Intalnirile Media HotNews.ro

Cristina Simion (Edipresse) a discutat online despre colorata, opulenta si necunoscuta piata a revistelor romanesti

de Redactia     HotNews.ro
Miercuri, 28 ianuarie 2009, 14:00 Economie | Media & Publicitate

Cristina Simion
Foto: Bety Blagu / HotNews.ro
Cristina Simon, general managerul Edipresse AS, s-a aflat in redactia HotNews.ro si a dialogat online cu cititorii. Mai putin discutata decat evolutiile de pe piata cotidienelor si mutarile mogulilor, piata revistelor autohtone este una foarte rentabila, segmentata conform modelelor occidentale. Printre meritele Cristinei Simion se numara cea mai rentabila nisa premium din Romania, prin revista Elle.
  • Intalnirea s-a incheiat
  • Ramai pe HotNews.ro pentru un interviu cu Cristina Simion

Mai putin discutata decat evolutiile de pe piata cotidienelor si mutarile mogulilor, piata revistelor autohtone este una foarte rentabila, segmentata conform modelelor occidentale. Printre meritele Cristinei Simion se numara cea mai rentabila nisa premium din Romania, prin revista Elle, un "aspirator de bani” care a capatat si prestigiu prin colaborarea unor intelectuali cunoscuti.

Cristina Simion va dialoga cu cititorii HotNews.ro si cu Iulian Comanescu despre evolutia revistelor din Romania si consumul de publicitate, in contextul crizei care a inceput sa afecteze si mass media.

Biografie pe MediaPedia.ro

Din editiile trecute ale Intalnirilor Media HotNews.ro

Nota redactiei:
Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.


Citeste mai multe despre   
















Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 Florin

    Cum ati bugetat publicatiile pentru acest an? Ce variatii sint fata de anul trecut?

    Multumesc

    • Cristina Simion

      buna ziua!
      am sa va tutuiesc, daca imi permiteti!
      am facut doua bugete, unul 'business as usual', cel hiper-optimist, ba chiar nerealist deja, si unul cu 20% mai putine venituri din advertising. inca mai cred ca ne putem tine de al doilea:)...

  • Întrebarea nr. 2 Stefan V

    Din ce vad pe la chioscurille de ziare, revistele au cam acelasi continut, difera pretul si preturile produselor promovate. Hartia in general e proasta; titluri sunt exagerate si mai tot timpul despre “vedete” iar spre final despre sex si horoscop. Rasfoiesti in viteza si le arunci. Intrebare: Dupa parerea D-voastra, ce revista autohtona se poate rasfoi cu placere si interes.

    • Cristina Simion

      depinde de public... si de pret, desigur. cred ca avem in portofoliu putine exemple din acelea pe care le mentionezi. pacat ca ai nimerit doar peste titluri fara identitate... altfel, pot doar sa-ti scriu preferintele mele: Elle, Psychologies, National Geographic, Esquire si Descopera (pacat ca doar online de-acum incolo). daca ne referim, desigur, la piata romaneasca de reviste.

  • Întrebarea nr. 3 andre

    In conditiile in care bugetele de marketing ale advertiserilor sunt primele afectate de reduceri, credeti ca publisherii sunt pregatiti pentru o perioada de "rezistenta pasiva"? Ce va fi mai important anul acesta? Sa inchizi ce nu merge, ca sa nu ai rezultate imediate slabe, sau sa pastrezi titlurile pe piata si "culoarele" ocupate, in asteptarea unor vremuri mai bune?
    Multumesc.

    • Cristina Simion

      'rezistenta pasiva' inseamna 'pierderi'? atunci, cred ca raspunsul e 'da', cu conditia sa existe perspective de redresare pe termen mediu - respectiv potential al segmentului si al titlului in acelasi timp. ce va fi mai important? daca e un titlu profitabil in trecut, pe un 'culoar' profitabil istoric = pastrezi; daca e un titlu care a facut pierdri pina acum sau e activ pe un segment in scadere istorica (si sunt astfel de segmente, care erau in declin si inainte de criza) = inchizi daca pierde deja sau pastrezi (doar) pina in 'ultima clipa de profitabilitate'.

  • Întrebarea nr. 4 Raluk

    Ce profit ati avut profit in 2008? Ce faceti in 2009 ca sa pastrati eficienta (nr pagini, marketing, personal)?

    • Cristina Simion

      cam 430,000 EUR, la o cifra de afaceri de 9,96 milioane EUR. foarte putin. dar am fost puternic loviti de cursul de schimb (toate veniturile noastre au fost in RON, iar unele costuri, importante, in EUR - situatie comuna in industrie). trebuie sa luam in calcul si investiile in lansarea AutoBild. avem inca doua titluri din portofoliu in perioada de lansare, adica... de pierdere programata. investitiile afecteaza profitabilitatea imediata.

  • Întrebarea nr. 5 fidel

    ziarele explica politica pentru cititori. revistele de femei cui folosesc? in afara de patronul care face bani, bineinteles.

    • Cristina Simion

      in umila mea opinie, revistele pentru femei folosesc femeilor, cele pentru barbati - barbatilor, cele pentru filatelisti- filatelistilor, etc. pentru fiecare revista bine facuta exista un public care o apreciaza, o cumpara, o citeste, pentru ratiuni diferite. profitul e doar o consecinta a faptului ca esti in stare sa raspunzi unor asteptari ale publicului tinta (care nu tin doar de continut, hirtie sau layout, ci si de pret, de strategia de distributie, de promovare) avind grija ca veniturile sa fie mai mari decit costurile, cel putin de la un punct incolo. profitul nu e un scop - scopul e sa raspunzi cit mai bine asteptarilor. altfel, nu te citeste nimeni . profitul e o consecinta.

  • Întrebarea nr. 6 poetesa verde

    Am auzit ca dumneavoastra l-ati convins pe Mircea Cartarescu sa scrie editorialele despre dragoste si asa a iesit cartea aceea care s-a vandut foarte bine, "De ce iubim femeile". E adevarat?

    • Cristina Simion

      as vrea eu sa am atita influenta sau putere de convingere... :) desi l-am intilnit de mai multe ori pe domnul Cartarescu si sunt o admiratoare a literaturii sale, nu am purtat niciodata o discutie cu dumnealui. mi-a dat autografe, pentru care am stat la rind, la tirgurile de carte. nu eu sunt responsabila de alegerea Domniei sale de a colabora cu Elle. l-au convins Mihaela Spineanu, redactor sef adjunct, si mai ales - cred - calitatea editoriala a revistei. ca, din aceasta colaborare, s-a nascut o carte cu un succes enorm, e meritul domnului Cartarescu. de fapt, daca ma gindesc mai bine, cred ca e si meritul editurii Humanitas. ei, poate, putin, acolo, si meritul revistei Elle...

  • Întrebarea nr. 7 cine ce unde cum cand

    Buna ziua,

    In criza, cum se va schimba ponderea publicitatii/vanzarilor in veniturile Edipresse si ponderea clientilor locali/din retea, pe categoriile low/lux?

    Multumesc

    • Cristina Simion

      estimam volumele vindute ca fiind stabile; volumele publicitare vor scadea, in proportii diferite. desi e prea devreme sa tragem concluzii, observ ca advertiserii pe segmentele medium isi continua campaniile si, din cite stiu, nu vind mai putin, iar advertiserii upmarket/ din zona de lux/ sunt in expectativa. vor reincepe sa investeasca in publicitate, dar multora le trebuie putin timp ca sa analizeze cum ii afecteaza criza si, poate, ce si cum sa comunice de acum incolo. nu prea inteleg cum e cu segmentarea clienti locali/din retea. daca e ceea ce cred eu, nu vad relevanta criteriului pentru canalul publicitar.

  • Întrebarea nr. 8 cameleonul 2punct0

    Toata presa incearca sa faca site-uri cat mai interesante, fiindca publicatiile tiparite au probleme. La Elle sau Avantaje nu am vazut nimic senzational. Vreau sa stiu daca si cand o sa va ocupati mai serios de reviste.

    • Cristina Simion

      site-ul www.avantaje.ro are o audienta excelenta si stabila. suntem multumiti de performantele sale si de comunitatea activa pe care o avem. cu toate site-urile noastre, am avut, in 2008, o performanta stabila: in jur de 5,5... 6 milioane pageviews pe luna.
      www.elle.ro a intirziat, nepermis de mult -suntem de acord aici, din cauza deciziei tirzii a licentiatorului, grupul Lagardere, de a semna contractul de licenta online (nu suntem proprietarii brandului, asa ca avem nevoie de permisiuni complexe pentru a opera brandul online). dar il lansam in curind - adica in citeva luni. sunt prima careia ii pare rau pentru aceasta intirziere.

  • Întrebarea nr. 9 Maria

    1. In presa straina, de cate ori apare acum vreo stire ca publisherul cutare are greutati, problemele ce tin de criza sunt coroborate cu altele - concurenta prea mare pe felia lui, pierderea cititorilor care se duc pe net, uneori probleme de distributie, chiar si (in unele cazuri) pierderea credibilitatii din cauza amestecului politicului. La noi in general si in cazul dumneavoastra in special, care ar fi topul problemelor "non-criza" pentru ziare si reviste?
    2. CTP: Presa scrisa e muribunda. Tolo: presa nu va muri. Cristina Simion:...

    • Cristina Simion

      Concurenta foarte mare pe segmentul revistelor de lifestyle feminin. distributia primitiva. migratia catre online pe anumite segmente (IT, de exemplu; de aceea am inchis ComputerBild). ai identificat perfect cauzele lipsei de performanta (sau performantei scazute), altele decit criza.
      Desi nu cred ca e o problema a publicatiilor noastre, ai dreptate si in privinta credibilitatii scazute si a 'crizei actului jurnalistic', nu doar legate de 'amestecul politicului' (de fapt, de partizanatul politic). poti adauga, la modul general, si lipsa de performanta manageriala, sau de leadership, concretizata si prin decizii strategice gresite ('gresit' inseamna si sa lansezi ce trebuie, dar nu cind trebuie, sau cum trebuie, sau cu cine trebuie...).

  • Întrebarea nr. 10 Parimaci

    M-am dus pe site-ul Edipresse AS şi am numărat 14 reviste. Lipsesc publicaţiile pentru bărbaţi, dar şi cele serioase, gen Newsweek. Voi de ce nu faceţi ceva gen Esquire? Mi-ar plăcea să citesc şi o revistă românească gen Newsweek.

    De ce nimeni nu investeşte serios în reviste de felul ăsta şi toată lumea vrea să câştige din poze de modă şi reclame?

    • Cristina Simion

      cind decizi urmatoarea lansare, te gindesti nu doar la 'dorinta', ci - mai ales - la 'putinta'. avem resursele de a sustine o astfel de lansare? nu ma refer aici (doar) la cele financiare, ci la oameni, expertiza in domeniu (mai ales cunoasterea publicului), recunoastere si relatii in zona politica, economica, financiara - pentru o publicatie de anvergura Newsweek, de exemplu? avem incredere din partea publicului, bazata pe succese anterioare in domeniu? dar sustinerea advertiserilor - bazata pe aceleasi criterii? avem resurse interne de promovare (publicatii asemanatoare sau cu public asemanator celui vizat, canale Tv, retele radio)? acum, dupa ce am raspuns obiectiv la toate aceste intrebari, mai sunt doua. foarte importante. 1. cit ne costa sa 'cumparam' resursele pe care nu le avem? 2. cine sunt competitorii directi si cit ii costa pe ei toate aceste resurse?
      raspunsul e in intrebari.
      altfel, NU toata lumea vrea sa cistige din 'poze de moda si reclame', ci doar cei care (cred) ca se pricep. si, pentru ca e o diferenta intre cei care cred ca se pricep si cei care se pricep, nici nu cistiga toata lumea din asta. aruncati o privire pe site-ul Ministerului Finantelor.

  • Întrebarea nr. 11 fandosita

    Ce tot zice lumea? Ca nu o sa prea mai gasesc mostre de sampon si gel de dus in reviste? Si ca vor fi mai scurte povestile din Povestea mea?

    • Cristina Simion

      sunt un manager, nu un filosof :)

  • Întrebarea nr. 12 Coco Chanel

    Sunteţi cel mai bun vânzător de spaţiu publicitar din România în materie de produse premium (parfumuri - mai ales în revista Elle). Care e trendul pe zona luxury în actuala criză? Vor mai consuma românii? Mai mizează marii fabricanţi pe piaţa românească? Au crescut sau au scăzut veniturile din reclamă pe această zonă la Edipresse AS?

    • Iulian Comanescu

      Expectativă pe segmentul premium - vezi răspunsul adresat lui "publicitate".

    • Cristina Simion

      Cred ca am raspuns deja -zona de 'luxury' e in expectativa. sper doar ca nu va dura mult. cred ca romanii - si nu numai ei - vor continua sa consume si in vremuri de criza. acum, gindeste-te si tu: nu te muti la mai mult spatiu, nu-ti mai schimbi masina (varianta: nu-ti mai iei masina), nu mai pleci in vacanta peste mari si tari... ceva tot trebuie sa iti mai ramina, nu? o revista nu-ti schimba nivelul de trai, ba chiar nici un parfum (aici, problema e mai nuantata, ca gama de preturi e mare). le cumperi, pentru ca iti fac placere, te fac sa te simti bine, iti dau mai multa incredere in tine, sau pur si simplu pentru ca vrei sa-ti iei ceva ce nu-i pe lista de cumparaturi la 'trebuie', nici la 'interzis'. mai cred, apoi, ca femeile (si aici, imi permit sa scriu 'mai ales cele din Romania') nu vor renunta la a fi ingrijite si cochete, chiar cu sacrificii. am in memorie exemple semnificative din trecutul nu foarte indepartat care ma fac sa fiu increzatoare.

  • Întrebarea nr. 13 mia

    cat de dificil este sa ajungi sa lucrezi pentru una dintre revistele edipresse? care sunt pasii ce trebuie parcursi?

    • Cristina Simion

      aplica! ai mai multe sanse daca ai scris si ai publicat deja (nu conteaza unde) decit daca n-ai altceva decit increderea in talentul tau. ai mai multe sanse daca stii deja ce vrei sa faci si ce titlu se potriveste cel mai bine stilului si valorilor tale decit daca crezi ca esti bun(a) la orice titlu. ai mai multe sanse daca stii mai multe despre noi decit daca nu stii nimic. ai mai multe sanse daca stii ce se intimpla in jur decit daca esti 'aerian'. ai mai multe sanse daca iti cunosti publicul potential decit daca 'stii tu mai bine'. ai mai multe sanse daca propui alternative la 'punctele slabe' decit daca le critici fara finalitate. hai, ca ma opresc.

  • Întrebarea nr. 14 Monden

    In biografia ta scrie ca ai lansat revista VIVA! Care vedete vand si care nu vand o revista? Ma refer la poza de pe coperta.

    • Cristina Simion

      Acum, o lista de truisme care a fost formulata de Richard Stolley, 'parintele' segmentului 'celebrity', cel ce a lansat, in anii '70, revista 'People': mai bine (pe coperta si nu numai) tinar decit batrin, mai bine bogat decit sarac, mai bine frumos decit urit. altfel, mai bine vedeta de televiziune decit actor de film, mai bine actor de film decit muzician, mai bine muzuician decit sportiv si... orice vinde mai bine decit un politician! sigur, sunt exceptii care confirma regula. da-mi voie sa nu divulg 'secrete' locale. cele mai bine vindute numere ale revistelor despre celebritati au fost, in toata lumea, cele care au tratat, in extenso, drame majore ale celebritatilor. moartea printesei Diana e, cred, recordul absolut.

  • Întrebarea nr. 15 Marie Claire

    Eram o cititoare fidela a revistei Elle. Anul trecut a aparut Marie Claire. E mult mai interesanta, cu subiecte romanesti si intamplari traite. Ce aveti de gand sa faceti ca sa ma recastigati ca cititoare?

    • Cristina Simion

      de opt ani incoace, Elle e, cred, titlul cel mai stabil de pe piata publicatiilor glossy pentru femei. adica, vinde, in fiecare numar, intre 18 si 21,000 exemplare, si asta fara sa aiba politica de cadouri, reduceri si oferte. cred ca aceasta stabilitate a publicului e datorata identitatii editoriale puternice.
      daca iti place Marie-Claire SI nu-ti mai place Elle (eu cred ca au identitati foarte diferite, asa ca orice comparatie directa nu face nici uneia 'dreptate'), nu e nimic de facut. inseamna ca Elle te-a interesat doar in lipsa Marie-Claire de pe piata. daca iti plac amindoua, sper ca pretul combinat sa nu fie o bariera in a le cumpara sau citi pe amindoua. Elle nu-si va schimba profilul si identitatea (nici nu s-ar putea, de altfel) pentru a cistiga sau recistiga cititoare. ceea ce nu inseamna ca nu muncim - mult! - ca sa facem din fiecare editie a revistei Elle o sarbatoare pentru cititor. apropos de subiecte locale, am numarat, pentru ratiuni marunte (calculul costurilor editoriale pe pagina - total neinteresant pentru cititor!) ponderea paginilor realizate local vs pagini realizate international, in numarul din februarie. 80 local/20 international. eu cred ca, daca Elle are o problema, nu lipsa 'factorului local' e aceasta. daca te-am dezamagit, imi pare rau. sincer.

  • Întrebarea nr. 16 Frilansar

    E adevarat ca ati taiat colaborarile la Edipresse? Eram si eu interesat sa scriu.

    • Cristina Simion

      mai putine pagini de publicitate nu inseamna mai putine pagini editoriale, asa cum am mai auzit afirmindu-se, ci MAI MULTE.
      cind revista are 324 pagini (adica douazeci de sectiuni plus copertile), probabil ca are cam 150 pagini de publicitate si restul -editorial. asadar, mai mult continut decit 'promisiunea editoriala', respectiv promisiunea implicita pe care o faci cititorului care cumpara si plateste revista ca sa gaseasca in ea ceea ce i-ai promis - moda, frumusete, povesti adevarate, interviuri, reportaje, editoriale, dupa caz.
      mai putine pagini de publicitate inseamna mai putine pagini editoriale. limita 'de jos' e, desigur, promisiunea editoriala. altfel, cititorul NU te mai cumpara.
      urmind firul logic, mai putine pagini editoriale inseamna mai putini jurnalisti, fotografi, etc. care sa le produca.
      deci, mai putini colaboratori, pentru moment.
      asta nu inseamna ca 'am taiat' colaborarile, ci doar ca ne ajung echipele de angajati permanenti, precum si colaboratorii de prestigiu.

  • Întrebarea nr. 17 Falafel

    Cate contracte de drepturi de autor aveti la Edipresse AS si ce aveti de gand sa faceti daca se interzic?

    Cum comentati ideea aceea a lui Hossu sa renunte la drepturi de autor?

    • Cristina Simion

      nu avem contracte de drepturi de autor pentru angajatii permanenti (sau cu norma intreaga, cum preferi). nu cred ca se pune problema interzicerii contractelor de drepturi de autor, ci a limitarii posibilitatii ca acest tip de remuneratie sa fie abuziv folosit pentru angajatii permanenti. in ceea ce ne priveste, consideram corect sa platim toate taxele si impozitele aferente angajatilor permanenti, chiar daca asta implica niste costuri care nu se regasesc in venitul net. le aratam intotdeauna colegilor, la angajare, structura de costuri generata de salariul lor net - si ei stiu foarte bine ce plus-valoare asteptam de la ei pentru a acoperi toate costurile pe care le genereaza - nu doar cele salariale. cred ca e sanatos sa fim deschisi si corecti si poate de aceea avem trafic mic de personal, mai ales in pozitiile-cheie.

  • Întrebarea nr. 18 Marius PC

    As dori sa vad o oarecare indreptare a revistelor pentru femei spre subiecte mai serioase. As dori sa vad in revistele respective si niste articole serioase in afara de reclame peste reclame la cosmetice si alte asemenea produse. Va simtiti responsabila de o oarecare "iluminare" sau, dimpotriva, "intunericire" a cititoarelor Dvs? Ce aveti de gand sa faceti in aceasta directie? Mi se pare ca aceste reviste sunt printe putinele instrumente la indemana unor oameni ca Dvs. si prin care se pot transmite mesaje serioase din orice domeniu, mesaje care sa fie luate in seama cu adevarat.

    • Cristina Simion

      n-am sa ma ascund dupa deget, clamind ca 'oferim publicului ceea ce asteapta de la noi', mai ales ca m-am saturat de povestea asta cu oul si gaina. presa e proasta pentru ca publicul are asteptari 'joase' sau publicul e 'impins' catre subiecte superficiale si imunde de presa? si tot asa...
      incercam sa nu promovam personaje mondene care sa ne aduca popularitate cu pretul acordarii statului implicit de 'model social' unor oameni care fie nu au merite, fie si le etaleaza intr-un mod discutabil. iti trimit eu un set de reviste Viva, daca vrei, sau Elle. sau Avantaje. sau, mai bine, uita-te pe site-ul www.edipresse.ro la lista laureatilor premiilor Avantaje - Femeia Anului, de-a lungul timpului (organizam aceste premii de 11 ani). sau, poate, la lista laureatilor concursului Tinarul Jurnalist al Anului. daca vei gasi acolo oameni de care sa-ti fie rusine, scrie-mi pe cristina.simion[at]edipresse.ro
      altfel, nu ne erijam nici in judecatori, nici in deontologi, nici in 'asanatori' ai societatii, Doamne fereste. scriem despre realitate, despre lumea in care traim. incercam sa fim onesti si sa supravietuim ca afacere, in acelasi timp. ce iti pare mai rusinos, sa scrii despre cosmetice sau sa ridici la rangul de model social implicit oameni fara merite?

  • Întrebarea nr. 19 MARIA

    Ca cititoare de reviste de femei (cumpar lunar de la voi Elle, Look, Joy, Viva) ma deranjeaza cumplit paginile " trase la xerox" din toate revistele cu produsele nou lansate de diverse firme, gen "iaurtul X", "detergentul Y". Inteleg partea comerciala, dar nu vad de ce ar trebui sa citesc de n ori acelasi lucru. Culmea, si textul e la fel, probabil copiat din comunicatul de presa. Ati putea gandi o schimbare pe tema asta!

    • Cristina Simion

      draga Maria, daca sunt 'trase la xerox', scrie-mi cu exemple pe cristina.simion@edipresse.ro
      te rog. ma ajuti foarte mult. incercam sa evitam asta si sa 'traducem/ interpretam' comunicatele de presa in stilul fiecarui titlu. altfel, sigur ca noutatile din zonele de beauty sau moda sunt aceleasi peste tot, deci le vei gasi in toate titlurile de lifestyle feminin. sincer, nu mi se pare problematic ca avem pagini de noutati (de unde ai mai afla de existenta lor pe piata, altfel?). problematic ar fi daca am avea numai asta. sau in principal asta. daca cele mai multe pagini/subiecte sunt realizate cu contributia clara a echipei editoriale, care munceste ca sa-ti aduca tie ceva care te intereseaza (reportaje, interviuri, fotografii exclusive sau, de ce nu, preturi comparative la pantofi), atunci sper ca vei cumpara in continuare mai multe titluri, desi unele informatii 'se suprapun'. multumesc.

  • Întrebarea nr. 20 anonim

    Buna ziua,
    Fata de anul trecut, cu cat la suta a scazut ponderea publicitatii in revistele Edipresse? Aveti de gand sa inchideti cateva reviste si sa disponibilizati din personal pana la sfarsitul anului, daca efectele crizei se vor simti acut?
    Multumesc.

    • Cristina Simion

      singurele reviste din portofoliul nostru curent care nu au fost profitabile anul trecut sunt cele in faza de lansare. cred ca ar fi o greseala sa renuntam la titluri care s-au dovedit profitabile in trecut numai pentru ca anul acesta poate vor suferi si poate vor fi neprofitabile. voi lupta pentru pastrarea lor, cum voi lupta pentru pastrarea echipelor in configuratia actuala. cei care ma cunosc si care lucreaza cu mine stiu ca vorbesc foarte serios.
      la prima intrebare: abia am 'inchis' februarie. e prea devreme pentru estimari.

  • Întrebarea nr. 21 andrei

    D-na Simion, cum vedeti dezvoltarea online a titlurilor din grupul d-vstra ? Deja, pe segmentul "femei", s-ar parea ca ele.ro si eva.ro s-au instalat confortabil avand comunitati puternice si relativ de buna calitate. Revistele d-voastra, dar si cele editate de Ringier, sunt undeva departe in urma pe internet, cu site-uri prafuite si continut copy/paste din versiunile tiparite. Vedeti un viitor revistelor care incearca sa se impuna doar pe print ?

    • Cristina Simion

      am raspuns deja.
      avem echipe dedicate, nu e copy/paste, cred ca se vede. oricum, cele citeva sute de mii de vizitatori unici vad si cele 6 milioane pageviews dovedesc. avem si video, avem si fotografii nepublicate in reviste, avem stiri si uploadari zilnice.
      e adevarat ca nu suntem la fel de dinamici ca jucatorii exclusivi online, desi mi-as dori. lucrurile se schimba insa. stay tuned.

  • Întrebarea nr. 22 Tudor

    1.In “Adapt and survive”, cover story-ul FIPP Magazine No.59, Dl. Pierre Lamunierre afirma: “ Difficult decisions will have to be made requiring publishers to adopt a small portfolio strategy, which includes defending our top brands while not hesitating to close weak underperforming titles.”

    Contextul articolului este criza si tehnicile de supravietuire.
    Intrebare: Cum se transpune aceasta viziune a CEO-ului Edipresse asupra operatiunii din Romania?

    2.Ultima lansare Edipresse in Romania, nefericita ca timing, este revista Autobild. Intrebare: cum va supravietui revista crizei severe prin care trece segmentul auto si presa in general.

    3.Cum comentati mania publisherilor pentru inserturi costisitoare (si care genereaza vanzari mai mari dar conjuncturale) in defavoarea investitiilor in productia editoriala. ( Este imposibil sa te angajezi la o revista in redactie, toti spun ca nu au bani, dar vezi inserturi de zeci de mii de euro pe coperta…)

    Cu respect, un fost student.

    • Cristina Simion

      1. Am raspuns deja in privinta performantei titlurilor noastre. Atit timp cit titlurile sunt profitabile, nu exista nici un motiv de ingrijorare. atit timp cit titlurile AU DOVEDIT ca aduc profit in perioada 'normale' (adica de piata foarte concurentiala si nu foarte bogata in advertising, cel putin pe print), cred ca e logic sa le pastram si in perioade de criza. Dl. Lamuniere, care e chairman si presedinte al grupului Edipresse, nu CEO, are dreptate. trebuie sa ne concentram pe ceea ce stim sa facem foarte bine si pe titlurile care s-au dovedit deja profitabile.
      2. Timingul a fost nefericit, dar revista e foarte buna! sunt mindra de AutoBild Romania! cred ca criza din industria automobilistica se reflecta asupra presei de profil, dar mai cred ca, dupa aceasta perioada de recul, cei din industrie vor trebui sa comunice - si vor alege canalele de comunicare cele mai bune. si in calitate editoriala, si in performanta tehnica (tiraj, audiente).
      3. Nu e vorba de o 'manie a publisherilor', ca nimeni nu are larghetea de a arunca banii pe fereastra. In spatele fiecarui proiect sunt calcule serioase. Daca ai fi mai precis, ti-as putea da si eu un raspuns mai clar (eventual, da-mi un exemplu din portofoliul nostru, te rog).

  • Întrebarea nr. 23 lost

    Politica inserturilor a dat rezultate pt Edipresse?

    • Cristina Simion

      Mi-ar folosi o intrebare mai precisa.
      Inserturile de produse asociate cu valorile titlului (de exemplu, DVDuri la Viva - are sens, nu? Viva e o revista de celebritati si scrie despre filme in fiecare numar) aduc si beneficii de imagine, si beneficii in vinzare (un motiv suplimentar sa cumperi).
      Nu cred ca inserturi fara identitate sau fara o asociere evidenta cu stilul si valorile unui titlu mai aduc mare lucru. Cred ca perioada 'nimicurilor' la preturi de nimic a cam trecut. Publicul e din ce in ce mai exigent in privinta asta.

  • Întrebarea nr. 24 marie jeanne

    Pana la urma, aveti vreun plan serios de a intra in online? De ce credeti ca nici una dintre revistele "glossy" nu castiga teren in online? Iata, ziarele, desi declarau ca nu sunt interesate de asa ceva, au "spart" practic piata.

    • Cristina Simion

      of, Iulian, da-mi inca o ora, ca sa raspund.
      sigur ca ziarele au accelerat investitiile online, caci scad dramatic in audienta, cu sau fara criza - peste tot. consumul de reviste a tot crescut in ultimii ani. de ce? revistele ofera si altceva decit informatie nuda. ofera visare, evadare, modele, placerea de a rasfoi, de a privi... da, e oarece hedonism in asta, dar cine spune ca e rau?
      multe dintre 'placerile' asociate lecturii unei reviste nu sunt substituite de lectura online.
      de aceea cred ca revistele au un viitor, nu doar pe termen scurt. nu toate. nu peste tot.
      ceea ce nu inseamna ca suntem dezinteresati de online. deloc. doar ca nu am fost cei mai vizibili. dar nu suntem o exceptie. 'the pure players', cei care au investit TOT in online, sunt primii in fiecare piata. TOT, adica toata concentrarea, toate resursele, toti banii, tot timpul....

  • Întrebarea nr. 25 Iulian Comanescu

    Un advertiser mare îţi spune că vrea să reducă bugetul pentru print, pe 2009, fiindcă portofoliul tău constă în reviste glossy care vorbesc în esenţă despre consum. Iar românii - deci şi româncele - vor consuma mai puţin pe criză. Ce contraargumente îi aduci?

    Sau altfel spus: ce, cât şi cum o să consume cititoarele Avantaje-Elle-Joy-Look în 2009?

    • Cristina Simion

      am statistici relevante despre investitorii 'pe timp de criza' si cistigurile lor ulterioare, atit in parti de piata, cit si in profit. adevaratii vizionari investesc 'anticiclic'. problema mare e: daca au cu ce.
      nu argumentele mele le lipsesc advertiserilor, ca le stiu si (multi) dintre ei, ci resursele.

  • Întrebarea nr. 26 asmodee

    La ce venituri, respectv profit va asteptati in 2009? Care vor fi titlurile in care veti canaliza cele mai mari investitii anul acesta? Exista posibilitatea de a inchide anumite titluri, sau de a le reloca pe online? Care sunt masurile anticriza ale Edipresse?

    • Cristina Simion

      cred ca am raspuns. Iulian ma grabeste. vezi mai sus, te rog (sic!).

  • Întrebarea nr. 27 Iulian Comanescu

    La mine pe blog, George ridică nişte probleme interesante:

    1. Ce faci cu AutoBild în plină criză a pieţei auto? (Eu aş reformula: există şi semne bune în piaţa maşinilor, în sensul că importatorii şi dealerii trebuie oricum să vândă ceea ce au produs, drept pentru care vin cu oferte speciale şi consumă reclamă?)

    2. De ce nu angajezi publisheri sau directori executivi, cum au alte companii de media?

    3. Ce facem cu distribuţia?

    4. Vei ceda presiunilor clienţilor privind preţul net pe pagina de reclamă în 2009? Când da şi când nu?

    • Cristina Simion

      1. am raspuns
      2. si eu ce mai fac? conduc publisherii sau directorii executivi? la zece milioane EUR cifra de afaceri, chiar crezi ca avem nevoie de asa multi publisheri si directori executivi?
      3. nu stiu. si insecuritatea asta ma omoara. pe bune.
      4. nu pretul net pe pagina e indiciatorul relevant, ci pretul pe mia de cumparatori (daca il calculam la distributie) sau pe mia de cititori (daca il calculam la audienta)! altfel, toti cei de pe piata stiu ca nu am cedat cind pretul cerut a fost sub costuri. costurile directe reprezinta ultima bariera. lasa ca noi nu vindem hirtie tiparita, ci audienta. am fost boicotati din cauza asta, dar nu am avut ce face.
      nu e incapatinare, e decizie strategica. si, cred, bun simt. nu poti provoca pierderi companiei pe care o reprezinti, ca sa sustii profituri inca si mai mari ale unor companii altfel frumos profitabile.

  • Întrebarea nr. 28 cristof

    Poate deveni o companie (trust de presa) o companie verde?
    Peste tot se vorbeste despre ecologie, protejarea mediului, ce va face Trustul Edipresse vizavi de acesta tendinta?
    Prin natura afacerii este un mare consumator de hartie. Am citit de exemplu ca mari ziare si reviste ale lumii isi tiparesc o parte din tiraj pe hartie ecologica.

    • Cristina Simion

      deja am renuntat la ambalarea in pungi de plastic (in afara numerelor cu inserturi).
      reciclam tirajele nevindute.
      incercam reciclarea hirtiei 'de birou' (avem un deal, dar e inca nefunctional - producem prea putina hirtie la birou).
      avem peste tot panouri cu 'stingeti lumina' si 'inchideti apa', si nu pentru economiii curente, ci ca sa promovam principii sanatoase.
      facem oferte si pe hirtie reciclabila (din pacate, e mai scumpa).
      promovam probono initiative eco si suntem parteneri media in mai multe proiecte
      promovam oamenii activi in aceasta directie.
      avem, periodic, numere 'verzi' pentru revistele noastre upmarket
      lista nu e inchisa








Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

3344 vizualizari

  • Bugete de criza (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 10:05)

    Florin [anonim]

    Cum ati bugetat publicatiile pentru acest an? Ce variatii sint fata de anul trecut?

    Multumesc
    • a (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 14:03)

      Cristina Simion [hotnews.ro] i-a raspuns lui Florin

      buna ziua!
      am sa va tutuiesc, daca imi permiteti!
      am facut doua bugete, unul 'business as usual', cel hiper-optimist, ba chiar nerealist deja, si unul cu 20% mai putine venituri din advertising. inca mai cred ca ne putem tine de al doilea:)...
    • Un pic de istorie (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 14:10)

      Iulian Comanescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Florin

      De ce am adus-o azi pe Cristina Simion: sub numele de RPG, Edipresse AS a fost primul grup modern de reviste din România, lansat pe piaţă prin apariţia "Avantaje" în 1995. Cristina este primul general manager român de grup străin din piaţă, de prin 2002 încoace.

      Edipresse AS poate suna criptic pentru multă lume, dar înseamnă Edipresse, mare grup de presă din Elveţia, rivalul etern al lui Ringier, şi AS de la Axel Springer. E vorba de a cincea cea mai importantă companie de print din România, aşa cum spun cifrele de la Ministerul Finanţelor pe 2007 (cele pe 2008 nu sunt publice încă):

      Ringier România SRL: 188.195.354/28.427.137
      Publimedia International (Sârbu): 72.154.443/3.767.345
      Editura Intact SRL (Voiculescu): 57.561.014/1.781.740
      Catavencu SA (Vîntu): 57.527.501/-14.188.277
      Edipresse A.S. SRL: 35.286.684/2.924.274
      Sanoma Hearst România SRL: 33.633.768/127.870
      Convergent Media SA (Voiculescu): 29.117.914/4.440.804
      Burda România SRL: 25.536.659/1.106.179
      Adevărul Holding SRL (Patriciu): 21.843.911/-12.441.758
      Poligraf SRL (Vîntu): 17.310.410/-3.714.632

      (Prima cifră reprezintă cifra de afaceri, a doua profitul sau pierderea, în RON)
  • Reviste "colorate" (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 10:18)

    Stefan V [anonim]

    Din ce vad pe la chioscurille de ziare, revistele au cam acelasi continut, difera pretul si preturile produselor promovate. Hartia in general e proasta; titluri sunt exagerate si mai tot timpul despre “vedete” iar spre final despre sex si horoscop. Rasfoiesti in viteza si le arunci. Intrebare: Dupa parerea D-voastra, ce revista autohtona se poate rasfoi cu placere si interes.
    • a (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 14:08)

      Cristina Simion [hotnews.ro] i-a raspuns lui Stefan V

      depinde de public... si de pret, desigur. cred ca avem in portofoliu putine exemple din acelea pe care le mentionezi. pacat ca ai nimerit doar peste titluri fara identitate... altfel, pot doar sa-ti scriu preferintele mele: Elle, Psychologies, National Geographic, Esquire si Descopera (pacat ca doar online de-acum incolo). daca ne referim, desigur, la piata romaneasca de reviste.
  • Bugetele de marketing si rezistenta (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 10:28)

    andre [anonim]

    In conditiile in care bugetele de marketing ale advertiserilor sunt primele afectate de reduceri, credeti ca publisherii sunt pregatiti pentru o perioada de "rezistenta pasiva"? Ce va fi mai important anul acesta? Sa inchizi ce nu merge, ca sa nu ai rezultate imediate slabe, sau sa pastrezi titlurile pe piata si "culoarele" ocupate, in asteptarea unor vremuri mai bune?
    Multumesc.
    • a (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 14:11)

      Cristina Simion [hotnews.ro] i-a raspuns lui andre

      'rezistenta pasiva' inseamna 'pierderi'? atunci, cred ca raspunsul e 'da', cu conditia sa existe perspective de redresare pe termen mediu - respectiv potential al segmentului si al titlului in acelasi timp. ce va fi mai important? daca e un titlu profitabil in trecut, pe un 'culoar' profitabil istoric = pastrezi; daca e un titlu care a facut pierdri pina acum sau e activ pe un segment in scadere istorica (si sunt astfel de segmente, care erau in declin si inainte de criza) = inchizi daca pierde deja sau pastrezi (doar) pina in 'ultima clipa de profitabilitate'.
  • eficienta (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 11:05)

    Raluk [anonim]

    Ce profit ati avut profit in 2008? Ce faceti in 2009 ca sa pastrati eficienta (nr pagini, marketing, personal)?
    • a (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 14:14)

      Cristina Simion [hotnews.ro] i-a raspuns lui Raluk

      cam 430,000 EUR, la o cifra de afaceri de 9,96 milioane EUR. foarte putin. dar am fost puternic loviti de cursul de schimb (toate veniturile noastre au fost in RON, iar unele costuri, importante, in EUR - situatie comuna in industrie). trebuie sa luam in calcul si investiile in lansarea AutoBild. avem inca doua titluri din portofoliu in perioada de lansare, adica... de pierdere programata. investitiile afecteaza profitabilitatea imediata.
  • rolul democratic al revistelor de femei (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 11:15)

    fidel [anonim]

    ziarele explica politica pentru cititori. revistele de femei cui folosesc? in afara de patronul care face bani, bineinteles.
    • a (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 14:20)

      Cristina Simion [hotnews.ro] i-a raspuns lui fidel

      in umila mea opinie, revistele pentru femei folosesc femeilor, cele pentru barbati - barbatilor, cele pentru filatelisti- filatelistilor, etc. pentru fiecare revista bine facuta exista un public care o apreciaza, o cumpara, o citeste, pentru ratiuni diferite. profitul e doar o consecinta a faptului ca esti in stare sa raspunzi unor asteptari ale publicului tinta (care nu tin doar de continut, hirtie sau layout, ci si de pret, de strategia de distributie, de promovare) avind grija ca veniturile sa fie mai mari decit costurile, cel putin de la un punct incolo. profitul nu e un scop - scopul e sa raspunzi cit mai bine asteptarilor. altfel, nu te citeste nimeni . profitul e o consecinta.
  • Cartarescu (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 11:22)

    poetesa verde [anonim]

    Am auzit ca dumneavoastra l-ati convins pe Mircea Cartarescu sa scrie editorialele despre dragoste si asa a iesit cartea aceea care s-a vandut foarte bine, "De ce iubim femeile". E adevarat?
    • a (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 14:25)

      Cristina Simion [hotnews.ro] i-a raspuns lui poetesa verde

      as vrea eu sa am atita influenta sau putere de convingere... :) desi l-am intilnit de mai multe ori pe domnul Cartarescu si sunt o admiratoare a literaturii sale, nu am purtat niciodata o discutie cu dumnealui. mi-a dat autografe, pentru care am stat la rind, la tirgurile de carte. nu eu sunt responsabila de alegerea Domniei sale de a colabora cu Elle. l-au convins Mihaela Spineanu, redactor sef adjunct, si mai ales - cred - calitatea editoriala a revistei. ca, din aceasta colaborare, s-a nascut o carte cu un succes enorm, e meritul domnului Cartarescu. de fapt, daca ma gindesc mai bine, cred ca e si meritul editurii Humanitas. ei, poate, putin, acolo, si meritul revistei Elle...
  • publicitate (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 11:27)

    cine ce unde cum cand [anonim]

    Buna ziua,

    In criza, cum se va schimba ponderea publicitatii/vanzarilor in veniturile Edipresse si ponderea clientilor locali/din retea, pe categoriile low/lux?

    Multumesc
    • a (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 14:30)

      Cristina Simion [hotnews.ro] i-a raspuns lui cine ce unde cum cand

      estimam volumele vindute ca fiind stabile; volumele publicitare vor scadea, in proportii diferite. desi e prea devreme sa tragem concluzii, observ ca advertiserii pe segmentele medium isi continua campaniile si, din cite stiu, nu vind mai putin, iar advertiserii upmarket/ din zona de lux/ sunt in expectativa. vor reincepe sa investeasca in publicitate, dar multora le trebuie putin timp ca sa analizeze cum ii afecteaza criza si, poate, ce si cum sa comunice de acum incolo. nu prea inteleg cum e cu segmentarea clienti locali/din retea. daca e ceea ce cred eu, nu vad relevanta criteriului pentru canalul publicitar.
  • Internet? (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 11:33)

    cameleonul 2punct0 [anonim]

    Toata presa incearca sa faca site-uri cat mai interesante, fiindca publicatiile tiparite au probleme. La Elle sau Avantaje nu am vazut nimic senzational. Vreau sa stiu daca si cand o sa va ocupati mai serios de reviste.
    • a (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 14:36)

      Cristina Simion [hotnews.ro] i-a raspuns lui cameleonul 2punct0

      site-ul www.avantaje.ro are o audienta excelenta si stabila. suntem multumiti de performantele sale si de comunitatea activa pe care o avem. cu toate site-urile noastre, am avut, in 2008, o performanta stabila: in jur de 5,5... 6 milioane pageviews pe luna.
      www.elle.ro a intirziat, nepermis de mult -suntem de acord aici, din cauza deciziei tirzii a licentiatorului, grupul Lagardere, de a semna contractul de licenta online (nu suntem proprietarii brandului, asa ca avem nevoie de permisiuni complexe pentru a opera brandul online). dar il lansam in curind - adica in citeva luni. sunt prima careia ii pare rau pentru aceasta intirziere.
  • problem (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 11:39)

    Maria [anonim]

    1. In presa straina, de cate ori apare acum vreo stire ca publisherul cutare are greutati, problemele ce tin de criza sunt coroborate cu altele - concurenta prea mare pe felia lui, pierderea cititorilor care se duc pe net, uneori probleme de distributie, chiar si (in unele cazuri) pierderea credibilitatii din cauza amestecului politicului. La noi in general si in cazul dumneavoastra in special, care ar fi topul problemelor "non-criza" pentru ziare si reviste?
    2. CTP: Presa scrisa e muribunda. Tolo: presa nu va muri. Cristina Simion:...
    • a (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 14:43)

      Cristina Simion [hotnews.ro] i-a raspuns lui Maria

      Concurenta foarte mare pe segmentul revistelor de lifestyle feminin. distributia primitiva. migratia catre online pe anumite segmente (IT, de exemplu; de aceea am inchis ComputerBild). ai identificat perfect cauzele lipsei de performanta (sau performantei scazute), altele decit criza.
      Desi nu cred ca e o problema a publicatiilor noastre, ai dreptate si in privinta credibilitatii scazute si a 'crizei actului jurnalistic', nu doar legate de 'amestecul politicului' (de fapt, de partizanatul politic). poti adauga, la modul general, si lipsa de performanta manageriala, sau de leadership, concretizata si prin decizii strategice gresite ('gresit' inseamna si sa lansezi ce trebuie, dar nu cind trebuie, sau cum trebuie, sau cu cine trebuie...).
  • Pe când o revistă de bărbaţi sau una serioasă? (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 11:46)

    Parimaci [anonim]

    M-am dus pe site-ul Edipresse AS şi am numărat 14 reviste. Lipsesc publicaţiile pentru bărbaţi, dar şi cele serioase, gen Newsweek. Voi de ce nu faceţi ceva gen Esquire? Mi-ar plăcea să citesc şi o revistă românească gen Newsweek.

    De ce nimeni nu investeşte serios în reviste de felul ăsta şi toată lumea vrea să câştige din poze de modă şi reclame?
    • a (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 14:53)

      Cristina Simion [hotnews.ro] i-a raspuns lui Parimaci

      cind decizi urmatoarea lansare, te gindesti nu doar la 'dorinta', ci - mai ales - la 'putinta'. avem resursele de a sustine o astfel de lansare? nu ma refer aici (doar) la cele financiare, ci la oameni, expertiza in domeniu (mai ales cunoasterea publicului), recunoastere si relatii in zona politica, economica, financiara - pentru o publicatie de anvergura Newsweek, de exemplu? avem incredere din partea publicului, bazata pe succese anterioare in domeniu? dar sustinerea advertiserilor - bazata pe aceleasi criterii? avem resurse interne de promovare (publicatii asemanatoare sau cu public asemanator celui vizat, canale Tv, retele radio)? acum, dupa ce am raspuns obiectiv la toate aceste intrebari, mai sunt doua. foarte importante. 1. cit ne costa sa 'cumparam' resursele pe care nu le avem? 2. cine sunt competitorii directi si cit ii costa pe ei toate aceste resurse?
      raspunsul e in intrebari.
      altfel, NU toata lumea vrea sa cistige din 'poze de moda si reclame', ci doar cei care (cred) ca se pricep. si, pentru ca e o diferenta intre cei care cred ca se pricep si cei care se pricep, nici nu cistiga toata lumea din asta. aruncati o privire pe site-ul Ministerului Finantelor.
  • sa mai cumpar? sa nu mai cumpar? (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 11:52)

    fandosita [anonim]

    Ce tot zice lumea? Ca nu o sa prea mai gasesc mostre de sampon si gel de dus in reviste? Si ca vor fi mai scurte povestile din Povestea mea?
    • a (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 14:55)

      Cristina Simion [hotnews.ro] i-a raspuns lui fandosita

      sunt un manager, nu un filosof :)
  • Produse premium (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 11:56)

    Coco Chanel [anonim]

    Sunteţi cel mai bun vânzător de spaţiu publicitar din România în materie de produse premium (parfumuri - mai ales în revista Elle). Care e trendul pe zona luxury în actuala criză? Vor mai consuma românii? Mai mizează marii fabricanţi pe piaţa românească? Au crescut sau au scăzut veniturile din reclamă pe această zonă la Edipresse AS?
    • Vezi răspunsul de la 11.27 (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 14:35)

      Iulian Comanescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Coco Chanel

      Expectativă pe segmentul premium - vezi răspunsul adresat lui "publicitate".
    • a (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 15:03)

      Cristina Simion [hotnews.ro] i-a raspuns lui Coco Chanel

      Cred ca am raspuns deja -zona de 'luxury' e in expectativa. sper doar ca nu va dura mult. cred ca romanii - si nu numai ei - vor continua sa consume si in vremuri de criza. acum, gindeste-te si tu: nu te muti la mai mult spatiu, nu-ti mai schimbi masina (varianta: nu-ti mai iei masina), nu mai pleci in vacanta peste mari si tari... ceva tot trebuie sa iti mai ramina, nu? o revista nu-ti schimba nivelul de trai, ba chiar nici un parfum (aici, problema e mai nuantata, ca gama de preturi e mare). le cumperi, pentru ca iti fac placere, te fac sa te simti bine, iti dau mai multa incredere in tine, sau pur si simplu pentru ca vrei sa-ti iei ceva ce nu-i pe lista de cumparaturi la 'trebuie', nici la 'interzis'. mai cred, apoi, ca femeile (si aici, imi permit sa scriu 'mai ales cele din Romania') nu vor renunta la a fi ingrijite si cochete, chiar cu sacrificii. am in memorie exemple semnificative din trecutul nu foarte indepartat care ma fac sa fiu increzatoare.
  • forte tinere (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 12:21)

    mia [anonim]

    cat de dificil este sa ajungi sa lucrezi pentru una dintre revistele edipresse? care sunt pasii ce trebuie parcursi?
    • a (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 15:07)

      Cristina Simion [hotnews.ro] i-a raspuns lui mia

      aplica! ai mai multe sanse daca ai scris si ai publicat deja (nu conteaza unde) decit daca n-ai altceva decit increderea in talentul tau. ai mai multe sanse daca stii deja ce vrei sa faci si ce titlu se potriveste cel mai bine stilului si valorilor tale decit daca crezi ca esti bun(a) la orice titlu. ai mai multe sanse daca stii mai multe despre noi decit daca nu stii nimic. ai mai multe sanse daca stii ce se intimpla in jur decit daca esti 'aerian'. ai mai multe sanse daca iti cunosti publicul potential decit daca 'stii tu mai bine'. ai mai multe sanse daca propui alternative la 'punctele slabe' decit daca le critici fara finalitate. hai, ca ma opresc.
      • angajari? (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 15:14)

        alex [anonim] i-a raspuns lui Cristina Simion

        Sa inteleg ca se mai fac angajari in aceasta perioada?
  • Care femei vând şi care nu (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 12:23)

    Monden [anonim]

    In biografia ta scrie ca ai lansat revista VIVA! Care vedete vand si care nu vand o revista? Ma refer la poza de pe coperta.
    • a (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 15:13)

      Cristina Simion [hotnews.ro] i-a raspuns lui Monden

      Acum, o lista de truisme care a fost formulata de Richard Stolley, 'parintele' segmentului 'celebrity', cel ce a lansat, in anii '70, revista 'People': mai bine (pe coperta si nu numai) tinar decit batrin, mai bine bogat decit sarac, mai bine frumos decit urit. altfel, mai bine vedeta de televiziune decit actor de film, mai bine actor de film decit muzician, mai bine muzuician decit sportiv si... orice vinde mai bine decit un politician! sigur, sunt exceptii care confirma regula. da-mi voie sa nu divulg 'secrete' locale. cele mai bine vindute numere ale revistelor despre celebritati au fost, in toata lumea, cele care au tratat, in extenso, drame majore ale celebritatilor. moartea printesei Diana e, cred, recordul absolut.
  • Elle vs. Marie Claire (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 12:24)

    Marie Claire [anonim]

    Eram o cititoare fidela a revistei Elle. Anul trecut a aparut Marie Claire. E mult mai interesanta, cu subiecte romanesti si intamplari traite. Ce aveti de gand sa faceti ca sa ma recastigati ca cititoare?
    • a (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 15:22)

      Cristina Simion [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marie Claire

      de opt ani incoace, Elle e, cred, titlul cel mai stabil de pe piata publicatiilor glossy pentru femei. adica, vinde, in fiecare numar, intre 18 si 21,000 exemplare, si asta fara sa aiba politica de cadouri, reduceri si oferte. cred ca aceasta stabilitate a publicului e datorata identitatii editoriale puternice.
      daca iti place Marie-Claire SI nu-ti mai place Elle (eu cred ca au identitati foarte diferite, asa ca orice comparatie directa nu face nici uneia 'dreptate'), nu e nimic de facut. inseamna ca Elle te-a interesat doar in lipsa Marie-Claire de pe piata. daca iti plac amindoua, sper ca pretul combinat sa nu fie o bariera in a le cumpara sau citi pe amindoua. Elle nu-si va schimba profilul si identitatea (nici nu s-ar putea, de altfel) pentru a cistiga sau recistiga cititoare. ceea ce nu inseamna ca nu muncim - mult! - ca sa facem din fiecare editie a revistei Elle o sarbatoare pentru cititor. apropos de subiecte locale, am numarat, pentru ratiuni marunte (calculul costurilor editoriale pe pagina - total neinteresant pentru cititor!) ponderea paginilor realizate local vs pagini realizate international, in numarul din februarie. 80 local/20 international. eu cred ca, daca Elle are o problema, nu lipsa 'factorului local' e aceasta. daca te-am dezamagit, imi pare rau. sincer.
  • Colaborari la Edipresse (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 12:33)

    Frilansar [anonim]

    E adevarat ca ati taiat colaborarile la Edipresse? Eram si eu interesat sa scriu.
    • a (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 15:29)

      Cristina Simion [hotnews.ro] i-a raspuns lui Frilansar

      mai putine pagini de publicitate nu inseamna mai putine pagini editoriale, asa cum am mai auzit afirmindu-se, ci MAI MULTE.
      cind revista are 324 pagini (adica douazeci de sectiuni plus copertile), probabil ca are cam 150 pagini de publicitate si restul -editorial. asadar, mai mult continut decit 'promisiunea editoriala', respectiv promisiunea implicita pe care o faci cititorului care cumpara si plateste revista ca sa gaseasca in ea ceea ce i-ai promis - moda, frumusete, povesti adevarate, interviuri, reportaje, editoriale, dupa caz.
      mai putine pagini de publicitate inseamna mai putine pagini editoriale. limita 'de jos' e, desigur, promisiunea editoriala. altfel, cititorul NU te mai cumpara.
      urmind firul logic, mai putine pagini editoriale inseamna mai putini jurnalisti, fotografi, etc. care sa le produca.
      deci, mai putini colaboratori, pentru moment.
      asta nu inseamna ca 'am taiat' colaborarile, ci doar ca ne ajung echipele de angajati permanenti, precum si colaboratorii de prestigiu.
  • Drepturi de autor (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 12:34)

    Falafel [anonim]

    Cate contracte de drepturi de autor aveti la Edipresse AS si ce aveti de gand sa faceti daca se interzic?

    Cum comentati ideea aceea a lui Hossu sa renunte la drepturi de autor?
    • a (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 15:36)

      Cristina Simion [hotnews.ro] i-a raspuns lui Falafel

      nu avem contracte de drepturi de autor pentru angajatii permanenti (sau cu norma intreaga, cum preferi). nu cred ca se pune problema interzicerii contractelor de drepturi de autor, ci a limitarii posibilitatii ca acest tip de remuneratie sa fie abuziv folosit pentru angajatii permanenti. in ceea ce ne priveste, consideram corect sa platim toate taxele si impozitele aferente angajatilor permanenti, chiar daca asta implica niste costuri care nu se regasesc in venitul net. le aratam intotdeauna colegilor, la angajare, structura de costuri generata de salariul lor net - si ei stiu foarte bine ce plus-valoare asteptam de la ei pentru a acoperi toate costurile pe care le genereaza - nu doar cele salariale. cred ca e sanatos sa fim deschisi si corecti si poate de aceea avem trafic mic de personal, mai ales in pozitiile-cheie.
  • Reviste slabe... (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 12:48)

    Marius PC [anonim]

    As dori sa vad o oarecare indreptare a revistelor pentru femei spre subiecte mai serioase. As dori sa vad in revistele respective si niste articole serioase in afara de reclame peste reclame la cosmetice si alte asemenea produse. Va simtiti responsabila de o oarecare "iluminare" sau, dimpotriva, "intunericire" a cititoarelor Dvs? Ce aveti de gand sa faceti in aceasta directie? Mi se pare ca aceste reviste sunt printe putinele instrumente la indemana unor oameni ca Dvs. si prin care se pot transmite mesaje serioase din orice domeniu, mesaje care sa fie luate in seama cu adevarat.
    • a (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 15:45)

      Cristina Simion [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marius PC

      n-am sa ma ascund dupa deget, clamind ca 'oferim publicului ceea ce asteapta de la noi', mai ales ca m-am saturat de povestea asta cu oul si gaina. presa e proasta pentru ca publicul are asteptari 'joase' sau publicul e 'impins' catre subiecte superficiale si imunde de presa? si tot asa...
      incercam sa nu promovam personaje mondene care sa ne aduca popularitate cu pretul acordarii statului implicit de 'model social' unor oameni care fie nu au merite, fie si le etaleaza intr-un mod discutabil. iti trimit eu un set de reviste Viva, daca vrei, sau Elle. sau Avantaje. sau, mai bine, uita-te pe site-ul www.edipresse.ro la lista laureatilor premiilor Avantaje - Femeia Anului, de-a lungul timpului (organizam aceste premii de 11 ani). sau, poate, la lista laureatilor concursului Tinarul Jurnalist al Anului. daca vei gasi acolo oameni de care sa-ti fie rusine, scrie-mi pe cristina.simion[at]edipresse.ro
      altfel, nu ne erijam nici in judecatori, nici in deontologi, nici in 'asanatori' ai societatii, Doamne fereste. scriem despre realitate, despre lumea in care traim. incercam sa fim onesti si sa supravietuim ca afacere, in acelasi timp. ce iti pare mai rusinos, sa scrii despre cosmetice sau sa ridici la rangul de model social implicit oameni fara merite?
  • Produse noi (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 12:51)

    MARIA [anonim]

    Ca cititoare de reviste de femei (cumpar lunar de la voi Elle, Look, Joy, Viva) ma deranjeaza cumplit paginile " trase la xerox" din toate revistele cu produsele nou lansate de diverse firme, gen "iaurtul X", "detergentul Y". Inteleg partea comerciala, dar nu vad de ce ar trebui sa citesc de n ori acelasi lucru. Culmea, si textul e la fel, probabil copiat din comunicatul de presa. Ati putea gandi o schimbare pe tema asta!
    • a (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 15:50)

      Cristina Simion [hotnews.ro] i-a raspuns lui MARIA

      draga Maria, daca sunt 'trase la xerox', scrie-mi cu exemple pe cristina.simion@edipresse.ro
      te rog. ma ajuti foarte mult. incercam sa evitam asta si sa 'traducem/ interpretam' comunicatele de presa in stilul fiecarui titlu. altfel, sigur ca noutatile din zonele de beauty sau moda sunt aceleasi peste tot, deci le vei gasi in toate titlurile de lifestyle feminin. sincer, nu mi se pare problematic ca avem pagini de noutati (de unde ai mai afla de existenta lor pe piata, altfel?). problematic ar fi daca am avea numai asta. sau in principal asta. daca cele mai multe pagini/subiecte sunt realizate cu contributia clara a echipei editoriale, care munceste ca sa-ti aduca tie ceva care te intereseaza (reportaje, interviuri, fotografii exclusive sau, de ce nu, preturi comparative la pantofi), atunci sper ca vei cumpara in continuare mai multe titluri, desi unele informatii 'se suprapun'. multumesc.
  • date exacte (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 12:59)

    anonim [anonim]

    Buna ziua,
    Fata de anul trecut, cu cat la suta a scazut ponderea publicitatii in revistele Edipresse? Aveti de gand sa inchideti cateva reviste si sa disponibilizati din personal pana la sfarsitul anului, daca efectele crizei se vor simti acut?
    Multumesc.
    • a (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 15:54)

      Cristina Simion [hotnews.ro] i-a raspuns lui anonim

      singurele reviste din portofoliul nostru curent care nu au fost profitabile anul trecut sunt cele in faza de lansare. cred ca ar fi o greseala sa renuntam la titluri care s-au dovedit profitabile in trecut numai pentru ca anul acesta poate vor suferi si poate vor fi neprofitabile. voi lupta pentru pastrarea lor, cum voi lupta pentru pastrarea echipelor in configuratia actuala. cei care ma cunosc si care lucreaza cu mine stiu ca vorbesc foarte serios.
      la prima intrebare: abia am 'inchis' februarie. e prea devreme pentru estimari.
  • fara online? (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 14:02)

    andrei [anonim]

    D-na Simion, cum vedeti dezvoltarea online a titlurilor din grupul d-vstra ? Deja, pe segmentul "femei", s-ar parea ca ele.ro si eva.ro s-au instalat confortabil avand comunitati puternice si relativ de buna calitate. Revistele d-voastra, dar si cele editate de Ringier, sunt undeva departe in urma pe internet, cu site-uri prafuite si continut copy/paste din versiunile tiparite. Vedeti un viitor revistelor care incearca sa se impuna doar pe print ?
    • a (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 15:57)

      Cristina Simion [hotnews.ro] i-a raspuns lui andrei

      am raspuns deja.
      avem echipe dedicate, nu e copy/paste, cred ca se vede. oricum, cele citeva sute de mii de vizitatori unici vad si cele 6 milioane pageviews dovedesc. avem si video, avem si fotografii nepublicate in reviste, avem stiri si uploadari zilnice.
      e adevarat ca nu suntem la fel de dinamici ca jucatorii exclusivi online, desi mi-as dori. lucrurile se schimba insa. stay tuned.
  • Bun-venit (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 14:04)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Salutări din ploaie. Nu în sensul că aici, la HotNews, ar ploua.
  • tot despre bugete (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 14:09)

    Tudor [anonim]

    1.In “Adapt and survive”, cover story-ul FIPP Magazine No.59, Dl. Pierre Lamunierre afirma: “ Difficult decisions will have to be made requiring publishers to adopt a small portfolio strategy, which includes defending our top brands while not hesitating to close weak underperforming titles.”

    Contextul articolului este criza si tehnicile de supravietuire.
    Intrebare: Cum se transpune aceasta viziune a CEO-ului Edipresse asupra operatiunii din Romania?

    2.Ultima lansare Edipresse in Romania, nefericita ca timing, este revista Autobild. Intrebare: cum va supravietui revista crizei severe prin care trece segmentul auto si presa in general.

    3.Cum comentati mania publisherilor pentru inserturi costisitoare (si care genereaza vanzari mai mari dar conjuncturale) in defavoarea investitiilor in productia editoriala. ( Este imposibil sa te angajezi la o revista in redactie, toti spun ca nu au bani, dar vezi inserturi de zeci de mii de euro pe coperta…)

    Cu respect, un fost student.
    • a (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 16:03)

      Cristina Simion [hotnews.ro] i-a raspuns lui Tudor

      1. Am raspuns deja in privinta performantei titlurilor noastre. Atit timp cit titlurile sunt profitabile, nu exista nici un motiv de ingrijorare. atit timp cit titlurile AU DOVEDIT ca aduc profit in perioada 'normale' (adica de piata foarte concurentiala si nu foarte bogata in advertising, cel putin pe print), cred ca e logic sa le pastram si in perioade de criza. Dl. Lamuniere, care e chairman si presedinte al grupului Edipresse, nu CEO, are dreptate. trebuie sa ne concentram pe ceea ce stim sa facem foarte bine si pe titlurile care s-au dovedit deja profitabile.
      2. Timingul a fost nefericit, dar revista e foarte buna! sunt mindra de AutoBild Romania! cred ca criza din industria automobilistica se reflecta asupra presei de profil, dar mai cred ca, dupa aceasta perioada de recul, cei din industrie vor trebui sa comunice - si vor alege canalele de comunicare cele mai bune. si in calitate editoriala, si in performanta tehnica (tiraj, audiente).
      3. Nu e vorba de o 'manie a publisherilor', ca nimeni nu are larghetea de a arunca banii pe fereastra. In spatele fiecarui proiect sunt calcule serioase. Daca ai fi mai precis, ti-as putea da si eu un raspuns mai clar (eventual, da-mi un exemplu din portofoliul nostru, te rog).
  • insert (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 14:19)

    lost [anonim]

    Politica inserturilor a dat rezultate pt Edipresse?
    • a (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 16:06)

      Cristina Simion [hotnews.ro] i-a raspuns lui lost

      Mi-ar folosi o intrebare mai precisa.
      Inserturile de produse asociate cu valorile titlului (de exemplu, DVDuri la Viva - are sens, nu? Viva e o revista de celebritati si scrie despre filme in fiecare numar) aduc si beneficii de imagine, si beneficii in vinzare (un motiv suplimentar sa cumperi).
      Nu cred ca inserturi fara identitate sau fara o asociere evidenta cu stilul si valorile unui titlu mai aduc mare lucru. Cred ca perioada 'nimicurilor' la preturi de nimic a cam trecut. Publicul e din ce in ce mai exigent in privinta asta.
  • Planuri de online (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 14:23)

    marie jeanne [anonim]

    Pana la urma, aveti vreun plan serios de a intra in online? De ce credeti ca nici una dintre revistele "glossy" nu castiga teren in online? Iata, ziarele, desi declarau ca nu sunt interesate de asa ceva, au "spart" practic piata.
    • a (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 16:11)

      Cristina Simion [hotnews.ro] i-a raspuns lui marie jeanne

      of, Iulian, da-mi inca o ora, ca sa raspund.
      sigur ca ziarele au accelerat investitiile online, caci scad dramatic in audienta, cu sau fara criza - peste tot. consumul de reviste a tot crescut in ultimii ani. de ce? revistele ofera si altceva decit informatie nuda. ofera visare, evadare, modele, placerea de a rasfoi, de a privi... da, e oarece hedonism in asta, dar cine spune ca e rau?
      multe dintre 'placerile' asociate lecturii unei reviste nu sunt substituite de lectura online.
      de aceea cred ca revistele au un viitor, nu doar pe termen scurt. nu toate. nu peste tot.
      ceea ce nu inseamna ca suntem dezinteresati de online. deloc. doar ca nu am fost cei mai vizibili. dar nu suntem o exceptie. 'the pure players', cei care au investit TOT in online, sunt primii in fiecare piata. TOT, adica toata concentrarea, toate resursele, toti banii, tot timpul....
  • Exerciţiu de consum (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 14:24)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Un advertiser mare îţi spune că vrea să reducă bugetul pentru print, pe 2009, fiindcă portofoliul tău constă în reviste glossy care vorbesc în esenţă despre consum. Iar românii - deci şi româncele - vor consuma mai puţin pe criză. Ce contraargumente îi aduci?

    Sau altfel spus: ce, cât şi cum o să consume cititoarele Avantaje-Elle-Joy-Look în 2009?
    • a (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 16:12)

      Cristina Simion [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iulian Comanescu

      am statistici relevante despre investitorii 'pe timp de criza' si cistigurile lor ulterioare, atit in parti de piata, cit si in profit. adevaratii vizionari investesc 'anticiclic'. problema mare e: daca au cu ce.
      nu argumentele mele le lipsesc advertiserilor, ca le stiu si (multi) dintre ei, ci resursele.
  • palnuri 2009 (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 14:28)

    asmodee [anonim]

    La ce venituri, respectv profit va asteptati in 2009? Care vor fi titlurile in care veti canaliza cele mai mari investitii anul acesta? Exista posibilitatea de a inchide anumite titluri, sau de a le reloca pe online? Care sunt masurile anticriza ale Edipresse?
    • a (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 16:13)

      Cristina Simion [hotnews.ro] i-a raspuns lui asmodee

      cred ca am raspuns. Iulian ma grabeste. vezi mai sus, te rog (sic!).
  • De pe MLC.ro (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 14:28)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    La mine pe blog, George ridică nişte probleme interesante:

    1. Ce faci cu AutoBild în plină criză a pieţei auto? (Eu aş reformula: există şi semne bune în piaţa maşinilor, în sensul că importatorii şi dealerii trebuie oricum să vândă ceea ce au produs, drept pentru care vin cu oferte speciale şi consumă reclamă?)

    2. De ce nu angajezi publisheri sau directori executivi, cum au alte companii de media?

    3. Ce facem cu distribuţia?

    4. Vei ceda presiunilor clienţilor privind preţul net pe pagina de reclamă în 2009? Când da şi când nu?
    • a (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 16:18)

      Cristina Simion [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iulian Comanescu

      1. am raspuns
      2. si eu ce mai fac? conduc publisherii sau directorii executivi? la zece milioane EUR cifra de afaceri, chiar crezi ca avem nevoie de asa multi publisheri si directori executivi?
      3. nu stiu. si insecuritatea asta ma omoara. pe bune.
      4. nu pretul net pe pagina e indiciatorul relevant, ci pretul pe mia de cumparatori (daca il calculam la distributie) sau pe mia de cititori (daca il calculam la audienta)! altfel, toti cei de pe piata stiu ca nu am cedat cind pretul cerut a fost sub costuri. costurile directe reprezinta ultima bariera. lasa ca noi nu vindem hirtie tiparita, ci audienta. am fost boicotati din cauza asta, dar nu am avut ce face.
      nu e incapatinare, e decizie strategica. si, cred, bun simt. nu poti provoca pierderi companiei pe care o reprezinti, ca sa sustii profituri inca si mai mari ale unor companii altfel frumos profitabile.
  • companie verde (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 15:09)

    cristof [anonim]

    Poate deveni o companie (trust de presa) o companie verde?
    Peste tot se vorbeste despre ecologie, protejarea mediului, ce va face Trustul Edipresse vizavi de acesta tendinta?
    Prin natura afacerii este un mare consumator de hartie. Am citit de exemplu ca mari ziare si reviste ale lumii isi tiparesc o parte din tiraj pe hartie ecologica.
    • a (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 16:21)

      Cristina Simion [hotnews.ro] i-a raspuns lui cristof

      deja am renuntat la ambalarea in pungi de plastic (in afara numerelor cu inserturi).
      reciclam tirajele nevindute.
      incercam reciclarea hirtiei 'de birou' (avem un deal, dar e inca nefunctional - producem prea putina hirtie la birou).
      avem peste tot panouri cu 'stingeti lumina' si 'inchideti apa', si nu pentru economiii curente, ci ca sa promovam principii sanatoase.
      facem oferte si pe hirtie reciclabila (din pacate, e mai scumpa).
      promovam probono initiative eco si suntem parteneri media in mai multe proiecte
      promovam oamenii activi in aceasta directie.
      avem, periodic, numere 'verzi' pentru revistele noastre upmarket
      lista nu e inchisa
  • Continut (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 15:11)

    Tausance [anonim]

    1. Pentru un titlu-fanion cum este Elle, ce procent din continut este dictat de cerintele publicitarilor, ce procent este determinat de formula editoriala internationala si ce procent este direct legat de profilul publicului tinta rezultat din studii si focus-group-uri?
    2. Nu vi se pare ca glossy-urile romanesti au sacrificat relevanta in fata aspirationalului?
  • cu gust autentic (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 15:13)

    Rada Irimie [anonim]

    De ce nu relizati si o revista care sa imbine un gust romanesc (partea savuroasa din el) cu "se vinde" cu "ce prinde" pe piata din vest?
  • Despre puştimea de la cursuri (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 15:28)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Ştii că există o breşă între ceea ce se face în facultăţile de jurnalism şi ceea ce cred profesioniştii omologaţi, de bine de rău, în Ro., despre copiii care vin din şcolile de presă. Tu ai predat/predai. Care-i părerea ta? Câţi proaspeţi absolvenţi poţi folosi în publicaţiile Edipresse AS şi dacă sunt puţini, de ce puţini?
  • Ne apropiem de final (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 15:48)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Vă mulţumesc pentru întrebările pertinente. Cristina va ieşi de pe site la ora 16.00, de aceea îi rog pe cei care ar putea rămâne fără răspuns să nu se supere.

    Deocamdată, pot să vă spun despre Cristina că îşi rupe degetele încercând să dea satisfacţie tuturor :)
  • Ultimele răspunsuri (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 16:14)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Precum vedeţi, prelungim puţin, deoarece Cristina a fost de acord să răspundă tuturor întrebărilor.
  • La revedere (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 16:23)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Cristina Simion vă mulţumeşte frumos, trebuie să încheie aici. Agenda e destul de înghesuită.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă