Cotidianul Adevarul lanseaza, luni, un atac dur impotriva "trustului familiei Voiculescu" si Gazetei Sporturilor, acuzand publicatia sportiva ca ar induce in eroare cititorii printr-un concurs pe principiul "uite milionul, nu e milionul". Ziarul detinut de Dinu Patriciu anunta totodata ca a sesizat Consiliul Concurentei si alte institutii pentru ca, prin acest concurs, Gazeta Sporturilor ar face publicitate inselatoare si concurenta neloiala fata de ziarul Click!, prezentat drept "primul care a lansat conceptul de Premiu de un milion de euro".

In articolul acuzator, intitulat "Teapa de un milion de euro a lui Felix", Adevarul sustine: "Pura coincidenta (sau poate nu), campania de marketing a Gazetei Sporturilor a fost demarata la doua saptamani dupa ce ziarul Click! a lansat (14 ianuarie 2009) un concurs care merge tot pe ideea premiului de un milion de euro: "1 milion de euro, premii numai in bani". Diferenta esentiala este aceea ca ziarul Click! chiar va da cei un milion de euro, pana la ultimul cent!"

Din mesajele de promovare ale premiilor Gazetei Sporturilor, Adevarul intelege ca acestea promit ca unul dintre cititorii cotidianului sportiv va deveni milionar, dupa care analizeaza "sansele ca finalistul sa castige milionul de euro", care "sunt de 1 din 125, adica 0,8%", sansele fiind mult mai mari ca acesta sa primeasca doar 3.000 de euro.

Adevarul o citeaza pe Andreea Mira, directorul de marketing al Gazetei Sporturilor, potrivit careia acest concurs si cel lansat la mijlocul lunii trecute de Click nu ar semana deloc.

Iann scrie pe blogul sau ca noua campanie a Gazetei Sporturilor incepe pe 13 februarie, "in cadrul actiunilor de promovare a 85 de ani de la aparitie".

La randul sau, Calin Cosmaciuc aminteste pe blogul sau ca "vorbele dulci" ale cotidianului Adevarul despre GSP vin la scurt timp dupa ce acelasi ziar a publicat un scurt text in care se afirma ca ziarul gratuit Ring, al fratilor Negoita, ar umfla tirajul, tot Adevarul publicand la jumatatea lui ianuarie "un articol despre o afacere a mogulului Intact cu Loteria".

UPDATE 1 Contactat de HotNews.ro, Catalin Tolontan a declarat, referitor la materialul publicat de Adevarul: "Nu comentam in niciun fel. Ii dam in judecata. Pentru afirmatii asemanatoare au mai pierdut un proces si au fost siliti sa dea o dezmintire, pe vremea cand erau la Ringier".

UPDATE 2 Adevarul Holding reia, luni, acuzatiile la adresa GSP intr-un comunicat de presa in care anunta ca cere intreruperea concursului "Meciul pentru 1 Milion de euro", organizat de publicatia sportiva.

Potrivit comunicatului:

  • Trustul Adevarul Holding a transmis o sesizare catre Consiliul Concurentei, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, Clubul Roman de Presa si Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal, in urma anuntarii in data de 30 ianuarie 2009 de catre cotidianul Gazeta Sporturilor, parte a trustului Intact, a concursului „Meciul pentru 1 Milion de euro”
  • Adevarul Holding reclama incalcarea prevederilor legale de catre Gazeta Sporturilor pentru urmatoarele motive: efectuarea unei publicitati inselatoare (prin modul neclar de prezentare a premiilor, care induce in eroare persoanele carora li se adreseaza); efectuarea unei publicitati comparative (publicitatea in jurul conceptului de „premiu de 1 milion de euro”, efectuata de GSP utilizeaza campania realizata de ziarul Click! pentru concursul ClickMania); nerespectarea practicii privind protectia consumatorului (Gazeta Sporturilor asigura participantilor la concurs oferirea unui milion de euro, desi realitatea este cu totul alta); concurenta neloiala (actiunile si concursul derulate de trustul Intact sunt concepute special cu scopul de a diminua impactul consursului ClickMania pe piata).
  • Adevarul Holding se considera prejudiciat in mod direct de aceasta initiativa a Gazetei Sporturilor si solicita luarea masurilor legale adecvate, precum si intreruperea desfasurarii concursului „Meciul pentru 1 Milion de euro” organizat de ziarul trustului Intact.