu ei la guvernare FIX de partidul care le fluturase ideea ca vor scapa tzata de ei... >:

    Asa ca avem PSD adus in guvern de catre PD(L)!

    In conditiile astea: considerati campania PD(L?) din 2008 un succes? sau un esec?

    Campania a fost facuta bine? sau prost?

    Argumentati, va rog!

  • De pe MLC.ro (3) (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:19)
    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    www.Dromichaetes.eu: "Intrebarea mea: a avut de -a face cu sloganul lui Liviun Negoita ["Stiti de ce"] din campania electorala de la locale si ce crede despre acest tip de slogan de campanie?

    Mai general: cum i s-au parut sloganele politice de la alegerile parlamentare? Este loc de inovatii in acest domeniu sau am ajuns la fundul sacului?"

  • clarificare (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:25)
    Adrian [anonim]

    Cine s-a ocupat de campania PDL-urilui din aceasta toamna pana la urma. Voi sau profile communication ? ce ati facut voi si ce au facut ei?

  • curiozitate (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:37)
    apofis [anonim]

    dupa atatia ani de colaborare, cat de apropiata e relatia dintre felix tataru si traian basescu? e intre "mai, felix" si "mai, traiane" sau intre "domnule tataru" si "domnule presedinte"?

  • cearta cu blaga (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:39)
    presedinte [anonim]

    domnule, felix tataru este adevarat ca v ati certat cu vasile blaga dupa alegerile locale??? ca ati provocat o tensiune intre el si videanu care este in continuare un sustinator al dvs???
    ce anume va reproseaza blaga????

  • campania parlamentara (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:40)
    doru [anonim]

    ce candidati din alte partide decat PD-L a consiliat GMP-ul in campania parlamentara din toamna lui 2008?

  • basescu (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:45)
    bradut ulmanu [anonim]

    De ce are Basescu site activ doar in campanii?

  • reglementare publicitate outdoor (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:48)
    Cosmin [anonim]

    Exista vreo posibilitate/plan ca piata de publicitate outdoor din Bucuresti/Romania sa fie autoreglementata de IAA sau reglementata de catre primarie?

    Chiar nu observa nimeni haosul din orasul nostru cu ecrane, mesh-uri la tot pasul, panouri in parcuri, panouri la scara blocului etc...nu ii mai pasa nimanui de orasul in care traieste?

    multumesc,

    cosmin

  • De pe MLC.ro (4) (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:49)
    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    De la Mihai: "Crezi ca s-ar mai potrivi o campanie de genul celei din 2004 pt TB? Sau ar se va adopta una mai serioasa, mai sobra si plina cu detalii plictisitoare si date neconcludente? Personal, tind sa inclin balanta spre campaniile haioase, cu 2-3 motto-uri de rasunet care sa ramana intiparite in mintea omului, decat sa il sufoci cu zeci, sute de mesaje din care sa nu retina nici unul. Pe ce crezi ca ar trebui sa se bazeze campania de la prezidentiale?"

  • Campania pt primaria Iasi - Dumitru Oprea (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:56)
    Radu [anonim]

    Daca se poate sa detaliati gradul de implicare în campania necâştigătoare a lui Dumitru Oprea pentru primăria Iasului

  • clarificare ei cu ei noi cu voi (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:56)
    presedinte [anonim]

    ati avut mari probleme in bucuresti deoarece nu ati reusit sa explicati acest concept iar vanghelie a reusit sa l intoarca in favoarea.
    de ce nu ati reusit sa exp-licati clar cine erau ei, cine erau noi si cine erau voi???? garfic, ma refer???
    apropo....cine erau?????

  • campania electorala PD(L?) in 2008 (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:56)
    Codruta N [utilizator]

    A fost facuta de firma Dvs. (GMP)? Sau de alta firma? Sau de mai multe - dar coordonate de GMP?

    In ce termeni a fost calculata eficienta campaniei? D.ex., ca "rentabilitate": s-a avut in vedere o suma cheltuita per mandat obtinut? Sau care au fost termenii?

    In final: campania a fost "eficienta" - sau nu?

  • cati specialisti ati format? (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:00)
    alin baciu - echipa de imagine [anonim]

    Cati specialisti in comunicare politica ati format?

  • cuantificarea "succesului" (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:01)
    Codruta N [utilizator]

    Care a fost motivul pentru care obiectivul campaniei PR pt. PD(L?) a fost ATAT de stupid ales? Ma refer la "un parlamentar in plus fata de PSD".
    Vreti sa spuneti ca acelora de la PD(L) le era indiferent CU CINE vor ajunge sa guverneze? De CE "obiectivul" nu a fost "cu 10% mai multe mandate decat PSD"?

    CINE a stabilit acest "obiectiv"? Cei de la PD(L?) sau GMP? Sau Basescu?

  • PDL online unde e? (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:02)
    alin baciu- echipa de imagine [anonim]

    De ce la ultimele alegeri PDL nu a avut o campanie online centralizata?

  • creierul campaniei (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:05)
    cristian [anonim]

    e adevarat ca sebastian lazaroiu a fost creierul strategiei politice a campaniei pdl?

  • Aşteptăm şi întrebări legate de industrie (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:05)
    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Felix râde şi caută şi întrebări legate de publicitate, printre cele cu campaniile electorale, ca să le răspundă. Dacă aveţi, nu vă sfiiţi. Încep eu cu una:

    În ce măsură ţi-a folosit în conturile de business experienţa din comunicarea politică? Mie mi se pare că sunt lucruri care se pot aplica.

  • etica (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:09)
    ion [anonim]

    Vorbiti-ne un pic despre etica versus vanzarea politicii la fel ca si bunurile de larg consum, si rezultatele acestei actiuni dezastruoase pentru majoritatea.

  • biografia dvs. (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:13)
    emil [anonim]

    Poate par neinformat, dar am cautat pe internet o biografie a dvs. si nu am gasit. Am vizualizat si site-ul GMP, fara a gasi despre dvs. prea mult.

    Ne puteti furniza cateva linkuri relevante ?

    Multumesc.

  • agentii de publicitate bune (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:15)
    Andrei [anonim]

    cate agentii de publicitate cu adevarat bune sunt in Romania?

  • CABINET PARLAMENTAR ONLINE (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:15)
    alin [anonim]

    cum coinsiderati ideea de cabinet parlamentar online? este o idee eficienta de viitor? se poate dezvolta? poate aduce un castig pe partea de comunicare intre politician si presa, politician si electorat?

  • mix-ul in 2009 (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:15)
    guru [anonim]

    Felix, cum vezi evolutia canalelor media in 2009?
    care vor pierde si care vor castiga?
    ai putea face un split procentual? x% tv, y% internet, etc...
    si, bineinteles, de ce va creste unul si de ce va scadea altul?

  • Webstyler (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:24)
    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    S-a văzut dar nu s-a auzit că am pomenit aici de Webstyler, prăvălia de net/creaţie pe care ai înfiinţat-o în 2001 cu Bogdan Niţu. Cum merge? Ştiu că aţi făcut antistresu.ro pentru Romtelecom, care erau mulţumiţi. În rest...?

  • 3 nume (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:32)
    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Spune-mi trei nume de oameni din creaţie, comunicare politică sau media pe care ţi i-ai dori la GMP, GMP PR sau Webstyler. Dacă se poate să fie şi români...

  • s (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:37)
    Felix Tataru [hotnews.ro]

    da Alin, ne-a apartinut.
    dar tu cum ai fi facut, cind brieful era ca toti sa apara in poza. ai fi facut poate o poza frumoasa de grup?

    ia in considerare ca nimeni nu e perfect.
    nu e o campanie de pus in rama, dar si-a facut treaba.
    ce sa-i faci, facem si noi ce putem. cind mai bine, cind mai putin bine.

    uitindu-ma la alte campanii facute de noi, e evident ca nu sunt de aceeasi teapa. ne-om fi prostit ?
    cind nu mai putem, ne retragem, ce sa facem. sau nu ne mai cauta clientul.

  • pe cand o carte despre campanii? (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:43)
    alin baciu- echipa de imagine [anonim]

    Multumesc pentru raspunsuri si va intreb pe cand o carte despre campaniii electorale?

  • publicitatea in Romania (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:57)
    congo [anonim]

    Felicitari domnule Felix Tataru. Aparitia GMP a influentat pozitiv publicitatea din Romania. Va reusi GMP sa influenteze in viitorul apropiat si trecerea la o noua etapa a evolutiei puplicitatii romanesti, in care produsele sale sa aiba la baza studii socio-psihologice stiintifice si nu doar niste sondaje sau evaluari empirice?

  • Mulţumiri (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 17:04)
    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Mie unuia mi-a plăcut, sper că şi vouă. Scuze încă o dată că n-am putut bifa tot, la sânge, sunt peste 100 de întrebări şi răspunsuri aici. Îi mulţumesc lui Felix şi vă mulţumesc şi vouă. E cinci şi ne mutăm în studio pentru o scurtă discuţie audio-video, pe care o să o vedeţi mai pe seară aici.









5146 vizualizari

  • cum (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 10:47)

    Alex [anonim]

    Cum poti sa actionezi 4 ani pe o directie, cu o doctrina, si apoi s-o intorci pe directia opusa, cu fostii adversari !? Eventual sa le si vinzi ponturile castigate anterior !
    • s (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:20)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alex

      e greu. daca te referi la mariajul PDL-PSD la guvernare, e cu mare stringere de inima pentru ambii.
      pot spune ceva, cu pretentia de vizionar: acum s-a facut un pas pe care noi il vedem contra naturii, pentru ca suntem dupa ani de dramatizare excesiva a comunicarii politice. eu zic ca e un mare pas iniante, chiar inainte de vreme si de ce putem noi sa facem, acceptam, intelegem. vom intelege mai incolo, sper. ginditi-va la perioada interbelica, cind partide rivale au lasat lupta pt cauze mai nobile...
      cred ca dusmanii traditionali ai Romaniei nu se bucura ca Romania are un guvern stabil. putem sa gindim si asa, nu?
  • oprescu (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 13:22)

    fir [anonim]

    ati luat un primar popular si l-ati facut presedinte de tara. acum bucurestiul are din nou un primar popular pe care unii ar vrea sa-l vada presedinte de tara. cum l-ati promova daca v-ar angaja in acest sens? cat e de diferit oprescu acum de cum era basescu in 2004?
  • campania lui Obama in Romania (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 13:24)

    alin baciu- echipa de imagine [anonim]

    Campania online a lui Obama este considerata o revolurie in domeniu, credeti ca pe tineri i-ar fi convins campania lui, in Romania, sa mearga la vot intr-un numar mai mare?
  • dar (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 13:24)

    pedelistul [anonim]

    pe blaga de ce nu ati reusit sa-l faceti sa castige la primarie?
    • b (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:15)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui pedelistul

      pai ce sa zic. nobody is perfect:) nici el, nici noi, nici votantii:))))
  • campaniile cu Basescu (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 13:31)

    alinbaciu - echipa de imagine [anonim]

    Care este cea mai tare (buna) dintre campaniile facute pentru Traian Basescu?
    Adopta Oprescu stilul de comunicare politica al lui Traian Basescu?
    • d (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:14)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui alinbaciu - echipa de imagine

      pai oprescu a facut copy paste la campania si stilul lui TB.
      ca sa-ti iasa, trebuie nu numai sa fii bun comunicator, ceea ce el este, ci sa ai si stomac, inteligenta, consecventa etc...

      ref la cea mai tare campanie, prima, cea din 2000. cind nimeni nu credea ca el va iesi Primar, eram citiva nebuni care am crezut-o din prima zi. de altfel e stiut deja ca am si contribuit la schimbarea candidatului de atunci al PD, dupa care a venit TB candidat....
      • Copy-paste (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:24)

        Iulian Comanescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Felix Tataru

        Apropo de copy-paste la Oprescu, n-are rost să te superi, Felix. Marele merit al lui Băsescu e de a fi dorit să schimbe paradigma comunicării politice, iar marele tău merit e de a fi fost alături de el. E ca şi la apariţia EVZ în piaţă. Unii l-au înjurat, după aceea au apărut imitatorii.
        • s (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:52)

          Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iulian Comanescu

          nu ma supar.

          pe la inceputul campaniei lui VB am dat un interviu in EVZ, in care demontam toata strategia lui Oprescu.

          nu e mare lucru si nu reinventeaza nimeni roata. cind ceva merge, de ce sa nu faci la fel. ai dreptate.

          numai ca acum cred ca mai trebuie si piine, nu numai circ (vezi cirnatul Guiness). ca ramii cu comunicarea, si produsul inseala asteptarile.
          macar Basescu a facut ceva....
  • diferenta (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 13:42)

    cora [anonim]

    ce e mai avantajos sa faci, campanii publicitare sau campanii politice? cat de mare e diferenta intre ele? adic ase vinde si candidatul ca detergentul?
  • Imaginea proasta a Romaniei, vazuta de afara (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 13:46)

    Angela [anonim]

    Romania trece clar printr-o criza de imagine la nivelul politicii, acutizata si de criza mondiala. Cum credeti ca poate fi rezolvata aceasta criza de imagine la nivel extern si care sunt instrumentele ce trebuie folosite?
  • Comunicarea politica (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 13:48)

    gabriela anton [anonim]

    Este sinceritatea un instrument in comunicarea politica? Ce este mai greu? Sa convingi oamenii de sinceritatea discursului politic, sau sa va convingeti dumneavoastra de competenta politicianului pentru care lucrati?
  • criza (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 13:52)

    criza [anonim]

    daca 2009 e an de criza sau recesiune

    1. cum credeti ca va vor fi afectate castigurile in cele doua campanii electorale?

    2. ce credeti ca vor prefera candidatii: sa cheltuie mai putin pe publicitate, preferand interactiunea om la om? sa cheltuie mai degraba in online, decat pe televiziuni sau ziare? sa-si faca singuri campaniile, fara ajutorul unei agentii specializate?

    3. mai poate prinde acum in romania o campanie electorala care nu e facuta de o agentie specializata?
  • firme de PR politic sau Scoli de comunicare? (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 13:58)

    alin baciu- echipa de imagine [anonim]

    Pentru imbunatatirea comunicarii politice si evident a prestatiei politicienilor, care ar fi cea mai buna solutie, sa se lucreze permanent cu firme specializate de PR politic sau sa sa infiinteze la nivelul partidelor scoli de comunicare politica in care sa se formeze atat politicienii cat si consilierii de imagine sau traineri interni?
  • cartile si aplicabilitatea lor (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 14:11)

    raluca crisan [anonim]

    1.care considerati ca sint cele mai bune 3 carti de marketing politic ori electoral pe care le-ati citit?
    2. care credeti ca este proportia optima dintre teorie si practica in domeniul comunicarii politice, in Romania actuala? de ce?
  • candidatii cu cele mai interesante campanii (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 14:26)

    alin baciu - echipa de imagine [anonim]

    Ati urmarit si analizat, sunt convins , campania electorala recenta, care considerati ca au fost cele mai bune 5 campanii din tara? Ma refer la candidati. Ca impact, originalitate, complexitate, online.
  • intrebari (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 14:32)

    owl [anonim]

    1. ce se va intampla in piata de publicitate in 2009?
    (dupa mine, scade la jumatate, cu consecintele de riguare)

    2. care este nivelul oamenilor de publicitate din romania, prin prisma a ceea ce se vede in realizari, pe o scara de la 1 la 5, unde 5 e maxim. (dupa mine e 2)

    3. care este numarul oamenilor cu adevarat talentati in marketing? (eu nu vad mai mult de 10) :)

    4. ce crede despre publicitatea pe internet. (dupa parerea mea, se incearca metode traditionale intr-un loc in care totul se schimba de la o zi la alta; practic nu sunt inventate teoriile , iar cine o va face va castiga o gramada de bani...) :)

    succes pe mai departe
    • a (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:10)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui owl

      1. pragmatism si stat pe coada
      2. 2,5-3:)
      3.sunt mai multi. dar au bunul simt, mai mult decit cei din publicitate, sa nu bata toba pentru ispravile lor.
      4. pai acum 8 ani, cind mai nimeni nu stia ca exista internet, am infiintat impreuna cu Bogdan Nitu, prima agentie online serioasa din romania. asta spune tot despre credinta mea ref subject. aici e viitorul. anul asta se dubleaza banii alocati netului. am spus-o si anul trecut, unii se indoiau, si am avut dreptate.
  • Salut (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 14:59)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Felix a venit. Acum se aşază pe scaun.
  • captatio benevolentiae (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:01)

    Felix Tataru [hotnews.ro]

    hai sa aveti un an bun si sa fiti buni:)
    • curiozitati (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:13)

      un domn [anonim] i-a raspuns lui Felix Tataru

      1. ati promova acum imaginea PNT ? daca campania elctorala ar incepe maine ?
      2. credeti ca Monarhia romaneasca ar avea priza la public ? normal fara duda ala, ci cu personajele existente. Ce campanie ati propune CAsei Regale ?
      3 sa spunem ca publicitarii din Romania se unesc...vreodata...un mesaj unit impotriva impostorilor de politicieni ar fi o campanie a publicitarilor uniti ?
      4. vi se par proletare intrebarile de mai sus ?
  • criza (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:09)

    Cristina [anonim]

    Cum credeti ca va influenta criza economica industria de publicitate din Romania?
  • perceptie (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:12)

    fod [anonim]

    i-ati facut lui basescu patru campanii (2 la primarie, 1 la presedintie si 1 la referendum), toate castigatoare. astfel ca, desi anul trecut ati dat rateu cu blaga, tot apropiat al lui basescu sunteti perceput. va deranjeaza? va afecteaza relatiile profesionale? v-au ocolit anumiti potentiali clienti din cauza asta?
    • w (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:30)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui fod

      mi-am asumat asta.
      atunci cind crezi in cineva, mergi cu el.
      cind nu mai crezi, te retragi.
      asta ca sa rapsund si la intrebarea cu sotii saftoiu.

      si consider ca Blaga ar fi fost un primar de 10 ori mai bun decit SO.

      cit despre TB, putine tari din Europa se pot lauda cu astfel de lideri. si nu o spun eu, ci cei din US sau EU.pacat ca nu face pui....
      • contracte >: (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:46)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Felix Tataru

        Presupunand ca ati avea un contract de PR "politic", platit, d.ex., de PSD - ati avea obligatia sa spuneti si despre Geoana ca "putine tari din Europa se pot lauda cu astfel de lideri"... nuuu...?

        Bine, ca de fapt spuneti adevarul : adica "putine tari din Europa se pot lauda cu astfel de lideri" - dar asta se poate interpreta atat pozitiv cat si... hmmm! "negativ"... in fine...

        Dar sa-l lasam pe Base - sensul intrebarii mele era ca, atata timp cat sunteti platit de cineva anume, NU PUTETI sa emiteti decat o parere in sensul in care sunteti platit - adica laudativa in acest caz. Ce sens au, in conditiile astea, intrebari si afirmatii ref. la persoane / partide / institutii carora sunteti PLATAT sa le faceti publicitate (pozitiva sau negativa)?

        N-ar fi de preferat ca discutia sa se concentreze pe alt tip de lucruri?
  • De pe MLC.ro (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:13)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Au început să vină şi la mine pe blog întrebări:

    "Care e principalul atu al lui Basescu pentru Tataru, ca spin doctor, si principalul defect, cand e vorba sa-l "vanda" ca om politic?"
    • s (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:33)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iulian Comanescu

      e lider. si intr-o tara in care nu prea avem lideri, cind apare unul, (si in istoria noastra apar cam meteoric), e o mare distanta de restul.

      e perfect :)
  • Tot de pe MLC.ro (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:13)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Vasile: "De ce credeti ca familia Saftoiu l-a parasit pe Basescu ?"
  • campania 2008 (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:17)

    Codruta N [utilizator]

    Campania electorala recent incheiata (cu rezultatele care se cunosc) a fost bazata, din partea PD(L?), pe mesaje "anti" (PNL si PSD); o buna parte dintre cei care i-au votat au facut-o NU atat de dragul PD(L?) cat (si) pt. ca sa scape de PSD (de asemenea, mare parte din votanti nu au votat cu PNL TOCMAI pt. ca, vreo 2 - 3 ani, s-a dus o campanie mediatica in care acesta era asociat cu PSD).

    Cu toate acestea, la final, PD(L) a constatat ca e musai sa faca guvern cu PSD (cel mult-injurat). Iar aceia care au votat CONTRA PSD, s-au trezit cu ei la guvernare FIX de partidul care le fluturase ideea ca vor scapa tzata de ei... >:

    Asa ca avem PSD adus in guvern de catre PD(L)!

    In conditiile astea: considerati campania PD(L?) din 2008 un succes? sau un esec?

    Campania a fost facuta bine? sau prost?

    Argumentati, va rog!
    • rectificare (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:30)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      "partidul care le fluturase ideea ca vor scapa TZARA de ei" - cred ca subconstientul... ma gandeam pe la oareceva "politiciene" ;)
    • s (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:40)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Codruta N

      cind esti la batalie, stii ca trebuie sa cuceresti reduta. si iti faci cele mai bune strategii sa o cistigi.
      daca dupa batalie, fata imparatului rosu s-a indragostit de baiatul imparatului verde, nu mai e treaba generalilor.
      • n-ati raspuns la intrebare! (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:52)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Felix Tataru

        Am solicitat un raspuns CONCRET (daca campania a fost un "succes" sau un "esec" - adica se vede CLAR ca numarul de votanti nu a fost suficient - sau a fost?) si ARGUMENTAT!

        Adica prespun ca aceia care au facut campania n-au fost platiti ambambura, pe ochi frumosi sau albastri ci in niste termeni clari: exista INTOTDEAUNA, specificati in contracte, niste indici de "succes" - CARE au fost acei indici si CUM au fost ei atinsi!

        In caz ca era greu de inteles de prima data, indraznesc sa repet intrebarea, dupa explicatiile pe care le-am dat mai sus: campania electorala a PD(L?) din 2008 a fost un succes? sau un esec? A fost facuta bine? sau prost? Argumentati, va rog!
  • campanie blaga (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:19)

    dana [anonim]

    Buna ziua, ce va reprosati in privinta campaniei pe care ati facut-o pentru Vasile Blaga la localele de anul trecut?
    si in ce masura credeti ca esecul de la alegerile din iunie i-au afectat traiectoria politica ulterioara?
  • De pe MLC.ro (3) (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:19)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    www.Dromichaetes.eu: "Intrebarea mea: a avut de -a face cu sloganul lui Liviun Negoita ["Stiti de ce"] din campania electorala de la locale si ce crede despre acest tip de slogan de campanie?

    Mai general: cum i s-au parut sloganele politice de la alegerile parlamentare? Este loc de inovatii in acest domeniu sau am ajuns la fundul sacului?"
    • s (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:37)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iulian Comanescu

      da. eu am facut acest slogan. prima idee, in gluma, a fost:
      "Negoita, de-aia!" si am zis sa fim totusi mai cuminti si a iesit "Stiti de ce".
      cred ca a functionat. dar cred ca oricine ar fi lucrat pentru Negoita, diferentele ar fi fost doar de scor, intre 70 si 80%...

      e loc de mult mai bine. suntem varza cu totii. si politicieni, si comunicatori.
      cred ca am uitat ca vorbim cu oameni, am uitat ce e bunul simt si incercam cu nepasare sa ne furam caciula.... si asta se vede in multe slogane de prin tara in special.
  • organizarea partidelor online (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:20)

    mihnea [anonim]

    cum comentati faptul ca psd-ul are cea mai puternica prezenta online, urmata abia la mare distanta de cea a pdl-ului? au existat incercari ce centralizare a informatiilor legate de partid pe internet si, daca nu, de ce nu se face acest lucru?
  • sloganele de campanie de astazi? (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:21)

    dromichaetes [anonim]

    Intrebarea mea: a avut de-a face cu sloganul lui Liviu Negoita ["Stiti de ce"
    ] din campania electorala de la locale si ce crede despre acest tip de slogan de campanie?

    Mai general: cum i s-au parut sloganele politice de la alegerile parlamentare? Este loc de inovatii in acest domeniu sau am ajuns la fundul sacului?
  • clarificare (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:25)

    Adrian [anonim]

    Cine s-a ocupat de campania PDL-urilui din aceasta toamna pana la urma. Voi sau profile communication ? ce ati facut voi si ce au facut ei?
    • s (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:48)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Adrian

      noi am facut ce am facut tot timpul: comunicare, in intelesul comunicarii facute de o agentie de publicitate.
      facind o paralela cu clientii comerciali, inainte de comunicare e o strategie de marketing. in cazul politic, piata e foarte saraca in marketeri politici.
      Profile a facut foarte bine partea de strategie de markeitng politic.
      si impreuna am reusit chiar sa depasim obiectivul care era Un parlamentar in plus fata de PSD. si au fost 3:) la limita, but we did it. together.
  • Traian Băsescu în chip de produs politic (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:29)

    Stefan Tribde [anonim]

    Destul de multi, asociaza imaginea presedintelui cu partidul pe care il reprezinta in alegeri. In cazul domnului Basescu a fost vorba de PD, devenit ulterior PD-L.

    1. In ce masura considerati ca alianta PD-L-PSD dauneaza imaginii politice sustinuta pana acum de catre PD(-L) –>ma refer la cea prin care PD-Lul sustine o improspatare a clasesi politice, prin promovarea unor nume noi pe prima scena politica?
    (Am pus aceasta intrebare luand in calcul faptul ca multi dintre romani vad in aceasta alianta, mai degraba un regres si o intoarcere la FSN.)
    2. In ce masura dauneaza alianta PD-L-PSD imaginii lui Traian Basescu?
  • http://dromichaetes.eu (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:35)

    dromichaetes [anonim]

    Exista o piata regionala de publicitate politica, circumscrisa zonei Europei de Sud-Est sau zonei Marii Negre? Sau nu se poate [inca] vorbi despre asa ceva?
  • cum implicam civic tinerii cu campaniil online? (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:35)

    alin baciu- echipa de imagine [anonim]

    Ce mesaj specific trebuie abordat in campaniile online pentru a prinde la tineri? Cum ii mobilizezi? Stim foarte bine lipsa de implicare civica, dar in acela;i timp impactul tot mai mare pe care il are internetul pentru tineri. Poate comunicarea online a politicienilor s[ readuca sentimentul civic in randul tinerilor? Sau e vorba aici de necesitatea schimbarii totale a clasei politice pentru ca tinerii sa mai fie interesati?
  • curiozitate (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:37)

    apofis [anonim]

    dupa atatia ani de colaborare, cat de apropiata e relatia dintre felix tataru si traian basescu? e intre "mai, felix" si "mai, traiane" sau intre "domnule tataru" si "domnule presedinte"?
    • x (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:58)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui apofis

      la un capat al telefonului raspunde Felix, in partea cealalta este Dl Basescu sau Dl Presedinte.
  • Criza gazului sau politicieni derutati sau derutan (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:39)

    Stefan Tribde [anonim]

    Cu siguranta ati observat ultimile evenimente referitoare la "criza gazului". Rusia a redus capacitatea de livrare a acestui produs pentru gazoductul care trece prin Ucraina.

    Fapte:
    Marti-->dl. Videanu, da asigurari ca Romania are rezerve suficiente de gaz pentru a acoperi necesarul pentru cateva luni.
    Miercuri-->dl Videanu cere aplicarea situatiei de urgenta pentru ca rezervele de gazt nu sunt suficiente.

    Ca urmare a faptelor mai sus descrise, care este impactul unor asemenea declaratii contradictorii asupra imaginii unui politician?
  • cearta cu blaga (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:39)

    presedinte [anonim]

    domnule, felix tataru este adevarat ca v ati certat cu vasile blaga dupa alegerile locale??? ca ati provocat o tensiune intre el si videanu care este in continuare un sustinator al dvs???
    ce anume va reproseaza blaga????
    • d (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:02)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui presedinte

      m-am certat cu Vasile asa cum am facut-o si cu Adriean, in timpul campaniei lui din 2005, asa cum am avut dispute si cu Presedintele in 2004.
      pina una alta, un consultant pupincurist nu foloseste nimanui.

      disputele sunt inerente. cind crezi in ceva, te lupti.

      evident ca nici eu nici Vasile nu am fost fericiti dupa rezultatul din vara. dar asta e viata. cu succes e, si esec uri...:)
  • piata de publicitate (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:40)

    congo [anonim]

    Care sunt nisele din publicitate ce sunt foarte putin abordate in prezent in Romania? Ce sanse vor avea noile mici agentii de publicitate ce vor intentiona sa apara pe piata intr-un an de criza economica, in conditiile in care clientii isi reduc cheltuielile pe acest segment?
  • campania parlamentara (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:40)

    doru [anonim]

    ce candidati din alte partide decat PD-L a consiliat GMP-ul in campania parlamentara din toamna lui 2008?
    • s (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:56)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui doru

      mi-am propus sa nu intru in hora candidatilor, ci sa ramin doar cu campania nationala.
      nu am reusit.

      pentru ca sunt din Vrancea, si acolo e un caz special, numit Oprisan, si pentru ca am ceva impotriva ca judetul meu sa fie rosu, m-am implicat in campania PDL VN. si am facut impreuna cu Tactic Communication un rezultat peste asteptarile oricui. am scos 3 parlamentari, cind PD a avut tot timpul unul.
      si am mai lucrat putin cu Teodor Paleologu, din prietenie pentru el si Mihai Ghyka.

      nu lucrez cu alte partide. singurul partid cu care am mai lucrat a fost PNL, dar in cadrul Aliantei DA.
  • startegia parlamentare (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:42)

    presedinte [anonim]

    la alegerile parlamenatre pdl a avut o strategie destul de buna??? cui ii apartine startegia de campanie?? dvs???
    este adevarat ca sloganul psd a fost initial parte dintr o strategie a pdl refuzata si de partid dar si de gmp???? a fost totusi un slogan castigator?? de ce nu ati fost de acord cu el???
  • Culise (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:45)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Pentru Felix, vin roşu, că e ziua lui Mărgărit. Fără ţigări, că nu-i plac.
    • s (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:07)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iulian Comanescu

      la multi ani, Ioane!
      bun vin ai dat aici. mai vin.
  • basescu (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:45)

    bradut ulmanu [anonim]

    De ce are Basescu site activ doar in campanii?
    • sd (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:53)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui bradut ulmanu

      in rest e Presedinte si are site-ul presidency.ro
  • reglementare publicitate outdoor (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:48)

    Cosmin [anonim]

    Exista vreo posibilitate/plan ca piata de publicitate outdoor din Bucuresti/Romania sa fie autoreglementata de IAA sau reglementata de catre primarie?

    Chiar nu observa nimeni haosul din orasul nostru cu ecrane, mesh-uri la tot pasul, panouri in parcuri, panouri la scara blocului etc...nu ii mai pasa nimanui de orasul in care traieste?

    multumesc,

    cosmin
    • s (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 17:02)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cosmin

      we, IAA, did all our best. am pus la dispozita primariei o propunere clara de regulament care sa stabilieasca si sa standaridizeze ooh ul.
      mai trebuie doar sa-l puna in practica.
  • De pe MLC.ro (4) (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:49)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    De la Mihai: "Crezi ca s-ar mai potrivi o campanie de genul celei din 2004 pt TB? Sau ar se va adopta una mai serioasa, mai sobra si plina cu detalii plictisitoare si date neconcludente? Personal, tind sa inclin balanta spre campaniile haioase, cu 2-3 motto-uri de rasunet care sa ramana intiparite in mintea omului, decat sa il sufoci cu zeci, sute de mesaje din care sa nu retina nici unul. Pe ce crezi ca ar trebui sa se bazeze campania de la prezidentiale?"
    • s (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:21)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iulian Comanescu

      si ne plac astea.
      dar uite ca pentru un Presedinte in functie e mai delicat.
      spre exemplu, campania de la suspendare. a avut un cu totul alt ton. si asta nu ne-a impiedicat sa facem mesaje faine de genul "indiferenta oamenilor buni" (vezi pe youtoube)


      comunicarea in general e bine sa fie single mind, indiferent daca e fun sau serioasa.

      mai vedem cum o sa fie.
  • cum se lucreaza cu administratia (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:51)

    adela [anonim]

    1. ce anume gaseste atractiv o firma de PR in colaborarea cu administratia si ce anume o face sa nu vina la o licitatie deschisa de o intstituie publica

    2. ce sugestii ai da comunicatorilor din institutiile publice
  • Campania pt primaria Iasi - Dumitru Oprea (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:56)

    Radu [anonim]

    Daca se poate sa detaliati gradul de implicare în campania necâştigătoare a lui Dumitru Oprea pentru primăria Iasului
    • d (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 17:00)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Radu

      m-am retras la jumatatea campaniei.

      din pacate organziatia era nesudata si erau conflicte care au afectat serios campania si au dus de altfel la esec.
  • clarificare ei cu ei noi cu voi (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:56)

    presedinte [anonim]

    ati avut mari probleme in bucuresti deoarece nu ati reusit sa explicati acest concept iar vanghelie a reusit sa l intoarca in favoarea.
    de ce nu ati reusit sa exp-licati clar cine erau ei, cine erau noi si cine erau voi???? garfic, ma refer???
    apropo....cine erau?????
    • d (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:43)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui presedinte

      s-a dovedit din toate cercetarile ca toata lumea a inteles cine erau ei si ei.

      a fost o sugetie vizuala, in partea a 2-a cu sageata si trandafirii, pe de o parte, si mina in forma Victoriei (legatura cu Vreau Romania pe miini bune)
      din pacate nu a fost suficienta media....
      daca ar fi fost de la inceput, poate intr-adevar le-ar fi fost greu sa ne atace.
      dar noi am fi pierdut ocaza rara de a veni cu mesajul: "PSD: Furam tot!" pe care l-am pus peste panourile interceptate de ei.
      • asteptari vs rezultate (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 17:02)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Felix Tataru

        se pare ca "PSD: furam tot" i-a ajutat in campanie, odata ce au obtinut atatea voturi... nuuu?

        Adica n-as zice ca a fost mesajul cel mai adecvat :-p
  • campania electorala PD(L?) in 2008 (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 15:56)

    Codruta N [utilizator]

    A fost facuta de firma Dvs. (GMP)? Sau de alta firma? Sau de mai multe - dar coordonate de GMP?

    In ce termeni a fost calculata eficienta campaniei? D.ex., ca "rentabilitate": s-a avut in vedere o suma cheltuita per mandat obtinut? Sau care au fost termenii?

    In final: campania a fost "eficienta" - sau nu?
    • s (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:05)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Codruta N

      noi am facut partea de comunicare pentru campania nationala si am creat templateuri pentru implemantare locala.

      Profile a facut consultanta de marketing politic.

      in rest, candidatii au lucrat cu diversi consultati proveniti cel mai adesea din jurnalism, la nivel local/regional.

      over all, PDL a fost pe locul 3 la cheltuieli si pe 1 la rezultate. multumesc de intrebare:))))
  • cati specialisti ati format? (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:00)

    alin baciu - echipa de imagine [anonim]

    Cati specialisti in comunicare politica ati format?
    • s (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:59)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui alin baciu - echipa de imagine

      mai multi oameni care au fost prin GMP se lauda pe buna dreptate ca au facut parte din echipele care au lucrat pe electorale.
      si lucreaza prin alta parte, pe politic sau nu.

      nu se poate trai exclusiv din asta, atita timp cit se comunica in special in anii electorali. cumva e firesc daca ne referim la advertising.
      cit despre PR politic, e o piine de mincat permanent si sunt citeva cazuri de succes pe la noi.
  • cuantificarea "succesului" (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:01)

    Codruta N [utilizator]

    Care a fost motivul pentru care obiectivul campaniei PR pt. PD(L?) a fost ATAT de stupid ales? Ma refer la "un parlamentar in plus fata de PSD".
    Vreti sa spuneti ca acelora de la PD(L) le era indiferent CU CINE vor ajunge sa guverneze? De CE "obiectivul" nu a fost "cu 10% mai multe mandate decat PSD"?

    CINE a stabilit acest "obiectiv"? Cei de la PD(L?) sau GMP? Sau Basescu?
    • s (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:16)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Codruta N

      obiectivul vine de la client, intotdeauna.

      in conditiile in care vezi ca trendul este clar si ca desi conduceam in sondaje, publicul urban nu iesea la vot si cel rural da, scenariile variau foarte mult.

      dar miscarea psd din ultima saptamina de a gonfla sondajele si a arata ca e pe cale sa cistige, a motivat publicul PDL .

      vorbind despre aliante, tot timpul s-a sperat la o coagulare a dreptei.
      dar daca patronul PNL nu a vrut....
      • ei, na! :-p (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 17:04)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Felix Tataru

        Asta, cu demonizarea continua a PNL face parte din contractul Dvs. cu PD(L?)... nuuu?

        Chiar credeti ca in astia 4 ani am fost TOTI tampiti - si ca n-am vazut nici unii cine pe care ataca in realitate?

        Hai sa fim seriosi!... >:)
  • PDL online unde e? (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:02)

    alin baciu- echipa de imagine [anonim]

    De ce la ultimele alegeri PDL nu a avut o campanie online centralizata?
    • d (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:10)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui alin baciu- echipa de imagine

      este greu sa centralizezi o campanie cu sute de candidati. aproape imposibil. am incercat si am renuntat.
      trebuie sa remarcati totusi ca in continuare Webstyler si-a facut treaba cel mai bine pe online.
      ca intotdeauna.
      multumesc Bogdan & Team.
  • Sa lasam politica un pic..., INFORMATIA conteaza! (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:03)

    asii.romani1231277792506 [utilizator]

    Buna ziua!

    Ca Agentie de Presa pentru romanii din Diaspora- recent iesita pe piata, care sunt sansele de promovare si supravietuire, avandu-se in vedere ca momentan este sustinuta din bugetul propriu? Care ar trebui sa fie pasii pentru un succes garantat?

    Cu stima
    Ionela
  • De ce? (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:03)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Eşti sibilinic. De ce?
  • creierul campaniei (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:05)

    cristian [anonim]

    e adevarat ca sebastian lazaroiu a fost creierul strategiei politice a campaniei pdl?
    • s (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:08)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui cristian

      Sebastian ne-a ajutat f mult.
  • Aşteptăm şi întrebări legate de industrie (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:05)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Felix râde şi caută şi întrebări legate de publicitate, printre cele cu campaniile electorale, ca să le răspundă. Dacă aveţi, nu vă sfiiţi. Încep eu cu una:

    În ce măsură ţi-a folosit în conturile de business experienţa din comunicarea politică? Mie mi se pare că sunt lucruri care se pot aplica.
    • s (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:13)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iulian Comanescu

      f mult.

      in politic, te misit f repede. faci un spot si intr-o zi daca e cazul.
      nu stiu cite agentii pot face asta.

      iata ca avind acest exercitiu, citeodata, aplicam acest lucru si clientilor comerciali. vezi ultima campanie Millenium, cea cu floarea roz, facuta in 3 zile.
  • Apropo... (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:07)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Sunt destule întrebări care se suprapun parţial. Să nu vă supăraţi dacă n-o să răspundem la toate, mai e mult de lucru şi doar vreo 53 de minute, deci o să... prioritizăm, ca Videanu cu gazele.
  • etica (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:09)

    ion [anonim]

    Vorbiti-ne un pic despre etica versus vanzarea politicii la fel ca si bunurile de larg consum, si rezultatele acestei actiuni dezastruoase pentru majoritatea.
    • a (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:17)

      Iulian Comanescu [anonim] i-a raspuns lui ion

      O să dau şi eu un răspuns la întrebarea asta, fiindcă şi eu m-am ocupat de comunicare politică. Să faci campanie înseamnă să te adresezi cetăţenilor de peste 18 ani, cu capul pe umeri. Dacă nu arunci în electorat cu calomnii despre adversar, eşti urban, te concentrezi pe oferta politică proprie ş.a.m.d. mi se pare chiar o treabă stimabilă.

      Percepţia negativă a oamenilor politici se răsfrânge din păcate asupra celor care comunică pentru ei, dar şi aici e un clenci: la aşa politicieni, aşa electorat. Dacă toţi oamenii politici sunt trataţi cu sictir aprioric, atunci să nu ne mai mirăm că reuşesc numai pramatiile cu vechime, notorietate şi dare de mână la cumpărarea voturilor.

      Mi se pare mult mai rău, în sens metafizic, să faci campanii de brand care înfundă copiii cu e-uri sau CSR pentru bombe cu ceas care nici măcar nu cred că dau înapoi comunităţii ceea ce datorează dacă lângă porcăria chimico-atomico-nuştiuce sponsorizează un părculeţ de doi pe trei.
      • re: (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:28)

        ion [anonim] i-a raspuns lui Iulian Comanescu

        ok, deci cel care face campania nu are nicio responsabilitate, desi e clar ca nu continutul ci ambalajul vinde un produs politic. In acest caz, putem trage concluzia ca se voteaza de fapt oamenii de PR si cei care fac campaniile pe bani, si nu produsul, respectiv politcianul care poate fi si analfabet, si incult, nu conteaza prea mult atat timp cat discursurile sunt scrise si citite de altii?
        • Ba da, are responsabilităţi (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:51)

          Iulian Comanescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ion

          Cel care face campania nu trebuie să promoveze fascişti, comunişti şi alţi măgari. Din punctul ăsta de vedere, mie toate forţele politice parlamentare din România sunt înăuntrul democraţiei şi al statului de drept, atâta cât se poate după 20 de ani de... post-comunism.

          Cât priveşte axioma "ambalajul vinde", nu cred să fi fost formulată de vreun profesionist. Nu există ambalaj care să nu ţină cont de produs şi degeaba desenezi nu ştiu ce floricele pe ceva ce n-are potenţial. Spre deosebire de Felix, eu unul am jucat cu cei care pierdeau cel puţin odată şi mi-a fost clar că fac asta (PSD + Furnica la referendum). Nu regret deloc, a fost extrem de interesant şi nu m-a pus nimeni să fac porcării.
  • biografia dvs. (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:13)

    emil [anonim]

    Poate par neinformat, dar am cautat pe internet o biografie a dvs. si nu am gasit. Am vizualizat si site-ul GMP, fara a gasi despre dvs. prea mult.

    Ne puteti furniza cateva linkuri relevante ?

    Multumesc.
    • Bio Felix (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:22)

      Iulian Comanescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui emil

      Sunt două vorbe aici:

      http://mediapedia.ro/wiki/index.php/Felix_T%C4%83taru
  • agentii de publicitate bune (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:15)

    Andrei [anonim]

    cate agentii de publicitate cu adevarat bune sunt in Romania?
    • s (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:32)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Andrei

      mai multe, peste 30-40.
      dar problema e ca in interiorul fiecarei agentii exista mult prea mult juniorat.
      si asta e o caracteristica la nivelul pietei, consecinta a ultimilor ani cind cererea a fost mai mare decit oferta.
      anul asta se mai regleaza lucrurile.
      de asta cred ca aceasta criza e buna. revenim cu picioarele pe pamint si incepem sa invatam sa facem lucruri pe bune. prea am ars pasi cu totii. si aici ma includ pe mine primul.
      cu totii am tras de la sold si am vazut ca nimerim toate ciorile. si ne-am facut impresia ca suntem meseriasi.
      cind de fapt, cam orice am fi facut, mergea.
      acum, cind bugetele se reduc, cind pierzi clienti, sau pur si simplu nu-i pierzi, dar nu mai comunica, cred ca intra vria in toti si ne mai ies fumurile din cap.
  • CABINET PARLAMENTAR ONLINE (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:15)

    alin [anonim]

    cum coinsiderati ideea de cabinet parlamentar online? este o idee eficienta de viitor? se poate dezvolta? poate aduce un castig pe partea de comunicare intre politician si presa, politician si electorat?
    • s (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:39)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui alin

      doar pentru mediul urban, si nu ca solutie unica de comunicare.
      comunicarea face 2 face nupoate fi inlocuita cu nimic. ca si cu sexul....
  • mix-ul in 2009 (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:15)

    guru [anonim]

    Felix, cum vezi evolutia canalelor media in 2009?
    care vor pierde si care vor castiga?
    ai putea face un split procentual? x% tv, y% internet, etc...
    si, bineinteles, de ce va creste unul si de ce va scadea altul?
    • d (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:27)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui guru

      e hazard sa fac splituri.
      dar, din ce am mai vorbit si prin boardul IAA, vazind ce se mai intimpla si pe afara dar si cu economia noastra, putem vorbi de niste tendinte.

      tv ramine regina. in special cele generaliste. mix cu nisele. inca nu se poate face un mediaplan doar din nise.

      ooh, nu stiu.
      presa o ia la vale. cred ca vor disparea multe titluri. in special cele Vanity ( gen grupul media al Chemical Brothers) sustinute din alte businessuri.

      netul se dubleaza si peste.

      radioul poate sa creasca. inca sunt probleme cu masurarea si intr-un an in care toata lumea va fi f pragmatica, s-ar putea sa ii impiedice pe cei cu radiourile sa ia cit ar putea. si aici ma pricep, pt ca am un radio, Itsy Bitsy.
  • Webstyler (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:24)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    S-a văzut dar nu s-a auzit că am pomenit aici de Webstyler, prăvălia de net/creaţie pe care ai înfiinţat-o în 2001 cu Bogdan Niţu. Cum merge? Ştiu că aţi făcut antistresu.ro pentru Romtelecom, care erau mulţumiţi. În rest...?
    • s (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:53)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iulian Comanescu

      e pe mare val.
      ce a reusit sa faca pentru Nokia si Coca Cola anul trecut e de mare succes, pe masuratelea.
      poate cine stie, un Cannes, ca anul trecut ne-am incalzit cu un shortlist cu Alo 322....

      Lumea fara Zero e o super campanie.
  • CAMPANII (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:29)

    CRISTIAN [anonim]

    In Romania nici o campanie publicitara fie politica sau economica nu sta ca suport privind promulgarea uni castigator.Nevoile speculate in momentul respectiv promoveaza acest castigator de la stadiu de a 'bate gura' la a dovedi ceea ce spune.In momentul in care nu dovedesti intervine si cei care sunt fidelizati ( acest cuvant cuprinde toate sinonimele din limba romana)sa-si indrepte votul catre partenerul advers. Astfel cei care au miscat ceva au castig insotit de cateva idei care se adreseaza viitorului(dar nu cel foarte indepartata), iar cei care nu prin sumele cheltuite indiferent pe ce eminenta cenusi in publicitate , raspunde sloganu 'ALERGI DE UNUL SINGUR SI PICI PE LOCUL DOI'.Exemplu: Nastase, Blaga etc.DOresc sa-mi spuneti :
    Care a fost campania de reamintire facuta de dvs. pentru un produs politic?
  • conceptul dezastru de la europarlamentare (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:30)

    alin [anonim]

    Consider aproape un dezastru conceptul de la europarlamentare cu tabloul promotiei cu dirigintele plecat, la fel si conceptia afiselor, va apartine ideea?
  • 3 nume (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:32)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Spune-mi trei nume de oameni din creaţie, comunicare politică sau media pe care ţi i-ai dori la GMP, GMP PR sau Webstyler. Dacă se poate să fie şi români...
    • s (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:50)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iulian Comanescu

      pentru Pr si Web, e treaba Ioanei si a lui Bogdan.
      ei au misiunea exclusiva a managementului.

      la GMP, Fane (Stefan Vasilachi, pentru cei care au deschis mai tirziu),directorul nostru de creatiea a dovedit ca stie bine cum e cu comunicarea politica.
      il poti vedea intr-un spot provot, pe adplayers.

      cit despre creatie, Mihai Botarel. fost GMP. rataceste inca pe la Leo....:)

      pe media, daca as deschide un astfel de business, mi-ar placea sa lucrez cu Maria Tudor.
  • s (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:37)

    Felix Tataru [hotnews.ro]

    da Alin, ne-a apartinut.
    dar tu cum ai fi facut, cind brieful era ca toti sa apara in poza. ai fi facut poate o poza frumoasa de grup?

    ia in considerare ca nimeni nu e perfect.
    nu e o campanie de pus in rama, dar si-a facut treaba.
    ce sa-i faci, facem si noi ce putem. cind mai bine, cind mai putin bine.

    uitindu-ma la alte campanii facute de noi, e evident ca nu sunt de aceeasi teapa. ne-om fi prostit ?
    cind nu mai putem, ne retragem, ce sa facem. sau nu ne mai cauta clientul.
    • Ca să fiu măgar... (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:44)

      Iulian Comanescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Felix Tataru

      ...o să zic şi eu că a fost o campanie bună, dar pentru Băsescu, nu pentru candidaţii la europarlamentare.
  • Tragem linie la 16.45 (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:42)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Dacă mai aveţi vreo întrebare, acum e momentul. Ne cerem scuze încă o dată celor care o să rămână fără răspunsuri integrale, fiindcă discuţia a fost una din cele mai animate. Două ore pur şi simplu nu ajung. Felix va ieşi de aici la ora 17.00, fiindcă a intrat la 15.00 fix.
  • pe cand o carte despre campanii? (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:43)

    alin baciu- echipa de imagine [anonim]

    Multumesc pentru raspunsuri si va intreb pe cand o carte despre campaniii electorale?
  • publicitatea in Romania (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 16:57)

    congo [anonim]

    Felicitari domnule Felix Tataru. Aparitia GMP a influentat pozitiv publicitatea din Romania. Va reusi GMP sa influenteze in viitorul apropiat si trecerea la o noua etapa a evolutiei puplicitatii romanesti, in care produsele sale sa aiba la baza studii socio-psihologice stiintifice si nu doar niste sondaje sau evaluari empirice?
    • s (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 17:07)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui congo

      e loc de mult mai bine, intr-adevar.
      multumesc pt aprecieri, in numele colegilor si al partenerilor mei.
  • Mulţumiri (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 17:04)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Mie unuia mi-a plăcut, sper că şi vouă. Scuze încă o dată că n-am putut bifa tot, la sânge, sunt peste 100 de întrebări şi răspunsuri aici. Îi mulţumesc lui Felix şi vă mulţumesc şi vouă. E cinci şi ne mutăm în studio pentru o scurtă discuţie audio-video, pe care o să o vedeţi mai pe seară aici.
    • s (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 17:10)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iulian Comanescu

      multumesc si eu. sper sa fi fost de folos.
      mie mi-a placut.

      mai pot fi gasit pe
      tatarufelixATgmail.com
      sau mai trec pe aici, pe seara.

      cele bune si un an la sfirsitul caruia sa putem spune "sunt mai bun!" (ne ajuta si criza la asta)

      Felix
  • intrebare (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 17:05)

    tatiana [anonim]

    care credeti ca sunt sansele actualului guvern de supravietuire....cu alte cuvinte cat timp va ramine la guvernare?

    2.In conditiile in care TB a spus ca odata cu formarea actualei coalitii de guvernare si-a pierdut 80% din electorat....pt ca electoratul sau de fapt reprezinta nonvotantii PSD cum vedeti urmatoarea campanie de anul acesta pentru TB?

    3.Care este campania pe care nu ati facut-o si ati dori sa o faceti pe viitor?
  • Frumos, dar foarte selectiv in evitarea intrebaril (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 17:25)

    Stefan Tribde [anonim]

    Cu toate ca timpul alocat acestei incursiuni a domnului Tataru, a fost destul de scurt, nu am putut sa nu remarc faptul ca din pacate, a ocolit raspunsul la intrebarile incomode.
    • fara raspuns (Miercuri, 7 ianuarie 2009, 22:56)

      Ionel [anonim] i-a raspuns lui Stefan Tribde

      Domnul Tatar vrea sa para diplomat.
      Un singur lucru arata cit de mic si lipsiti de etica sunt publicitarii din Ro : niciunul nu face campanie asa cum a facut Obama si nu numai in State , adica pe banii primiti pe acte si conform legilor in vigoare.
      Niciun candidat si nici un consultant nu joaca corect.
      De aici si faptul ca s-a ajuns la acea lipsa de comunicare.
      Campaniile din ultima vreme sunt mai putin valoroase si de mai putin impact tocmai din aceasta cauza : minciuna ambelor parti.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri