Intalnirile Media HotNews.ro

Laurentiu Ionete despre publicitatea in 2009: Pe alocuri vom putea vorbi de scaderi de preturi

de Redactia     HotNews.ro
Miercuri, 14 ianuarie 2009, 13:30 Economie | Media & Publicitate

Laurentiu Ionete in redactia HotNews.ro
Foto: Bety Blagu / HotNews.ro
Laurentiu Ionete, unul din cei mai cunoscuti oameni de publicitate din Romania, vicepresedinte de Sales & Marketing in grupul Voiculescu, a fost in redactia HotNews.ro si a discutat online cu cititorii HotNews.ro despre ultimele evolutii din piata de publicitate din Romania. El considera ca, in 2009, piata de publicitate va avea scaderi pe toate segmentele cu exceptia online-ului.

Intalnirea Media HotNews.ro a fost moderata de Iulian Comanescu. Ionete este cunoscut in piata pentru faptul ca a adus Intact/Antena la un power ratio (raport intre venituri si cota de piata pe audiente) foarte bun.

Laurentiu Ionete conduce CLIR Media, regia care vinde televiziunile grupului Voiculescu, o parte din publicatii si radiouri si radioul public.

Biografie pe MediaPedia.ro

Fragmente din discutie online
  • Principalii clienti [pentru Antene, n.r.] sunt Procter, L'Oreal, Nestle (ti-am raspuns astfel si la relatia cu Zenith :-)), Danone, Colgate.
  • In opinia noastra, din punct de vedere comercial, pentru TVR ar fi fost avantajos sa fie vanduta de aceeasi structura/echipa care vindea spatiul Antenelor.
  • In ceea ce priveste minimul garantat solicitat de TVR, el este fezabil doar in conditiile in care TVR 1 ramane/se intoarce in top 5.
  • Cat priveste reducerea salariilor, nu cred ca ea se va aplica asa, ca ordonanta lui Boc, la fel pentru toata lumea.
  • Antena 1, societate comerciala si nu fundatie de caritate, obtine peste 90 la suta din veniturile sale din publicitate.
  • [La Antena 1] Nu am inchis anul, dar cred ca [am avut incasari de] peste 60 de milioane de euro (asteptam si rezultatele pe decembrie).
  • Piata publicitatii din 2009/TV va fi cu 10-15% sub 2008, adica in jur de 300 de milioane de euro.
  • Publicitate TV: 2008 = 340-350 de milioane de euro, 2009 = 300-310 milioane.
  • Clientii preseaza intotdeauna pentru reducerea preturilor, cred ca cresterea preturilor in 2009 fata de 2008 nu poate depasi un digit. Pe alocuri, putem vorbi si de scaderi de pret tot de un digit.
  • Outdoor: Jale mare, -35% fata de anul asta.
  • Print: jale, -20-25% fata de 2008
  • Internet: sperante, +20-25%.
  • Stam destul de prost cu acoperirea in ianuarie. Avem o incarcare de vreo 20 la suta, fata de 40-45 la suta, cat era "normal" pentru ianuarie.
  • argumentul "rating mare" este mai putin important in negocieri decat a fost in anii precedenti.
  • E destul de greu sa vinzi publicitate pentru Antena 2.
  • am primit de multe ori solicitari de pozitionare a spoturilor in emisiunea lui Mircea Badea.
  • Da, exista bugete suplimentare pentru productii proprii. Va fi mai mult decat anul trecut.
  • n-o sa neg niciodata ca in spatele punctelor de rating sunt telespectatori care beau bere, mananca ciocolata, au credite la banci si din patru in patru ani sau mai des, se prezinta la vot.
  • Mircea Badea e foarte rentabil.
  • Exista o intarziere in definitivarea bugetelor de publicitate ale marilor spenderi. Si mie mi se pare ca romanii sunt dispusi in continuare sa-si cheltuiasca banii.
  • In piata auto e jale mare, dar spre exemplu Renault isi pastreaza bugetul la acelasi nivel.
  • E adevarat ca am inchis cu P&G si ca vom incerca sa luam din piata mai mult decat anul trecut.
  • Noi am fost mai curand zgarciti in acordarea rebate-urilor, dar 2009 ne va obliga sa o facem (adica sa acordam rebate-uri).
  • Editiile trecute ale intalnirilor Media HotNews.ro:
6 noiembrie: Serban Alexandrescu (Headvertising): "Unii si-o vor fura mai urat decat altii"
13 noiembrie: Dan Diaconescu vrea transmisii live din Salvare si Elodia pe internet
19 noiembrie: Orlando Nicoara despre criza din advertising
26 noiembrie: Sorin Freciu: "Nu cad in capcana cifrelor de audienta"
3 decembrie: Catalin Tolontan despre viitorul presei din Romania
10 decembrie: Cristina Popescu (Romtelecom) crede ca online-ul e avantajat
17 decembrie: Eliza Rogalski (Rogalski-Grigoriu): New media este din ce in ce mai mult o sursa de informatii pentru mass media"
7 ianuarie: Felix Tataru (GMP) despre publicitate, in 2009: "Pargmatism si stat pe coada"

Nota redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.



















Comentarii alese de moderator

  • clienti (Marţi, 13 ianuarie 2009, 18:31)
    Mihaita [anonim]

    Ce relatii vor exista intre Intact si Zenith Media anul asta? S-au oprit legaturile comerciale asa cum se vehicula in toamna si ce inseamna acest lucru pentru Intact, tinand cont de criza? Legat de asta, care sunt principalii clienti pentru Antene luna aceasta, cand si la Antene, ca si la alte posturi, e mare lucru daca apar patru reclame in calup?

  • tvr (Marţi, 13 ianuarie 2009, 19:27)
    antan [anonim]

    Buna ziua. personal, am urmarit cat de cat atent ce s-a scris in presa despre licitatia pentru publicitatea tvr, devenita altceva pe parcurs dupa ce a fost blocata de clir. dar am ramas cu puncte de intrebare, mai precis clir a intentionat de la bun inceput, cand s-a bagat in proces, sa aiba si antenele si tvr sau ar fi fost dispus sa renunte la antene, in anumite conditii? nu ar fi fost niciun conflict daca ar fi castigat clir si tvr, daca tot are antenele, adica, daca venea cineva si cerea reclama pe un singur post generalist, ca e criza, clir pe cine ar fi ales - a1 sau tvr1? si in situatia economica de fata ce v-ati spus cand ati vazut cat cere garantat tvr-ul, din publicitate? inca o intrebare: cum vi se pare oprirea publicitatii pe tv-urile publice din franta?

  • publicitate (Marţi, 13 ianuarie 2009, 20:53)
    antenist [anonim]

    inteleg ca domnul Ionete este un erou in privinta power ratio. intrebarea ar fi alta, si-a schimbat strategia... sau care ar fi motivul reduceri salariilor din Antena 1 cu 20%, in contextul in care salariatii Daci sunt in somaj tehnic (deci stau acasa) cu o reducere de doar 15%.

  • Problema angajatilor...? (Marţi, 13 ianuarie 2009, 21:22)
    Felix [anonim]

    Bine bine publicitate dar referitor la -20% la salariile angajatilor din Intact nu vorbeste nimeni! Ar trebui sa va taiati dumneavoastra din salariu si cu cei care au mii de euro din conducere. Nu sa dati la picioare la cei de jos care muncesc ore in sir pe bani PUTINI!!!!
    Si nu comparativ cu alte televiziuni ci comparativ cu locuri de munca din hypermarketuri spre exemplu.
    Va batem obrazul :(

  • o curiozitate (Marţi, 13 ianuarie 2009, 22:05)
    bud spencer [anonim]

    Cat ia antena pentru reclamele la partiile din tineretului ale primarului pc piedone si ce fel de contract e acela?

  • cunoscut ? (Marţi, 13 ianuarie 2009, 22:37)
    K. Pete [anonim]

    De exemplu de Felix Tataru a auzit toata lumea, dar imi pare rau, de dl Ionete n-am auzit nika pana acum . Oare de ce ?
    Productia reala e mai mult decat publicitate !
    Cati oameni a pus pe liber saptamana asta ?
    De ce publicitate are nivel sonor sensibil mai ridicat decat restul programului ? Stie ca asta oftika (enerveaza) si ca de cele mai multe ori duce la schimbarea programului pista audio cel putzin ?
    Ganditi !

  • Internetul de la Intact (Marţi, 13 ianuarie 2009, 22:47)
    Florin Enache [anonim]

    V-ati facut recent o companie (sau regie) de publicitate in Intact, numita Intact Interactive. Cum vedeti evolutia ei in 2009, are sanse sa ramana pe piata, in contextul in care Intactul face diverse reduceri?

  • incasari 2008 (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 11:28)
    Maria [anonim]

    Buna ziua.
    Care au fost incasarile din publicitate in Antena 1 in anul 2008 si care ar fi previziunea pentru 2009? Cum estimati piata publicitatii TV in 2009, in actualul context economic?
    Multumesc.

  • Cu cat au scazut in realitate salariile? (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 11:48)
    Reader [anonim]

    Ca orice mare companie din ro, salariile angajatilor sunt negociate in lei. tinand cont ca leul s-a depreciat cu aprox. 30% fata de euro si mai taiati si 20% din actualul salariu, inseamna ca omului ala i-a scazut puterea de cumparare cu 40-50% ?
    pun pariu ca preturile pe care le cereti pe reclame sunt calculate in euro si urmand un rationament simplu, ar insemna ca v-a crescut cifra de afaceri cu 40-50%.
    in conditiile date, cum justificati necesitatea scaderii salariilor?

  • intarzieri publicitate (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 12:59)
    unu [anonim]

    Buna ziua. Care e pozitia antenelor in privinta preturilor la publicitate, in ce masura preseaza clientii pentru reducerea lor? Exista intarzieri in negocierile cu unii clienti?

  • estimari (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 13:14)
    andreea [anonim]

    Credeti ca multinationalele profita de pe urma panicii create (mai mult sau mai putin justificate) a furnizorilor de media, in special televiziunile, pentru a obtine preturi de publicitate mai mici?

    La cat estimati piata publicitatii in 2008? La cta prognozati cea din 2009 (crestere sau scadere)?

  • asa (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 13:38)
    a.c. [anonim]

    cum merge publicitatea pe TV in ultimele doua luni?
    Si cum merge publicitatea pe cele trei posturi GSP?
    Le mai tineti?

  • transparenta (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 13:42)
    Din Parcare [anonim]

    Se stie ca in trust salariile nu numai ca sunt mici, dar au fost diminuate! Exista o adevarata strategie de eludare a drepturilor salariatului, contracte la limita legii, fentarea bonusurilor pe vinzari, anexe de tot risul...trustul domnului Voiculescu face abuz...si acum scade si salariile. Si, cu toate acestea, salariile si cheltuielile celor din esalonul superior sunt, slava Domnului.. In fine...Cert este ca mai toate shop-urile de media stau si asteapta, scade ratingul, scad preturile...O sa se sature de dat j'de mii de euro pe 30 de sec si o sa vrea altceva...mai ieftin si, poate, mai de impact decit o enumerare stupida in calup...Care e strategia dumneavoastra legata de ceea ce se va intimpla pe piata si de ceea ce ar trebui sa devina o atitudine de atac din partea oricarei regii de media?

  • reduceri (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:00)
    dida [anonim]

    Dvs personal ati redus salarii pe zona de marketing/vânzări? In calitate de viceprsşedinte Intact.

  • Pub pe TV (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:00)
    Florin Enache [anonim]

    Mircea Badea se plangea in emisiunea de ieri seara despre scaderea reclamei la el in show. Este ceva generalizat in reclama TV (nu ma refer doar la Antene) din cauza inceputului de an sau agentiile sunt in piua din cauza 'crizei'? Multumesc.

  • negocieri cu RTL (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:04)
    neagu [anonim]

    Mai sunt de actualitate negocierile cu RTL? Sau a fost doar o bula ca sa ridice "actiunile" Antenelor?

  • intrebarea 2 (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:09)
    neagu [anonim]

    Ati vorbit putin mai sus despre piata publicitatii TV. Puteţi da niste estimari si pentru print, oudoor si internet?

  • publicitate (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:11)
    corla [anonim]

    m-am uitat azi dimineata la antena 1 de la 8.30 la 10.00

    Au fost 4 calupuri publicitare din care 3 au fost doar cu promo-uri. Al patrulea a avut vreo 4 sau 5 spoturi, din care 2 erau cu "trimite sms la numarul x si afla ce casnicie vei avea", iar unul era spot pentru sfin.

    Sunt spectator destul de fidel al Antenei 3. In ultima vreme n-am mai vazut aproape deloc publicitate.

    cam cat de prost stati la acoperirea calupurilor publicitare fata de alti ani in luna ianuarie?

  • TVR (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:13)
    Adinas [anonim]

    Alianta cu TVR a cazut fiindca CLIR a pierdut licitatia. Are Laurenţiu Ionete vreo alta mutare asemanatoare in cap, pentru dobandirea unei cote de piata comparabile cu PRO-ul?

    Si cam care a fost raportul PRo - Antene anul trecut si cam cat credeti ca va fi in 2009?

  • 2009 (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:16)
    dorm [anonim]

    exista clienti care, atunci cand semneze un contract pentru difuzare pe antene, cere sa NU fie pe sloturile anumitor emisiuni?

    s-a plans cineva ca a fost difuzat in emisiuni cu manele?

  • antena2 (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:17)
    firea [anonim]

    se justifica mentinerea in emisie a unei televiziuni care face medii mai mici decat tmctv si romantica? cat de greu e sa vindeti publicitate pentru antena2?

  • cel mai breaz (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:18)
    telefonista [anonim]

    De ce e Cosmote peste tot, iar pe ceilalti telecomisti nu-i vezi nicaieri? Mai sunt si alte categorii mari, in afara de imobiliare/banci/auto, in care zilele astea "se vede" un singur client, iar ceilalti ia-i de unde nu-s?

  • a (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:18)
    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Apropo de poziţionări, ai primit solicitări de reclamă în mod special în emisiunea lui Mircea Badea? În ciuda notorietăţii, e un moderator amendat de CNA

  • b (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:19)
    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    O să vinzi ce poţi şi cât poţi ca reclamă, pe criza asta. Ce aştepţi de la oamenii de conţinut? Cam ce fel de programe ţi-ai dori, ce programe ar fi vandabile?

  • publicitate (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:20)
    grigore [anonim]

    Cum apreciati piata productiilor TV in 2009? in general? In particular, Antenele+Euforia vor aloca bugete suplimentare pentru productii proprii ? Cat, in ce productii? Intentionati sa renuntati la unele dintre productiile actuale sau sa le reduceti bugetele?

  • apropo de manele (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:20)
    foto [anonim]

    v-ati laudat la vreun client, in ultimii ani, ca ati avut cel mai mare rating in programul de revelion la antena 1, avand in vedere ca a fost obtinut de fiecare data prin programe care promoveaza subcultura, fiind facute exclusiv cu manelisti?

  • Videonews (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:22)
    Ionut [anonim]

    Ati lansat, oarecum in anonimat, site-ul Videonews.ro. E o idee buna, dar pare ingropat intre alte 20 de site-uri. Ce aveti de gind cu el? Cum il veti monetiza?

    multumesc

  • audiente emisiuni (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:22)
    bubu [anonim]

    Credeti ca in 2009 Antena1 va avea emisiuni aducatoare de audienta pentru a face fata principalilor competitori?

  • mircea badea (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:23)
    revista presei [anonim]

    cam cat din incasarile de publicitate facute pe emisiunile lui badea se duc pe plata amenzilor la cna si pe salariul lui? e inca rentabil sa fie tinut in emisie?

  • preturi 2009 vs. 2008 (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:23)
    bubu [anonim]

    Credeti ca in 2009 preturile vor fi la nivelul anului 2008?

  • mix publicitate (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:24)
    daniel m [anonim]

    Trustul Intact are toate canalele de comunicare in portofoliu (TV, radio, print, internet).
    Cum interactioneaza departamentele de vanzari/publicitate? Aveti strategii de promovare a unor clienti pe mai multe canale, cu produse specifice de pub, sau asteptati doar mediaplanul de la agentii?

  • cit incape? (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:26)
    evolution2 [anonim]

    stiu ca...anul trecut , ca si in alti ani, nu prea era atita televiziune cita publicitate se dorea...:)
    Acum dorm toti...sau asa pare, daca te uiti la calupuri. Marii spenderi nu au gata strategia de anul trecut? Nu au negociat anul trecut? Ce se intimpla, de fapt, cu ei, pt ca, sincer, cred ca este o usoara exagerare a termenului "situatie de criza", iar romanii sunt dispusi, in continuare, sa-si cheltuiasca banii...Aveti idee cit va mai dura aceasta liniste pe posturi, mai exact in departamentele de marketing/planning/strategie etc?

  • RTL (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:28)
    Neagu [anonim]

    Ok, n-a fost o "bula" dar mai se intampla ceva in negocierile cu RTL?

  • salariul e confidential,dar preturile? (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:33)
    alexander the great [anonim]

    Imi puteti da exemple de costuri pe 30 de sec de publicitate in prime time,sa zicem pe Antena1,eventual pe un film cu o audienta buna?

  • alta intrebare, depre Voiculescu (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:38)
    Neagu [anonim]

    Dan Voiculescu nu are sa spunem asa o imagine foarte buna pentru majoritatea telespectatorilor. (Nici Vantu patronul de la Realitatea)

    Cat te deranjeaza acest lucru in vanzari?

  • manele/dance (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:41)
    renato [anonim]

    As dori daca se poate sa ne faceti un profil al telespectatorului de manele comparativ cu cel al unor emisiuni construite în jurul muzicii dance?

  • Maruta (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:43)
    io [anonim]

    V-ar placea sa vindeti o emisiune facuta de unul ca Maruta pe Antena1?

  • a (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:46)
    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Poţi da nişte estimări şi pe industrii? (FMCG, bănci, finance, auto) în privinţa cheltuielilor cu publicitatea în 2009? Toată lumea zice că FMCG-ul se menţine. Dar în rest...?

  • euforia (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:54)
    Adinas [anonim]

    In primul an de Euforia, ati facut vreo 50 de mii de euro profit. Anul trecut cum a mers? Cum convingeti clientii sa dea reclama acolo

  • bugete 2009 (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:56)
    Maria [anonim]

    Cum comentati postul de astazi de pe blogul lui Catalin Tolontan, referitor la blocarea negocierilor P&G - ProTV:

    "Conform unor surse din piata, Ionete este cel care a reusit sa atraga bugete mari pentru Antene in 2009, surprinzind ProTV si punindu-l in dificultate de a inchide dealurile cu unii clienti. "

  • rebate (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 15:03)
    As [anonim]

    cum apreciati aceasta spaga mascata catre agentii numita rebate?








Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

5248 vizualizari

  • ? (Marţi, 13 ianuarie 2009, 17:17)

    xxx [anonim]

    va ajunge euro la 6 ron?
    • Euro (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 13:32)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui xxx

      Habar n-am.
  • clienti (Marţi, 13 ianuarie 2009, 18:31)

    Mihaita [anonim]

    Ce relatii vor exista intre Intact si Zenith Media anul asta? S-au oprit legaturile comerciale asa cum se vehicula in toamna si ce inseamna acest lucru pentru Intact, tinand cont de criza? Legat de asta, care sunt principalii clienti pentru Antene luna aceasta, cand si la Antene, ca si la alte posturi, e mare lucru daca apar patru reclame in calup?
    • Intact + Zenith (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 13:35)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihaita

      Într-adevăr, relaţiile dintre Intact şi Zenith au cunoscut un moment de criză în 2008, dar cred că în 2009 vom avea legături comerciale obişnuite.

      Principalii clienţi sunt Procter, L'Oreal, Nestle (ţi-am răspuns astfel şi la relaţia cu Zenith :-)), Danone, Colgate.

      Corect, e un început de an dificil, dar cred că încărcarea (loading-ul) va mai creşte.
  • tvr (Marţi, 13 ianuarie 2009, 19:27)

    antan [anonim]

    Buna ziua. personal, am urmarit cat de cat atent ce s-a scris in presa despre licitatia pentru publicitatea tvr, devenita altceva pe parcurs dupa ce a fost blocata de clir. dar am ramas cu puncte de intrebare, mai precis clir a intentionat de la bun inceput, cand s-a bagat in proces, sa aiba si antenele si tvr sau ar fi fost dispus sa renunte la antene, in anumite conditii? nu ar fi fost niciun conflict daca ar fi castigat clir si tvr, daca tot are antenele, adica, daca venea cineva si cerea reclama pe un singur post generalist, ca e criza, clir pe cine ar fi ales - a1 sau tvr1? si in situatia economica de fata ce v-ati spus cand ati vazut cat cere garantat tvr-ul, din publicitate? inca o intrebare: cum vi se pare oprirea publicitatii pe tv-urile publice din franta?
    • TVR (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 13:44)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui antan

      Da. În opinia noastră, din punct de vedere comercial, pentru TVR ar fi fost avantajos să fie vândută de aceeaşi structură/echipă care vindea spaţiul Antenelor. Vorbim de bani aici şi cred că strategia pe care o pregătisem în eventualitatea câştigării licitaţiei ar fi adus mai mulţi bani TVR-ului decât ar putea să aducă altă companie. Practic, CLIR ar fi putut controla o cantitate mai mare de GRP-uri, cantitate care s-ar fi putut dovedi o contrapondere a GRP-urilor disponibile la PRO. Or în situaţia frecventă în care clienţii îşi aleg de multe ori un grup important în care să investească 50-60% din bugetul TV disponibil, o asemenea mişcare (Antene + TVR) ar fi permis atragerea de către CLIR a unor părţi de bugete care în mod normal/aritmetic merg către PRO.

      În ceea ce priveşte minimul garantat solicitat de TVR, el este fezabil doar în condiţiile în care TVR 1 rămâne/se întoarce în top 5.

      Oprirea publicităţii pe televiziunile publice din Franţa: bună întrebare. Sunt două aspecte.
      a) dpdv comercial, France Televisions va primi în următorii trei ani 450 de milioane de euro despăgubiri şi cred că pentru misiunea serviciului public e bine că s-a oprit publicitatea în prime-time doar
      b) cred că a existat un interes politic, sarkozian, pentru desemnarea în viitor a conducerii canalelor publice şi pentru "controlul" mai activ al acestora.
  • Criza la romani (Marţi, 13 ianuarie 2009, 19:37)

    S [anonim]

    Buna ziua,

    In Romania, pe cand unii isi strofoaca creerii si lanseaza discutii "existentiale" pe tema crizei, altii o canta si gasesc solutii :

    http://ca.youtube.com/watch?v=fEUdQ4cf9PA

    Ce parere aveti de aceasta maniera de a vedea criza in Romania ?

    Va multumesc !
  • publicitate (Marţi, 13 ianuarie 2009, 20:53)

    antenist [anonim]

    inteleg ca domnul Ionete este un erou in privinta power ratio. intrebarea ar fi alta, si-a schimbat strategia... sau care ar fi motivul reduceri salariilor din Antena 1 cu 20%, in contextul in care salariatii Daci sunt in somaj tehnic (deci stau acasa) cu o reducere de doar 15%.
    • Reduceri de salarii (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 13:49)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui antenist

      Departe de mine vreo pretenţie "eroică". Cât priveşte reducerea salariilor, nu cred că ea se va aplica aşa, ca ordonanţa lui Boc, la fel pentru toată lumea. Mai cu seamă că am înţeles din comunicatul de ieri că managerii staţiilor şi-au asumat scăderi/economii de 20% din cheltuieli/fondul de salarii. Situaţia din Antena 1 n-are nicio legătură cu situaţia de la Dacia. Cei de la Dacia pot produce maşini pe care pot să nu le vândă, Antena 1 nu poate stoca audienţa în curte.
  • Problema angajatilor...? (Marţi, 13 ianuarie 2009, 21:22)

    Felix [anonim]

    Bine bine publicitate dar referitor la -20% la salariile angajatilor din Intact nu vorbeste nimeni! Ar trebui sa va taiati dumneavoastra din salariu si cu cei care au mii de euro din conducere. Nu sa dati la picioare la cei de jos care muncesc ore in sir pe bani PUTINI!!!!
    Si nu comparativ cu alte televiziuni ci comparativ cu locuri de munca din hypermarketuri spre exemplu.
    Va batem obrazul :(
    • Tot reduceri (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 13:51)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui Felix

      Vezi răspunsul de mai sus. Nu cred că o atitudine proletară ne scoate din criză. Iar dacă nu te deranjează prea tare, Antena 1, societate comercială şi nu fundaţie de caritate, obţine peste 90 la sută din veniturile sale din publicitate.
  • o curiozitate (Marţi, 13 ianuarie 2009, 22:05)

    bud spencer [anonim]

    Cat ia antena pentru reclamele la partiile din tineretului ale primarului pc piedone si ce fel de contract e acela?
    • Piedone (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 13:52)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui bud spencer

      Nu sunt "in charge" cu partea editorială.
  • cunoscut ? (Marţi, 13 ianuarie 2009, 22:37)

    K. Pete [anonim]

    De exemplu de Felix Tataru a auzit toata lumea, dar imi pare rau, de dl Ionete n-am auzit nika pana acum . Oare de ce ?
    Productia reala e mai mult decat publicitate !
    Cati oameni a pus pe liber saptamana asta ?
    De ce publicitate are nivel sonor sensibil mai ridicat decat restul programului ? Stie ca asta oftika (enerveaza) si ca de cele mai multe ori duce la schimbarea programului pista audio cel putzin ?
    Ganditi !
    • Tătaru, producţie, concedieri, nivel sonor (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 13:54)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui K. Pete

      Şi de Felix, şi de Tătaru a auzit toată lumea. Mie mi-e bine low profile, ca să zic aşa.

      N-am pus pe nimeni pe liber. Chiar căutăm oameni buni.

      Cu sonorul ridicat pe break-urile publicitare, ai dreptate.
  • Internetul de la Intact (Marţi, 13 ianuarie 2009, 22:47)

    Florin Enache [anonim]

    V-ati facut recent o companie (sau regie) de publicitate in Intact, numita Intact Interactive. Cum vedeti evolutia ei in 2009, are sanse sa ramana pe piata, in contextul in care Intactul face diverse reduceri?
    • Intact Interactive (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 13:55)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui Florin Enache

      Sunt doar vicepreşedintele Consiliului de Administraţie al Antenei 1 şi director general la CLIR Media, Intact Interactive nu intră în raza mea de competenţă. Mult succes în 2009!
  • incasari 2008 (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 11:28)

    Maria [anonim]

    Buna ziua.
    Care au fost incasarile din publicitate in Antena 1 in anul 2008 si care ar fi previziunea pentru 2009? Cum estimati piata publicitatii TV in 2009, in actualul context economic?
    Multumesc.
    • Încasări şi estimări (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 13:57)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui Maria

      Nu am închis anul, dar cred că peste 60 de milioane de euro (aşteptăm şi rezultatele pe decembrie).

      Piaţa publicităţii din 2009/TV va fi cu 10-15% sub 2008, adică în jur de 300 de milioane de euro.
  • Cu cat au scazut in realitate salariile? (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 11:48)

    Reader [anonim]

    Ca orice mare companie din ro, salariile angajatilor sunt negociate in lei. tinand cont ca leul s-a depreciat cu aprox. 30% fata de euro si mai taiati si 20% din actualul salariu, inseamna ca omului ala i-a scazut puterea de cumparare cu 40-50% ?
    pun pariu ca preturile pe care le cereti pe reclame sunt calculate in euro si urmand un rationament simplu, ar insemna ca v-a crescut cifra de afaceri cu 40-50%.
    in conditiile date, cum justificati necesitatea scaderii salariilor?
    • Scăderi salarii (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:01)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui Reader

      Nu-mi amintesc ca în perioada în care leul s-a întărit cu vreo 20% faţă de euro cineva să fi trecut pe la casierie ca să depună diferenţa :-) Lăsând gluma la o parte, nu cred că măsurile de ajustare a cheltuielilor/salariilor vor fi făcute ca să scadă puterea de cumpărare a angajaţilor.

      E adevărat că preţurile de referinţă la publicitate, în cazul nostru, sunt în euro, dar încasăm tot RON. Din păcate, cifra de afaceri nu a crescut şi nici nu are cum să crească cu procentele pe care le invocaţi.
  • intarzieri publicitate (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 12:59)

    unu [anonim]

    Buna ziua. Care e pozitia antenelor in privinta preturilor la publicitate, in ce masura preseaza clientii pentru reducerea lor? Exista intarzieri in negocierile cu unii clienti?
    • Întârzieri (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:05)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui unu

      Preţul rezultă din cerere şi ofertă. Personal cred că preţurile practicate de televiziunile din România pentru audienţa produsă (celebrul cost pe mie) sunt foarte mici.

      Clienţii presează întotdeauna pentru reducerea preţurilor, cred că creşterea preţurilor în 2009 faţă de 2008 nu poate depăşi un digit. Pe alocuri, putem vorbi şi de scăderi de preţ tot de un digit.

      Da, există întârzieri, cauzate de dificultăţile pe care diverse companii le au în alcătuirea bugetelor de venituri şi cheltuieli.
  • estimari (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 13:14)

    andreea [anonim]

    Credeti ca multinationalele profita de pe urma panicii create (mai mult sau mai putin justificate) a furnizorilor de media, in special televiziunile, pentru a obtine preturi de publicitate mai mici?

    La cat estimati piata publicitatii in 2008? La cta prognozati cea din 2009 (crestere sau scadere)?
    • Multinaţionalele şi panica (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:06)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui andreea

      E mult spus "profită", dar se servesc de această stare de incertitudine (să nu-i spunem "panică") în negocieri.

      Publicitate TV: 2008 = 340-350 de milioane de euro, 2009 = 300-310 milioane.
  • Începem puţin mai devreme (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 13:18)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Laurenţiu Ionete a venit deja, o să-i dăm drumul puţin mai devreme.

    Primul citat din magistru: "Să n-ajungem să vărsăm audienţa pe câmp, ca laptele, în '29-'33." Staţi pe-aproape.
  • asa (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 13:38)

    a.c. [anonim]

    cum merge publicitatea pe TV in ultimele doua luni?
    Si cum merge publicitatea pe cele trei posturi GSP?
    Le mai tineti?
    • Publicitatea în ultimele două luni (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:07)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui a.c.

      Publicitatea pe TV în ultimele două luni merge mult mai prost decât ne aşteptam. Sigur că mai ţinem GSP TV-urile.
  • transparenta (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 13:42)

    Din Parcare [anonim]

    Se stie ca in trust salariile nu numai ca sunt mici, dar au fost diminuate! Exista o adevarata strategie de eludare a drepturilor salariatului, contracte la limita legii, fentarea bonusurilor pe vinzari, anexe de tot risul...trustul domnului Voiculescu face abuz...si acum scade si salariile. Si, cu toate acestea, salariile si cheltuielile celor din esalonul superior sunt, slava Domnului.. In fine...Cert este ca mai toate shop-urile de media stau si asteapta, scade ratingul, scad preturile...O sa se sature de dat j'de mii de euro pe 30 de sec si o sa vrea altceva...mai ieftin si, poate, mai de impact decit o enumerare stupida in calup...Care e strategia dumneavoastra legata de ceea ce se va intimpla pe piata si de ceea ce ar trebui sa devina o atitudine de atac din partea oricarei regii de media?
    • Salariaţi (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:10)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui Din Parcare

      Nu cred că la Intact există strategii de eludare a drepturilor salariaţilor. În ceea ce priveşte fentarea bonusurilor pe vânzări, chiar sunt în măsură să vă spun că nu fac fente.

      Nimeni nu dă jdemii de euro pe 30 de secunde.

      Strategia noastră nu va fi în mod obligatoriu scăderea preţurilor.
  • reduceri (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:00)

    dida [anonim]

    Dvs personal ati redus salarii pe zona de marketing/vânzări? In calitate de viceprsşedinte Intact.
    • Iar reduceri (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:11)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui dida

      Nu. Eu nu ocup acolo o funcţie executivă. Sunt doar vicepreşedintele Consiliului de Administraţie.

      Nu în Consiliul de Administraţie se decid reducerile salariale. Managerii staţiilor sunt cei care prezintă bugetele de venituri şi cheltuieli.
  • Pub pe TV (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:00)

    Florin Enache [anonim]

    Mircea Badea se plangea in emisiunea de ieri seara despre scaderea reclamei la el in show. Este ceva generalizat in reclama TV (nu ma refer doar la Antene) din cauza inceputului de an sau agentiile sunt in piua din cauza 'crizei'? Multumesc.
  • negocieri cu RTL (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:04)

    neagu [anonim]

    Mai sunt de actualitate negocierile cu RTL? Sau a fost doar o bula ca sa ridice "actiunile" Antenelor?
    • Negocieri (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:13)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui neagu

      Nu. Nu a fost o bulă, ci un şir de întâlniri cât se poate de serioase între RTL şi proprietarii Antenelor.
  • intrebarea 2 (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:09)

    neagu [anonim]

    Ati vorbit putin mai sus despre piata publicitatii TV. Puteţi da niste estimari si pentru print, oudoor si internet?
    • Estimări (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:16)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui neagu

      Outdoor: Jale mare, -35% faţă de anul ăsta.

      Print: jale, -20-25% faţă de 2008

      Internet: speranţe, +20-25%.
  • publicitate (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:11)

    corla [anonim]

    m-am uitat azi dimineata la antena 1 de la 8.30 la 10.00

    Au fost 4 calupuri publicitare din care 3 au fost doar cu promo-uri. Al patrulea a avut vreo 4 sau 5 spoturi, din care 2 erau cu "trimite sms la numarul x si afla ce casnicie vei avea", iar unul era spot pentru sfin.

    Sunt spectator destul de fidel al Antenei 3. In ultima vreme n-am mai vazut aproape deloc publicitate.

    cam cat de prost stati la acoperirea calupurilor publicitare fata de alti ani in luna ianuarie?
    • Acoperire ianuarie (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:18)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui corla

      Stăm destul de prost cu acoperirea în ianuarie. Avem o încărcare de vreo 20 la sută, faţă de 40-45 la sută, cât era "normal" pentru ianuarie. Dar cred că în următoarea săptămână încărcarea va creşte.
      • detalii pls (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:25)

        cine cand cum [anonim] i-a raspuns lui Laurentiu Ionete

        De ce va creste saptamana viitoare?
  • TVR (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:13)

    Adinas [anonim]

    Alianta cu TVR a cazut fiindca CLIR a pierdut licitatia. Are Laurenţiu Ionete vreo alta mutare asemanatoare in cap, pentru dobandirea unei cote de piata comparabile cu PRO-ul?

    Si cam care a fost raportul PRo - Antene anul trecut si cam cat credeti ca va fi in 2009?
    • Alianţe (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:22)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui Adinas

      CLIR nu a pierdut licitaţia. Licitaţia nu a mai avut loc, TVR-ul folosind încredinţarea directă de contract. La aceste negocieri TVR nu a invitat CLIR Media.

      Din păcate, nu am o asemenea mutare în cap. Sper ca Antenele să-şi crească în 2009 cotele de piaţă, deşi argumentul "rating mare" este mai puţin important în negocieri decât a fost în anii precedenţi.

      Market share-ul (pe audienţe) staţiilor PRO a fost aproape dublu faţă de market share-ul Antenelor în 2008 - depinde şi ce target luăm în calcul.
    • Completare (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:23)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui Adinas

      Repet, sper ca Antenele să crească în cotă de piaţă în 2009.
  • 2009 (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:16)

    dorm [anonim]

    exista clienti care, atunci cand semneze un contract pentru difuzare pe antene, cere sa NU fie pe sloturile anumitor emisiuni?

    s-a plans cineva ca a fost difuzat in emisiuni cu manele?
    • Clienţi şi sloturi (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:24)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui dorm

      Da. Exemplu: Coca-cola nu plasează în ştiri, ci doar în ştirile sportive. E o situaţie generală, se întâmplă şi la alte televiziuni.

      Nu.
  • antena2 (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:17)

    firea [anonim]

    se justifica mentinerea in emisie a unei televiziuni care face medii mai mici decat tmctv si romantica? cat de greu e sa vindeti publicitate pentru antena2?
    • Antena 2 (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:25)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui firea

      E destul de greu să vinzi publicitate pentru Antena 2.
  • cel mai breaz (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:18)

    telefonista [anonim]

    De ce e Cosmote peste tot, iar pe ceilalti telecomisti nu-i vezi nicaieri? Mai sunt si alte categorii mari, in afara de imobiliare/banci/auto, in care zilele astea "se vede" un singur client, iar ceilalti ia-i de unde nu-s?
    • Cosmote ş.a. (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:26)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui telefonista

      Ţine de strategia celor de la Cosmote. Dar cred că după 15 ianuarie, Orange, Vodafone, Zapp vor reveni pe sticlă.
  • a (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:18)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Apropo de poziţionări, ai primit solicitări de reclamă în mod special în emisiunea lui Mircea Badea? În ciuda notorietăţii, e un moderator amendat de CNA
    • Badea (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:27)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iulian Comanescu

      Da, am primit de multe ori solicitări de poziţionare a spoturilor în emisiunea lui Mircea Badea. Profilul publicului emisiunii realizate de Mircea e unul căutat de advertiseri.
  • b (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:19)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    O să vinzi ce poţi şi cât poţi ca reclamă, pe criza asta. Ce aştepţi de la oamenii de conţinut? Cam ce fel de programe ţi-ai dori, ce programe ar fi vandabile?
    • Foarte tare asta... (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:29)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iulian Comanescu

      De la oamenii de conţinut aştept calitate. Cred în continuare că divertismentul TV are viitor în România. Mai cred că mixul scenariu + joc actoricesc + postproducţie///buget în cazul serialelor TV româneşti (impropriu numite de multe ori telenovele) e foarte important pentru a câştiga bătălia audienţelor în viitor.
  • publicitate (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:20)

    grigore [anonim]

    Cum apreciati piata productiilor TV in 2009? in general? In particular, Antenele+Euforia vor aloca bugete suplimentare pentru productii proprii ? Cat, in ce productii? Intentionati sa renuntati la unele dintre productiile actuale sau sa le reduceti bugetele?
    • Piaţa producţiilor TV în 2009 (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:31)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui grigore

      Efervescentă. Da, există bugete suplimentare pentru producţii proprii. Va fi mai mult decât anul trecut.

      Dacă intenţionăm să renunţăm/reducem? Şi, şi.
  • apropo de manele (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:20)

    foto [anonim]

    v-ati laudat la vreun client, in ultimii ani, ca ati avut cel mai mare rating in programul de revelion la antena 1, avand in vedere ca a fost obtinut de fiecare data prin programe care promoveaza subcultura, fiind facute exclusiv cu manelisti?
    • Manele şi rating de revelion (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:34)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui foto

      De lăudat nu m-am lăudat, dar n-o să neg niciodată că în spatele punctelor de rating sunt telespectatori care beau bere, mănâncă ciocolată, au credite la bănci şi din patru în patru ani sau mai des, se prezintă la vot.

      Noi nu promovăm subcultura, ci oferim variante de entertainment. Considerându-ne telespectatorii cetăţeni cu discernământ, există pentru ei soluţia alegerii altei taste a telecomenzii, la fel cum aceiaşi telespectatori au soluţia alegerii unei alte căsuţe atunci când pun ştampila pe buletinul de vot.
  • Videonews (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:22)

    Ionut [anonim]

    Ati lansat, oarecum in anonimat, site-ul Videonews.ro. E o idee buna, dar pare ingropat intre alte 20 de site-uri. Ce aveti de gind cu el? Cum il veti monetiza?

    multumesc
    • Videonews (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:36)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ionut

      Nu sunt foarte priceput în new media. Sper ca cei care sunt efectiv in charge cu proiectul Videonews.ro să-l aşeze mai bine în piaţă. Vom folosi, pentru a-l monetiza, forţa de vânzări CLIR.
  • audiente emisiuni (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:22)

    bubu [anonim]

    Credeti ca in 2009 Antena1 va avea emisiuni aducatoare de audienta pentru a face fata principalilor competitori?
    • Audienţe (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:36)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui bubu

      În intenţie, da.
  • mircea badea (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:23)

    revista presei [anonim]

    cam cat din incasarile de publicitate facute pe emisiunile lui badea se duc pe plata amenzilor la cna si pe salariul lui? e inca rentabil sa fie tinut in emisie?
    • Amenzi/salarii (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:37)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui revista presei

      Mircea Badea e foarte rentabil.
  • preturi 2009 vs. 2008 (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:23)

    bubu [anonim]

    Credeti ca in 2009 preturile vor fi la nivelul anului 2008?
    • Preţuri (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:38)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui bubu

      Sper.
  • mix publicitate (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:24)

    daniel m [anonim]

    Trustul Intact are toate canalele de comunicare in portofoliu (TV, radio, print, internet).
    Cum interactioneaza departamentele de vanzari/publicitate? Aveti strategii de promovare a unor clienti pe mai multe canale, cu produse specifice de pub, sau asteptati doar mediaplanul de la agentii?
    • Interacţiuni (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:39)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui daniel m

      CLIR Media se ocupă de TV, radio şi de o parte din print (BBC Top Gear, Good Food etc.). Evident că încercăm să avem oferte combinate pe mai multe canale şi ofertăm către piaţă pachete/propuneri specifice.
  • cit incape? (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:26)

    evolution2 [anonim]

    stiu ca...anul trecut , ca si in alti ani, nu prea era atita televiziune cita publicitate se dorea...:)
    Acum dorm toti...sau asa pare, daca te uiti la calupuri. Marii spenderi nu au gata strategia de anul trecut? Nu au negociat anul trecut? Ce se intimpla, de fapt, cu ei, pt ca, sincer, cred ca este o usoara exagerare a termenului "situatie de criza", iar romanii sunt dispusi, in continuare, sa-si cheltuiasca banii...Aveti idee cit va mai dura aceasta liniste pe posturi, mai exact in departamentele de marketing/planning/strategie etc?
    • Spenderii (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:42)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui evolution2

      Există o întârziere în definitivarea bugetelor de publicitate ale marilor spenderi. Şi mie mi se pare că românii sunt dispuşi în continuare să-şi cheltuiască banii. Ăia pe care-i au :-)

      Cred că la începutul lui martie vom avea o fotografie mai clară a pieţei de publicitate din 2009.
  • RTL (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:28)

    Neagu [anonim]

    Ok, n-a fost o "bula" dar mai se intampla ceva in negocierile cu RTL?
    • Întâmplări RTL (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:42)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui Neagu

      Deocamdată, nu.
  • salariul e confidential,dar preturile? (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:33)

    alexander the great [anonim]

    Imi puteti da exemple de costuri pe 30 de sec de publicitate in prime time,sa zicem pe Antena1,eventual pe un film cu o audienta buna?
    • Exemplu (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:43)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui alexander the great

      Un spot care face în break-ul unui film patru puncte de rating, la 400 de euro punctul, se vinde cu 1600 de euro.
  • alta intrebare, depre Voiculescu (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:38)

    Neagu [anonim]

    Dan Voiculescu nu are sa spunem asa o imagine foarte buna pentru majoritatea telespectatorilor. (Nici Vantu patronul de la Realitatea)

    Cat te deranjeaza acest lucru in vanzari?
    • Patronul şi vânzările (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:45)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui Neagu

      Foarte tare întrebarea asta. Nu mă deranjează. La cârma Antenelor este Camelia Voiculescu.
  • manele/dance (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:41)

    renato [anonim]

    As dori daca se poate sa ne faceti un profil al telespectatorului de manele comparativ cu cel al unor emisiuni construite în jurul muzicii dance?
    • Profil telespectator (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:48)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui renato

      Nu cred că există un "telespectator de manele". Dar cred că există mulţi telespectatori care nu resping manelele sau cărora, în funcţie de dispoziţia emoţională, le plac programele "manelizate". Ca studii - vârstă, nivel de venituri - nu cred că sunt diferenţe mari între telespectatorii "dance" şi telespectatorii "manele".
  • urare (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:42)

    liviu [anonim]

    Nu am o intrebare, doar o urare pentru Laurentiu: sanatate multa si succes in continuare!
    • Sănătate (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:49)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui liviu

      Mersi, Liviu.
  • Maruta (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:43)

    io [anonim]

    V-ar placea sa vindeti o emisiune facuta de unul ca Maruta pe Antena1?
    • Emisiune Măruţă (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:51)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui io

      Mi-ar plăcea audienţa emisiunii lui Măruţă. În trecut, Măruţă a fost la un pas de a semna cu Antena 1.
  • a (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:46)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Poţi da nişte estimări şi pe industrii? (FMCG, bănci, finance, auto) în privinţa cheltuielilor cu publicitatea în 2009? Toată lumea zice că FMCG-ul se menţine. Dar în rest...?
    • Estimări industrii (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:57)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iulian Comanescu

      În piaţa auto, e jale mare, dar spre exemplu Renault îşi păstrează bugetul la acelaşi nivel.

      Cred că sunt multe bănci care au nevoie să comunice, dar care întârzie şi din cauza faptului că normele de creditare stabilite de BNR nu sunt nici astăzi foarte clare. Cu riscul de a părea din alt film, sunt convins că în FMCG sunt advertiseri care vor investi mai mult decât în 2008. Să-i zicem "oportunitate de criză" sau "poziţionare prin comunicare".

      Comunicarea, desigur, nu va însemna doar campanii de hard discount, ci şi branding. Pur şi simplu, deşi în tulburarea de acum poate părea neverosimil. De altfel, sănătatea industriei de media şi publicitate din România depinde de aceste investiţii.

      Mai cred de asemenea că vor fi şi morţi, vor fi şi răniţi - şi că atât medii, cât şi agenţii mici nu vor mai apuca ziua recoltei.
  • d (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:50)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Laurentiu va raspunde la intrebarile dvs pana la ora 15 00.
  • euforia (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:54)

    Adinas [anonim]

    In primul an de Euforia, ati facut vreo 50 de mii de euro profit. Anul trecut cum a mers? Cum convingeti clientii sa dea reclama acolo
    • Euforia (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:59)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui Adinas

      E meritul lui Florin Nicoară. Anul trecut a mers neaşteptat de bine. Targetarea foarte strânsă şi preţul bun sunt elementelor de persuasiune în faţa clienţilor.
  • bugete 2009 (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:56)

    Maria [anonim]

    Cum comentati postul de astazi de pe blogul lui Catalin Tolontan, referitor la blocarea negocierilor P&G - ProTV:

    "Conform unor surse din piata, Ionete este cel care a reusit sa atraga bugete mari pentru Antene in 2009, surprinzind ProTV si punindu-l in dificultate de a inchide dealurile cu unii clienti. "
    • P&G (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 15:05)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui Maria

      Cătălin este foarte amabil. E adevărat că am închis cu P&G şi că vom încerca să luăm din piaţă mai mult decât anul trecut. Nu ştiu dacă asta antrenează automat punerea în dificultate a celor de la PRO TV. Nici Antena 1 nu a avut anul trecut L'Oreal, Nestle, Reckitt-Banckiser, acum doi ani nu am avut Danone şi acum cinci ani nu am avut Procter. E adevărat însă că e foarte greu de luptat cu un lider atât de puternic în piaţă, aşa cum este PRO-ul, şi din când în când mai facem apel la elementul-surpriză :-)

      (N.R.: Postul poate fi accesat aici:
      http://www.tolo.ro/2009/01/14/pg-nu-s-a-inchis-cu-protv/)
  • rebate (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 15:03)

    As [anonim]

    cum apreciati aceasta spaga mascata catre agentii numita rebate?
    • Rebate (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 15:09)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui As

      Îmi displace profund. Mai cu seamă atunci când agenţiile abuzează de rebate-ul comercial clasic, transformându-l într-un soi de "drept de şmecher".

      Noi am fost mai curând zgârciţi în acordarea rebate-urilor, dar 2009 ne va obliga să o facem (adică să acordăm rebate-uri). Vom impune însă principii comerciale corecte pentru aceste rebate-uri.

      Gândeşte-te totuşi că în televiziuni (iar eu am renumele de a fi cel mai zgârcit), rebate-urile sunt totuşi mici, procentual. Trei, patru, cinci la sută. În internet, s-a ajuns la 25%?
  • subiectivismul politic a cauzat esecul (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 15:07)

    zapp [anonim]

    avand in vedere ca principalul competitor PROTV are un market share dublu fata de antene ( cu toate implicatiile financiare venituri mult mai mari fata de antenele,etc) si stiind ca pe o scala a neutralitatii politice antenele se plaseaza pe o pozitie de 100%subiectivism politic - nu este acest subiectivism o cauza pentru vesnica pozitie secunda ( si in ce priveste bugetul de venituri ), de follower a anetenelor ?! . Opinia mea este ca acum , antenele platesc ( pe salariul altora) incercarea de a mixa un camp comercial cu unul politic .
    • Politică şi audienţe (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 15:12)

      Laurentiu Ionete [hotnews.ro] i-a raspuns lui zapp

      E posibil ca percepţia subiectivă de implicare politică a Antenelor să influenţeze audienţa şi, implicit, veniturile. Dar, aşa cum spuneam mai sus, nu sunt in charge cu partea editorială.
  • Vă mulţumesc şi la revedere (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 15:14)

    Laurentiu Ionete [hotnews.ro]

    Vă mulţumesc pentru întrebări, sper că am dat răspunsuri satisfăcătoare. La revedere.
  • a (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 15:16)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    La revedere şi mulţumim.
    Am obţinut nişte procente foarte precise de la Laurenţiu Ionete.
    Ne mutăm în studio să vedem pe ce se bazează.

    Laurenţiu mă roagă să comunic adresa lui de mail pentru alte întrebări: laurentiuATclirmedia.ro."


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă