Google va sista serviciul Print Ads, prin care vinde spatii publicitare in ziare si reviste, din pricina "rezultatelor dezamagitoare" inregistrate la trei ani de la demararea acestui proiect, potrivit The Guardian. Programul era menit sa revolutioneze publicitatea in presa scrisa, dupa modelul publicitatii aplicat de Google in online, insa "nu a avut impactul pe care noi si partenerii nostri l-am dorit", a spus Spencer Spinnell, directorul proiectului.

Platforma Print Ads oferea publicitarilor posibilitatea sa cumpere spatii publicitare in ziare si reviste, pe baza de licitatii.

Potrivit sursei citate, peste 800 de publicatii americane, printre care The New York Times, Washington Post si cele din grupurile Tribune si Gannett, s-au inscris in acest program. Cu totii sperau ca prin acest parteneriat sa recupereze o parte din profitul pierdut in ultimii ani ca urmare a scaderii publicitatii in presa scrisa americana. Rezultatele, insa, nu au fost deloc cele scontate.

In pofida anuntului de incetare a Print Ads, Google "ramane dedicat" ideii de a colabora cu grupurile de presa scrisa, a spus Spinell, conform publicatiei britanice. Alte servicii Google, aflate in stadiul de experiment, precum cele de a furniza publicitate in alte media traditionale precum TV sau radio, vor continua.