Canalele traditionale media, inclusiv televiziunea si ziarele, nu vor mai atinge niciodata recordurile de profitabilitate inregistrate pana acum, a spus, cu ocazia unei conferinte, presedintele executiv al WPP, Sir Martin Sorrell, citat de publicatia britanica MediaWeek.

Adresandu-se unui numar de peste 250 de specialisti din media si publicitate, in cadrul unui eveniment organizat de International Advertising Association (asociatie tripartita - advertiseri, agentii de publicitate, media - ce apara interesele comune ale tuturor celor implicati in procesul de creare al unei marci - branding), Sorrell a avertizat ca sectorul media continua sa fie "dezintermediat" de modele de business low cost.

"Lucrul cel mai dureros pentru presa traditionala este ca nu va mai fi niciodata aceeasi, nu va mai fi niciodata la fel de profitabila ca pana acum", a spus Sorrell. In sprijinul afirmatiei sale, Sorrell a facut referire la estimarile specialistilor din industria media, care indica scaderi ale pietei de 5,8% pentru 2008 si de 6 % pentru 2009, transmite NewsIn.

In ceea ce priveste zona de print, Sorrell a avertizat ca "schimbarile structurale" din ultima vreme, respectiv numarul mare de concedieri, disparitia unor publicatii si scaderea volumului de publicitate, nu se vor opri aici.

Potrivit acestuia, problema crizei ce afecteaza media clasica isi are originile inca de la inceputul anilor '90, cand inventatorii new-media (comunicarea din mediul online) au decis sa lase gratuita utilizarea canalelor din aceasta categorie. Chiar daca acesta miscare a fost in favoarea consumatorului, ea a schimbat natura modelului de business din zona de print, considera Sorrell.

Ca exemplu, presedintele executiv al WPP a reamintit momentul cand celebra editura scotiana Johnston Press, cotata drept una dintre cele mai bune companii de media din tara, a inregistrat o scadere economica ireversibila, ajungand de la un capital de 1,2 miliarde de lire sterline la zero, intr-o perioada foarte scurta de timp.

Totusi, in ciuda tuturor schimbarilor recente din industria media, Sorrell considera ca industria de marketing si comunicare ramane la fel de importanta ca si pana acum, incurajand inovatia si creativitatea in demersul de comunicare al brandurilor. "Niciunul dintre clientii nostri nu vor supravetui si prospera decat daca vor continua sa se diferentieze. Diferentierea, care sta la baza a tot ceea ce facem la WWP, este cruciala", a conchis acesta.

Grupul international de comunicare WPP, prezent si in Romania, este al doilea grup de comunicare din lume, cu peste 110.000 de angajati in peste 2.000 de birouri din 106 tari. Acesta detine in portofoliu companii precum Young&Rubicam, Ogilvy, J. Walter Thompson, Grey si GroupM.